"Słupki muszą być różne i pstrokate?"

- Szare, czerwone, pomarańczowe, betonowe, metalowe, dwukolorowe... Słupki w Gdyni są niewątpliwie potrzebne, ale dlaczego nie można uporządkować ich wzorów, by nie szpeciły miasta? - pyta nasz czytelnik, pan Kornel. Urzędnicy przekonują, że ma to swoje uzasadnienie.



Popierasz stawianie słupków uniemożliwiających parkowanie?

Zobacz wyniki (1365)
Nasz czytelnik nie ukrywa, że jest entuzjastą stawiania słupków ograniczających parkowanie, zwłaszcza w miejscach, w których kierowcy zdecydowanie przesadzają. Jego entuzjazm szybko jednak przygasa, gdy obserwuje kolejne rodzaje słupków w przestrzeni miejskiej. Oto list pana Kornela:
***

Zacznijmy od tego, że jestem absolutnie za stawianiem słupków w miejscach, w których nie można parkować, a kierowcy uporczywie to robią. Wiadomo, że straż miejska nie daje rady, zresztą nie tylko w Gdyni, więc to jedyne sensowne rozwiązanie. Zwłaszcza że potem wszyscy musimy się składać w podatkach na naprawę rozjeżdżonych przez auta trawników czy chodników.

Więcej słupków to mniej strat w budżecie



Od paru miesięcy Gdynia przyspieszyła stawianie słupków, akurat zbiegło się to z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania i zwiększenia stawek za postój. I początkowo zacząłem się cieszyć. Więcej porządku w mieście, krótsze oczekiwanie na straż miejską w innych miejscach, ale też więcej pieniędzy w coraz bardziej napiętym gdyńskim budżecie, bo nie będzie zniszczonych trawników i chodników.

Po co tyle rodzajów słupków?



Tylko że mój entuzjazm szybko zgasł, gdy zobaczyłem kolejne rodzaje słupków. Inne stawiają spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty, a inne miasto - to jeszcze można by było zrozumieć, choć mogliby się dogadać. Ale nawet sami urzędnicy stawiają kilka rodzajów słupków! Jedne są kwadratowe, inne okrągłe, różnią się też kolorami i wysokością. Naprawdę musi to tak wyglądać? Już samo stawianie słupków oszpeca miasto, dlaczego więc urzędnicy nie zrobią wszystkiego, by tę szpetotę ograniczyć?

Urzędnicy: wszystko dla bezpieczeństwa


Agata Grzegorczyk
Agata Grzegorczyk
Słupki projektowane w Gdyni mają przeważnie przekrój koła, rzadziej kwadratu (ulice reprezentacyjne) w kolorystyce określonej przez plastyka miasta. Ponadto wytyczne te określają kształt słupków - zalecają stosowanie słupków blokujących o przekroju koła w prostej formie, bez elementów ozdobnych, o wysokości 110 cm i średnicy 6 cm, a w uzasadnionych przypadkach z dopuszczeniem wersji o średnicy 10 cm. Dodatkowo w przestrzeni o dużym natężeniu ruchu pieszych stosuje się białą opaskę odblaskową o szerokości 10 cm.

Natomiast w miejscach, gdzie konieczne jest zablokowanie wjazdu samochodom, a poprowadzony jest ciąg rowerowy, stosowane są słupki elastyczne w kolorze pomarańczowym - skutki ewentualnego uderzenia w taki słupek nie spowodują takich skutków dla rowerzysty czy pieszego jak w przypadku zderzenia ze słupkiem metalowym.

Dodatkowo sukcesywnie wymieniane są słupki istniejące, których dziś nie montuje się już w Gdyni - np. na ul. 10 Lutego szare, niskie słupki z kolistym elementem zostały wymienione na słupki o przekroju kwadratu.

Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta Gdyni
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (173)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

Mikołaje na Motocyklach
Mikołaje na Motocyklach
zlot
gru 5
niedziela, g. 10:00
Gdańsk, Polsat Plus Arena Gdańsk
II urodziny SM Poland - Świąteczne spotkanie
II urodziny SM Poland - Świąteczne...
zlot
gru 10
piątek, g. 18:00
Gdańsk, Polsat Plus Arena Gdańsk

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?