- 1 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (152 opinie)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (44 opinie)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (415 opinii)
- 4 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (104 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (216 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Jednym kanapka zawsze spada posmarowaną stroną na podłogę, inni zawsze wybierają najwolniej przesuwającą się kolejkę do kasy, a ja zawsze trafiam na czerwone światło na skrzyżowaniu, niezależnie od której strony nadjeżdżam.
Poniższe zestawienie proszę traktować z przymrużeniem oka. To moje subiektywne odczucia. Wiele osób może ma podobnie, ale nie zwróciło do tej pory na to uwagi.
Na co dzień jeżdżę częściej komunikacją miejską niż samochodem, ale gdy już jestem kierowcą pokonuję zazwyczaj kilka stałych tras. I tam natrafiam na skrzyżowania, na których, przynajmniej w moim mniemaniu, zawsze mam czerwone.
To nie pech, korki czy wina źle ustawionej sygnalizacji świetlnej. To czysty przypadek.
Witosa - Cienista - Sikorskiego
Zaczynając najbliżej domu, skrzyżowanie Witosa - Cienista - Sikorskiego. Gdy jadę ul. Witosa i chcę skręcić w al. Sikorskiego w kierunku centrum Gdańska, zawsze jest czerwone. Albo jadą ci co mają na wprost, albo akurat skręca tramwaj.
Gdy wracam od strony Cienistej sytuacja się powtarza. Chcę jechać prosto, ale w tym czasie albo znowu skręca tramwaj, albo skręcają ci z Witosa w Sikorskiego, czyli tam gdzie ja stałem poprzednio.
Na kolejnym skrzyżowaniu, Sikorskiego - Chałubińskiego, panuje ta sama zasada, z której strony byś nie jechał - stoisz.
3 Maja - Nowe Ogrody - Hucisko
Drugie takie miejsce to "krzyżówka" pod urzędem miasta, czyli 3 Maja - Nowe Ogrody - Hucisko. Gdy jadę 3 Maja, by ominąć ścisłe centrum, chyba nigdy nie przejechałem na zielonym.
Przymusowy postój na wysokości komisariatu policji albo aresztu to stały element programu.
Z kolei gdy jadę przez Hucisko, by dotrzeć do Pohulanki i tamtędy wjechać na Chełm, znów żarzy się czerwone, które mówi mi "stop".
Hallera - Zwycięstwa
Jednak największą zmorą jest dla mnie skrzyżowanie Hallera - Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.
Najgłówniejsza z głównych tras. Kierowcy, którzy jak ja, zmierzają do Wrzeszcza, nie wiedzą jeszcze, że jadą z pechowcem, który zawsze stoi tam na czerwonym.
Już na wysokości stacji benzynowej zaczyna się hamowanie, zwalnianie, w końcu stoimy. Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek śmignął tamtędy bez zatrzymania.
A skoro tak, to wyjeżdżając z Hallera w Zwycięstwa do centrum powinienem w końcu natrafić na upragnione zielone. Nic z tego. Tutaj też stoję, bo wiadomo, to al. Zwycięstwa jest główną trasą i to tam kierowcy są uprzywilejowani.
Tramwajem przez Hucisko
Wspomniałem, że częściej korzystam z komunikacji niż z auta. W tym przypadku konfiguracja przypadków również jest dla mnie raczej niekorzystna.
Na Hucisku bardzo często tramwaj, którym jadę spod LOT-u do dworca, stoi i czeka na swoją kolej. Gdy auta ruszają już na zielonym, my dalej stoimy, bo trzeba przepuścić jeszcze tramwaj 10 lub 12 skręcający z Huciska.
W miniony czwartek musiałem wysiąść z tramwaju na Pohulance, bo miał awarię. Pomyślałem, że nie będą czekał tylko przejdę się na Kartuską. Tam wsiądę w 10 lub 12 i tą drogą dotrę do pracy.
Oczywiście na Hucisku 12 stanęła na dłuższą chwilę na światłach i widziałem, jak "moje" tramwaje z Chełmu przejeżdżają pierwsze od LOT-u do dworca.
A wy macie takie skrzyżowania, na których zawsze musicie odstać swoje?
Opinie (176) 3 zablokowane
-
2024-02-25 15:36
Opinia wyróżniona
Od dziecka zawsze wiedziałem, że pod skrzyżowaniem (4)
Siedzi taki koleś obklejony monitoringiem i tylko jak widzi, jadę to zaraz wielkimi wajhami zmienia światła na czerwone. I cóż on tam do dziś siedzi i przełącza te światla
- 205 5
-
2024-02-26 09:24
(1)
Od kiedy wprowadzili tristar, ruch kierowany, czy jak go nazywają zieloną falą nie idzie jeździć po mieście, ciągle czerwone, a ile dziesiąt mln to kosztowało. ale zdaje egzamin, zapala się czerwone światło.
- 5 0
-
2024-02-26 22:51
Tristar jest od logowania przejazdow kazdego samochodu. Zdziwilibyscie sie jaka wiedze o Was ma Tristar.
- 0 0
-
2024-02-25 19:23
Ja tam mam zawsze zielone.Wszystko zalezy co przyciagamy myslami. Myslisz ze zawsze masz pecha/szczescie?W obu przypadkach masz racje.
- 1 2
-
2024-02-25 17:46
On ma imię
Nazywa się Tristar i o dziwo wszyscy za to zapłaciliśmy.
- 19 1
-
2024-02-25 15:20
Opinia wyróżniona
Zielona fala (9)
Szczerze, w normalnym ruchu nie ma możliwości utworzenia zielonej fali dla każdego kierunku. Dlatego, że kolejne światła są w różnych odległościach od siebie i jak nie my, to samochody z naprzeciwka, będą na skrzyżowaniu i różnej porze, czyli ktoś stać na pewno będzie, bo ona kierunki się nie zgraja w czasie.
Natomiast zdarzyło mi sięSzczerze, w normalnym ruchu nie ma możliwości utworzenia zielonej fali dla każdego kierunku. Dlatego, że kolejne światła są w różnych odległościach od siebie i jak nie my, to samochody z naprzeciwka, będą na skrzyżowaniu i różnej porze, czyli ktoś stać na pewno będzie, bo ona kierunki się nie zgraja w czasie.
Natomiast zdarzyło mi się kilka razy jechać z Gdańska Śródmieścia do centrum Gdyni bez czerwonego światła. Oczywiście nocą. Ale dam nie uwierzyłbym gdybym tego nie przeżył. Po prostu, ruch jest za duży w dzień aby zielona fala mogła powstać.- 62 35
-
2024-02-28 10:42
zielona fala to fikcja
Zielona fala w Gdańsku to kompletna fikcja. Jadąc z centrum w kierunku Wrzeszcza trzeba łamać przepisy (jechać szybciej) jeśli nie chcesz stanąć na czerwonym. Pozdrawiam miszczów od kalibrowania Tristara :/
- 0 0
-
2024-02-26 11:33
Prawda taka ze w dzień jak próbujesz jechać 50km/h niezależnie którym pasem to co chwile znajdują się ci "szybsi" ktory wyprzedzają i zatrzymują się później na czerwonym. Także głównie przez to nie doświadczamy zielonej fali..
- 1 0
-
2024-02-26 06:08
W Tallinnie sie da. Przejechalem ta stolice z predkoscia 47km/h na tempomacie i uwierz ze z centrum do wyjazdu na Ryge dojechalem na samych zielonych. Sa znaki informujace, zeby jechac wlasnie z ta predkoscia, zeby utrzymywalo sie zielone
- 4 0
-
2024-02-25 22:50
kiedyś z Oruni do Gdyni jechałem późnym wieczorem bez przestanku, ale to było kilkadziesiąt lat temu i było zawsze żółte migające o tej porze
- 8 0
-
2024-02-25 19:02
Nie chodzi o każdy kierunek. (1)
Ale o drogę główną.
- 5 1
-
2024-02-25 20:01
Ale droga główna ma też 2 kierunki!
Chodzi to, że nie wszędzie można nawet te 2 kierunki puścić w tym samym czasie z zieloną falą.
- 5 5
-
2024-02-25 16:54
W latach 2014-2019
Kiedy studiowałam i jeździłam autem z koleżanką na UG zawsze w sobotę rano i niedzielę, jeśli wyjechałyśmy z Chełmu od str.ul wilanowskiej o 6:50 miałyśmy zielona fale po całej trasie, ale kiedy ruszaliśmy już o 7 albo chwilę po była ruletka i co drugie skrzyżowanie było czerwone światło.
Tak więc wierzę w to co piszesz, sama tego doświadczyłam. Ale fakt czasy się zmieniły i chyba tylko osoby pracujące w nadzorze ruchu wiedzą czy gdzieś w Gdańsku jeszcze zdarza się zielona fala.- 7 0
-
2024-02-25 15:28
Dopisz, ze to mialo miejsce x lat temu (1)
Dzis nie jest to mozliwe.
- 2 1
-
2024-02-25 20:02
To miało miejsce w 2024 roku
- 0 0
-
2024-02-25 15:17
Opinia wyróżniona
Mieszkan na ostatnim pietrze i zawsze jak "wolam" winde to ona jest na parterze, (14)
a jak ja jestem na samym dole to winda jest na gorze. Szlag.
- 228 6
-
2024-02-25 20:28
Mam nadzieję, że wołasz po przez guzik (4)
- 4 16
-
2024-02-26 07:06
Zawsze się tak mówiło (3)
Zawsze się tak było ze się szło zawołać windę. Tsk samo jak się jeździ do Gdańska czy do Wrzeszcza czy na Armii Polskiej albo Wita Stwosza a nie do jakiegoś Centrum czy na Strzyże :) Nie krytykuje tu ze ktoś jest przyjezdny ale jeśli ktoś krytykuje wyrażenie zawołać windę to powinien wiedzieć ze u nas tak się poprostu mówi :) miłego dnia
- 15 3
-
2024-02-26 22:56
haha masz racje bro, tak wlasnie bylo i jeszcze jest wsrod tubylcow
- 1 0
-
2024-02-26 09:06
To z dowcipu o dwoch blondynkach (1)
Zawolalas winde- zawolalam. A jak: "winda!"
- 3 1
-
2024-02-26 11:42
Darek otwórz!
- 1 0
-
2024-02-25 20:16
(2)
Taa. A jak masz branie to u brzydszej.
- 7 3
-
2024-02-26 22:57
zauwazyliscie, ze one zawsze chodza parami, ladniejsza z brzydsza.
- 0 0
-
2024-02-26 03:42
Z takimi śmiesznymi
tekstami, to się raczej, nie dziwię.
- 3 0
-
2024-02-25 16:34
Jeszcze kolejka w sklepie (5)
ta w której nie stoisz zawsze przesuwa się szybciej
- 28 0
-
2024-02-27 11:55
jak mam ochotę, to kobieta zmęczona
- 0 0
-
2024-02-25 18:07
a jak pada deszcz to parasol w domu (3)
- 12 0
-
2024-02-25 18:16
a jak ładna pogoda to jesteś w pracy (2)
- 17 0
-
2024-02-26 08:32
Daj znać kiedy będziesz w pracy, to wtedy ja wezmę wolne.
Będzie ładna pogoda.
- 4 0
-
2024-02-25 19:23
A jak brzydka pogoda to mam wolne, niebywałe?!
- 9 0
Wszystkie opinie
-
2024-02-25 15:04
Dziwne ale nie zauważyłem takiej prawidłowości - wręcz przeciwnie Ja przeważnie zawsze mam zielone światło :))))))))))) (6)
- 9 40
-
2024-02-25 15:34
A nie żółte?
- 1 1
-
2024-02-25 16:48
No widzisz
W wyborca tuska z artykułu zawsze ma pod górę. Głosował na tuska i nic się nie zmieniło.
- 3 2
-
2024-02-25 19:14
Bo ktoś przecież musi mieć to zielone (1)
Ktoś musi stać, żeby jechać mógł ktoś!
- 3 0
-
2024-02-25 19:28
Dokladnie tak.W tym kraju wiekszsc narzrka,a to na czerwone a to na zielone a to na byle co.To jak ma byc dobrze.Chceszznienic swiat na lepsze,zacznij od siebie...a czekaj,to polska,to nie tu.
- 0 0
-
2024-02-25 21:13
Ruski trol jest nawet daltonista :) (1)
- 0 1
-
2024-02-26 13:35
Co Wy macie z tymi ruskimi?Jak w tv powiedza tak I Wy robicie,powiedza rusek zly,Wy ich przeklinacie.Ruszcie glowa,miejcie swoje zdanie.
- 0 0
-
2024-02-25 15:05
Świętokrzyska w Gdańsku (3)
Czerwone, czerwone, czerwone
- 29 6
-
2024-02-25 15:06
Powiem inaczej : Świętokrzyska pomiędzy 15 a 17 to korek, korek, korek :))))))))))))))))
- 3 2
-
2024-02-25 15:21
Na świętokrzyskiej /niepołomickiej
To powinni zainstalować system kierowania światłami za pomocą kamer aby te sterowały światłami w zależności od natężenia ruchu ... Tam jest wieczny dramat bo władza nie myśli ...
- 6 0
-
2024-02-25 21:28
To samo na Kołobrzeskiej. Co skrzyżowanie - czerwone.
Oczywiście jadąc przepisowo.
- 2 0
-
2024-02-25 15:06
(4)
Najgorsze są skrzyżowania gdzie samochody i ludzie mają w tym samym czasie zielone i kierowcy rozjeżdżają pieszych przechodzących na zielonym świetle
- 15 15
-
2024-02-25 15:21
Nie kierowców wina iż pieszy to
Daltonistą i myli czerwone z zielonym ...
- 3 3
-
2024-02-25 16:18
Nie mają w tym samym czasie, może chodzi o zieloną strzałkę, ale to jest zielone warunkowe. (2)
Czego spora część kierowców absolutnie nie rozumie.
- 4 5
-
2024-02-25 19:13
Są takie skrzyżowania (1)
gdzie pieszy i pojazd ma zielone. Przykład: skrzyżowanie Powstańców Warszawskich - Kartuska - Pohulanka. Zjeżdżający z Powstańców ma zielone, podobnie jak piesi na Kartuskiej. Kilka lat temu rozjechałaby mnie na tym przejściu taksówka jadąca z ogromną prędkością z Powstańców.
- 3 2
-
2024-02-26 08:39
to Pohulanka czy Powstancow!
- 0 1
-
2024-02-25 15:07
Tristar,bubel za miljony.
- 38 6
-
2024-02-25 15:08
Tylko ...
.Ja,ja,ja..
- 5 4
-
2024-02-25 15:08
(9)
Rano o 7 jadę przez centrum Gdanska do pracy i co? Brak synchronizacji świateł doprowadza do furii. Czy tak ciężko jest zbadać ruch i go upłynnić? Gdzie ta ekologia tak fajnie reklamowana przez miasto, a nie zdająca sobie sprawy ze zużycia paliwa, czy zwiększonej ilości spalin przy ruszaniu spod świateł
- 53 5
-
2024-02-25 15:19
Tristar za miliony (1)
miał to załatwić, ale wyszło jak zawsze
- 23 3
-
2024-02-25 17:22
Tristar jak wiatraki a Simensa nie działa
Pisałem kilka razy to ZDiZ w sprawie tristra i zawsze odpisywali, że nie mają możliwości synchronizacji Bo 300 mln starczyło tylko na kilka skrzyżowań
- 8 0
-
2024-02-25 15:25
(3)
Jak Ciebie sygnalizacja doprowadza do furii to się przesiądź na rower
- 4 17
-
2024-02-25 16:01
(1)
Zawsze wylezie jakiś geniusz z komentarzem rowerowym. Potem przez takich jak ty wstyd jeździć na rowerze, bo nas uwają wszystkich za takich samych dekli, jak ty.
- 18 1
-
2024-02-25 16:13
To zapewne kierowca służbowego BMW z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Nie lubi stać w korkach z całym tym plebsem, chciałby poszusować "swoim" autkiem wciskając gaz do dechy gdyż jak powszechnie wiadomo ich przepisy nie obowiązują, ale nie może. Stąd taki wysiłek by jak najwięcej osób wyrzucić z ulic do zbiorkomu lub na rowerek.- 4 3
-
2024-02-25 16:15
A wiesz, ze rowery tez powinny jechac zgodnie z przepisami, juz nie mowie o tym, ze po jezdni a nie chodniku, ale nawet jak po chodniku to na czerwonym trzeba sie zatrzymac?
- 11 0
-
2024-02-25 15:45
Pff pan myślał, że tu chodzi o ekologię? Tu chodzi o zniechęcanie do jazdy autem, ekologię to oni mają w głębokim poważaniu.
Ulice i samochody mają być dla nowej feudalnej elity w postaci wiernych władzy urzędników, Ty masz się kisić w awaryjnym i śmierdzącym menelem zbiorkomie, buląc grube kwoty na FALĘ wprowadzoną przez władze aby sami swoi mogli się nachapać w Innobaltice, masz też oczywiście sponsorować darmowe przejazdy uczniom czy tam ukraińcom aby był dobry PR.
Może jeszcze chcesz mieszkać gdzieś bliżej plaży bądź starego miasta? Won! Nie dla psa kiełbasa! Tam są tereny na wynajem krótkoterminowy dla turystów w budynkach wykupionych przez zachodnie fundusze inwestycyjne, Ty masz spadać do chowu polaka klatkowego koło obwodnicy skąd będziesz dojeżdżał do miasta, oczywiście stojąc codziennie w korkach bądź spóźniając się gdyż zbiorkom miał kolejną awarię.
Można tak pisać i pisać, jednak gdańscy wyborcy znowu wybiorą niedługo Jej Serdeczność i jej dziesiątki zastępców od niczego pomimo bycia d...... bez mydła każdego dnia.- 16 2
-
2024-02-25 16:16
(1)
A z jaka predkoscia? Przepisowe 50? Bo zauwazylam, ze jak sie czlowiek nie spieszy od jednych swiatel do drugich to zdazy to zielone czasem wskoczyc
- 3 9
-
2024-02-25 21:25
Do wrzeszcza 60-70
Wtedy zielone. Jeszcze tego nie poprawili.
- 4 0
-
2024-02-25 15:10
Czekam jak zrobią przejścia naziemne na Rzeczypospolitej. (1)
Skończy się autostrada ..
- 15 18
-
2024-02-25 21:40
Tam nie ma żadnej autostrady
chyba w życiu autostrady nie widziałeś
- 6 0
-
2024-02-25 15:12
Nie to złośliwość urzędników którzy z premedyjacją nakazują ustawiać czerwone fale? (2)
Aby mieć argument za tym że "trzeba" znacznie ograniczyć ilość aut w mieście.
- 40 3
-
2024-02-25 20:28
W Olsztynie jest jeszcze gorzej (1)
tu się wypuszcza każdą ulicę po kolei a w dodatku tramwaj ma priorytet - co nie jest złe, jednak zamiast po przejechaniu tramwaju wznowić cykl to jest on resetowany - przez co najdłużej można stać 7 minut.
To jest irytujące, bo do rozwiązania przez specjalistów z IT w miesiąc. Zgadzam się, że ruch jest spowalniany celowo - to nie tylko ukłon dla altawistów ale też więcej kasy z akcyzy.- 4 0
-
2024-02-26 23:00
akcyzy z alkoholu? myslisz, ze jak ludzie stoja po 7minut to malpki wtedy sobie wala
- 0 0
-
2024-02-25 15:13
Zapraszam na Bulońską (1)
Tam to dopiero jest jazda - wieczny korek przez 5 sygnalizacji które nie są ze sobą zgrane.
- 38 1
-
2024-02-25 16:05
Już w tej chwili gdy trafią się zielone na dwóch przejściach to kierowcy potrafią rozpędzić się do 100km/h
- 2 2
-
2024-02-25 15:13
To nie złośliwość rzeczy martwych tylko nieodpowiedzialni ludzie na stanowiskach
- 60 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.