• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Straszyn. Kobieta zginęła w wypadku na obwodnicy

ms
29 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (529)
W wypadku na wysokości Straszyna zginęła 29-letnia kobieta. W wypadku na wysokości Straszyna zginęła 29-letnia kobieta.

Tragiczny wypadek na wysokości Straszyna. Pocztowa furgonetka wbiła się w tył ciężarówki. Zginęła kobieta, która kierowała dostawczym fiatem.



O zdarzeniu poinformowali nas użytkownicy Raportu z Trójmiasta.

12:46 29 MARCA 23 (aktualizacjaakt. 18:52)

Śmiertelny wypadek na obwodnicy (247 opinii)

Do wypadku doszło na jezdni w kierunku Gdańska, przed zjazdem na Straszyn. Pojazd Poczty Polskiej wbił się w tył ciężarówki.

Kobieta, która znajdowała się w samochodzie pocztowym, zginęła na miejscu.

Na miejscu są cztery zastępy Straży Pożarnej.
Do wypadku doszło na jezdni w kierunku Gdańska, przed zjazdem na Straszyn. Pojazd Poczty Polskiej wbił się w tył ciężarówki.

Kobieta, która znajdowała się w samochodzie pocztowym, zginęła na miejscu.

Na miejscu są cztery zastępy Straży Pożarnej.


Do wypadku doszło po godz. 12:30, ok. 300 metrów przed zjazdem z obwodnicy na StraszynMapka, na jezdni w kierunku Gdyni.

- Był zator, dlatego na prawym pasie ruchu stał ciężarowy MAN. Kierująca dostawczym fiatem 29-letnia kobieta najechała na tył ciężarówki i w efekcie poniosła śmierć na miejscu - informuje mł. asp. Karol Kościuk z Komendy Powiatowej Policji w Pruszczu Gdańskim.
Kierowcy MAN-a nic się nie stało. Po badaniu okazało się, że był trzeźwy.

Zablokowana obwodnica w kierunku Trójmiasta



W miejscu wypadku są strażacy, policjanci i prokurator. Ruch jest wstrzymany na całej jezdni w kierunku Gdyni.

Kierowcy proszeni są o zjazd z drogi S6 na węźle w Rusocinie i kierowanie się w stronę Trójmiasta droga krajową nr 91.

Utrudnienia mogą potrwać jeszcze kilka godzin.

ms

Opinie (529) ponad 50 zablokowanych

  • dlaczego ciężarówka nie miała belki pod skrzynią? (12)

    zapobiegłoby to wjechaniu pod skrzynię i zmiażdżeniu kabiny

    • 15 9

    • (9)

      Belka przeciwnajazdowa jest urządzeniem montowanym w tylnej części samochodów ciężarowych. Jej zadaniem jest ochrona życia i zdrowia osób podróżujących pojazdami, które mogłyby najechać na tył pojazdu ciężarowego. Sposób ukształtowania skrzyń ładunkowych tych pojazdów w przeszłości sprawiał, że wypadki z udziałem aut osobowych kończyły się bardzo tragicznie. Samochód osobowy uderzając w tył pojazdu ciężarowego, dostawał się pod skrzynię, a jej dolna krawędź doprowadzała do bardzo poważnych uszkodzeń ciała, włącznie ze zmiażdżeniem głowy lub nawet dekapitacją.

      • 2 1

      • Belka jest (8)

        Jest widoczna leżąca na jednym ze zdjęć

        • 4 0

        • słaba ta belka (6)

          skoro taki busik 3,5t ją zniszczył... nie czepiam się, ale może trzeba coś zmienić w przepisach, aby uratować życie w przyszłości

          • 4 1

          • Ta belka nie ma byc niezniszczalna... (5)

            • 4 0

            • ale mały dostawczak nie powinien tak głęboko wjechać miażdżąc całkowicie kabinę (4)

              było wiele takich wypadków na niemieckich autostradach, co wywołało dyskusje jak temu zapobiegać, efektem były wspomniane tutaj belki przeciwnajazdowe

              • 1 1

              • no właśnie dostawczaki są niestety tak konstruowane. Upchać wszystko, łącznie z kierowcą w małej przestrzeni, (2)

                a resztę przeznaczyć na przestrzeń ładunkową. Belka niewiele pomaga. Odległość kierowcy od zderzaka to ok. 1 metr. Żeby wymienić żarówkę w boxerze muszę wyjąć klosz bo nie wsadzę łapy "od tyłu". Żeby uzupełnić płyn do spryskiwacza potrzebuję lejka. Wszystko poupychane do granic możliwości...

                • 0 0

              • na zdjęciu ze strażakami widać, że belka została wyłamana

                gdyby wytrzymała, to całe uderzenie poszłoby na pas przedni busa, ten między podłużnicami, a nie na kabinę

                • 1 0

              • jeśli prowadzisz samochód w którym łatwo zginąć w razie wjechania w coś z duzą prędkością to 1) nie jeździsz z dużą prędkością oraz 2) uważasz żeby w coś nie wjechać

                • 2 0

              • Może jechała szybko, ale bezpiecznie....

                • 0 0

        • jeśli została faktycznie wyłamana, to była źle zamocowana

          • 3 0

    • może tylko TIRy muszą mieć ? (1)

      • 3 0

      • powinny mieć wszystkie ciężarówki, jak widać

        • 3 1

  • Ktoś wie z jaką szybkością trzeba najechać na stojący samochód (1)

    by został tak zmiażdżony?

    • 6 1

    • poważnie - zdjęcie jest dosyć drastyczne

      • 2 0

  • znowu stojacy tir na obwodnicy bez oznakowania (9)

    masakra

    • 48 94

    • To nie był tir

      • 1 1

    • Znałam,Marcin,syn, powiedzial,naleśniki mojej Mamy są najlepsze, spytałam?,bo z miłością

      • 4 4

    • ddd (4)

      stojąc w korku , miał wyjsc rozstawic trojkąt ?

      • 45 1

      • włączyć awaryjne

        • 5 3

      • Tiry na tory! Poraz kolejny się sprawdza.

        • 4 3

      • Powinien zaparkować na MOPie. (1)

        • 5 14

        • Albo chociaż wystawić mopa.

          100 metrów za pojazdem.

          • 18 0

    • To solówka jakby co

      • 3 0

    • Ale skoro stał, to było widać, że stoi.

      Czy się nagle pojawił?

      • 35 8

  • Nikt tu nie pomyślał (1)

    Nikt tu nie pomyślał co by było gdyby ta furgonetka nie uderzyła w TIRa a mały samochodzik w którym siedziała by rodzina z dwójką małych dzieci. Praca pracą, stres stresem ale jak wsiadasz do samochodu to jakbyś dostał naładowany pistolet. Jeżeli nie uważasz możesz kogoś zabić.

    • 14 0

    • Sedno

      • 1 0

  • (1)

    Wszyscy szarżują jeżdżą jak idioci

    • 1 0

    • Niestety, większość, nigdy nie jadę lewym pasem, a gdy jadę prawym 100,

      wielu miga światłami (ciężarówki jadące na moim zderzaku).

      • 0 0

  • Polak katolik napisał o używaniu awaryjnych na zachodzie, ale tam nie stosuje się ich wcale w takim przypadku (1)

    Owszem powszechne jest używanie, gdy na autostradzie powstaje nagły korek czy zator, z prostego powodu.

    Na wszystkich pasach samochody stoją, czyli nie można ich wyminąć, a nadjeżdżające samochody poruszają się z dużą prędkością.

    Nie widziałem nigdy, a mieszkałem parę ładnych lat we Włoszech i jeździłem po UE, by samochody zjeżdżające z autostrady włączały awaryjne nawet jeśli do zjazdu była kolejka, bo obok 2 pasy (czy jeden) nadal były przejezdne.

    To są dwie różne sytuacje i nikt nie nadużywa świateł awaryjnych podczas jazdy, bo autostrada to nie choinka, a każdy kierowca ma obowiązek prowadzić zgodnie z przepisami.

    • 8 2

    • bo z tekstu artykułu nie wynika, że cała obwodnica była zatkana, co jest definicją zatoru

      auta stojące w kolejce do zjazdu nie spełniają definicji zatoru (chyba że mówi się o zatorze ale już na zjeździe czy ze zjazdu samego zjazdu)

      • 0 0

  • Swiatla awaryjne (22)

    Dlaczego z takim trudem przychodzi kierowcom włączyć światła awaryjne dojezdzajac na koniec zatoru? Przecież takie zachowanie może właśnie uratować komuś życie, a zaniechanie niestety je zabrać.

    • 198 20

    • czy tam był zator czy tylko kolejka do zjazdu, bo to są 2 różne sytuacje

      • 0 0

    • Korytarz życia, awaryjne, jazda na zamek - to przejaw kultury osobistej i myślenia o innych. Z tym jest krucho w naszym kraju. (5)

      Powiedziałbym, że coraz gorzej. Ludzie akceptują mowę z rynsztoka nawet na mównicy sejmowej. Smutne.

      • 38 4

      • Dodaj do tego: zachowanie bezpiecznego odstępu i nieużywanie telefonu w czasie prowadzenia pojazdu. (3)

        • 22 0

        • Telefonu nie można (2)

          Ale klikanie po ekranach już jest ok.

          • 8 2

          • Po jakich ekranach ?

            • 0 0

          • Bo klikanie po ekranach to duża forsa dla producentów samochodów....

            Wiesz jak działa UE.

            • 6 0

      • Przy czym należy jednocześnie pamiętać, że jazda na zamek to nie wbijanie się w dowolnym momencie i obowiązuje tylko w warunkach nadmiernie spowolnionego ruchu.

        • 34 3

    • Gapiostwo, telefon

      Bzdety. Brawura. Jak w ciągu dnia nie zauważyć, że jest korek i samochody stoją. Wszyscy są winni, tylko nie sprawca wypadku. Jednego potencjalnego zabójcy mniej.

      • 2 3

    • Bo nie są od tego. (5)

      Bo swiatla awaryjnego nie są od tego.
      Jesli nie jesteś w stanie rozpoznać, że pojazdy przed toba stoją w miejscu, to światła awaryjne tutaj już nie pomogą.

      • 10 21

      • ja zawsze wlaczam i mi bardzo pomagaja jako kierowcy

        ludzie wlaczajcie awaryjne jak stoicie

        • 4 0

      • Ale gdy idziesz po fajki do żabki, to chętnie (3)

        je włączasz? Są od tego. Skoro w bardziej zmotoryzowanych krajach stosują takie rozwiązania, to wiedzą czemu!

        • 16 2

        • Co więcej, są auta gdzie awaryjne zapalają się automatycznie przy bardzo mocnym hamowaniu. (2)

          • 14 1

          • Nawet fiat Panda to ma. (1)

            Więc chyba to już norma.

            • 7 1

            • Fiat to potezny koncern, jasne, ze to ma :)

              • 2 1

    • ech

      jak nie widziałą tira to napewno kierunkowskaz by widziała

      • 6 0

    • Telefon

      Jak ktos patrzy w telefon a nie na droge to nie zauwazy awaryjnych :)

      • 5 1

    • A może

      Wystarczyło wyjąć nos z telefonu kierując samochodem. Wtedy bus zatrxymałby się przed ciężarówką a nie w niej.

      • 8 2

    • Zawsze tak robię (1)

      i zawsze kontroluję co i w jakiej odległości za mną jedzie, żebym zdążył zwiać w razie W.

      • 11 1

      • obwodnica

        tam nawet nie ma miejsca by zwiać w bok = barierki, brak pasa bezpieczeństwa :/

        • 16 1

    • A skąd wiesz że ich nie było ? (1)

      • 10 2

      • A w którym miejscu on pisze, że ich nie było?

        • 4 2

    • Dlatego bo tego nie uczą na kursach prawa jazdy

      • 8 1

  • Pytanie (1)

    A co z raportem z tachografu może shamował tir pocztę ? :)

    • 1 5

    • Tam nie było TIRa

      • 2 0

  • Awaryjne (20)

    U nas nikt nie używa awaryjnych stojąc jako ostatni na drodze gdzie prędkości są nie co większe... Szkoda. Na zachodzie to podstawa . Armii krajowej to samo . Dbajmy o to.

    • 167 32

    • Mnie osobiscie to denerwuje. Bo potem wszedzid te awaryjne, powszednieja i orzestaje sie na nie reagowac podwyzszona czujnoscia.

      • 1 1

    • Jak to nikt nie używa??? (2)

      Widzę to bardzo często.

      Ludzie, przestańcie na podstawie dwóch czy trzech sytuacji pisać że "nikt" albo "wszyscy" itp.

      • 27 0

      • (1)

        Polecam o 14.25 podjechać zobaczyć na korek armii krajowej w kierunku obwodnicy. Zobaczysz ilu ostatnich kierowców włącza awaryjne

        • 3 4

        • przecież takich sygnałów świetlnych nie potrzeba na normalnej ulicy

          tylko na takich szybkiego ruchu czy autostradach

          • 4 0

    • (2)

      Ja jak dojeżdżam do korka to już włączam awaryjne, bo nie chcę nikogo mieć na d...... a zwłaszcza TIRa

      • 15 0

      • kierowcy tirów widzą korki z dużo większej odległości ;)

        poza tym większość z nich wyposaża się w cb radio, dzięki czemu wiedzą o korkach jeszcze wcześniej...

        • 4 0

      • to powienien byc obowiazek

        • 5 0

    • To wprowadz Takie przepisy.

      A nie czekaj totalna władza i opozycja zajmuje się tylko huctwą polityczna zamiast poważna praca czyli standard.

      • 2 0

    • Jeszcze kilka lat temu używanie w takiej sytuacji świateł awaryjnych było normą, (2)

      zawsze włączam gdy stoję ostatnia,

      • 49 3

      • ja tez, ale wlaczam tez jak na wahadlach przy takich drogach jednopasmowych jak stoje pierwsza

        • 4 0

      • Bo myślisz o bezpieczeństwie swiom i innych.

        A teraz modne inne podejście. Zgubić dowody, nakłamać, zastraszyć!

        • 9 5

    • A co to zmienia? Światła awaryjne powinny być używane tylko podczas awarii. Nie ma takiego obowiązku używania. Ja życzyłbym sobie, żeby ci wszyscy co tak ochoczo włączają awaryjne gdzie tylko ruch zwalnia używali świateł mijania przy ograniczonej przejrzystości powietrza.

      • 7 5

    • Jesli ktos nie patrzy na droge to awaryjne nie pomoga.

      • 7 0

    • Warto też paczać w lusterka i generalnie mieć oczy dookoła głowy (2)

      gdy widzisz, że ktoś z tyłu zap.... to mu chociaż pomigaj stopem - awaryjne na słońcu bywają z daleka słabo widoczne.

      • 10 2

      • Awaryjne też okleiles ciemna folia czubku?

        • 2 1

      • Jeszcze bardziej warto patrzeć do przodu....

        ....a jak ktoś ma problem żeby dojrzeć awaryjne to może niech zostanie w domu.

        • 7 3

    • Idź do kościoła, już czas (2)

      • 11 37

      • A ty już wracaj z tej parady lgbtqwerty (1)

        • 17 18

        • Ścigacie się kto głupszy? Dobrze wam idzie.

          • 29 0

    • ,,Nieco,,.

      • 2 0

  • ciekawe co musi się stać by w końcu obniżyć prędkość na Obwodnicy (60)

    skoro jest tyle wypadków to może w końcu trzeba obniżyć maksymalną prędkość na Obwodnicy? To już dawno przestała być droga ekspresowa która jest wiecznie zakorkowana

    • 117 380

    • He? (11)

      Był korek. Wolniej się już nie da. No chyba, że cofać.

      • 61 8

      • (10)

        Korek byl, na ktory kobieta najechala. Wysoce prawdopodobne, ze ktos przed nia zjechal na pas skretny, a przed nia ukazala sie stojaca ciezarowka i bum!

        • 14 17

        • jest taka opcja (5)

          sam raz prawie wbiłem się w typa, który sobie zaparkował na pasie do zjazdu, jechałem za ciężarówką, wiem, że mam zjeżdżać to zjeżdżam, ledwo się wyłoniłem z za ciężarówki żeby coś zobaczyć więcej a tu wóz mi wyrósł przed maską, ledwo odbiłem i tylko rozbiłem mu lusterko. Oczywiście typ stał na ulicy prawie go zdjąłem, żadnego trójkąta nic no znaczy trójkąt był z 15m przed autem.

          • 14 2

          • (3)

            Kiedyś tak samo prawie wjechałam w zderzak. Jadę za wielkim suvem, ten zmieniał pas, a przede mną wielki zderzak na pasie...

            • 5 1

            • Dlatego właśnie należy zachować odstęp (2)

              Ale po treści wpisu sądzę, że nie masz takiego zwyczaju. Kiedyś się doigrasz.

              • 7 1

              • masz 100% racji z odstępem

                jednak żeby dużo widzieć za ciężarówką to trzeba mieć odstęp ze 100m, ja od tamtej akcji 10 razy bardziej uważny jestem przy wjeżdżaniu na pas do ajazdu.

                • 0 0

              • Akurat z treści wpisu wynika, że zachował odstęp, bo tylko "prawie" wjechał. Jakby każdy chciał trzymać odstęp pozwalający na pełne zatrzymanie się po uniku wykonanym przez poprzedzający pojazd, to byś we wtorek z Pruszcza wyjeżdżał, żeby na sobotę do Gdyni dojechać...

                • 2 4

          • I tak

            Prawdopodobnie tutaj było lub bardzo podobnie. Zmieniając pas z lewego na prawy, jadąc za dużym samochodem nie widzimy dostatecznie daleko do przodu co się dzieje na prawym pasie czy prawoskręcie. Dlatego należy zwolnić przed zmianą pasa, aby zwiększyć widoczność do przodu. Podobnie jest gdy jedziemy samochodem z kierownicą po prawej stronie i chcemy zmienić pas na lewy lub wyprzedzić inny pojazd. Tutaj zabrakło biednej dziewczynie czasu, widoczności i odległości. Współczuję rodzinie dla której tak ciężko pracowała.

            • 6 0

        • (1)

          Trzeba patrzeć nie na samochód przed tobą tylko na dwa lub trzy auta do przodu. Takie są zasady jazdy tego typu drogami. Ciekawe jak długo miała prawo jazdy?

          • 13 3

          • Nie, nie ma takich zasad...

            Przed Tobą może jechać nieprzezroczysta ciężarówka. Zgadzam się, że kierująca musiała nie zachować należytej uwagi / ostrożności, ale nie wymyślajmy absurdów, żeby podkreślić jej winę...

            • 3 0

        • Mogą też gapić się w komórkę... (1)

          Szkoda młodej kobiety, ale to ewidentnie jej wina, ciężarówka stała...

          • 31 0

          • I jej kierowca na dodatek był trzeźwy... oraz pięciu przed nim.

            • 6 0

    • Cóż, coraz więcej pseudospecjalistów od prędkości. Otóż autostrady i samochody wymyslono po to żeby jeździć. (1)

      Im szybciej , tym lepiej. Osobiście uważm, że polskie drogi ekspresowe i autostrady umożliwiają bezpieczną jazdę z prędkością do 220-240 km/h. Wypraktykowałem do na autotradach niemieckich (dobre klilakanaście lat temu)
      Każdy średniosprawny kierowca samnochodu osobowego bez problemu sobie poradzi. Ze Szczecina do Zurichu można dojechać w 6 godzin. I taka uwaga: w Szwajcarii dopuszczalna prędkość na autostradziue wynosi podobno 120 km/h, ale w praktyce wszyscy jadą 180-190 km/h. A u nas to by zabrali prawo jazdy. Taką mamy władzę !!

      • 0 4

      • A każdy ze zdolnościami poniżej średniej zginie zabierając kogoś ze sobą?

        I poprawka- autostrady i samochody wymyślono by sprzedawać więcej coraz droższych samochodów i paliw. Możliwe że kupowałeś auto z myślą o prędkości, ale producent miał w głowie tylko i wyłącznie kasę.

        • 2 0

    • Nie prędkość zawiniła... (4)

      ale zapewne gapienie się w telefon, bo kurierzy ciągle siedzą na telefonach, a zestawów słuchawkowych pracodawca już im nie da. Bo w końcu ciężarówka w którą ta kobieta wjechała, stała w korku, lub poruszała się tempem ślimaczym. Albo najzwyczajniej się zagapiła.

      • 13 4

      • Każdy telefon ma zestaw słuchawkowy w zestawie (2)

        • 4 7

        • Chyba telefon z 2005

          • 0 0

        • no i co on ma pomóc

          w gapieniu się w telefon?

          • 2 0

      • Zestaw słuchawkowy to 50 zł albo i mniej

        więc w czym problem

        • 3 5

    • (5)

      W Anglii na wszystkich autostradach / mają lepsze niż w Niemczech / max. dopuszczalna prędkość to 70 mil/h , to jest 112,7 km/h. A niech tylko który spróbuje troche dłużej jechać prędzej, to nawet nie będzie wiedział skąd i zaraz ma policję na zderzaku, a tam nie ma zmiłuj się .

      • 10 32

      • W Holandii podobnie - na autostradach 120.

        • 0 0

      • Mają ograniczenie

        bo w Anglii wszyscy jeżdżą pod prąd.

        • 12 1

      • A w Stanach 75 mil, a każda droga nawet bez pobocza to od razu autostrada.

        • 2 2

      • Dane (1)

        Podaj dane ile tam jest wypadków mniej związku z tym bo wątpię by miało to jakieś przełożenie. Na polskich drogach jest niebezpiecznie ze względu że każdy myśli o sobie, a nie również o innych uczestnikach ruchy - wieczne nagłe zmiany pasów, wciskanie się, wjeżdzanie na lewy pas z minimalną prędkością, łamanie zakazów wyprzedzania, siedzenie w telefonie itd.

        • 21 0

        • Gdyby faktycnie kazdy myslal tylko o sobie, to tych wypadkow byloby 16 razy wiecej.

          • 2 6

    • + (2)

      Ograniczenie prędkości jest takie na jakie pozwala obwodnica ale problemem jest to że kierowcy go nie przestrzegają. Uważam też, że "kierowcy", którzy nie potrafią się włączyć do ruchu płynnie lub poruszać się po obwodnicy z jakaś przyzwoita (niekoniecznie dopuszczalna) prędkością, nie powinni na nia wjeżdżać..

      • 7 1

      • (1)

        Przyczyny to brak właściwego szkolenia o pseudo szkołach nauki jazdy. W Niemczech na kursie obowiązkowo są 4 godziny jazdy po autostradach, a u nas "0".

        • 6 1

        • Ja bylam 2 razy

          A 3 na własną prośbę... nie oczerniaj

          • 0 0

    • A nie lepiej...

      ... po prostu zakazać wypadków drogowych?

      • 1 0

    • proponuję 37 km/godz.

      • 0 0

    • zmiana organizacji ruchu

      pierwsze godziny zmiany organizacji ruchu na tym węźle i od razu korek i pierwszy wypadek. Tam jest ograniczenie prędkości. Przez najbliższe dwa lata będzie tam kongo!

      • 2 1

    • (3)

      No no najlepszej niech postawia jeszcze progi zwalniające. Ludzie kto chce i tak przekroczy prędkość. Nie jeden co jeździ szybko jeździ dużo bezpieczniej niż kierowcy co blokują obwodnicę jadąc 70 . Wypadki były i będą wystarczy się zagapić i tyle . Szkoda tylko ,że tak nie szczęśliwie się to zakończyło

      • 10 3

      • Odkąd paliwo drogie codziennie widzę na obwodnicy fircyka oszczędzającego paliwo. Jedzie prawym pasem 70-80 i nawet zestawy muszą go wyprzedzać. Taka jazda powinna być karana, tak samo jak zbyt szybka.

        • 11 4

      • To dlaczego w miastach dąży się do tego by ich było mniej?

        • 2 1

      • Nie progi tylko pomiar odcinkowy i wszyscy jechaliby jak po sznureczku.

        • 8 10

    • Zabawne (4)

      Najlepiej wprowadzić takie absurdalny pomysł w życie i obniżyć dopuszczalną prędkość, a w wyniku tego wydłużyć czas dojazdu z punktu A do punktu B o kilkadziesiąt procent. Do wypadku doszło m.in. w wyniku niewystarczającego informowania kierowców o utrudnieniach na drodze; przed rozpoczęciem tego typu prac drogowych jakie aktualnie mają miejsce już dawno należało informować kierowców.

      • 18 4

      • Kierowca ma być skupiony na prowadzeniu auta. Zawsze na drodze może pojawić się zator nie spowodowany przebudową tylko wynikający z sytuacji i jak o nim poinformować?

        • 7 0

      • W mieście jak musisz jechać wolniej to ci nie przeszkadza? To jest dopiero hipokryzja

        • 1 11

      • Hamowanie ze 120km/h do 0km/h to jakieś 100 metrów... (1)

        Plus czas na reakcję.
        Musiała gapić się w telefon - taka moja diagnoza.

        • 9 7

        • "diagnoza" to duże słowo dla kogoś kto za każdym razem mówi to samo.

          • 3 2

    • Wystarczy

      włączyć myślenie i nie byłoby tej tragedii

      • 0 2

    • to raczej nie była kwestia prędkości tylko zagapienia się (2)

      przód tego nieszczęsnego fiata wygląda jakby się zderzył ze ścianą a nie z pojazdem jadącym w tym samym kierunku tylko z mniejszą prędkością

      • 22 5

      • Ciężarówka bez ładunku może ważyć nawet 20 ton...

        • 6 0

      • Bo ciężarowy stał!

        • 11 1

    • Zaproponuj wykopanie rowów w poprzek...

      Taki zdolny analityk jak ty, tylko podziwiać...

      • 3 0

    • Bez komentarza (2)

      Mieszkam w Straszynie i w miejscu w którym doszło do tragedii ograniczenie prędkości jest do 80 lub do 60 bo trwa remont. . Szkoda człowieka. A ty wypisując takie bzdury pewnie nie masz prawa jazdy albo nie umiesz prowadzić. Może według ciebie powinno być ograniczenie do 30km/h. Prawie wszystkie wypadki na obwodnicy są spowodowane przez zagapienie lub niewłaściwe włączanie się do ruchu. Tu nie chodzi o prędkość tylko o umiejętność i kierowców, a raczej ich brak. Oraz przez wiek kierowców. Po przekroczeniu 50 lat powinny być obowiązkowe testy co 3 lata dla kierowców to byłoby lepsze rozwiązanie niż ograniczanie prędkości

      • 10 8

      • A ja bym obowiązkowo badał młodych cwaniaczków przed 30-tką w mocnych, ale czasem starych samochodach.

        • 13 1

      • Poczytaj sobie niechlubne statystyki. Nie ma czegoś takiego jak zagapienie się tylko niedostosowanie prędkości do warunków jazdy albo wymuszenie pierwszeństwa. W mieście po takich wypadkach już byś miał szykany dla kierowców

        • 7 10

    • (1)

      dokładnie - obwodnica dawno już nie jest żadną obwodnicą (a raczej trasą średnicową), oraz nie jest już żadną drogą ekspresową.

      Jak ją budowano to tak było, bo biegła gdzieś z dala od miast, przez wioski, ruch był niewielki, to można było mówić o ekspresowych prędkościach.

      Dziś jest to zwykła trasa miejska, od jednej dzielnicy do drugiej, gdzie jest ogromny ruch i naprawdę bardziej niż autostradowych prędkości to należy po prostu zamiast pasów awaryjnych zrobić trzeci pas, nawet gdyby miał to być buspas, ograniczyć prędkość może do 80km/h i przede wszystkim egzekwować tą prędkość.

      A obwodnicę aglomeracji w standardzie drogi ekspresowej to dopiero należy zbudować.

      • 14 7

      • Żadnego buspasa na obwodnicy. Tam autobus to rzadkość jak meteoryt na niebie.

        • 10 1

    • (1)

      najlepiej do 20/godz? bzdura!!!

      • 14 2

      • A co może bez ograniczeń?

        • 2 6

    • Bzdury gadasz.. (2)

      To nie prędkość zabija, ale brawura albo brak umiejętności.
      Dziś byle kto może dostać prawko, a codziennie widać, że co najmniej 50% kierowców powinno oddać uprawnienia. Już nie wspomnę to tych co kierunkowskazów nie używają, albo parkują na 2 miejscach parkingowych.

      • 15 5

      • Statystyki dot wypadków mówią co innego

        • 2 6

      • No no.

        Wypadnięcie z okna też nie zabija, tylko nagłe spotkanie z glebą.

        • 7 0

    • Każdy kraj powinien mieć dostosowana prędkość

      Do kultury kierowców. W Polsce prędkość jest zbyt wysoka.

      • 5 12

    • A co ma do prędkość?

      Tak uszkodzony samochód to może być tylko 70km/h Benz hamowania .

      • 8 0

    • predkość

      Skoro ciągle zakorkowana to po co ograniczać predkość i tak wszyscy stoją.

      • 15 0

    • Jak się nie czujesz na siłach to jedź miastem. To dora ekspresowa więc trzeba być skupionym a nie gapić się w telefonik.

      • 11 3

    • A może nauczyć się jeździć ? Byle złom to Kubica w środku. A życia kobiety szkoda

      • 19 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane