• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seat Ibiza 1.6 Sport LPG. Limonkowy fun

Marcin Tymiński
29 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Seat Ibiza - jeżdzi świetnie! Seat Ibiza - jeżdzi świetnie!

To auto nie może kojarzyć się inaczej niż z imprezą na słonecznej Ibizie - jest kolorowo, głośno i trochę plastikowo. Najważniejsza jednak jest frajda i dobra zabawa. Seat Ibiza wybornie spełnia wszystkie warunki by impreza była naprawdę udana.



Optymistyczny, limonkowy lakier najmniejszego Seata może się podobać na tle popularnej u nas bieli, czerni, czerwieni czy srebrnego "metaliku". Połamane linie nadwozia, kanciaste reflektory, przetłoczenia na drzwiach pozwalając wierzyć, że to nie tylko stylizacja, ale zapowiedź niezłych emocji za kierownicą. W środku trochę plastikowych wstawek, chociażby na dźwigni zmiany biegów, bardzo wygodne fotele, zapewniające wręcz rewelacyjne trzymanie boczne i panel klimatyzacji wyglądający jakby przylepiono go do konsoli środkowej. Autko to segment B, więc nie ma się więc co rozpychać, ilość miejsca jest jednak przyzwoita.

Pod maską Ibizy siedzi 1.6 litrowy benzynowy silnik o mocy 105 KM. Dodatkowo auto wyposażono w instalację LPG. Takie firmowe "zagazowanie" Ibizy kosztuje ponad 5000 zł i odbywa się kosztem bagażnika. Jego pojemność wynosi 292 litry (więcej niż przeciętnie w tym segmencie aut), tak więc sporo rzeczy jeszcze się w nim zmieści. Zużycie gazu w Ibizie jest około 15-20 proc. większe niż benzyny. A tej autko pali przeciętnie 8,5 litrów w mieście i niewiele ponad 7 na trasie. Silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacją gazową. Jest jednak dość głośny.

Już pierwsze kilkadziesiąt kilometrów przejechanych Ibizą pozwala zapałać do hiszpańskiego malucha prawdziwą sympatią. A potem uczucie to staje się gorące niczym piaski hiszpańskich plaż. Dość twardo zestrojone zawieszenie (jednak bez specjalnego uszczerbku dla komfortu) w połączeniu z dynamicznym silnikiem daje mnóstwo frajdy z jazdy. Nawet przy sporych prędkościach nie daje się odczuć tendencji do nad lub podsterowności. Ibiza jest przy tym bardzo zwrotna. Co cieszy, mimo niewyłączalnych systemów kontroli trakcji pozwala na miły, chuligański uślizg opon np. przy szybkim pokonywaniu ronda.

Wspomaganie kierownicy jest nieco zbyt miękkie. Delikatnie należy traktować też bardzo ostro działający pedał hamulca. Na początku należy uważać by nie wylądować z nosem na szybie.

Pięciodrzwiowa Ibiza 1.6 w wersji Sport to koszt 54 990 zł. Testowy egzemplarz miał dodatkowo automatyczną klimatyzację, radio z CD i MP3, alarm, preinstalację do nawigacji i instalację LPG. Podniosło to koszt auta do 68 650 zł.
Samochodu to testów użyczyła Iberia Motor Company SA

Opinie (33) 1 zablokowana

  • "...pozwala na miły, chuligański uślizg opon np. przy szybkim pokonywaniu ronda"

    To już wiem kim jest baran co mnie regularnie w nocy budzi.

    • 14 6

  • "Na początku należy uważać by nie wylądować z nosem na szybie"

    Czyzby to hiszpansko-niemieckie cudo nie mialo pasow bezpieczenstwa na wyposazeniu?

    • 11 3

  • Dlaczego to aż tyle pali?! (9)

    Nie duży silnik 1,6(105 KM), auto nie duże, więc dość lekkie i nie duże opory, a spalanie 8,5/7 l/100 km?! Widać hiszpańska technologia jest słaba.
    Przy obecnej technologii to auto na benzynie powinno palić 7/5,5 l/100km

    • 2 6

    • (1)

      1.6 105 KM ma palić 7 l w mieście?

      • 4 0

      • Civic już lata temu zeszły do 7-7,5 w mieście.
        7 l na trasie to pali moja Camry 2,4 l i przy dużo większej masie. Niż taka malutka Ibiza.

        • 1 0

    • mam najnowsza avensis 1.6 132km i pali mi w miescie 9,2 litra (5)

      • 1 0

      • mam starą corollę AE92 1,6L (105KM) i pali mniej niż ta Ibiza (3)

        • 0 0

        • a teraz mister porównaj masy obu tych pojazdów (2)

          elektronika tez swoje spija

          • 0 0

          • masy pojazdów są zbliżone (1)

            Seat 1040kg (?)
            Toyota (liftback) 1020kg
            Nie porównuje klasy pojazdów, bo w tym przypadku Seat deklasuje moją Toyotę ;)

            • 0 0

            • Ibiza z Corolla są porównywalne masą.
              Jednak myślę, że chodziło Ci o mój wpis, który zamieściłem pod wpisem o Avensis. Bo nowa Avensis jest sporo cięższa i większa od Ibizy.

              • 0 0

      • weź pod uwagę to, że 8,5 l w mieście to dane producenta, więc jazda ekstremalnie ekonomiczna nie do osiągnięcia. Zawsze trzeba jeszcze z litra dołożyć, więc spalanie podobne będzie. A porównanie masy i mocy z Avensis wypada słabo dla Seata.

        • 0 0

    • Muzeum

      Hiszpański jest co najwyżej projekt. Silnik jest z najlepszej marki na świecie - woldzwagiena. I jest niezbyt nowoczesny - dlatego tyle chleje.

      • 1 0

  • (1)

    Mój focus 1,6 z 2006 roku pali w mieście od 9 do 10 l, z przewagą 10 l/100km

    • 5 1

    • Kupuj dalej Fordy w benzynie.

      • 0 3

  • Do czy to? (1)

    Samochodu >>>to

    • 0 2

    • miało być:
      Samochodu > to < testów użyczyła...

      • 0 0

  • Znajomek ma 1,6 105 KM i "dynamiczny" czy "emocjonujący" to jedne z ostatnich określeń jakich użyłby w stosunku do tego auta

    • 7 2

  • "limonkowy lakier najmniejszego Seata może się podobać" (2)

    arosa jest mniejsza...

    • 1 0

    • (1)

      Raczej byla mniejsza. Ostatni egzemplarz zszedl z tasmy produkcyjnej w 2004 r.

      • 1 0

      • na ulicach dalej jezdzi :)

        • 0 1

  • troszke

    biednie w srodku i pustawo na kokpicie

    • 6 0

  • Plastik fantastik. (1)

    Kokpit jak w Ładzie.

    • 4 1

    • zakompleksiony katol :-)

      • 0 1

  • 68 650 zł? (2)

    Miś: Nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie! Nie stać cię! Ty musisz oszczędzać!

    • 1 0

    • 68 650zl za takiego malego kasztana to trochę sporo (1)

      osobiście wolałbym nowe Bravo na wypasie niż tego malucha :-)

      zaraz polecą głosy VW-znawców, że Fiat to g.wno itp, itd. :-)

      obecnie jeżdzę trzecim z kolei i nie narzekam. Wole nowego, zadbanego fiata niz stare BWM czy gofla

      Gdybym mial pieniazki nie miałbym nic przeciwko zakupowi NOWEGO AUDI, czy BMW, ale na razie mnie na to nie stac :-)

      Uzycie LPG uwazam za uzasadnione, ale w przypadku niewyzylowanych silnikach 4.0+ ale tak to jest jak ktos kupuje nowe auto za 70.000zl a potem nie ma za co go zalewac :-)

      Pozdrawiam

      • 0 0

      • ''nie wyzylowanych silnikow''

        mialo byc

        Pzdr

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane