- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (301 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (214 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom
Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?
Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.
Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".
Trójmiejskie salony samochodowe
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.
W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.
Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.
Czytaj także:
Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki
Opinie wybrane
-
2021-08-05 11:56
Ja wolałbym kupić auto wprost od koncernu. (24)
Przy jakichkolwiek większych problemach z autem zaczyna się przepychanka Klient - dealer - producent (np. polskie przedstawicielstwo). Kto za co odpowiada ? Czy to błąd serwisu - czy wada fabryczna ?
Mi podoba się model: salony ekspozycji => zakup przez internet => serwis gwarancyjny producenta (tj. niech producent w pełni za niego odpowiada).- 220 16
-
2021-08-07 10:11
I zamiast tluc się z lokalnym dealerem, bedziesz pozywał w Detroit/Paryżu/Mediolanie?
Tak, to ma sens.
- 1 0
-
2021-08-06 07:18
honda kup to masz od koncernu
jw
- 1 1
-
2021-08-05 16:00
(1)
Jak ci nie uznają gwarancji to będziesz mógł dochodzić swoich praw na drodze sądowej w USA :) Brawo
- 18 2
-
2021-08-06 06:13
Bzdura
- 3 1
-
2021-08-05 15:56
(1)
A gdzie wg ciebie ten serwis miał by sie odbywać ?
- 1 5
-
2021-08-06 07:05
Przez internet
- 8 0
-
2021-08-05 15:15
(4)
w ten sposób sprzedaje obecnie tylko Tesla. Zamówienie składasz bezpośrednio przez internet, nie maja salonów dealerskich wcale.
- 12 0
-
2021-08-05 18:11
Bzdura (1)
W całej Norwegi jest kilku dealerów Tesli. Wchodzisz , dotykasz jak u nas.
- 0 0
-
2021-08-17 15:02
Ale to chyba tylko ekspozycja
- 0 0
-
2021-08-05 15:58
(1)
A na serwis trzeba było jeździć do Berlina , Brawo . Spróbuj się coś załatwić z Teslą , powodzenia.
- 26 1
-
2021-08-17 15:02
Od 1,5 roku jest i w Polsce
- 1 0
-
2021-08-05 13:11
Serwis fabryczny to
tylko w F1
- 13 1
-
2021-08-05 12:34
Niech w takim razie obsłuży ciebie internet. Brak poziomu średniego spowoduje (3)
że w kontakcie z wielkim koncernem będziesz zmuszony grać na ich warunkach. Po prostu pozostanie dla ciebie oczekiwać na warunki jakie poda wielki koncern a konkurencja będzie złudna. Będziesz mógł grzebać w internecie mają wrażenie wielości ofert ale nie podskoczysz.
- 25 20
-
2021-08-05 17:23
Gdyby to miało wpływ na cenę auta (1)
Ale koncerny są chciwe i marzę dealerów chcą sobie przytulać , szkoda świat idzie w złym kierunku ,sporo ludzi straci pracę
- 11 2
-
2021-08-09 13:05
chciwi to są wszyscy
natomiast to co obserwujemy to wojna cenowa między koncernami. Właśnie o to chodzi żeby zgarnąć jak największą część rynku. Robi się to jakością oraz ceną. Jedno i drugie pozwala zwyciężać
- 0 0
-
2021-08-05 12:55
coś w tym jest, ale nie wierzę że zrezygnują choćby z ekspozycji
większość ludzi jednak nie kupi samochodu jeśli nie będzie mogła pomacać. Z resztą tak wynika z artykułu. Jakieś salony jednak będą i to właśnie chyba ekspozycyjne. Warunki gwarancji i tak będzie się załatwiać z przedstawicielstwem w Polsce więc wiele się nie zmieni.
- 11 3
-
2021-08-05 12:05
(7)
Co się tak boisz kontaktu z drugim człowiekiem, w tym przypadku handlowcem dealera? Tak naprawdę, to temu handlowcowi zależy na sprzedaży samochodu i często po negocjacjach wymyśli jakiś rabat. Zakupy w internecie będą pozbawione tego elementu i zawsze będzie bez rabatu.
- 10 85
-
2021-08-05 18:12
Nie o handlowca chodzi a o gwarancje... (5)
Najpierw nadgorliwy pracownik serwisu odrzucający roszczenie naprawy gwarancyjnej (tak na wszelki wypadek, albo dla wygodnictwa), potem przedstawiciel producenta odrzucający. ..
....a później mamy kwiatki jak AMG za 1 mln sciągające w lewo i wibrujące, które wg serwisu jest OK.- 40 0
-
2021-08-07 10:12
No, no
Sek wbtym, że wg. centrali też jest ok.
- 1 0
-
2021-08-05 21:12
Elektryk (3)
Rozwiązanie to elektryk. Znam kilku właścicieli. Od kilku lat nie byli w serwisie poza zmianą opon na sezon. Auta kupione w necie... od producenta. Wszystkich to czeka wcześniej czy później. Ja na miejscu tych dilerów przyjąłbym do wiadomości, że powoli zbliża się kres tego biznesu i trzeba myśleć o zmianie strategii
- 11 12
-
2021-08-06 08:18
(1)
nie byli w serwisie bo przez te kilka lat przejechali tyle kilometrów, ile innym samochodem przejeżdza się w rok.
- 11 2
-
2021-08-17 15:01
150 tys. km w rok? To rzeczywiście jakieś "inne" samochody.
- 0 0
-
2021-08-06 06:11
Mam używanego 8 letniego Forda I też nigdy nie byłem w serwisie, poza wymianą opon I części eksploatacyjnych, a jest rzekomo awaryjna marka.
- 9 0
-
2021-08-05 12:42
bua ha ha tak, rabat który dawno jest wliczony. Załatwił go nam handlowiec? Daj spokój. Bez prowizji tego handlowca samochód będzie jeszcze tańszy :P :D :D :D
- 79 4
-
2021-08-09 13:10
Szybciej niż się spodziwacie
Banki przestaną finansować inwestycje w paliwa kopalne, od poszukiwania złóż i remontów rafinerii po budowę stacji paliw. Co z tego, że beda jeszcze stare samochody, jak będzie problem z paliwem? Mamy 10 lat żeby się przestawić. Mechanicy powinni juz się przebranżawiać na elektro. Nie widzę przyszłości dla instalatorów LPG.
- 4 6
-
2021-08-05 22:21
jeżeli będą tylko elektryczne samochody (15)
to 70% samochodów zniknie z ulic. Nikt nie kupi 10 letniego elektryka bo bateria będzie połową nowego samochodu. A nowy jest tylko dla bogatych. Jak nie zakażą jazdy starymi samochodami spalinowymi to będziemy mieć tylko takie samochody jak teraz ma Kuba.
- 205 22
-
2021-08-07 17:30
Nie zakażą jazdy z silnikami spalinowymi, ale wywindują do absurdu ceny paliw Co w UE już się zaczyna
Będzie zakaz modernizacji urządzeń zasilanych paliwami kopalnymi
- 4 0
-
2021-08-06 17:04
Nowa technologia, więc droga. bogaci kupią żeby się pokazać, sfinansują rozwój ceny pójdą w dół bo konkurencja jest większa niż w przypadku samochodów o napędzie spalinowym. O baterie bym się nie martwił, średnia utrata pojemności w przeciągu 8 lat dla takiej tesli to 10%. Pozostali w końcu też ogarną jak dbać o baterie.
- 2 1
-
2021-08-06 08:24
(2)
Polak nie kupi. Na zachodzie bez zmian. Polacy wybrali Nowy Lad i biede
- 15 7
-
2021-08-06 08:41
(1)
od 1945 Polacy nie mają żadnego wyboru.
- 9 2
-
2021-08-06 12:56
LOL a przed 45' mieli jakikolwiek wybór?
- 5 1
-
2021-08-06 07:53
wymiana baterii już jest tańsza niż wymiana DPF+dwumasy (1)
W niejednych samochodach już tak jest więc, nie biadol.
Mówię o hybrydach, nie wiem jak jest w całkowitych elektrykach EV.
No i nie w autoryzowanym serwisie, ale sa już w Polsce firmy co wymieniają baterie za całkiem rozsądną cenę. zależy od modelu..- 6 21
-
2021-08-06 18:18
Prius baterie 8tysi
Dwumasa +DPF serwis Ford focus 4900 zl
Dodaj jeszcze do hybrydy wymiane falownika...kilka tysi
Faktycznie tanio- 4 4
-
2021-08-06 07:44
Wow, widać, że nie wiesz zbyt wiele o samochodach.
- 3 1
-
2021-08-06 07:03
Kuba Wojewodzki, nie ma starych aut.
- 6 3
-
2021-08-06 06:27
(1)
Nie doceniasz siły popytu. Na pewno znajdą coś aby go zwiększyć. Taka Izera ma mieć system izraelski, czyli podjeżdżasz na taki Orlen i nie ma ładowania tylko cyk - pracownik wymienia cały akumulator (baterię). W takiej konfiguracji Twój problem nie istnieje...
- 3 27
-
2021-08-06 08:00
Cyk i dostaniesz zamiast swojego akumulatora jakiś naładowany chwilowo stary złom. Ten system istnieje również w Chinach.
- 22 1
-
2021-08-06 06:26
Blisko
Masz częściową rację ale będzie trochę inaczej. Zapamiętaj tą formulke: nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy. Tzn. Będziesz wynajmowac auta elektryczne od korporacji bo na posiadanie tak jak piszesz nie będzie ciebie stać.
- 43 0
-
2021-08-05 22:40
do tego podwyżka cen prądu (2)
i 100 km na elektryku będzie kosztowało 100 zł.
- 44 3
-
2021-08-06 08:02
(1)
będzie łatwo liczyć :))) 100 za 100 - jak Rudy 102 :)
- 15 0
-
2021-08-06 08:37
spokojnie, będzie jeszcze jakiś pod... znaczy opłata i 102 będzie miało spory +, bo u nas wszystko jest na +
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.