• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Skoda Rapid. Auto, które się ceni

BawoMartKm
31 lipca 2014 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opinie (69)

Skoda Rapid. Praktyczna i ekonomiczna. Emocje? To nie ten model.

Skąd biorą się motofascynacje? Nie dlatego, że podziwiać możemy Lambo, Ferrari czy McLarena. To dlatego, że możemy jeździć takim pojazdem jak Skoda Rapid. Ekscytującym niczym strażacka orkiestra na festynie. Za to przyjaznym i pomocnym niczym pies przewodnik.



Początkowo Skoda przedstawiała Rapida jako auto segmentu budżetowego, mogące być w zasięgu (prawie) każdego marzącego o nowym samochodzie. Rzeczywistość szybko zweryfikowała tę tezę, ale o tym za chwilę.

Rapid ulokował się między najpopularniejszymi segmentami pojazdów. Jest większy od Fabii, a mniejszy od Octavii. Już nie miejski maluch, a jeszcze nie kompakt. Nie ma jednak niebezpieczeństwa, że to jakaś międzysegmentowa sierotka. Oglądając Rapida w wersji spaceback przez chwilę możemy ulec złudzeniu, że to kombi, gdy jednak przyjrzymy mu się dokładniej widać, że to przecież klasyczny hatchback. Całkiem przestronny. Z przodu bardziej, z tyłu nieco mniej, chociaż miejsca na nogi nie brakuje. Trzech pasażerów może za to nieco szturchać się łokciami.

Wewnątrz znajdziemy twarde, lecz przyzwoicie spasowane plastiki. Przejrzyste zegary, podłokietnik, manualna klimatyzacja, radio i... Wystarczy. Tak też można jeździć. I to całkiem wygodnie, dzięki twardym i wygodnym fotelom. W Rapidzie nietrudno zająć optymalną pozycję ciesząc się z dobrej widoczności z wnętrza kabiny.

  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI


Największy atut Skody Rapid to silnik. Bezwarunkowo. 1.6 TDI o mocy 90 KM. Te parametry zdają się równie ekscytujące co informacje o cenie skupu żywca w audycji dla rolników. Nie ma się jednak co śmiać bo rzeczywiste spalanie nawet w czasie dynamicznej jazdy po mieście nie przekracza pięciu litrów na "setkę". To świetny wynik. Rzeczywisty zasięg Rapida to ponad 1000 km. Silnik dobrze dogaduje się ze stopniowaną, pięciobiegową skrzynią. Jest elastyczny, ale nie do przesady. Redukcja przy wyprzedzaniu to obowiązkowa czynność.

W czasie jazdy z prędkością umożliwiającą trzymanie się kapelusza na głowie, Rapid zachowuje się neutralnie i przewidywalnie. Jazdę po nierównościach zawieszenie znosi ze stoickim spokojem. Na jego głośną pracę skarżyli się użytkownicy pierwszych Rapidów w wersji sedan.

Każda próba zmuszenia Rapida do bycia "hot hatchem" wywołuje gwałtowne protesty w postaci solidnej podsterowności. Skoda jednoznacznie daje do zrozumienia, że jej jedynym przeznaczeniem jest spokojna jazda od punktu A do B. Podróżując spokojnie Rapidem można nawet przez chwilę odnieść wrażenie, że tak naprawdę nic więcej nie jest nam potrzebne do szczęścia.

Skoda Rapid zapewnia pełną funkcjonalność singlowi, bezdzietnemu małżeństwu lub tradycyjnej rodzinie 2+1. Wszystko się zmieści, wszędzie można tanio, spokojnie i komfortowo dojechać. Po co więc komu kompakty? Po co komu Volkswagen Golf? Jest przecież Rapid... Tak, wiemy, że brzmi to jak herezja, z Rapidem warto się jednak zapoznać, bo samochód potrafi szybko przedstawić wszystkie swoje zalety, nie eksponując wad. Należy pamiętać, że Rapid z założenia jest "średniakiem", nie należy więc wymagać od niego, by koniecznie był prymusem. W szranki (w wersji sedan) może stawać np. z Citroenem C-Elysee czy Peugeotem 301.

Śnimy o Skodzie, jest już na wyciągnięcie ręki, otwieramy cennik i... Budzimy się z wrzaskiem. Testowaną wersję Ambition Max, z dość krótką listą wyposażenia wyceniono na 67 750 zł! To za dużo, zdecydowanie za dużo jak na prawdziwe auto dla ludu. Radykalne cięcia w cenniku sprawiłyby, że większe grono kierujących uznałoby mariaż ze Skodą za dobry i rozsądny wybór.

Samochód do testów udostępniony przez SKODA LELLEK SOPOT
BawoMartKm

Opinie (69) 1 zablokowana

  • (1)

    Ktoś jednak kupuje takie samochody. Ciekawe ilu z tych nabywców bierze za gotówke?

    • 14 1

    • to je hińska oktawia

      z silnikami od fabi?

      • 8 0

  • Ja pierdziu... (14)

    67 tysi za skode?
    Dokladam 10 i mam piekna Mazde 3.

    • 52 8

    • no to dokładaj..

      • 8 7

    • Ja pierdziu!!!

      77 tysi za mazdę 3?

      • 18 4

    • Masz racje, za 75 tys masz fajna wersje Mazdy3. Tylko idiota kupi Rapida za 67000... (5)

      • 19 1

      • czyli sami idioci na tym forum, albo mazda albo skoda (1)

        • 6 5

        • czleku

          W Madrycie przemieszczalem sie taxi- Skoda octavia z przebiegiem 421 tysi.silnik 1.9 tdi.I czego ty chcesz? M
          Fakt ze zawieszenie sie rozlatywalo.Przynajmniej mialem takie wrazenie
          Lata temu mialem Mazde 626 2.5 benzyna ,ktore mialo 270tys i poszlo do innecgo jezdzic dalej.Wiec czemu idioci z nas ? Moze to jednak Ty jestes nie ten teges ?

          • 4 1

      • (1)

        ja latam starym oplem klekotem i też żalu nie ma, a tu widzę rozważania na papierze, jakbyści bozony rozszczepiali..

        • 8 2

        • buhaha dobre

          najwięcej zawsze do powiedzenia mają ci którzy samochodu jeszcze nie kupili. potem jak już go mają to nie chce im sie pisać

          • 5 0

      • hehe

        Tylko debil mazde kupi!

        • 1 4

    • (3)

      Problem w tym, że ty nawet 10 nie masz na dołożenie.
      Póki co Twoja fura nazywa sie SKM.

      • 9 1

      • WLASNI ZE NIE (2)

        ja nie mam takiego problemu!
        Po prostu napisalem szczera prawde.Jestem wlascielem kilku aut i wiem na 100% ze gdybym poddal rozwazaniu co mam kupic to naprawde 10 tys bym dolozyl do Mazdy lub nawet kupil z drugiej reki cos znacznie lepszego np. Audi A4 z 2010.

        • 2 10

        • Ok, tu każdy ma albo kilka aut albo chocież jakieś V8.
          Ta skoda to wiadomo, że to wyłącznie przyrząd do jeżdzenia z punktu A do B jak najtaniej.
          Nie pisze, że bym, ją kupił i nie analizowałem ekonomii jej zakupu - nie wiem jak wyglądają koszty przeglądów/napraw skoda vs mazda. A z używanymi samochodami to wiadomo jak jest - bywa różnie.
          Tu masz nowe, "pewne" (tak znam historie o powypadkowych, nowych).
          Ale jakby była służbowa to pewnie nikt nie będzie narzekał.
          Poza tym w tym przedziale cenowym to są właśnie zwykłe d*powozy czy to skoda, ford czy mazda. A 10 koła..niby mało, ale z drugiej strony mam za to paliwa do skoday na długi czas albo niezłą podróz w Europę tą właśnie skodą.
          Pytanie co w życiu jest dla kogoś ważniejsze.

          • 5 3

        • jak już rozważamy auta z drugiej ręki to taka skoda będzie jeszcze tańsza

          pomijam już to że prawie na pewno będzie to auto albo bite albo zajeżdżone. szwagier pchnął 5 letniego golfa z przebiegiem 370 tys. drugi właściciel śmigał 2 lata około 25 tys rocznie i pchnął dalej z przebiegiem 180 buhaha. auto było regularnie serwisowane wiec nie dymiło i nie trzeszczało, ale nie posłuży raczej za długo bezawaryjnie

          • 3 2

    • rapid...haha plastik i bieda :)

      za 67 mam civica z wykończeniem w środku a nie jakieś twarde plastiki ....brrrrrrrrrrr

      • 3 1

    • i zapomniałeś dodać, że dostajesz gratis silnik perdziawkę w tej mazdzie.

      1.5 SkyActive-G 100 KM to taczka nie auto. Będą ciebie w tej pięknej mazdzie Kamazem wyprzedać. w skodzie może nie trwalszy ale trochu żwawszy 1.2 TSI

      • 2 1

  • To jest polityka grupy VW (3)

    Od ok. 2 lat Skody stoją w cennikach dość wysoko, podczas gdy na VW można dostać upusty. Ktoś tam na górze stwierdził, że nie może być tak, że "dziecko" (Skoda) wyrasta wyżej od ojca (VW) i postanowił pomieszać w sprzedaży. To jest fakt, a nie domniemanie.
    A do tego te nowe modele... Octavia 2 w swoim czasie była lepszą propozycją niż jest Octavia 3 obecnie.
    Z Rapida taniocha wyziera każdą szparą. To pierwszy samochód jaki widziałem, który ma z tyłu... 3 (trzy) czujniki odległości przy cofaniu, zamiast czterech. Trzy są tańsze niż cztery, prawda?
    Spalanie w mieście 5 litrów ON na 100 km, nawet bez stania w korkach - chciałbym móc przetestować, bo w takie cuda nigdy nie uwierzę.

    • 21 2

    • to nie ma nic wspólnego z tym że skoda to dziecko VW

      chodzi raczej o to że skoda świetnie sie sprzedaje, a więc jest to sygnał do podniesienia ceny. zadowoleni konsumenci wrócą, a jest ich dużo.
      a VW i tak mimo upustów jest droższy

      • 6 4

    • Miro (1)

      Jeżdżę służbowo takim rapidem spaceback silnik diesel 1.6 90 KM. Spalanie z miesiąca wychodzi koło 5.1l/100 km, a wcale super oszczędnie nie jeżdżę. Szkoda tylko, że w środku wszystko jest w szarym plastyku, oszczędzili na wszystkim (nawet lampki w schowku nie ma). Ale jeździ się wygodniej, niż Fabią 2, więcej miejsca w środku.

      • 2 1

      • Nie bredź z tym 5.1l

        Chyba ze z górki i z wiatrem, a V max to 50 ;)

        • 1 0

  • Tradycyjna Rodzina 2+1? (1)

    Sorry, ale to nie jest żadna tradycja.
    Dla jednych to konieczność... dla innych marzenie.

    • 29 0

    • Skoda poszła w złym kierunku, jak cały VW

      Ceny mają horendlane, z osmosu, od czapy!
      Max 38000 za takie auto!
      Silniki o resursie 200 kkm, co to jest? Łapią naiwnych i tyle.
      Zachłanność nigdy się ie opłaca, chytry 2 razy traci.

      • 15 1

  • (11)

    Dobra buda - podoba mi się.

    • 5 13

    • (3)

      Za 70 koła mam piękne 300konne BMW 7 z 2006/2007.
      I kto sie lepiej powozi?

      • 5 7

      • boguś

        • 2 0

      • to prawda niemcy oddają swoje świetnie zachowane pojazdy za bezcen

        • 4 1

      • tak

        Kup sobie porshe.

        • 0 0

    • (6)

      Zwłaszcza to 1.2

      • 0 0

      • (5)

        zgaduję że nie jechałeś 1.2tsi ma dobrą dynamikę i jest to dobry silnik

        • 0 0

        • (4)

          Nie, nie jechałem.
          W domu mam min. Hondę Jazz 1.2 90km.
          Nie jest żle - w miescie ok, ale nie wiem jak to 1.2tsi 85km może poruszać dynamicznie Octavię.
          Ale może się myle.

          • 0 1

          • źle napisałem chodziło mi o 1.2tsi 105km, turbo bardzo dużo zmienia.

            • 0 0

          • (2)

            dodam że octavia jest duża ale lekka!!! dlatego to z turbo i stałym moementem tak żywo jeździ, do tego pali śmiesznie mało.

            • 0 0

            • (1)

              No ok.
              Nie wiem jak długo jest ten silnik na rynku i nie wiem w jakim stanie jest po 100/200 tys km.

              • 0 0

              • na rynku jest już parę lat, na początku były problemy z jednostkami 1.4 144km ale ja usprawnili. 1.2 nie jest tak wysilona...więc nie wiem jakie przebiegi robisz ale dla mnie osobiście ekspolatacja to od nowości 10lat i 200-250tyś km.. uważam że spokojnie przejedzie.

                • 0 0

  • Testowana wersja za 67 750 ????!!!! (3)

    i pokrętła od nawiewów?? Komuś w SZKODZIE się pomyliło. Za te pieniadze to powinna być wersja AVANGARDE.

    • 18 0

    • (2)

      Albo De luxe.

      • 0 0

      • (1)

        Albo złota kura

        • 2 0

        • i kubełek z kfc ;] w gratisie

          • 0 0

  • Ceni :-)

    Skoda Dacia Kia Hyundai Renault Chevrolet to są marki samochodów dla krajów demokracji ludowej i biedniejszych krajów rozwijających się. Takie auto to nie jest powód do dumy ale za to schludny środek transportu o ile jest nowe. Choć nowa Dacia to zawsze plus 10 do lansu na tle używanego dymiącego audi czy volvo.
    Niestety Polskę zalewają już młode bo 3-5 letnie Kia Dacie czy Renówki z zachodu które dymią leją na ulicę płyny eksploatacyjne. Zachodni obywatele tanie auta zmieniają częściej.
    A większa liczba groźnych wypadków na polskich autostradach wielokrotnie wyższa niż na dłuższych i starszych Niem9ieckich pokazuje czym Polacy się przemieszczają.
    Złom bywa niebezpieczny zaraz po wyjechaniu na autostradę bo okazuje się że januszowe używane opony na wypasionych felgach czy Mirkowe spawy w lewej ćwiartce czy tez Sebowe zamienniki poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa to długotrwałe leczenie często całej rodziny polaka cebulaka.

    • 18 2

  • nie kupujcie tego szrota, badziewie prawie w cenie octavii (13)

    octavie i ten samochod dzieli przepasc.. kto sie interesowal ten wie. to jest wciskanie niedoinformowanym starych technologii i najtanszych materialow

    • 13 0

    • (8)

      dla przykladu
      - zawieszenie tyl - z octavii 1 !!!! Sprzed 20 lat
      - wspomaganie częściowo hydrauliczne!!!!
      - zawieszenie przód - fabia
      - najtańsze "chińskie" AUDIO, dzwięk beznadzieja
      - klima jednostrefowa!!!!
      - twarde i odbijające słońce plastiki !!!!
      - deska z fabi ale z gorszymi plastikami!!!

      wymieniać dalej ? za 67tyś kupicie octavie elegance 1.2tsi i to jest porządny samochód

      • 4 2

      • a teraz garść faktów (7)

        - octavia III też ma zawieszenie z tyłu jak z modelu I, tylko w modelu II było wielowahaczowe, w I jak i III jest wahacz wleczony,
        - wspomaganie hydrauliczne było lepsze od elektrycznego bo dawało więcej informacji o tym co sie dzieje z kołami, do dziś najlepsze samochody wyścigowe mają hydrauliczne (np. ferrari 458), aczkolwiek skoda ma elektryczne :P
        - zawieszenie przód prawie we wszystkich autach tej klasy jest takie samo, po prostu mcpherson i dolny wahacz poprzeczny + stabilizator
        - audio klasy budżetowej jest powszechne w pojazdach tej klasy. tak poza tym to wszystko idzie z chin
        - klima jednostrefowa to też norma w podstawowej wersji u innych marek
        - twarde plastiki - to prawda, ale jak często je macasz?

        nadmienie tylko że nigdy nie kupie skody bo to strasznie nudne samochody ale ty przesadzasz. octavia w tej samej cenie jest tylko wieksza, a oferuje mniej wyposażenia

        • 4 4

        • (6)

          teraz obalę twoje naiwne myślenie nastolatka

          - zawieszenie - nie chodzi o rodzaj konstrukcji tylko o konkretny model. Belka belce nie równa

          - wspomaganie hydrauliczne było lepsze od elektrycznego

          Jak jeździsz jak Frog to może ma to znaczenie, ale jak normalnie się poruszasz... jakoś każdy kompakt i limuzyna mają elektryczne. Miałem oba i wolę 100x elektrykę od problemów z wyciekami z układu.

          - zawieszenie przód - znów ten sam błąd, to nie to samo

          - audio klasy budżetowej jest powszechne w pojazdach tej klasy.

          Tak są słabe ale nie aż TAK BEZNADZIEJNE jak w tej skodzie, słyszałem ten stłumiony dzwięk i mam porównanie.

          - tak poza tym to wszystko idzie z chin

          ten żałosny argument nie ma żadnego sensu.

          - klima jednostrefowa to też norma w podstawowej wersji u innych marek

          za 67 tyś zł ?

          - twarde plastiki - to prawda, ale jak często je macasz?

          Nie chodzi o to żeby je macać tylko żeby nie trzeszczały, odbijały światła i świeciły tłustymi śladami.

          >>a oferuje mniej wyposażenia

          co oferuje mniej ?

          Jako bonus - zobacz rozstaw kół przód i tył w tym samochodzie i nowej ovctavii możesz się nieźle zdziwić. Rapid to składak z części które powinny iść z fabryk WV prosto na złom

          • 4 3

          • hehe i co niby obaliłeś? napisałeś garść plotek wyssanych z palca albo z gazety (5)

            Chłopie ja pracowałem w ThyssenKruppie jeszcze jak działali na 3 Lipy 3 za Kerfurem i projektowałem linie do montazu podzespołów do pojazdów (Ford, Mercedes, Fiat itd.) i twierdze że nie masz pojęcia o czym mówisz. To co próbujesz tu udowodnić to papka którą karmią społeczeństwo spece od PRu. Ja miałem dostęp do tego od kuchni.

            - belka to belka, możesz co najwyżej zrobić ją sztywniejszą albo bardziej wiotką, dać inne sprężyny albo amory. To zawieszenie prawie jak z dyliżansu. Jedyna jego zaleta to że jest trwała. Ale ZAWSZE działa tak samo kinematycznie, ma jeden punkt obrotu i nie jest to zawieszenie niezależne. Rozni sie tylko troche dlatego że octavia jest ciezsza ale dziala tak samo. I wg twojego rozumowania skoro rapid ma zawias z tylu z octavii sprzed 20 lat to octavia III tez ma. Kinematycznie to to samo, ale nie jesli chodzi o same czesci.

            - w hydraulicznym wspomaganiu mogą sie pojawić wycieki aczkolwiek kiedyś śmigałem starą toyote carine która po 18 latach takiego wycieku nie uświadczyła, a precyzja prowadzenia była zupełnie inna niż w elektrycznych. Ba w elektrycznym możesz nawet wyczuć skokowe działanie silniczka wspomagania (przekręcaj kierownicę delikatnie o pół stopnia to zobaczysz o czym mówie) co jest żenujące, zupełnie jak w jakiejś kierownicy komputerowej.

            - zawieszenie przód (mcpherson) to kinematycznie to samo badziewie. zawsze będzie tak że tylko w jednym momencie jego pracy opona ma pełny kontakt z podłożem o równym nacisku na całej powierzchni styku. Jasne można sie bawić sztywnością czy tłumieniem ale chyba nie liczysz na to że w tak budżetowych samochodach dostaniesz coś lepszego tylko dlatego że to octavia a nie fabia? I tu i tu masz najprostrze ekonomiczne amortyzatory. Zawias różni sie tylko troche geometrią z racji różnych rozmiarów samochodów ale nie jest wcale tak że w octavii jest lepszy. Wiem chciałbyś w to wierzyć ale to bzdura.

            - nie słyszałem jeszcze dobrego seryjnego audio w takich samochodach, z resztą to nie ma sensu bo są słabo wytłumione. z reszta w wersji za 67 klockow i w octavii i a rapidzie masz to samo radio swing.

            - wystarczy brudnymi lapami nie macac dechy zeby sie nie swiecila. a trzeszczenie wynika ze spasowania a nie twardosci. jedyne co to te miekkie lepiej wygladaja. octavia ma wiecej miekkiego na gorze deski. reszta to to samo przeciez

            - rapid to taki sam zlom jak octavia - skoro nazywasz juz je zlomami. konstrukcyjnie podobny, tylko czesci sie troche kosmetycznie roznią. ale w zadnym w zawiasie nie sa to stare czesci sprzed 20 lat tylko nowe zaprojektowane wg tej samej filozofii - po kosztach.

            - co do cen, za 68-69 (bo tak udalo mi sie skonfigurowac) otrzymujesz rapida w najdrozszej wersji style plus, ze szklanym dachem i trim linem z przyciemnianymi szybami, usportowionymi fotelami oraz mozliwym do wyboru kolorem tapicerki wnetrza + radio swing.
            - octavka w tej cenie to wersja ambition, czyli prawie najtansza, mozesz wybrac tylko sposrod 2 tapicerek, masz dokladnie to samo radio swing. nie masz szklanego dachu, przyciemnionych szyb, sportowych foteli. ta sama klima.
            A to że octavia jest wieksza to chyba oczywiste. Jest wieksza i bardziej przestronna przez co musi byc drozsza bo nie da sie jej taniej wyprodukowac i musi byc gorzej wypasiona za ta sama cene. Przeciez to oczywiste.

            • 2 0

            • (2)

              cennikowo może, ale mi proponowano wersje ambition z pakietem amazing 1.2tsi 105km oferowano za 64tyś.

              Nie mogę dać linka bo to trojmiasto, ale masz o wiele lepsze radio z wielkim wyświetlaczem lcd i 6 glosnikami
              .
              W zawieszeniu ja rozumiem to co piszesz tylko że w rapidzie ono nie pasuje do takiej budy zobacz na autocentrum rozstawy...badziewie

              • 0 0

              • celowo pominąłem okazje i oferty promocyjne bo one zdarzają się dla obu autek (1)

                do obu skód to radio z wyswietlaczem o ktorym piszesz jest kwestią doplaty roznicy w wysokosci 1500 PLN do "swingowego". w konfiguratorze skody w wersji style plus od razu wyskakuje zapytanie ktore wrzucic. montuje sie je do obu aut i to calkiem zrozumiale bo potania produkcje (ten sam montaz i sposob automatyki instalacji, krotsza lista dostawcow).

                dlaczego piszesz ze to zawieszenie nie pasuje do tej budy? przeciez rapid jest mniejszy od octavki, siłą rzeczy ma mniejszy rozstaw kół. swoją drogą rozstawem osi rapid sie rozni od fabii o 14cm in plus, natomiast do octavii 8cm in minus. rozstaw kol z tylu jest w rapidzie mniejszy od octavki o 2cm a z przodu o 9 tym samym kilka centymetrow wiekszy niz w fabii.

                muszą być różnice. rapid jest rozmiarowo miedzy tamtymi

                • 0 0

              • wiadomo, tylko zeby ktos nie poszedl do salonu i po takim artykule nie zaplacil takiej ceny ;), trzeba minimalizować import ;).

                ozstaw kół - przód 1463 mm
                Rozstaw kół - tył 1500 mm

                mały, do tego z przodu mniejszy niż z tyłu... mnie to po prostu nie przekonuje.

                Dla porównania octavia

                Rozstaw kół - przód 1549 mm
                Rozstaw kół - tył 1520 mm

                Jak pamiętam ceny z wyprzedaży też Rapidów to podstawowe octavie z wyposażeniem jak w rapidach byly w cenie od około 53tyś... Rapidy kosztowały podobnie - po prostu beznens. Oba samochody są ekonomiczne ale tylko Octavia mnie przekonuje.

                • 0 0

            • (1)

              i jeszcze jedno - nie do konca jest tak jak piszesz Octavia jest na płycie MQB i mimo większego rozmiaru jest lekka. Rapid jest lekki bo jest wąski i na małej płycie małego samochodu (starej konstrukcji, nie w tej chwili z jakiego modelu zdaje się Polo).. ja bym po prostu nie kupował takiego składaka bo elementy nie tworzą spójnej całości.

              prymitywne zawieszenie w tej cenie - wiadomo, ale mi to wystarcza.

              • 0 0

              • octavia jest lekka ale rapid rowniez, nawet bardziej

                co jest zupelnie naturalne. oba auta dostaly nowe plyty od VW (rapid 14cm przedluzoną z polo a octavia 5cm przedłużoną z golfa). Oba są składakami ale to akurat im nie ujmuje bo na tym etapie produkcji to wszystko jest skladakiem co sie porusza. nie ma znaczenia skąd jest plyta bo projektuje sie na jej bazie reszte. Rapid waży 1086kg vs 1150 octavii. masa dla obu w wersji liftback z silnikiem 1.2 TSI 86 konnym.

                generalnie skoda podobnie jak honda zrobiła krok w tył z zawieszeniem bo najlepsze było w II natomiast w civicach w żelazku (ufo dostało belke). jednakże do tej klasy aut wg mnie jest ok bo jest proste i tanie. konkurencja tez tak ma i mozna powalczyc cena dzieki temu. grunt ze RS ma wielowahacz z tylu.

                • 0 0

    • (1)

      albo octavia w wersji ambition+amazing z wyprzedazy chodziły po okolo 65tyś... biją ten szrot pod każdym względem!!!! wyposażenie bez porownania lepsze.

      • 0 0

      • O może jeszcze jedno. wypowiadam się na temat "zwykłego Rapida" 1,2 TSI a nie spaceback"a

        • 0 0

    • (1)

      Obrażasz wszystkich użytkowników Rapida, czyli m.in. mnie. Od roku posiadam i jeżdżę i jestem bardzo zadowolona. NIe uważam tego ani za szrota ani badziewie. Nie posiadasz, nie jezdzisz to się nie wypowiadaj. Dużo osób wydaje opinię wiążącą nie mając pojęcia o czym mówi. Niby na czym polegało to Twoje interesowanie się.

      • 0 0

      • Jeździłem tym samochodem i na początku chciałem go kupić. Szybko doszedłem do wniosku że był by to wielki błąd i odpadł bo Octavie lepiej wyposażoną, która jest kompletnie innym samochodem mogłem mieć 5tyś drożej. To nie jest zupełnie zły samochód... jak by kosztował 40-47tyś jak inne w tym segmencie i gdyby nie niektóre przedpotopowe rozwiązania techniczne. Niestety grupa WV postanowiła oszukać klientów tym samochodem, jest to moja osobista opinia.

        • 0 0

  • Cena bez sensu (4)

    Za 67 tys zł to się kupuje 1-2 letnią Octavię z przebiegiem 20-25 tys km z pełnym wyposazeniem, jeszcze na gwarancji, która jest autem większym, lepiej się prowadzącym, lepiej wykończonym, cichszym, przestronniejszym. No i która jest samochodem a nie jego imitacją. Nawet w Skodzie przyznają że cena tego wozidełka zabija jego sprzedaż. Nie wiem po co oni to produkują, do kompaktu temu daleko a jak na klasę Fabii/Polo/Corsy cena z kosmosu...

    • 11 2

    • kupisz nową z wyprzedaży rocznika pod Łodzią

      • 1 0

    • octavia tez badziewie

      a 2 latka to kupisz kreconego albo zlepionego z 3. rapida czy inne barachlo tez mozesz kupic uzywanego jeszcze taniej

      • 0 1

    • Ale jednak ktoś przed tobą przez 1/2 lata w fotel się wypierdział - NOWE to NOWE, mimo wszystko.

      • 1 1

    • A kto normalnie sprzedaje 1-2 letnią Octavię jeśli wszystko z nią ok? Jeśli już, to ktoś może tylko chcieć pozbyć się awaryjnego i problemowego auta, które jak widać weźmie jakiś jeleń i to z pocałowaniem ręki. Do tego będzie się chwalił w postach jaki to on dobry interes zrobił za cenę nowego rapida.

      • 0 0

  • biedny nie oszczędza

    W salonie kupiłem fiata, toyotę i kupię mazdę 3 nic mnie nie przekona do tandetnej skodziny.

    • 10 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

25. Grand Prix Sopot - Gdynia

zawody / wyścigi

OVERGROUND - JDM spot

zlot

Street Meeting Poland 2022

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki: