Wiadomości

Skoda Kodiaq: szykuje się hit sprzedażowy

Nowa Skoda Kodiaq.
Nowa Skoda Kodiaq. fot. skoda-auto.pl

Skoda Kodiaq to pierwszy siedmioosobowy SUV w historii czeskiej marki. Nasi południowi sąsiedzi odkryli karty i zdradzili cenę swojego najnowszego modelu. Wszystko wskazuje na to, że będzie to hit sprzedażowy w naszym kraju.



Dokładnie 89 900 zł - od takiej kwoty rozpoczyna się cennik Skody Kodiaq. W tej cenie klient otrzyma SUV-a w podstawowej wersji Active z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Dodatkowo, w cenę wliczony jest pakiet przeglądów z kompletnym planem serwisowym przez pierwsze cztery lata użytkowania auta lub 60 tys. km eksploatacji.

Kodiaq do trójmiejskich salonów Skody Plichta wjedzie na początku przyszłego roku. Bliżej oficjalnej krajowej premiery poznamy szczegółowy cennik czeskiego SUV-a. Wiadomo, że samochód będzie można konfigurować z mocniejszymi jednostkami napędowymi, w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition i Style.

W ofercie silnikowej znajdziemy łącznie pięć jednostek - dwa TDI (2.0 i 150 KM, 2.0 i 190 KM) oraz trzy TSI (1.4 i 125 KM, 1.4 i 150 KM, 2.0 i 180 KM).

Nowa Skoda Kodiaq.
Nowa Skoda Kodiaq. fot. skoda-auto.pl
A co na to konkurencja? Ceny największej Skody są bardzo konkurencyjne i na tle swoich najgroźniejszych rywali wypadają naprawdę bardzo korzystnie. Należy jednak zaznaczyć, że w przypadku większości rywali od razu mamy do czynienia z mocniejszymi jednostkami i bogatszym wyposażeniem.

Dla przykładu, ceny Nissana X-Trail rozpoczynają się od 99 400 zł (benzyna, 1.6, 163 KM), Mitsubishi Outlandera od 95 990 zł (benzyna, 2.0, 150 KM), Hondy CR-V od 95 400 zł (benzyna, 2.0, 155 KM), Toyoty RAV4 od 108 900 zł (benzyna, 2.0, 152 KM), Hyundaia Santa Fe od 130 300 zł (diesel, 2.0, 150 KM), a Kia Sorento od 147 500 zł (diesel, 2.0, 185 KM).

Kodiaq oprócz bardzo korzystnej ceny będzie kusił klientów przede wszystkim swoją przestronnością i praktycznością. Auto mierzy 4,7 metra długości (rozstaw osi to 2,79 m). Czeski SUV może pochwalić się największym bagażnikiem w klasie oraz trzecim rzędem siedzeń. Przestrzeń bagażowa po złożeniu foteli wynosi aż 2065 litrów.

Czytaj także: Będzie nowa Skoda. Z misiem

Opinie (69)

  • (2)

    Źle nie wygląda, ale konkurencja jakby ładniejsza i przede wszystkim bardziej doświadczona w tego typu kontrukcjach.

    • 21 10

    • |Przecież to jest jakaś niewdrożona konstrukcja VW/Audi. (1)

      Na jakimś etapie projektowania kolejnego modelu Tiguana/Q3 jakiś model odpadł i został skierowany do tańszego brandu.
      Wkład Czechów sprowadza się do skręcenia śrubek i pomalowania blach.

      • 12 3

      • Niestety ale prawda.

        • 4 0

  • (1)

    chyba kia, a nie hit; fotomontaz zdjecia do artykulu poraza swa sztucznoscia;
    jezeli ktos chce mniec niedrogiego suva, ktory ma lepsze zdolnosci terenowe, to poczeka kilka miesiecy na nowego Dustera;

    • 10 26

    • Duster nie ma żadnych właściwości po za właściwością zwaną : cyganbus

      • 5 3

  • Skoda czy Dacia (12)

    To zawsze pozostaną dziadowskimi markami dla biedaków których nie stać na porządne auto i teksty typu Skoda to praktycznie VW czy Audi albo Daćka to Renault niczego nie zmienią

    • 18 36

    • Też kupiłes w salonie? ;) (1)

      Jak ktos kupuje 5-10 latka, to równiez nie można powiedziec że stać go na samochód

      • 19 1

      • Dacii daleko do skody jeżeli chodzi o jakość wykonania, wpasowania.

        • 6 2

    • W 1987 roku (7)

      Wyjechałem na stałe do Kanady,dwa lata temu wróciłem z wyrobioną już przyzwoitą emeryturą.Być może samochody typu Skoda czy Dacia były obiektami pożądania w PRL-u gdyż wtedy był deficyt jakichkolwiek samochodów ale i dziś po przejeciu tych firm przez koncerny VW czy REnault pozostają one ich gorszymi wersjami.Rozumiem że i 20 lat temu i teraz średnia płaca w Polandzie to podobnie jakna dzien obecny była20-25% zarobków bogatych krajów zachodu{pomimo kłamliwych statystyk podawanych w polskiej tv) tym bardziej jest mi Polakowi przykro iż nawet kupno tego typu dziadostwa jest dla nas nie lada wyczynem,

      • 15 12

      • przykro mi,ze tacy przyjeżdżają na starość (3)

        czyżby rodzina czy znajomi mają Cię gdzieś ?

        • 11 5

        • . (1)

          Poprostu za emeryture w Canadzie ciezko jest wyzyc. Nie oszukujmy sie Pan, ktory wrocil do Polski pewnie nie byl top managerem w Canadzie tylko robotnikiem, wiec jego emerytura jest slaba.

          • 10 2

          • Faktycznie

            Mam tylko 2100 $ kanadyjskich a to mało na warunki kanadyjskie ale w Polandzie za 6000pln dam chyba rade w kawalerce?

            • 3 9

        • Nie

          Ale słyszałem że w POlandii jest druga zielona wyspa ,więc przyjechałem.

          • 3 1

      • (2)

        ależ ty głupi jesteś. kolejny debil co po latach na zmywaku ocenia ludzi po marce posiadanego auta.

        • 11 3

        • niestety ale tak jest to co posiadasz jest wyznacznikiem ciebie (1)

          i nie ważne czy pracowałeś 20 lat na zmywaku w Kanadzie czy w Niemczech ty pracowałeś w Polsce i niczego się nie dorobiłeś więc jesteś głupszy

          • 3 7

          • Żenująca wypowiedź. Aż przykro czytać...

            • 4 3

    • (1)

      odezwał się tępy właściciel tedeika z lat 90

      • 2 1

      • ale za to nie fiata uno ;)

        • 0 0

  • (5)

    Przyszłych nabywców wyrobu Skody nie zachęcam do jazdy po wodzie jak na pierwszym zdjęciu. W mojej nowej octavii po przejechaniu 25 tys km wykrzywiły się tarcze hamulcowe, mimo że samochód jeździ prawie wyłącznie po mieście. Wniosek taki, że pakują tam jakieś chińskie badziewie, a przejazd przez taką wodę skończy sie chyba na wymianie całego zawieszenia :-)

    • 19 4

    • (1)

      A czego się spodziewałeś w Skodzie? Przecież to biedotandeta dla najmniej wymagających.

      • 2 5

      • wiesz, jeździłem już wieloma autami, i lepszymi i gorszymi od skody i w żadnym nie wymieniałem tarcz po tak małym przebiegu. takie rzeczy powinna obejmowac gwarancja, oczywiście w skodzie mnie olali. ja rozumiem, że czasem coś sie psuje, ale mogliby napisać w instrukcji że nie wolno jeździć np w deszczu.

        • 2 1

    • (2)

      Uwież, to nie wina tarcz, można je pogiąć w samochodzie kazdej marki, jak sie nie kuma jak to dziala i dlaczego tak. Pewnie te 25 tys to twój życiowy przebieg za kierownica ,albo kedna piąta tego

      • 2 4

      • (1)

        Uwież ? Ale u której wieży ? Ty pewnie jeździsz komunikacją miejska, a wiedzę czerpiesz z gazetek auto kupownaych w kiosku po 1,50 zł.
        Uwierz, że od 20 lat jeździłem wieloma autami i w każdym wymiana następowała kiedy były już zużyte (nigdy powyginane po tak niskim prrebiegu). Wniosek - skoda pakuje do swoich aut części najniższej jakości.

        • 1 1

        • Uwierz, jednak jesteś nie douczony. A posiadana wiedza na dennym poziomie, uwierz mnie :)

          • 0 0

  • Taaa .. kolejny szajs z trującymi silnikami VW. (3)

    Mam wielki ubaw jak patrzę na gości ,co w passerotiich ,golfosnopowiazałakach,
    seatach czy skodobiedzinach trują sie za swoje pieniądze.
    Jak widze taki złom (im nowszy ty gorszy) to robię odstep 20-50m aby mnie nie truł.
    Za komuny milicja na ulicy mogła sprawdzic toksycznośc spalin, a teraz maja to w d*pie. Płacisz to możesz sie truć i innych.

    • 15 17

    • ..jesli myslisz, ze robi to tylko grupa vw

      ..to pomysl jeszcze raz..

      • 5 0

    • On nie myśli

      Bo jeździ 20 letnią Toyotą, Myśli, że mniej pali.

      • 4 1

    • On myśli ze wszystkie silniki grupy Vw trują. Po drugie diesle z oszustwami trują mniej niz stare diesle a po 3 inne koncerny jak psa i japońskie tez zrobiły to samo. Wystarczy poczytać.

      • 4 0

  • Zapomnieli

    Zapomnieli dodac, ze topowa wersja bedzie kosztowac blisko 180-200tys. Zapewne. Silniczek 1.4 do takiego auta mija sie z celem i bedzie palic jak smok, zeby pociagnac to auto. Juz raczej wybralbym kie sorento niz Skodzine. ciekawe czy skoda wprowadzi silniki 2.0 do tego auta czy moze VAG zabroni, zeby konkurencji nie robic?

    • 26 3

  • Któż to kupi?

    Przeca silikonowe utrzymanki żądają od swoich Panów co najmniej suva od ałdi lub beeeemkę, by bezpiecznie odwieźć swoje pociechy na naukę tenisa i udać się na zabieg ujędrnienia ust. Poza tym Skodą nie da się zaparkować pod Klifem.

    • 43 3

  • (1)

    Zapomnieliście dodać, że to jednak nadal tylko Skoda. Dużo mają modeli, ale nawet jak jedziesz topowymi Octavią czy Superbem to komfort jazdy jest niewiele wyższy niż w Dużym Fiacie - wszystko klekocze, telepie, motor za słaby do budy, w której został zamontowany i zwyczajnie "nie jedzie". Tutaj to samo - oferują SUV-a i silnik 1.4. Pomyłka, pomyłka. No, ale Janusze pewnie kupią, bo tanio, to chyba jedyna zaleta tego samochodu. Choć jak się bliżej przyjrzeć, wybierając trochę niezbędnego wyposażenia cena zrobi się dwukrotnie wyższa.

    • 16 15

    • :)

      kretyn :) - najpierw przejedz sie skoda dopiero gadaj sprzedawco konkurencji :)

      • 1 1

  • Skodariu bardzo ładne

    • 5 4

  • (1)

    Zdjęcie wnętrza wykonano w technice czarno - białej?

    • 4 1

    • Kodiaq

      Slucham slucham sami specjalisci od marki auto jeszcze nie weszlo na rynek Polski a juz wywody.Wczoraj ogladalem kodiaqa i powiem ze milo sie zdziwilem ze z takim wyposazeniem mozna kupivc auto za dobre pieniadze.Jak ktos woli 1.4 tomprosze bardzo wiem ze to poraszka ale jest takze wersja 2.0 190km 4x4 DSG i powiem szczeze do jak na takiego suva o masie 1.900t to dosc sie zbiera

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane