• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia. To nie jest kura

Marcin Tymiński
26 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu. Nowa Skoda Octavia. Rodzinna i praktyczna aż do bólu.

Dowcipy o Skodzie w kontekście nowej Octavii są zupełnie nieśmieszne. Tak jak wysłuchanie po raz setny piosenki o Jozinie z Bazin. Auto z zielonym kurakiem osiągnęło dziś pełną dojrzałość. Przypisywanie mu cech kurzych jest już nie na miejscu.

Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości. Wymiary nowej Octavii -4 569 mm długości, 1 769 mm szerokości, 1 462 wysokości.
Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody. Wielkie logo na kierownicy to znak rozpoznawczy Skody.
Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach. Coś dla sporej rodziny - 560 litrów pojemności bagażnika przy złożonych siedzeniach.
Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory. Podobnie jak w Superbie, nazwa modelu wkomponowana w reflektory.


Z zewnątrz i wewnątrz.

Po faceliftingu Octavia (przynajmniej z przodu) wygląda nieco jak numer większy Superb. Podyskutować można np. czy nowe przednie lampy są ładniejsze od starych, nie można jednak skodzie odmówić elegancji. Auto nie powala stylistyką, jest jednak na tyle zgrabne i trzyma wszystkie proporcje, że z pewnością się nie opatrzy. Ot taka stonowana stylistyka bez szaleństw.

Podobnie jest w wewnątrz. Można dostać małego deja vu przypominając sobie Audi A4 poprzedniej generacji, nie to jest jednak ważne. W testowanym egzemplarzu znajdowało się wszystko co wymagającemu kierowcy jest "potrzebne" do życia łącznie z bardzo przyjazną w obsłudze firmową nawigacją. Funkcjonalność obsługi to bardzo duża zaleta auta. Podobnie jak ergonomia. Nie ma na co pogdakać.

Silnik i skrzynia biegów. Dwulitrowe TDI Volkswagena o mocy 140 KM to chyba optymalna jednostka napędowa dla Octavii. Dynamiczna, zapewniająca prawie sportowe wrażenia i w rozsądnych ilościach spożywająca olej napędowy. Nawet przy bardzo ciężkiej nodze i to w miejskich warunkach trudno zmusić "tedei" do konsumpcji większej niż 9 litrów ON na każde przejechane sto kilometrów.

Dlaczego jednak Volkswagen każe czekać klientom aż do czerwca na ten sam silnik, ale z układem common rail? Szczególnie rano, gdy jednostka napędowa jest zimna, pompowtryskiwacze klekoczą twardo, brutalnie i bezlitośnie. Po rozgrzaniu jest o wiele lepiej i "wesoły" klekot prawie całkowicie odchodzi na szczęście w niebyt. Z silnikiem bardzo ładnie współpracuje sześciobiegowa skrzynia biegów. Te wchodzą nieco twardo, zawsze jednak precyzyjnie

Właściwości jezdne.

Tej ostatniej cechy nie można odmówić też układowi kierowniczemu. Pochwalić należy też właściwości trakcyjne. Przy spokojnym prowadzeniu samochód nie daje się wyprowadzić z równowagi, nie ucieka na boki, ani nie zaskakuje nieprzewidzianymi reakcjami na nagłe manewry. Zawieszenie zestrojono dość komfortowo, w końcu to rodzinne kombi, a nie usportowiona wersja RS.

Podsumowanie.

Dzisiejsza Skoda może z podniesionym dziobem (to, że jednak czasami kojarzy się z kurą, to kwestia chyba tylko znaczka na masce - Czesi przywiązali się do swego staromodnego nieco logo i z uporem godnym lepszej sprawy bronią się przed rebrandingiem) stanąć obok swoich partnerów z koncernu Volkswagena. Nie ustępuje im pod względem jakości wykonania, użytych materiałów, obsługi, prowadzenia, czy właściwości jezdnych. Nie można się oczywiście oszukiwać, że kupując Skodę dostaje się np. Audi, jednak granica, która jeszcze całkiem niedawno wyraźnie dzieliła auta na te dla ludu z grubszym i cieńszym portfelem od pewnego poziomu (w tym wypadku od wersji Elegance) coraz bardziej się zaciera. By cieszyć się nową Skodą Octavią z dwustrefową klimatyzacją, pełnym pakietem elektrycznym, wszystkimi systemami podnoszącymi bezpieczeństwo i jasnym wnętrzem z fotelami z ekologicznej skóry należy przygotować się na wydatek ponad 100 tys. zł.

Auto do testów udostępnił dealer Skody - Plichta

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • Skoda = wstyd na drodze z tym zielonym ptasiorem z przodu maski (8)

    • 16 36

    • Jak czasem kapelusznik...

      ...irytuje mnie stylem jazdy, to wtedy na cały głos: cip, cip, cip, cip......i pomaga.

      • 0 0

    • (2)

      ciekawe czym ty jezdzisz pewnie NEOPLANEM A MOŻĘ MERCEDESEM

      • 3 2

      • widać że ty obowiązkowo skodą... żal mi cie hihihi

        • 1 3

      • MAN-em

        Jest dużo lepszy :)

        • 3 2

    • jaki tam wstyd

      nasz kraj to jeden wielki wstyd!! nawet nie mamy swojego samochodu ehh

      • 1 3

    • wstyd to cię spłodził

      • 0 4

    • Logo to mogli by zmienić

      albo chociaż zmniejszyć, bo to rzeczywiście siara lekka...

      • 2 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • slabe autko slaby znaczek slaba na maxa (3)

    • 8 21

    • jest w tym sama prawda (1)

      miałem opla, vw i skody teraz kia,,,, jednym slowem masakra,,, bzdurne rozwiązania,,, zbiornik na płyn do spryskiwacza niecałe 2 litry w fabii,,
      na przestrzeni 15 l uzytkowania najlepiej jeżdziło mi sie oplem
      kia to dopiero wynalazek mam ceeda z 1,4,,,, co chwila smigam do servisu,,,, jak usłyszałem że psy kupiły to usmiałem sie do łez :):):)

      • 2 1

      • Chyba g..... prawda

        Ceed 1.6 126 KM 10 lat 130 000 km. Wymiana przednich sprężyn McPhersona i czujnika położenia wału po 8 latach. No i manetka od wycieraczek. Poza tym pełny spokój. Oplem na wolnym ssaniu możesz kolego moje bąki wąchać.

        • 0 0

    • slabe bo niemieckie

      te auta schodza na psy

      • 3 2

  • posumowując skoda jezdzą biedaki (8)

    wszystko w temacie

    • 7 16

    • A JA WLAŚNIE WYDALEM PONAD 60000

      AUTO MI SIE PODOBA, DO TEGO SILNIK 1.4 TSI I JEST OK

      • 0 0

    • latwo kupic tylko gorzej utrzymac

      ja jezdze skoda 1.8t kombi 150KM. Jak na ten samochod nie da sie narzekac bo czesci sa niedrogie a i na drodze sie ladnie zachowuje, a kupujac bmw lub mesia juz tego nie powiesz tylko rzygasz :)

      • 0 0

    • biedaki ?

      a ty czym jezdzisz? 20 letnim BMW za 1 euro wyklepanym z przystanku autobusowego

      • 1 0

    • BOGACZU, A CZYM TU JEŹDZISZ, ŻE TAK SIĘ PANOSZYSZ PEŁNĄ GĘBĄ? (2)

      15 letnim mesiem czy 9 letnią bemą?

      • 4 0

      • ahhahahahaha

        • 0 0

      • to taki pryszczyk nowobogacki, nic więcej

        polski przedsiębiorca z za lady kfc

        • 1 0

    • nie, most skoczy do niego

      a raczej filar mostu, przy najszybszej okazji ;D

      • 0 0

    • skocz z mostu buraQ

      • 2 0

  • kumpel ma skode ale niewytrzymał psychicznie tej zielonej kury :) (2)

    i kupił se znaczek VW i wymienił od tam tej pory czuje sie o wiele lepiej:)

    • 10 17

    • kumpel....

      to nie kura tylko strzała i pióropusz indianski-właściciel lubił Karola Maya.

      • 0 0

    • buahahaha

      dobre

      kazdy szwabik ma glowie n****ne ;-)

      • 9 0

  • Pan Marcin - nowy w branży ?? (2)

    Panie Marcinie kilka uwag do artykułu :
    1. Logo to nie kura - tylko indiański znak ze strzałą
    2. Nie jest to Octavia III tylko Octavia II FL
    3. Nie staje koło konkurentów VW tylko stanowi markę koncernu VW
    4 Wydatek pow 100 Tys ???!!! -proponuję sprawdzić cenniki i dostepne opcje .
    Finalizując artykół napisany na kolanie ,ani śmieszny ani obiektywny .
    Proponuję więcej faktów niż dziennikarskiej notatki z głowy .
    Myślę że przedstawiciele koncernu Skody z chęcią natarli by Panu uszu za tak nietrafne określenia. A wystarczyłoby : Octavia znana i lubiana marka na Europejskim rynku i poziomie . Utrzymujaca się w człówce najlepszych aut klasy średniej . W standarcie z najwiekszymi opcjami i bardzo wysoką jakością . W przedziale cenowym 50 -100 tys PLN praktycznie bezkonkurencyjna , pokazuje teraz Nowe odświerzone oblicze. Zapraszam do faktycznego zapoznania się z pojazdem.

    • 8 3

    • "..Logo to nie kura - tylko indiański znak ze strzałą " (1)

      taa a Ziemia jest kwadratowa

      HA HA HA HA HA.........................

      za dużo pacjencie kolekcjonujesz dopalaczy!!!

      • 0 2

      • poczytaj

        http://www.motofilm.pl/2009/02/18/dekra-chwali-jakosc-skody-octavia/

        • 0 0

  • miro

    niemieckie -czeskie auta bija francuzów pod każdym względem!!!

    • 1 1

  • miro

    od kiedy to francuzy mają lepsze silniki!!!!!chłopie chyba nigdy nie jeżdziłeś samochodem

    • 0 0

  • JAk niestac was a to co najlepsze czyli Niemieckie (4)

    to zeczywiscie juz lepiej skode choc ja wybrał bym seata!!
    bo te francuskiemwłoskie pseudoszroty przepakowane elektronika która sie psuje nieustannie to zagrozenie dla zycia jest a skosne japończyki juz tez sie mocno opusciły!!

    • 1 3

    • poniemiecki kmiotku (2)

      niemieckie szroty przegrywaja juz w testach na niezawodnosc

      • 1 1

      • pajacu wtestach nigdy nieprzegrali i nieprzegrywaja (1)

        zato ty ruski pomiocie sie czesto powtarzasz zmien plyta bo ta juz mocno przestarzała jest.
        ty sam nigdy takich na oczy niewydziałes wiec moze sie kiedys oduczysz klamac .Ja takiej nadziei niemam :)

        • 0 1

        • hooy moherowy

          A co mają ruscy do niemieckich i japońskich aut? Czyżbyś miął problemy z zaporożcem?

          • 0 0

    • do "lepszy rydz niz nic"

      ciebie szwabku na slownik nawet nie stac

      • 0 1

  • Skoda Octavia. To nie jest kura???? (1)

    jesli nie kura to co kogut?

    • 2 2

    • To podróbka kury :)

      Kwa, kwa.

      • 0 0

  • Kiedy Skody bedom gdakać?

    Wtedy ja kupiom takom aucine, bo ja sie przywiozal do swych kur, no a ta Skoda moglaby gdakac chociaż mi w drodze, jak bede z dala od mych kur, to se powspominam chociaz swe kury i bedzie mnie milo :)
    No nic na to nie poradze, chce azeby gdakala.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane