• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Kamiq z fabryczną instalacją LPG. Czy to się opłaca?

Michał Jelionek
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (134)
Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

W dobie wysokich cen paliw na stacjach istotnym kryterium przy wyborze nowego auta jest średnie spalanie. Czy warto rozważyć zakup Skody Kamiq z fabryczną instalacją LPG?



Czy kupił(a)byś nowy samochód z fabryczną instalacją LPG?

Kamiq to najmniejszy SUV w rodzinie Skody, a zarazem jeden z najlepiej sprzedających się modeli czeskiej marki wchodzącej w skład VAG. Od połowy ubiegłego roku crossover oferowany jest także z fabryczną instalacją LPG. Przetestowaliśmy właśnie taki egzemplarz. Czy zdał egzamin?

Jest całkiem przestronny



Skoda Kamiq z zewnątrz wydaje się niewielkim miejskim crossoverem. Tymczasem przestrzeń w kabinie zaskakuje na plus. Po drugim rzędzie spodziewałem się raczej ciasnoty - w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, mierząc ponad 180 cm wzrostu, zasiadam na tylnej kanapie całkiem komfortowo. Mam wystarczająco dużo miejsca na kolana, a tym bardziej nad głową. Problemy mogą się zacząć w momencie, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm.

Crossover mierzy 4241 mm długości (przy rozstawie osi - 2639 mm), 1793 mm szerokości i 1562 mm wysokości. W bagażniku wygospodarowano 400-litrową przestrzeń.

Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Trzy cylindry pod maską



Testowany egzemplarz został wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany, silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka napędowa została zestrojona z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

Inżynierowie z małego silnika wycisnęli 110 KM, dzięki czemu auto jest całkiem żwawe i bez większego trudu osiąga prędkości autostradowe. Nieco irytujące jest brzmienie trzycylindrowej jednostki przy wyższych obrotach.


Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Skoda na gaz



Kamiq z instalacją LPG to kusząca propozycja. Szczególnie, gdy spojrzymy na to, co od kilku miesięcy dzieje się na stacjach paliw. Crossovera można nabyć z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. To dodatkowy koszt 6700 zł. Aktualnie obowiązuje promocja i Kamiqa można zagazować w cenie 4700 zł.

Zbiornik na gaz pomieści 44 l paliwa. Montowany jest we wnęce koła zapasowego. Gwarancja na fabryczną instalację wynosi dwa lata.

Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG
Nie zauważyłem żadnej różnicy między jazdą na benzynie i na gazie. Jedyny moment, który da się delikatnie odczuć, to załączenie instalacji gazowej.

Jakie jest spalanie? Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wynosiło 7,5 l na 100 km (6 l LPG i 1,5 l benzyny). A to oznacza, że każde 100 km podróży kosztuje około 29 zł (przy cenach: LPG - 3,15 za l i Pb 95 - 6,6 zł za l).

CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE



Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Wnętrze



Wnętrze, jak to wnętrze w tej klasie samochodów - raczej nie rzuca na kolana. Jest skromnie, ale zostało wyposażone w najbardziej potrzebne udogodnienia dla kierowcy i pasażerów.

Klient do wyboru ma cztery wersje wyposażenia: Active, Ambition, Style i Monte Carlo.

LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy

  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Cena



Testowy egzemplarz w wersji wyposażenia Ambition został skonfigurowany na kwotę 103 950 zł brutto. Do tego doliczyć należy 4700 zł za instalację LPG. Łączna suma to 108 650 zł. Bazowa cena Skody Kamiq z 1-litrowym "benzyniakiem" pod maską (bez instalacji LPG) to 86 200 zł (podstawowa wersja Active).

Auto do jazd testowych użyczyła firma Skoda Plichta.


  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Miejsca

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • 1.0 i instalka lpg .... (3)

    3 wymiany oleju i wymiana pieca ,kupujcie to się opłaca !!!!

    • 16 19

    • silnik 1.0 tsi, 3 cylindry - tego nie zaprojektował inżynier ..... (2)

      ...i kto to bedzie kupował? nieświadomi ludzie a póżniej majątek na serwis i problem z odsprzedażą bez znacznego upustu/straty....

      • 5 3

      • Ten kto kupi nowy

        To jemu on się nie będzie się psuł, bo nie będzie go miał Bóg wie ile. Następny właściciel będzie się martwił kosztami serwisu.

        • 5 3

      • serwis czego? konkretnie

        to że masz na myśli silnik to już wiemy ale co ma tam być bardziej awaryjne niż w wiekszych jednostkach. Uzasadnisz to? Czy tylko tak powtarzasz po znafffcach? Poza turbo co tam wg ciebie ma się jeszcze psuć? Z resztą teraz wszystkie auta mają już turbo.

        • 1 1

  • Skoda robi od lat nie najgorsze auta. Jednak moim zdaniem popełnili błąd, że nie wprowadzili jakiejś fajnej wersji coupe.

    • 6 10

  • Opłaca to się Toyota kupiona 15 czy 20 lat temu (9)

    • 20 9

    • (2)

      Toyota? Nuda. Tanie plastiki. No i wcale nie jest tak bezawaryjna jak się mówi wśród znawców..

      • 12 17

      • na szczescie w skodzie plastiki sa drogie :-D

        • 18 3

      • tanie plastiki to były 20 lat temu, teraz to całkowicie inne auto. Co do awaryjności to trudno żebyś zauważył różnice. Bo o ile toyoty nadal są najmniej awaryjne to o ile najmniej awaryjny do 5 lat Lexus CT ma 1% awaryjności, to będące na 10 miejscu BMW 1 ma tylko 3,5%. Nadal mało. Będące na 20 miejscu Volvo V40 - 6%. Nawet będące na 37 miejscu Audi A3 ze swoimi 24% usterek pozwoliłoby ci nie zauważyć bo nadal masz szansę kupić auto w którym nic się nie dzieje.

        • 1 0

    • Statystyki mówią jedno (3)

      Obecnie Corolla jest najbardziej awaryjnym autem w Europie.

      Reklamy o niezwodności to bajki.

      • 5 6

      • chyba robione przez vaga

        • 3 0

      • Obecne to całkiem mozliwe; ale nie te sprzed 15 czy 20 lat.

        • 5 0

      • bzdury, poniżej statystyki rankingu "What car"

        10 pierwszych miejsc o najniższej awaryjności (aż trzy toyoty)

        Lexus CT (2011-2021): 99,3 proc.
        Toyota Auris hybrid (2013-2019): 99,3 proc.
        Kia Ceed benzynowa (2012-2018): 98,4 proc.
        BMW 1 Series (2011-2019): 98,1 proc.
        Hyundai i30 (od 2017): 98,0 proc.
        Volvo V40 diesel (2012-2019): 97,9 proc.
        Ford Focus benzynowy (2011-2018): 97,7 proc.
        Toyota Corolla hybrid (od 2018): 97,6 proc.
        Skoda Octavia diesel (2013-2020): 97,1 proc.
        BMW seeii 1 (od 2019): 96,6 proc.

        • 1 0

    • (1)

      klopoty z rdza, kilka wersji diesla z wadami konstrukcyjnymi. ciasne wnetrze skrojone pod japonczyka a nie europejczyka. toyota jest niesiona marketingiem i tyle

      • 3 3

      • no to pozostaje ci kupno niezawodnego peugeota.

        • 2 0

  • Może i się opłaca (8)

    Ale czegośo takiej nazwie nie qpiłbym nawet gdyby dopłacali. Czekam na skodę Qqryq i skodę Qpa.

    • 48 21

    • (3)

      Akurat skoda wprowadziła bardzo spójne i ładne nazewnictwo linii suvów i crossoverów. Wszystkie takie auta kończą się na 'q', zaczynają na 'k' a elektryki na 'e'. Karoq, Kamiq, Kodiaq, Enyaq. Trzeba być też ignorantem straszym, żeby HEHE pisać qpa etc. Nazwy skód jak np Karoq pochodzą z języka aleuckiego i w ogóle języków inuickich i nie są randomowymi nazwami. Pozdrawiam

      • 9 5

      • mnie też śmieszą te nazwy - niestety niezależnie od pochodzenia, to są dziwne (2)

        dawniej śmiałem się daewoo esperala a teraz ze skody kamyk czy koreq... także z innych auta jak np. niby coś a jednak sto_nic albo niby nowy ten vw aMaRok itd.

        • 5 0

        • A Hyundai kona (1)

          • 8 0

          • w sumie jakby się zastanowić to też

            aczkolwiek mi się bardziej kojarzy z rowerem marki Kona

            • 2 0

    • Prawie

      Skody na szczudłach nazywają się KxxxQ, także nie weszło.

      • 2 0

    • Przydałby się jeszcze Korniq, tak bym nazwał nowy model - podniesioną Citigo (1)

      Do tego dorzucił model Karmniq - tutaj widzę farbowanego VW Caddy ze znaczkiem kury na masce. Może jeszcze jakiś Koniq - zadziorne 2 miejscowe coupe na płycie Citigo, a la Rapid z lat 70. Reanimowałbym też zupełnie tanie modele, coś podobnego do modelu Favorit, też w sensie wyglądu, ta mogłaby się nazywać Kloceq.

      • 6 0

      • jak już nie można

        wymyślić czegoś sensownego mechanicznie, to się marketinguje dziwaczne nazwy.... kiedyś wystarczał krótki logicznie zbudowany numer jak w volvo czy peugeocie a teraz mamy takie pokraki lingwistyczne....

        • 0 0

    • Jak skoda jest w rowie

      To nazywa się Naboq

      • 0 0

  • (2)

    Plastik we wnętrzu aż skrzypi od patrzenia

    • 25 3

    • Kup ladę..

      Bedziesz miał wszystko w stali

      • 8 2

    • akurat miałem okazję jechać

      wersja 1.5 bez LPG - nic nie skrzypi, bardzo przyjemne auto

      • 1 3

  • Polacy to .... (2)

    Jeśli chodzi o motoryzację. Moim zdaniem marki poza europejskie powinny być wycofane, bo marka jakiegoś azjatyckiego samochodu w tym kraju wygląda nie tyle śmiesznie, co żenująco.

    • 2 39

    • Ja ja Olaf. Tylko niemieckie. Inne to łamanie praworządności

      • 12 2

    • ?

      rozwiń swoją złota myśl, bo pod względem niezawodności tym niemieckim rupieciom daleko do wielu azjatyckich marek.

      • 5 0

  • (8)

    1,0 pojemność to mniej niż butelka wody! Trzy cylindry i do tego lpg! Nie dożyje 100 tys. Przebiegu!

    • 18 10

    • (2)

      jeżdżę 1,0 tsi Octavią przejechane 210 tyś , mam porównanie do 1,5 tsi do diesli 1,9 tdi 2,0tdi, prowadzę auta od 1985 r. Ten silnik sprawia mi największą przyjemność z jazdy , jest dynamiczny ,cichutki i jak na razie bezawaryjny. 115 kM do tego auta jest wystarczające , wiadomo" rajdowcy " będą narzekać .

      • 9 7

      • ..ale tę octavię będzie trudno sprzedać jak nie będzie sporego upustu (1)

        ...osobiście to nie kupiłbym nawet za połowe ceny gdybym musiał tym jeździć

        • 3 5

        • a ja bym kupił

          jedyne co może być tu bardziej awaryjne to samo turbo bo po prostu jest. Natomiast same osiągi tego motoru są lepsze niż starego wolnossącego 1.6

          • 3 2

    • (1)

      Mam Polo 1.0 Tsi 105km, 2011 rok, obecnie 210k przebiegu. Z silnikiem akurat się nic nie dzieje i pracuje świetnie. Pozdrawiam

      • 4 0

      • już nawet na portalach pojawiły się pierwsze egzemplarze z takimi silnikami o przebiegu ponad 400k

        • 4 0

    • Ale jaka butelka? Bo są butelki 0.2, 0.33, 0.5, 1, 1.5, 2.0 oraz 2.5l

      • 3 0

    • (1)

      ale co ma tam nie dożyć tego przebiegu? Gładzie cylindrowe czy pierścienie na tłokach to ostatnia rzecz która się tam zużyje.

      • 2 1

      • zużyje się:

        -turbo
        -łańcuszek rozrządu
        -elektronika

        • 1 2

  • Gratuluje fanatykom UE (2)

    Zobaczcie do czego doprowadzili unijni urzędnicy, duże auto napędzane litrowym silnikiem który rozleci się po 100 000 przebiegu. Czy po 2035 roku będzie można zarejestrować takie auto? Unijny zakaz obejmuje auta napędzane ekologicznym lpg?

    • 20 11

    • Tak? To skąd w ogłoszeniach przebiegi ponad 200 tys. km? (1)

      • 3 9

      • Skąd wiesz, że silnik nie był remontowany albo wymieniony?

        • 9 4

  • A potem nigdzie nie możesz wjechać. Wszędzie zakaz LPG. (15)

    • 16 11

    • (3)

      Gdzie wszędzie? Każde współczesne budownictwo ma hale dostosowane do aut z LPG

      • 2 8

      • Nie prawda. Większość nowych budynków deweloperskich jej nie ma. (2)

        Chyba tylko Robyg ma to w standardzie. W większości supermarketów jest zakaz.

        • 6 3

        • w żadnym podziemnym nie można (1)

          bo jest cięższy od powietrza, musiałbyś mieć stale wywiew włączony a tak nie jest

          • 1 1

          • nieprawda

            jeżeli jest wentylacja mechaniczna i czujniki lpg to można.

            • 2 0

    • Potwierdzam. Sam mam Dustera z fabrycznym LPG. Legalnie nawet nie mogę parkować na swoim parkingu podziemnym. Markety to samo. (1)

      • 3 4

      • Nie potwierdzam

        Staje w swojej hali garażowej
        Zakaz zależy od polityki zarządcy budynku parkingu w większości brak zakazu

        • 3 2

    • a kto to sprawdza? (8)

      w dowód rejestracyjny będą każdemu zaglądać

      • 3 3

      • Na biezaco nikt, ale sprawdzą jak cos sie w garazu zapali. I wtedy regresik do własciciela. Opłaca sie kombinowac? (7)

        • 5 5

        • uja sie tam stanie (6)

          w halach garażowych masz niższą temperaturę niż na zewnątrz więc nawet zawór który upuszcza gaz zabezpieczając przed wzrostem ciśnienia się tam nie otworzy bo nie ma jak. Z resztą jest OC

          • 1 4

          • Nie chodzi o to co się stanie tylko co jak np zapali się obok Tesla a sprawdzą ciebie. (1)

            • 5 1

            • dojdą bez problemu z jakiego powodu nastąpił pożar

              i co zapaliło się wcześniej. Z resztą pożar wywołany spięciem znacznie trudniej jest ugasić. Gdzieś nawet pokazywali jak wygląda Tesla po takim pożarze - bardziej jak po wybuchu bomby no i około 10 razy więcej wody na ugaszenie idzie.

              • 2 0

          • OC nie pokryje szkód jeśli zrobiłeś to świadomie wbrew zakazowi (3)

            • 4 2

            • daj spokoj , jego sprawa. jak sie zjara dookola 15 bryk i 4 mieszkania nad halą to sie nie wypłaci przez tysiąclecie. (1)

              • 3 5

              • OC to ponad milion euro w szkodach na mieniu

                mieszkanie się nie spali bo strop ma taką pojemność cieplną że nawet nikt by nie zauważył że coś się paliło. 15 bryk też wątpliwe. Jakbym miał prześledzić wszystkie artykuły z tego forum gdzie fura spłonęła na parkingu (czy to podziemnym czy naziemnym) to max 5 fur się spaliło z czego tylko dwie obok doszczętnie. Po prostu wtedy lepiej nie parkować obok więcej niż 4 nowych ferrari na raz, albo jednego super drogiego. Z resztą o czym my mówimy? Musiałby ktoś jeździć z pordzewiałą butlą bez przeglądu. Inaczej nawet pożar auta z LPG nie skutkuje wybuchem butli.

                • 2 0

            • pokryje bo z zasady z OC wypłaca się gdy to z twojej winy wystąpiła szkoda

              czyli złamałeś jakiś zakaz, nie ustąpiłeś pierwszeństwa, za szybko jechałeś czy przez twój samochód spłonął inny. Zawsze możesz powiedzieć że nie zauważyłeś znaku

              • 0 0

  • (2)

    mocny konkurent dustera

    • 7 8

    • Idą łeb w łeb. Walka zapiera dech w piersiach. (1)

      • 8 1

      • ale dacia

        jest bardziej RUSTer....:)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane