- 1 Mała uliczka, duży problem (89 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (251 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (59 opinii)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (60 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (38 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
Spór o budowę ul. Nowej Koziorożca w Osowej
Gdańsk planuje budowę ul. Nowej Koziorożca. Droga o przekroju jednej jezdni ma połączyć ul. Kielnieńską z ul. Jednorożca . Problem w tym, że przez brak konsultacji i ujawnienie założeń miejskiej inwestycji, stała się ona przyczyną konfliktu sąsiedzkiego. Po naszej interwencji władze Gdańska zapowiadają spotkanie z zainteresowanymi stronami.
Do mieszkańców Osowy niedawno dotarła informacja o budowie ul. Nowej Koziorożca. Droga ma połączyć ul. Kielnieńską z ul. Jednorożca i biec po specjalnie zabezpieczonej pod ten cel rezerwie terenowej. Droga ma mieć przekrój jednej jezdni. Dodatkowo, na wysokości ul. Koziorożca i ul. Jednorożca powstaną dwa ronda. Po jej bokach pojawią się chodniki, ale bez ścieżek rowerowych.
Wieść o planach miejskich rozeszła się bardzo szybko i równie szybko pojawiły się osoby niezadowolone z pomysłu.
Nie chcemy gigantycznych rond
- Ulica Koziorożca będzie pozbawiona ścieżek rowerowych, a dzieci pojadą rowerami do szkoły pomiędzy samochodami. Na terenie zielonym koło sklepu Czerwona Torebka powstaną dwa gigantyczne ronda, każde o średnicy 30 m, przez które docelowo wprowadzony zostanie ruch z ul. Kielnieńskiej. To rozwiązania sprzeczne z postanowieniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i zarządzeniem Prezydenta Gdańska w sprawie projektowania ruchu rowerowego - mówi Adam Kołecki z Komitet Mieszkańców Bezpieczna Osowa.
Członkowie wspomnianego komitetu podkreślają, że projekt nie był konsultowany z mieszkańcami, nie był też nigdzie publikowany. By obejść zapisy własnego planu zagospodarowania przestrzennego, inwestycja realizowana jest przez urzędników na podstawie specustawy drogowej.
- Wielu mieszkańców obawia się, że projekt w tym kształcie spowoduje obniżenie bezpieczeństwa i komfortu życia. Nasz komitet domaga się modyfikacji projektu i poprawy bezpieczeństwa, zwłaszcza dzieci - podkreśla Kołecki.
Są mieszkańcy, którym projekt się podoba
Pojawiła się też odpowiedź na głosy niezadowolenia. Części mieszkańców projekt spodobał się.
- Nowa droga nie może powstać wyłącznie w rejonie sklepu Czerwona Torebka, o czym mówią protestujący. Powinna ona zostać dowiązana aż do ul. Kielnieńskiej. Droga usprawniłaby dojazd m.in do szkoły - mówi Rafał Dąbrowski, mieszkaniec Osowej.
Zdaniem części mieszkańców, głównym powodem, dla którego droga miałaby nie powstać, są przydowe ogródki działkowe, przy których ma przebiegać droga. Właściciele Obawiają się głównie o to, że inwestycja zmniejszy ich nieruchomości.
Brak konsultacji ze strony miasta
Inne spojrzenie na sprawę ma obecny radny z PiS Jacek Teodorczyk. Złożył on interpelacje do miasta w sprawie planowanej inwestycji w Osowej.
- Projekt ten nigdy nie został poddany konsultacjom z mieszkańcami, ani z Radą Dzielnicy Gdańsk Osowa. Z projektu tego wynika wprost, że miasto planuje budowę dwóch wielkich rond na terenie zielonym koło Czerwonej Torebki, nie przewidując budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Koziorożca, co jest sprzeczne zarówno z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jak i zarządzeniem Prezydenta Miasta Gdańska w sprawia projektowania ruchu rowerowego - powtarza Teodorczyk.
Miasto w odpowiedzi do interpelacji nie odniosło się do zarzutu braku konsultacji.
Urzędnicy: konsultacje będą
Poprosiliśmy także o komentarz władze Gdańska. Urzędnicy podkreślają, że rozumieją narastające obawy mieszkańców w sprawie planów modernizacji ul. Koziorożca i szanując ich prawo do wyczerpującej informacji, są przekonani o słuszności decyzji, aby w pierwszej kolejności odbyło się spotkanie z mieszkańcami, a dopiero po nim został przekazany komentarz mediom w sprawie działań związanych z modernizacją ul. Koziorożca.
- Spotkanie z mieszkańcami zostało zaplanowane w najbliższy wtorek, 16 października o godz. 13 w siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przy ul. Żaglowej 11. Będzie w nim uczestniczyła pani Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej oraz przedstawiciele jednostek miejskich, mających wpływ na planowane działania - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Zaproszeni zostaną przedstawiciele komitetu Bezpieczna Osowa, Rady Dzielnicy Osowa oraz pozostałych zainteresowanych podmiotów.
- Chcemy podkreślić, że zdając sobie sprawę ze złożoności sprawy oraz wątpliwości mieszkańców, co do działań jakie miasto planuje podjąć na tym obszarze, widzimy potrzebę, w pierwszej kolejności zorganizowania spotkania dającego możliwości bezpośredniego zadawania pytań służbom miejskim, które są odpowiedzialne za działania modernizacyjne na tym obszarze. A także dania możliwości całkowitej na nie odpowiedzi, aby wszelkie wątpliwości zostały wyjaśnione w atmosferze pełnego zaufania - mówi Dawidowski.
Opinie (363) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-11 13:45
Wyjazd rano z osowej to jest mega dramat ! Można coś z tym zrobić ? (2)
- 10 0
-
2018-10-11 15:04
Nie sądzę... Raczej będzie coraz gorzej, deweloperzy budują kolejne bloki a miasto nadal rozkłada ręce i nie ma pieniędzy na drogi, tak to już jest tutaj, pewnie jesteś od niedawna mieszkańcem osowy?
Ale fakt... Tak źle jak w tym roku to jeszcze nigdy nie było- 8 1
-
2018-10-12 16:45
Można wsiąść w pkm
- 2 0
-
2018-10-11 14:00
Narzekanie (2)
Narzekanie na duże ronda. Bo najlepiej zrobić takie jak na jabłoniowej i niech się ludzie męczą z wjazdem.
- 6 3
-
2018-10-11 14:44
Asiu, niech ludzie się nie męczą już dłużej wjazdem i wyjazdem
Niech się wreszcie przesiądą na inne środki transportu niż samochód pod sam sklepik i pod samo okienko.
- 2 4
-
2018-10-11 16:01
Ludzie patrzcie na rece urzędasom bo to oni wybudowali wam to rondo na Jabłoniowej
Patrzcie co planują i protestujcie bo to nieumoki, które ida po najmniejszej linii oporu nie licząc sie z mieszkancami
- 3 2
-
2018-10-11 14:05
(3)
Nie jestem członkim Bezpiecznej Osowej i mam wątpliwości co do czystości intencji tych Panów.
Fakt jednak że :
- przebicie drogi między Kielneńską a Jednorożca spowoduje wycięcie pięknej kępy drzew w miejscu
przyszłego ronda- bardzo potrzebnego z drugiej strony, oraz
- skieruje ciężki ruch towarowy do wnętrza Osowej na Koziorożca i Jednorożca .
Dlatego jestem mimo wszystko przeciw . Sprawa wielkości rond i ścieżek rowerowych to sprawy
całkiem drugorzędne .
Zamiast tych zabiegów " protetycznych " należy w końcu zbudować przelotówkę na przedłużeniu
ronda przy spacerowej - za plecami ul. Komandorskiej . To uwolniłoby Osową od ruchu tranzytowego, pozwoliłoby zamienić Kielneńską w piękny pasaż wewnętrzny , usunęłoby konieczność ronda przy obecnym skrzyżowaniu itd. itp. A przecież w końcu i tak nową kielneńską jw. trzeba będzie zbudować. To nie lepiej zabrać się od razu do porządnej roboty , zamiast od przysłowiowej " d...py " strony ?- 13 8
-
2018-10-11 14:12
sensowny post (2)
a jeszcze bardziej sensowne będzie postawienie przy wjeździe z Kielnieńskiej w Nową Koziorożca znaku zakazu wjazdu dla pojazdów powyżej 3.5 tony. Rozumiem że w takim przypadku jesteś za?
- 5 3
-
2018-10-11 16:05
jakie bzdety. Czy jest jeszcze ktoś kto wierzy w jakieś znaki? Dziś jest, jutro nie ma, a droga jest na wieki. Nie z nami takie (1)
- 1 10
-
2018-10-11 20:58
bingo, gratuluję odkrycia po co są znaki drogowe!
nie trzeba wyburzać i orac drogi a wystarczy postawić znak ograniczający ruch. A tak zupełnie poważnie - jakoś nie słyszę utyskiwania mieszkańcow Wodnika, Sołdka czy Balcerskiego na ruch tranzytowy TIR-ów. Sądzę że z prostej przyczyny - im nie opłaca się tam pchać bo i po co? Dojazd do Renk-u, cementowni czy części przemysłowej jest zapewniony przez kolejny zjazd z obwodnicy i powstająca wlaśnie ul. Nowy Nowy Swiat. Reasumujac, argument uważam za wydumany i obliczony jedynie na obstrukcję inwestycji planowanej od 30 lat przez tych, co osiedlili się przy rezerwie terenowej.
- 5 1
-
2018-10-11 14:10
Ankieta powinna brzmieć nowa Koziorożca TAK czy NIE i głoswoanie
Konsultacje społeczne pewnie, w postaci jak ma wyglądać droga która jest w planach od lat, a nie czy ma powstać.
- 10 3
-
2018-10-11 14:25
Lata trwają, a tam ciągle to samo.
Śmiech na sali. Dziwni ludzie.
- 4 3
-
2018-10-11 14:42
Mieszkańcy Osowej muszą być świadomi (4)
Jeśli zgodzą się na budowę szerokiej drogi rozwiązującej problemy mieszkańców innych dzielnic, to drastycznie zwiększy im się tam ruch, pogorszy się bezpieczeństwo i dzielnica zostanie "przecięta". Żeby przekroczyć tę jezdnię będą zapewne musieli nadkładać drogi to rzadko i niewygodnie położonych przejść dla pieszych.
Jako mieszkaniec ( a mieszkałem kiedyś tuż obok tego miejsca) nie zgadzałbym się na nic innego niż wąska uliczka z szerokimi chodnikami , nasadzeniami zieleni i objętą znakiem "strefa zamieszkania" - max prędkość 20km/h i absolutne pierwszeństwo dla pieszych.- 10 17
-
2018-10-11 14:46
Co za bzdury pan piszesz ? (1)
A teraz to jak niby sie przechodzi przez ul. Jednorozca i Koziorozca ? Trzeba przebiegac bo nie ma pół przejscia dla pieszych. Na nowej drodze przejscie ma byc co 30metrow
- 11 3
-
2018-10-11 17:36
Ciemnota obecnych tzw urzędasów w Gdańsku poraża
- 1 1
-
2018-10-11 14:57
Droga jaka ma powstać to droga L czyli Lokalna (1)
Czy Pan mieszkając na Osowej może mi powiedzieć jakie dzielnice przejeżdżały by przez nasze osiedle bo ja z jednej strony widzę las z drugiej las i daleko nic, rozumiem że chodzi o Chwaszczyno bądź Rębiechowo. Czemu nas nie rozdzieliła nowa Wodnika ?
- 5 3
-
2018-10-11 15:46
to niezwykle bardzo ciekawe co piszesz. Więc dlaczego ta ulica jest projektowana wg tzw. specustawy
Ustawa ta powstała na potrzeby mistrzostw Europy w 2012, by budowac drogi błyskawicznie, bez czasochłonnych konsultacji z mieszkancami, z błyskawicznymi wywłaszczeniami itd. i miała dotyczyć DRÓG gminnych i powyżej (klasy dróg). Więc jak niby-osiedlowa uliczka załapała się na paragrafy tej ustawy? Pytam dyżurnych urzedasów miejskich z urzędasami Rady Osiedla Osowa włącznie.
- 2 5
-
2018-10-11 14:44
Ta bezpiecznaosowa to grupa cwaniakow ktora kupila kiedys od rolnika tereny za 0.5 gr za metr
Udajac ze nic nie wie o planach budowy drogi ktore juz istnialy.
Teraz lamentują ze miasto chce w koncu wybudowac to co bylo na planach.
Ten cały komitet tzw. bezpiecznaosowa mieszka na ul.Komety czyli tam gdzie ma powstac droga.
Czy redaktor Naskręt teź mieszka w poblizu ? A moźe protestujący to rodzina ?- 14 6
-
2018-10-11 15:04
Jeszcze nikt nie wymyślił lepszego rozwiązania niż ronda
- 8 1
-
2018-10-11 15:44
Skrzyżowania (1)
na Osowej prędzej czy później spowodują tragedię !Kto wymyślił te równorzędne skrzyzowania? Wielu kierowców na to nie zwraca uwagi!
- 12 5
-
2018-10-11 16:08
Skrzyżowania równorzędne są właśnie po to, by każdy kierowca zwolnił przed skrzyżowaniem. Nawet jeżeli dojdzie do kolizji, to jej skutki będą znacznie mniejsze niż przy pierwszeństwie i jeździe 80 km/h w terenie zabudowanym.
- 6 5
-
2018-10-11 16:26
Piekna dzielnica (3)
Metr działek idzie w obecnej bance mydlanej po 600 za metr
- 9 0
-
2018-10-11 16:38
Ale nie ma chętnych, poza deweloperami. (1)
Efekt. Twój wymarzony, ciężko zapłacony dom stoi pomiędzy budynkami wielorodzinnymi!
- 5 1
-
2018-10-11 21:14
Piękna dzielnica
Jakby kupował deweloper po 600 to ceny metra mieszkania bedą po 10 tys:)
- 4 0
-
2018-10-12 16:47
600 zł za metr to za mniejsze działki pod domek, developer kupuje duże działki znacznie taniej za metr i na tym polega biznes
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.