• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szukasz klasyka? Sprawdź nasze ogłoszenia

Michał Jelionek
19 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niestety, doskonale zachowanych klasyków po naszych drogach jeździ bardzo mało. Może warto to zmienić? Niestety, doskonale zachowanych klasyków po naszych drogach jeździ bardzo mało. Może warto to zmienić?

Znudziły ci się naszpikowane nowinkami technologicznymi, piekielnie drogie i niekoniecznie trwałe auta współczesnej motoryzacji? Szukasz wyjątkowego samochodu z duszą? Koniecznie zajrzyj do serwisu ogłoszeniowego Trojmiasto.pl. Wyłowiliśmy dla was kilka ciekawych "perełek".



Klasyk klasykowi nierówny. Jedne youngtimery - pomimo starego rocznika i setek tysięcy przejechanych kilometrów - są w doskonałej kondycji, ale co za tym idzie... kosztują krocie. Drugie zaś, to te w opłakanym stanie, wymagające ciężkiej pracy swojego właściciela, ale również dużego wkładu finansowego. Jednak niezależnie od stanu wszystkie te leciwe samochody łączy jedno... to dusza, której ciężko doszukiwać się we współczesnych autach. Poniżej prezentujemy rzadko spotykane na trójmiejskich drogach okazy, które znaleźliśmy w naszym serwisie ogłoszeniowym.

GAZ-M20 Pobieda
Rocznik: 1953
Silnik: 2.2, 50 KM
Cena: 76 000 zł

To radziecka Pobieda czy polska Warszawa? To radziecka Pobieda czy polska Warszawa?
Pobieda to radziecki samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 1946-1958 w fabryce GAZ (Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod). To dość ważny model dla polskiej motoryzacji, gdyż był pierwowzorem dla rodzimej FSO. To właśnie na licencji GAZ-M20 w 1950 roku rozpoczęto produkcję kultowej Warszawy-M20. Co ciekawe, GAZ-M20 był pierwszym radzieckim pojazdem wyposażanym w m.in. elektryczne wycieraczki, ogrzewanie, kierunkowskazy czy wbudowane radio. Chyba nie bez przyczyny auto otrzymało nazwę Pobieda, co w języku rosyjskim oznacza "zwycięstwo".

Znaleziony w naszym serwisie ogłoszeniowym okaz pochodzi z 1953 roku. Według zapewnień właściciela jego Pobieda została sprowadzona z Rosji, gruntownie odrestaurowana i posiada aż 95 proc. oryginalnych części. Auto prezentuje się rewelacyjnie, tylko ta cena... GAZ-M20 został wyceniony na aż 76 tys. zł. A to bardzo dużo.

Zobacz ogłoszenie GAZ-M20 Pobieda

Mercedes S Klasa C126
Rocznik: 1986
Silnik: V8 3.8, 204 KM
Cena: 15 900 zł

Mercedes C126 to synonim luksusu w wersji coupe. Mercedes C126 to synonim luksusu w wersji coupe.
Z pewnością wielu czytelników pamięta rok 1979 i prezentację najnowszego wówczas Mercedesa Klasy S (W126), modelu od lat będącego synonimem luksusu. Jak już zdążyliśmy się przyzwyczaić, modelowa oferta Klasy S nigdy nie ograniczała się jedynie do elitarnej i przestronnej limuzyny, to również bardziej usportowione coupe. Tak jest teraz, tak było również kilkadziesiąt lat temu.

Produkcję ówczesnego coupe, czyli C126 rozpoczęto w 1981 roku. Wyposażenie luksusowego i sportowego Mercedesa miało rzucać na kolana. I rzucało. Zapewne niektóre dzisiejsze samochody klasy średniej nie powstydziłyby się takiego wyposażenia, czyli m.in. skórzanej tapicerki, czarnej podsufitki, elektrycznych zagłówków czy elektrycznie sterowanych foteli przednich i tylnych z opcją zapamiętywania ustawień.

Auto, które zostało wystawione na sprzedaż w serwisie ogłoszeniowym Trojmiasto.pl pochodzi z 1986 roku. Co prawda pod maską C126 drzemie najsłabsza z czterech oferowanych jednostek silnikowych, ale i tak jest bardzo dobrze. To V8 o pojemności 3.8 litra generujące moc 204 KM. A to wszystko w bardzo atrakcyjnej cenie - niespełna 16 tys. zł.

Zobacz ogłoszenie Mercedesa S Klasy C126

Mercedes SLC 450 C107
Rocznik: 1973
Silnik: V8 4.5, 226 KM
Cena: 24 900 zł

Mercedes SLC 450. Mercedes SLC 450.
Bierzemy pod lupę kolejną wyłowioną w naszym dziale ogłoszeniowym "perełkę" ze stajni Mercedesa. To 450, SLC 450. To wybitne samochody, które z taśmy produkcyjnej w Stuttgarcie zjeżdżały w latach 1971-1981. W tym czasie wyprodukowano około 62 tys. egzemplarzy coupe. Dodajmy, że C107 to wyrośnięty (o 36 cm dłuższy) i bardziej egzotyczny braciszek modelu SL. Dlaczego jest bardziej egzotyczny, skoro oba modele są niemal identyczne? Odpowiedź jest prosta: liczba wyprodukowanych SLC stanowi niespełna 30 proc. całej produkcji SL. Zatem Mercedes SLC 450 jest o wiele lepszym kandydatem na samochód kolekcjonerski (w szczególności rzadka wersja z 5-litrowym motorem).

Oferowane SLC, niestety, nie zostało wyposażone w silnik o pojemności 5 litrów, ale i tak jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Pod maską C107 znajdziemy nieco słabszą jednostkę o pojemności 4.5 litra i mocy 226 KM. Niemieckie coupe wyjechało na drogi w 1973 roku, a aktualnie wyceniane jest przez właściciela na niespełna 25 tys. zł.

Zobacz ogłoszenie Mercedesa SLC 450

Rolls-Royce Silver Shadow
Rocznik: 1968
Silnik: V8 6.2
Cena: 20 000 zł

Iście królewski Rolls-Royce Silver Shadow. Iście królewski Rolls-Royce Silver Shadow.
Tego auta w żaden sposób nikomu nie trzeba przedstawiać. To odzwierciedlenie lordowskiej elegancji i szyku. To w końcu "karoca" królów i królowych. Rolls-Royce Silver Shadow to samochód o bardzo bogatej historii i tradycji. Pojazd monarchów był produkowany w latach 1965-1980. W ciągu 15 lat produkcji na drogi całego świata wyjechało 29 tys. egzemplarzy tej elitarnej limuzyny. Jeden z nich może trafić w twoje ręce.

Sprzedawany Silver Shadow pochodzi z 1968 roku. Auto zostało wyposażone w silnik V8 o pojemności 6.2 litra. Na początku produkcji był to jedyny dostępny motor dla tego samochodu. Po czasie Brytyjczycy dorzucili dodatkowe pół litra. Z pewnością sporym mankamentem tego auta jest kierownica przystosowana do ruchu lewostronnego. Samochód został wystawiony na sprzedaż za 20 tys. zł. Brzmi kusząco.

Zobacz ogłoszenie Rolls-Royce'a Silver Shadow

Pontiac Fiero
Rocznik: 1985
Silnik: V8 5.7, 350 KM
Cena: 24 999 zł

Pontiac Fiero. Pontiac Fiero.
Pontiac to dla przeciętnego polskiego kierowcy wciąż towar raczej nieznany. Trochę z innego świata. Może warto to zmienić? Jedną z propozycji znaleźliśmy na długiej liście ogłoszeń. To Pontiac Fiero. Auto absolutnie dziwne, ale ta dziwaczność pobudza naszą ciekawość. Dwudrzwiowe coupe nie było do końca udanym modelem, dlatego też General Motors produkowało ten mały sportowy samochód tylko przez 4 lata (1984-1988).

Kupujący Fiero mieli do wyboru dwa silniki: 4-cylindrową jednostkę o pojemności 2.5 litra oraz mocniejszą, 2.8-litrową V6. Co ciekawe, wystawiony na sprzedaż Pontiac posiada silnik V8 o pojemności 5.7 litra i mocy aż 350 KM (to jednostka montowana w Chevroletach Corvette). Cena tego auta to 25 tys. zł.

Zobacz ogłoszenie Pontiaca Fiero

Klasyczne Trójmiasto zakończyło sezon

Opinie (37) 1 zablokowana

  • Piękny ten Pontiac Fiero (1)

    chciałbym takiego dostać pod choinke

    • 0 0

    • Ciekawy, ładny, ale szkoda, że mocno odbiega od oryginału. Pewnie ktoś się skusi, bo auto bardzo szybkie, ale raczej nie amator klasyków.

      • 0 0

  • straszne gruzy!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane