• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostrada A1: system automatycznego poboru opłat skróci korki?

MKo
11 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
System w pełnym wymiarze ma ruszyć najpóźniej 1 lipca. System w pełnym wymiarze ma ruszyć najpóźniej 1 lipca.

Kończą się testy automatycznego poboru opłat na autostradzie A1 między Gdańskiem a Toruniem. Najpóźniej 1 lipca system będzie działał w pełnym wymiarze na wszystkich bramkach i wszystkich węzłach, umożliwiając przejazd bez biletów i bez dokonywania fizycznych płatności. Ma to usprawnić ruch i nawet trzykrotnie skrócić czas oczekiwania w korkach.



Jak często korzystasz z aplikacji do płatności mobilnych?

Pilotaż systemu trwa od lipca 2018 r. Od tamtej pory w systemie zarejestrowało się około 17 tys. użytkowników, ale wkrótce ta liczba znacząco wzrośnie, co będzie oznaczać krótsze korki i płynniejszy ruch przed bramkami zjazdowymi między Rusocinem a Nową Wsią.

System AmberGo opiera się na kamerach zainstalowanych na bramkach, które odczytują rejestracje pojazdów. Przy zjeździe automatycznie pobierana jest odpowiednia kwota za przejazd. Trzeba spełnić tylko jeden warunek: wcześniej zainstalować bezpłatną aplikację obsługującą płatności, podać w niej kategorię pojazdu i jego tablice rejestracyjne oraz dodać kartę płatniczą, z której pobierane będą środki.

Z aplikacji AmberOne skorzystało dotychczas ok. 17 tys. kierowców. Z aplikacji AmberOne skorzystało dotychczas ok. 17 tys. kierowców.
- Sukces systemu AmberGO to praca zespołowa. Na pierwszym etapie była to praca koncepcyjna i organizacyjna. Na drugim etapie, który właśnie dobiega końca, była praca wdrożeniowa, techniczna i operacyjna - gdzie współpraca mnóstwa podmiotów była konieczna. Ale sukces trzeciego etapu zależy już od kierowców. Jeśli wystarczająco dużo osób zarejestruje się i będzie korzystało z systemu AmberGO, kolejki na bramkach znacząco się skrócą - zapewnia Anna Kordecka, rzecznik prasowy spółki Gdańsk Transport Company, koncesjonariusza autostrady A1.
Znacząco, bo szacowana przepustowość bramek w systemie AmberGO jest trzykrotnie większa od przepustowości w systemie tradycyjnym. Aktualna przepustowość bramki zjazdowej to ok. 200 pojazdów na godzinę. W systemie AmberGO może wzrosnąć nawet do 600 pojazdów na godzinę.

Aplikacje do systemu AmberGo można pobrać ze sklepu App Store (telefony z iOS), a także ze sklepu Google Play (system Android).


Właśnie kończą się testy systemu. W okresie pilotażowym mogli z niego korzystać kierowcy poruszający się pojazdami zarejestrowanymi w Polsce z Rusocina do Nowej Wsi (w obu kierunkach). Okres testowy miał na celu wykrycie i ewentualne wyeliminowanie wad systemu. W artykule sprzed roku, zaraz po tym, jak uruchomiono system, część kierowców narzekała na niedostateczne oznakowanie czy na osoby płacące w specjalnych bramkach gotówką. Niedługo będzie to niemożliwe.

- Każdy z placów poboru opłat będzie wyposażony w bramkę dedykowaną wyłącznie aktywnym użytkownikom systemu AmberGO. Takie bramki będą oznaczone symbolem AmberGO oraz przekreślonym symbolem inkasenta na bramkach zjazdowych, co oznacza, że nie będzie na nich możliwości zapłacenia za przejazd metodą tradycyjną, a więc gotówką lub kartą. Na pozostałych bramkach będzie możliwość płatności zarówno w systemie tradycyjnym, jak i w systemie AmberGO. System będzie działał dla pojazdów kategorii 1-5 z wyłączeniem motocykli najpóźniej od 1 lipca 2019 r. - dodaje Kordecka.
MKo

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • Ta aplikacja to koszmar i tak stoję dzisiaj w korku do poboru opłat na węźle Toruń!!!! Dramat!!! A miało być tak dobrze!!!! Brakuje bramki bezobsługowej!!!! Masakra!!! A tak zalecają pobranie aplikacji!!

    • 0 0

  • Nieprzemyślane

    Kamera odczytująca nr rejestracyjny na wyjeździe.
    Dlaczego te kamery nie są zainstalowane na wjeździe do tunelu bramki.
    Byłem świadkiem jak ktoś zdezorientowany
    bez AmberGo walczył z wycofaniem się z bramki.
    Mała ilość kierowców korzystających z aplikacji.
    A może przy drodze dla stojących w korku duże reklamy co to jest AmberGo.
    Mam wrażeni jakby wykonawca świetnego pomysłu dwoił się i troił w pomysłach jak ten pomysł zepsuć.
    Na razie robią to z powodzeniem.

    • 1 0

  • Oznaczenie bramki online

    Zauwazylem chaos pod bramkami. Platnosc online kojarzy sie z czyms ,, szybkim" dla kierowcow szybki jest lewy pas i lewa strona kojarzy sie z ,,szybko" bramka online na wjezdzie w toruniu jest po prawej stronie, na wyjezdzie w gdansku juz po srodku, pytanie w jakim celu raz tak, raz tak ? Jak bedzie zawsze w jednym miejscu bedzie bardziej intuicyjnie i zapewne mniej kierowcow na wstecznym przy bramkach. Dodam ze jechalem kilka razy prze a4 krakow i tam zadnym razem nie widzialem przy wjezdzie jak i zjezdzie balaganu w postaci kierowcow na wstecznym. Oznaczenie wieksze i innym widocznym z daleka pomaranczowym kolorze. Dodatkowo 2_3 km przed bramkami przydałaby sie informacja o bramce online zeby kierowcy wakacyjni rzadko korzystajacy z A1 nie dziczeli przed szlabanami. Prosba o rozwazenie sugestii.

    • 1 0

  • 10.08.2019

    Zjazd Warlubie mam Amber go ale muszę czekać w korku bo barmaka do amer go została zmieniona na z kasjerem. Po co mi te Amber go?!

    • 0 0

  • bezsensu

    Bezsensowna i niepotrzebna aplikacja.Zainstalowałem aplikację,ponieważ uwierzyłem ,że po roku testów będzie szybciej i wygodniej.07 sierpnia(środa( 2019 udaję się w stronę Gdańska ,podjeżdżam pod dowolną bramkę w Nowej Wsi. Postępuję zgodnie z wytycznymi czyli zachowuję odstęp od poprzedzającego mnie samochodu,zwalniam,zatrzymuję się na chwilę kamery odczytują rejestrację i nie pobierając biletu szlaban się podnosi.Czas tej operacji?Taki sam gdybym podjechał,nacisnął przycisk i pobrał bilet ,po prostu czas odczytania przez kamery nr.rej.jest taki sam jak bym pobierał bilet.Na wyjeździe w Rusocinie w tym dniu jest plus taki że nie ma korka do bramek więc podjeżdżam po bramkę oznaczoną dla aplikacji.Postępuję zgodnie z wytycznymi czyli zachowuję odstęp od poprzedzającego mnie samochodu,zwalniam,zatrzymuję się na chwilę kamery odczytują rejestrację i nie płacąc gotówką szlaban się podnosi.Jest OK. Dlaczego jest to bezsensowna i niepotrzebna aplikacja?Trzeba jeszcze wrócić.Wracam 16 sierpnia(piątek) 2019.Jadę w stronę Łodzi.Podjeżdżam do Rusocina , korek 2500m, stoję w tym korku grzecznie jak wszyscy inni.Podjeżdżam w końcu (po 25min) pod bramkę. Postępuję zgodnie z wytycznymi czyli zachowuję odstęp od poprzedzającego mnie samochodu,zwalniam,zatrzymuję się na chwilę kamery odczytują rejestrację i nie pobierając biletu szlaban się podnosi.OK.Dalej już nic nie jest OK. Na wyjeździe w Nowej wsi korek 4000m(4km).Stoję grzecznie jak wszyscy bo przecież nie ma pasa dla aut z aplikacją i to akurat jest logiczne,ale przez cały ten czas nie wiem jak się ustawić bo nie widzę gdzie jest bramka do obsługi aut z aplikacją.Myślę: skoro dla tirów jest zewnętrzna prawa to dla aplikacji będzie zewnętrzna lewa.W momencie kiedy zauważam że tak nie jest ,bo bramka dla aplikacji jest na środku jest trochę za późno, ale dzielnie przebijam się z pasa zewnętrznego do środka.Nie mam innego wyjścia bo nie pobrałem biletu. W końcu docieram na właściwy pas , zresztą dzięki uprzejmości kierowcom kt

    • 0 0

  • Błędne naliczanie

    Zamiast 7,40zł program naliczył mi opłatę 17,50zł. Zgłosiłem błąd do biura Ambergo i czekam... czekam .. czekam .... Fantastyczny program, chcesz przepłacić zainstaluj !!!!!!!

    • 0 0

  • Tylko winiety i nic wiecej. Te bramki to jakis absurd.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane