- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (50 opinii)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (342 opinie)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (213 opinii)
- 4 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 5 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 6 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (223 opinie)
Szykuje się remont 11 tramwajów z Niemiec
Wszystkie są pojazdami typu N8C, z czego dwa z nich to tzw. dortmundy, które ucierpiały podczas zeszłorocznej powodzi, a pozostałe dziewięć to tramwaje sprowadzone z Kassel wymagające wymiany napędów. Według szacunków modernizacja wszystkich pochłonie ok. 4,6 mln zł netto. Wykonawca będzie miał 9 miesięcy na jej przeprowadzenie.
Mimo to część z nich wymaga dalszego remontu.
- Wśród remontowanych pojazdów będą dwa z Dortmundu i dziewięć z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
W przypadku tych pierwszych powodem jest zeszłoroczna powódź, w której ucierpiały, więc teraz wymagają naprawy i wymiany części mechanicznych, konserwacji podwozia oraz wymiany części poszycia, a także modernizacji układów napędowych i sterowania.
Natomiast tramwaje sprowadzone z Kassel wymagają wymiany napędów, a jeden z nich, uszkodzony podczas wypadku, dodatkowo odbudowy jednego członu.
Przetarg został podzielony na trzy zadania, GAiT szuka właśnie wykonawcy bądź wykonawców dla poszczególnych części. Spółka wycenia, że modernizacja wszystkich pojazdów może pochłonąć ok. 4,6 mln zł netto.
Oferty można składać do 14 września. Zwycięzcą zostanie podmiot, który najkorzystniej wyceni swoje usługi (80 proc.) oraz zapewni najdłuższą gwarancję (20 proc.). Na realizację będzie miał 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Przypomnijmy. Plaga stłuczek i awarii, jaka miała miejsce wiosną sprawiła, że tabor przewoźnika mocno się przerzedził. Czy remont tramwajów nie sprawi, że zabraknie ich do wożenia gdańszczan?
- Zgodnie z umową przewozową w okresie wakacyjnym, w godzinach szczytu, w dni robocze potrzebne są 103 składy do obsługi linii tramwajowych. Obecnie na trasy możemy wypuścić 106 składów - mówi Mongird. - Do końca tygodnia włączone do ruchu będą kolejne dwa tramwaje po modernizacji, a do końca miesiąca trzy składy po drobnych remontach. Następnych sześć tramwajów zostanie naprawionych tak szybko, jak tylko dotrą do nas potrzebne części, będzie to jednak nie później niż do połowy przyszłego miesiąca. Od tego czasu na trasy będziemy w stanie wypuszczać 117 tramwajów.
Do końca roku do ruchu wprowadzone zostaną kolejne trzy wyremontowane składy oraz trzy w pierwszej połowie 2018. Dodatkowo GAiT wybrał dostawcę 15 nowych, dwukierunkowych tramwajów. Umowa z Pesą ma zostać podpisana, jak tylko potwierdzi się otrzymanie unijnych środków, co ma nastąpić na przełomie sierpnia i września.
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Opinie (156) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-09 17:12
psują się jak wszystko (2)
jak choćby dziurawy ząb
- 20 7
-
2017-08-10 09:31
A czego się spodziewać po 40 letnich zlomach.... gdzie nowe tramwaje? Miały byc już w tamtym roku i co?
- 0 0
-
2017-08-09 17:27
Psują się przez Modertrans. Gdyby nie przeszły modernizacji, byłyby bez awaryjne.
- 8 2
-
2017-08-10 09:23
Remonty
Zauważcie,że remonty przeprowadzać będą firmy" zewnętrzne "(przetarg).Ha,ha,ha.To już komunikacja miejska nie ma swoich specjalistów (mechaników) potrafiących naprawić tramwaj ? Ironizując - proponuję okleić konia dyktą ,dać motorniczemu bat i wio ! I tanio , szybko i ekologicznie - będzie .W ramach gwarancji to się konia wymieni , jak padnie !
- 7 2
-
2017-08-09 17:11
dortmundy po modernizacji a dokladnie jej nowe wcinki niskopodlogowe juz rdzewieją (3)
a stara część skladu która ma z 40 lat jest w lepszym stanie. Jak to mozliwe ha ha ktos beknie czy nie?
- 118 6
-
2017-08-09 18:47
(1)
Modertrans i polska myśl techniczna :)
Ile to już razy sokoły po modernie zaniemogły?
Niech moderszajs remontuje poznański szmelc, a my zwolnijmy z gaitu administrację PR i Lisickiego, a zaoszczędzone pieniądze wydajmy na niemiecki zarząd i sprzęt, polskich mechaników z Niemiec i stwórzmy w Gdańsku ZNTK z prawdziwego zdarzenia. Bo ten serwis z tymi menedżerami i tą mentalnością nie potrafi niczego utrzymać. Krążą po polszy legendy jak to tramwaje w Gdańsku hamują hamulcami szynowych. Tak a propos kasselczykow to jest hit co z nimi się dzieje. W kassel 750DC i nikt nie wpadł na to że zwykła moderna nie wystarczy. I tym sposobem gait utopił 8x1,2 mln w tramwaje które ponad rok stoją bezużyteczne. Aż dziwne że nikt z dziennikarzy nie spróbował wyjaśnić czy nagłośnić tematu. A wybaczcie zapomniałem że to trojmiasto.pl i tu nie pracują dziennikarze.- 31 3
-
2017-08-10 09:22
Fakt, zbyt często uprawia się na tym portalu - modne słowo - INGRACJACJĘ w stosunku do szajki Budynia
Oni mają inne żołądki, anatomicznie i fizjologicznie są inni (to udowodnione ;-)), dlatego potrzebują więcej hajsu na egzystencję. Potrzebują wygodniejszych mieszkań z pięknymi widokami na morze, bo tego wymagają ich mózgi na poziomie neurobiologicznym. Odczepcie się w końcu państwo roszczeniowi przedstawiciele niższych - mniej zaradnych klas społecznych od Lisickiego, Pawełka A., pampersa Grzelaczka i innych wybitnych gdańszczan...
- 5 0
-
2017-08-09 18:46
pesy też rdzewieją. A Bobardiery i stare części Duwagów jakoś nie.
- 19 1
-
2017-08-10 08:53
Juz sie popsuly? Firma robiaca modernizacje to jakas stodola chyba. Porecze rdzewieja, ogrzewanie nie dziala, szyby zima zamarzaja.
- 5 0
-
2017-08-10 08:38
Wymontuja atrapy kabin prysznicowych?
j.w.
- 3 1
-
2017-08-10 08:18
Pani mongird te zlomy piwinny isc dawno na zlom
- 8 1
-
2017-08-10 08:03
i znowy śmietnisko sobie robią z gdańska
- 14 1
-
2017-08-10 07:54
CBA do GAiT
Juz dawno powinni tam wejść i przetrzeć to całe towarzystwo
- 15 1
-
2017-08-10 07:35
Co za to niemiecki piesek budyń dostał?
- 9 2
-
2017-08-10 07:33
Adamowicz sprowadzil niemiecki szrot
Kiedy ten dziad pojdzie siedziec
- 19 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.