• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy koniec remontu al. Niepodległości

szym
12 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Prace na ruchliwej trasie w Sopocie zakończą się trzy miesiące wcześniej, niż zakładano.
  • Prace na ruchliwej trasie w Sopocie zakończą się trzy miesiące wcześniej, niż zakładano.
  • Prace na ruchliwej trasie w Sopocie zakończą się trzy miesiące wcześniej, niż zakładano.

Do 20 stycznia potrwają jeszcze utrudnienia na remontowanym skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. MalczewskiegoMapka w Sopocie. W tym czasie drogowcy wykonają prace związane z asfaltowaniem trasy. To dobra wiadomość dla kierowców - inwestycję bowiem uda się oddać do pełnego ruchu trzy miesiące wcześniej, niż zakładano. Drogowcy wcześniej planowali zakończenie prac na koniec kwietnia 2021.



Jak oceniasz stan inwestycji drogowych w Trójmieście?

Remont skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Malczewskiego wchodzi w ostatnią fazę, która potrwać ma do 20 stycznia. W czasie prowadzonych prac związanych z asfaltowaniem odcinka zamknięta pozostaje ul. WejherowskaMapka na fragmencie między al. Niepodległości a rondem na skrzyżowaniu z ul. KraszewskiegoMapka.

- Przebudowa al. Niepodległości w rejonie skrzyżowań z ulicami: Wejherowską, Malczewskiego i Armii Krajowej rozpoczęła się w czerwcu ubiegłego roku. Zgodnie z umową miała zakończyć się najpóźniej w kwietniu 2021 r. Jednak dzięki łagodnym warunkom pogodowym najprawdopodobniej zakończy się jeszcze w styczniu - tłumaczy Katarzyna Alesionek z sopockiego magistratu.
Urzędnicy informują, że asfaltowanie będzie wykonywane odcinkami - tak, aby zapewnić ciągłość przejazdu na al. Niepodległości. Samochody kierowane będą na lewą bądź prawą stronę jezdni.

Przebudowa za 16,5 mln zł



Przypomnijmy: przebudowa al. Niepodległości na odcinku obejmującym skrzyżowania z ul. Wejherowską, Malczewskiego i Armii Krajowej w Sopocie realizowana jest jako część projektu związanego z budową węzła integracyjnego Sopot-Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.

Wizualizacja inwestycji. Wizualizacja inwestycji.
Szeroko zakrojone prace obejmują m.in.:
  • przebudowę jezdni,
  • wydłużenie lewoskrętu w ul. Malczewskiego,
  • budowę wyspy centralnej oraz jezdni w obrębie skrzyżowania z al. Niepodległości,
  • wprowadzenie śluzy dla autobusów,
  • przebudowę wlotu ul. Wejherowskiej,
  • przebudowę kanalizacji deszczowej w obrębie inwestycji,
  • przebudowę oświetlenia i sieci trakcyjnej,
  • nowe nasadzenia drzew.

Całość inwestycji kosztuje 16 mln 598 tys. zł.

szym

Opinie (106) 4 zablokowane

  • Chodniku znowu zwężone, żeby upchnąć więcej samochodów. Sopot to jest taki kurort, jak Katowice uzdrowiskiem.

    • 13 9

  • Ten remont niczego nie poprawił

    Właściwie to jest tylko gorzej bo jadąc z Malczewskiego nie ma już zielonej strzałki tylko sygnalizator kierunkowy. Uwielbiam te chwile gdy wszyscy mają czerwone i gapią się jeden na drugiego, że coś chyba tu nie gra.

    • 37 2

  • To jest jakiś żart

    Ponad pół roku remontowano jedno skrzyżowanie na najruchliwszej ulicy Trójmiasta. Wotum czasie buduje się kilometry autostrad...

    • 16 2

  • Prawoskręt na Malczewskiego

    został wyznaczony kosztem chodnika. Teraz jest tak wąsko, że w tym miejscu dwie osoby nie mogą się swobodnie wyminąć. A jeśli idzie pani z wózkiem to trzeba albo poczekać albo wejść na jezdnię.

    • 18 2

  • Gdzie jest sluza bo jakos nie zauwazylem? (1)

    -dlaczego przystanki autobusowe zamiast betonowe sa z kamieni recznie ukladanych?
    - czy zamontowano inteligentny system sterowania ruchem oparty o kamery (w tym anpr)?
    - czy lewoskret w Malczewskiego jest o odpowiedniej szerokosci i katach(obecnie przegubowce dziwnie mieszcza sie jakby bylo za wasko)?
    - czy mozna zawraca w kierunku Gdanska?

    • 22 4

    • chyba nikt nie zna odpowiedzi

      • 0 0

  • Kolejny przykład niekompetencji urzedniczej ile razy jeszcze mozna przebudowywac ?

    Zamiast zrobic raz a porzadnie niema w Trójmiescie osoby która to potrafi!Unas zawsze wszystko trzeba robic kilkanascie razy bo kas sie nieliczy naturalnie!!

    • 16 2

  • Jeszcze tydzień (1)

    Na dokończenie tego stanu? Trzymam kciuki oby się udało. Czy u nas budując drogi też sprawdzają jak każda warstwa się spaja i reaguje z każdą kolejną? I czy w podkładach nie ma za dużo wody? Czy użyta ziemia jest należytej jakości A nie z dużą ilością pnączy, trawy , korzeni .... ot pytam z ciekawości, może jakiś specjalista w tej dziedzinie się trafi i odpowie. Pytam bo oglądałam program o budowie dróg na zachodzie i tak mnie to jakoś zaciekawiło. Ale sądząc po trwałości naszych i tamtejszych to raczej inne procedury

    • 9 1

    • Nawet robia probne

      odwierty na -4m i badaja grunty hehe

      • 2 1

  • Jak MTM się za coś bierze...

    to było do przewidzenia, może i nie są jest najtańsi, ale za to znają się na robocie i wykonują bardzo solidnie!. Zobaczcie całe portfolio, tunel pod M.Wisłą w Gdańsku!, Wejherowo, Gdynia....a kasa zostaje w mieście! a nie do Włoch, Austrii czy Warszawy ;)

    • 10 8

  • Nie wiem czy to dobrą wiadomość.

    Asfalt powinno układać się w temperaturze nie mniejszej niż +5°C. Oczywiście dobrze jest gdy nie pada.
    Teraz takich warunków nie ma. Nie dotrzymanie warunków technologicznych może odbić się na jakości. Żeby na wiosnę nie trzeba było sfrezować tej nawierzchni i ułożyć nowej.

    • 15 1

  • Nawierzchnia asfaltowa

    Mam nadzieję że inspektor drogowy przyjrzy się równości masy asfaltowej... W kierunku Gdyni już można odczuć że nawierzchnia jest wyboista..

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane