• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Subaru XV. Subaru do lasu i do baru

Bawo,Mart,Ps
19 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Subaru XV. Samochód z dobrymi genami.



O tym, że najlepszy jest napęd na cztery łapy, w świecie zwierząt wiedzą jaguary. W świecie moto, do tych samych wniosków doszło Subaru. Także w najnowszym modelu XV ten rodzaj napędu robi wrażenie. Czy inne elementy również?



Subaru XV jest czymś pomiędzy kompaktem a crossoverem. Ładnie wpasowuje się pomiędzy np. Mazdę 3Nissana Qashqai. Zdarza się, że takie łamiące schematy auta, dziwne i trudne do przypisania do konkretnego segmentu często całkiem udanie szturmują rynek.

XV pokazuje swoje zalety zanim jeszcze ruszy się z miejsca. Te atuty to 22-centymetrowy prześwit, dzięki któremu krawężniki, dziury, muldy i koleiny temu samochodowi nie straszne. To także sporo miejsca w kabinie, m.in. dzięki sprytnie zaprojektowanej, krótkiej desce rozdzielczej. Wyższe wersje oferują ładną skórę, której kolory można dobrać do barwy nadwozia. Jeśli o nie chodzi , to XV najlepiej wygląda w pomarańczowym. Wiemy, że po ruszeniu z miejsca XV wyciągnie kolejne asy z rękawa, przymkniemy więc oko na przeciętną jakość montażu i plastiki we wnętrzu, których segment premium jeszcze nie wpuści na salony.

  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv


Na jazdy testowe do Trójmiasta Subaru zawitało z pełną gamą silnikową, a więc z dwoma boxerami, drugim - obok napędu - znakiem rozpoznawczym marki. Pierwszy to 147 konny diesel, drugi to 150 konna "benzyna". Jest jeszcze benzynowe 1.6 o mocy 116 KM, niezbyt mocne i raczej nie w guście kierowców lubiących emocje.

Wysłuchaliśmy pochlebnych opinii testujących o silniku diesla. Jest cichy, elastyczny i równo pracujący. Bliżej mieliśmy okazję poznać silnik benzynowy z bezstopniową skrzynią CVT. Tę warto polecić tym, którzy boją się tego, że samochód przyspiesza. CVT skutecznie tłumi zapędy silnika do dynamicznej jazdy. Kto nie wierzy, niech przypatrzy się jak motorniczy próbuje "rozbujać" tramwaj. Ta skrzynia zapewnia podobne emocje. Zdecydowanie wolimy skrzynię manualną.

Bardzo nisko położony środek ciężkości i stały napęd na obie osie w proporcji 50 na 50 sprawia, że XV w każdych warunkach trzyma się drogi jak przyklejony. Ciasne zakręty, szutrowe bezdroża, błotniste koleiny czy piaszczyste łachy nie robią na subaru żadnego wrażenia. Można w nim pozwolić sobie na naprawdę dużo. To nie jest szaleństwo na miarę kultowego modelu z fajnym znaczkiem STi, jednak niejedno auto przy takiej jeździe wylądowałoby już w rowie. Subaru XV przemknie się tam w miarę komfortowo i nie przechylając się prawie zupełnie.

Mimo takich możliwości zdecydowana większość użytkowników z pewnością rzadko pozwoli sobie na szutrowe szaleństwo. XV zresztą wyraźnie pokazuje, że takie przyjemności można mu fundować incydentalnie i jazda po nieutwardzonych szlakach nie jest jego pierwszą naturą.

Użytkownik doceni zalety XV zimą i na śliskiej drodze. Przy poprawnym, sportowym, ale wciąż komfortowym zawieszeniu i świetnym napędzie, jest jeszcze parę kategorii, gdzie to konkurencja wyprzedza subaru. Kto jednak ceni sobie coś bardziej oryginalnego niż standardowy kompakt lub crossover może spróbować przymierzyć się do subaru XV.

Ceny subaru XV zaczynają się od ok. 90 tys. zł za podstawową wersję z silnikiem 1.6. Bogatsza odmiana comfort to odpowiednio 115 794 zł za "benzynę" i 128 394 zł za wersję z dieslem. Najbogatsza wersja exclusive to odpowiednio 126 378 i 138 978 zł. Ciekawostką jest, że obszywaniem wnętrza wysokiej jakości skórą, w topowych odmianach XV zajmuje się zewnętrzna firma z Polski.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Blizniak Opla (6)

    taki sam wygląd z tym że opel praktycznie nie występuje wiec to auto tez bedzie nieobecne w polsce.
    Tylko VW dobrze sie sprzedaje.

    • 4 50

    • bez porównań do szmelcwagena (3)

      • 20 9

      • szmelcwagen, szmelcwagen, ale pos*ał byś się do pasa gdybyś mógł mieć Passata CC czy Touarega. (2)

        • 5 22

        • tak czy siak 95% uzytkownikow VW "robi do pasa" na widok swoich ekskluzywnych limuzyn typu Golf IV 1.6 LPG czy Passat b5 kombi (1)

          ekskluzywnych limuzyn za 10-15 tys zl, z litosci nie wspomne o maniakach stjuningowanych Golfow I-III z diodami LED z norauto, tlumikiem z gieldy w chwaszczynie i naklejka TUNING na tylnej szybie

          • 23 2

          • Dobrze się orientujesz, gdzie co można dostać :-))

            • 8 0

    • ten co napisał... (1)

      • 4 1

      • ten co napisał "w polsce" marsz do szkoły!W Polsce kolego ,tak się pisze po polsku!

        • 4 0

  • Ładne auto , ale (6)

    za tą cenę możemy kupić sobie kilkuletnią używkę 4x4 np. Tuarega ,wstawić dobry gaz i pośmigamy jak ta lala. A ile zaoszczędzone...

    • 10 54

    • mózg sobie wstaw a nie gaz (2)

      nie wciskaj ludziom bubla VW

      • 20 6

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • o jakiś ty k.. zatroskany o ludzi

        • 2 7

    • mechaniku! na cholere komu Tuareg? (1)

      duzo lepiej kupic Passata B5 syncro (oczywiscie kombi 1.9 tdi) - duzo takich mozna spotkac, wszystkie bezwypadkowe od niemieckiego lekarza, dodajmy do tego prestiz jak ta lala zarowno pod remiza, pod gielda w chwaszczynie oraz przed kosciolem... a ile zaoszczedzone to widac bez liczenia

      • 15 0

      • i o to chodzi ;)

        • 7 0

    • A nie lepiej wóz drabiniasty .To dopiero byś pośmigał.

      • 2 0

  • (2)

    W ofercie Subaru brakuje flagowego motorka 2,5T ( ekoterroryzm) i przydałby sie jakiś 1,6T ( w granicach 150 KM i 250 Nm)

    • 18 5

    • (1)

      wara od Subaru z downsizing'iem

      • 18 1

      • bez przesady, subaru nigdy jakis duzych silnikow u siebie nie pchalo

        najwieksze to 3,6 chyba w tribece, a w legacy 3.0. najlepszy i najbardziej znany byl 2.0 turbo w STI. w sportach motorowych to juz jest downsizing i to wcale nie jest zle. jakby tam upchali 1.6 turbo i 200 koni pod maska tez byloby fajnie

        • 7 1

  • Silnik 1.6 w Subaru, to smiech na sali... Ale z drugiej strony dziewczynkom wiecej nie trzeba. (4)

    Jesli 4x4 to tylko W12, 500PS i w d.ie mam ekologie.

    • 14 26

    • Całe szczeście że są tacy darczyńcy i tankując paliwo zrzucaja się na moją emeryturę :D (1)

      • 11 4

      • Tak długo nie "popracowałeś" koleś więc i tej emerytury zabójczej nie masz. Tak więc stać cię może być najwyżej właśnie na jakiegoś szmelcwagena .

        • 2 0

    • jak masz problem

      to se kup subaru z wiekszym silnikiem, sa inne modele. w czym problem?

      a W12 to ciezki kloc obciazajacy przednia os. takie auto ma moc i ..jowa sterownosc. do normalnej jazdy wystarczy i do sprintu po prostej i to by bylo na tyle. zakrety to pluzenie przodem

      • 10 0

    • prostaku niestac cie nawet na te subaru a mazysz o w12. niestac cie nawet na benzyne

      ale mozna sobie tylko pomazyc glopota ludzka niezna granic tylko krytykowac potrafisz

      • 7 2

  • w subaru potrzeba (2)

    zupelnie nowego silnika 2,5T ( na wlasnym nowym zamknietym bloku a nie na rozwierconej 2,0, eliminacja problemu wydmuchiwanych UPG)
    i potrzeba tez silnika 2,0T z wyeliminowanym problemem zacierajacych sie i obracajacych panewek).
    cale szczescie ze jest jeszcze H6

    • 11 2

    • (1)

      Zgdzam się, jeździłem przez prawie dwa lata Legacy 2.5T (~265KM) i było boskie, ale... co za idiota to napisał: "O tym, że najlepszy jest napęd na cztery łapy, w świecie zwierząt wiedzą jaguary. W świecie moto, do tych samych wniosków doszło Subaru." Kur... A jakie Subaru nie miało napędu 4x4?!? Ja pierd... marni znawcy piszą artykuły...

      • 3 0

      • kolego nowe subaru justy ma naped na przod i silnik toyota

        • 0 1

  • Artykuł sponsorowany przez pana Zdanowicza,radnego PO?;) (9)

    A może tak coś o skodzie octawii 3 generacji?.Jeżdziłem skodą felicią diesel 40tys.km.rocznie i przez 4 lata była bezawaryjna i super oszczędna!Pozdrawiam:)

    • 12 19

    • spadaj skodziarzu (5)

      będą tu jakieś dziadostwo prezentować ...

      • 8 10

      • A co masz do Skody?,auto z niemieckim silnikiem,montowane w Czechach. (4)

        Może mi powiesz co produkowane jest w Polsce?.Składane silniki w Tychach,a FSO Żerań totalna poracha.Dziadostwo to masz w głowie!Nie pozdrawiam.

        • 6 13

        • skodziarze to zwykłe łachy (3)

          sfrustrowane głupki, ktorych nie stac na lepsze auta i bezpodstawnie oczerniajace inne marki - po prostu brak klasy.

          Dlaczego niby ten artykuł ma być sponsorowany przez zdanowicza, a inne marki samochodow już nie?

          • 8 7

          • greg (1)

            Swoim wpisem wydajesz opinię o sobie.Brak klasy,a może w ogóle szkoły dobrego wychowania!Pan Zdanowicz prowadzi salon Subaru,więc skojarzenie samo się nasuwa.Proste?Inne marki hmmm,o nich akurat nic nie napisano w tym artykule;)
            "skodziarze to zwykłe łachy",No brawo!A Ty autka kupujesz w sklepie z zabawkami?;)

            • 6 5

            • ostry

              to jest dzial moto i kazdy samochod tu sie pojawiajacy bedzie w ofercie jakiegos dilera, także potencjalnie bedzie w jego interesie, aby byl tu prezentowany.
              Mysle, ze masz jakas paranoje na punkcie artykulow sponorowanych przez dilerow polaczona z zazdroscia typowa dla wlasciciela samochodu badziewiastej marki

              • 6 5

          • Kto łachem jest widac najlepiej po stylu wypowiedzi :)

            Mam 12 letnią octavię i złego słowa na nię nie powiem, niezawodna, tania w eksloatacji i oszczędna. Poza tym skłądam siedzenia, pakuję tonę i jade na drugi koniec Polski. W 5 osób z bagażem też śmignie 1000km bez większego problemu a przy tym pali 5-5.5l/100km ;)

            I nie jestem skodziarzem, miałem BMW, Alfę, Opla i Peugota w rocznikach od 2004 do 2009... tylko octavka się ostała bo jako jedyna była niezawodna, a w tej chwili nie opłaca się jej sprzedawać... Kolejny wybór pada na Audi i mam nadzieję, że ta sama rodzinka będzie się sprawować równie dobrze jak Skoda.

            W tej chwili nie widze na rynku lepszej alternatywy w stosunku cena/jakość/funkcjonalność dla Skody, ewentualnie koreańczycy, chociaz ci nieco powariowali z cenami ;)

            • 7 5

    • Hmm... faktycznie, artykuł jest o Subaru i ani słowa o Skodzie!

      Czyż to nie dziwne? Jak tak bardzo chcesz coś o Skodzie to przeczytasz tutaj:


      lepiej?
      Pozdrawiam ;)

      • 4 2

    • (1)

      a po 4 latach co? na złom !

      • 3 1

      • Kasiu:)

        Po 4 latach do odsprzedaży;),tak się jeżdzi bez strat!:).Pozdrawiam.

        • 1 2

  • Tylko DODGE RAM, zawlaszcza na drobne zakupki czy podwiezienie dziecka (2)

    do przedszkola na dzielni.

    • 36 3

    • (1)

      ale tylko z podwójnym zestawem na tyle

      • 10 0

      • bo

        bachor żre az strach...

        • 1 3

  • Niby fajnie (3)

    Tylko taki teren jak na filmie to ja pokonam każdym seryjnym kompaktem a tam, gdzie jeżdżę swoją terenówką to to Subaru by się złamało na pół a nie przejechało.

    Tak przy okazji jak już chcecie czymś takim zjeżdżać z asfaltu, to opony chociaż AT mu załóżcie a nie na szosowych slickach się zapuszczacie, bo kto to truchło potem będzie z kałuży wyciągał?

    • 15 11

    • czlowieku nie wywazaj otwartych drzwi (1)

      nikt nie uwaza subaru za auto terenowe. po prostu permanentny naped na 4 kola plus idealnie wywazony motor jaki caly uklad napedowy (w osi symetrii) daja duza frajde z jazdy a przy okazji jest bardzo bezpiecznie.

      • 18 1

      • popieram

        aczkolwiek ta cala symetria ktora sie subaru chwali to wiecej reklama niz namacalny atut. Lancery tego nie maja i sa rownie dobre.

        na pewno o wiele wieksze znaczenie ma to ze silnik jest polozony i daje sumarycznie dosc nisko srodek ciezkosci

        • 2 1

    • Jak widzisz, nie trzeba było go z żadnej kałuży wyciągać

      Najpierw umów się na jazdę testową i później napisz coś z własnego doświadczenia ;) Albo najlepiej odejdź od komputera i pojeździj sobie swoją niełamiącą się terenówką.
      Akurat jeździłem tym Subaru i byłem bardzo zaskoczony jak świetnie spisuje się w terenie. Ten samochód potrafi bardzo, bardzo wiele.

      • 7 2

  • dużo osób narzekało na sprzęgło w dieslu niewytrzymujące momentu obrotowego

    zastanawiało mnie to do czasu, kiedy zobaczyłem jak ludzie tym ruszają... dźwięk mniej więcej taki: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... i dopiero pojechał. piłować diesla jeżeli to to to samo rusza? nic dziwnego, że się poddaje po 30 tys km :P

    • 14 2

  • Siedziałem w nim (4)

    Siedziałem w nim i powiem, że jest bardzo ciasno. Mam 185cm wzrostu i jak dla mnie samochód jest za mały. Nawet nóg nie wyprostuję.

    • 11 7

    • potwierdzam to w foresterze (2)

      • 3 3

      • Zajrzyjcie pod fotel (1)

        Pod siedzeniem jest taka mała wajcha. Trzeba ją pociągnąć i odsunąć fotel do tyłu. Działa!!!

        • 9 0

        • wtedy z tylu nie ma miejsca

          ale czego sie spodziewac, to auto to podniesiony kompakt. nawet w niby duzej octavii z tylu jest ciasnota

          • 1 2

    • Nie tylko siedziałem ale i sporo pojeździłem . Miejsca dla kierowcy jest pod dostatkiem nawet dla takiego giganta który ma 185cm. Oczywiście jak ktoś chce więcej to niech kupi sobie inny samochód czy autobus .Można mieć uwagi do : nie za bardzo trzymających siedzeń , głośnego szumu powietrza powyżej 140 , czy dziwnego zachowania gdy przy 160-180m wieje silny wiatr z przodu czy boku .Ale tak czy inaczej jazda dieselkiem to bajka i gadajcie sobie co chcecie - możecie tylko pomarzyć .Szczególnie ten mundurowy .

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane