- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (51 opinii)
- 2 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (58 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (373 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (213 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (278 opinii)
Szykuje się remont 11 tramwajów z Niemiec
Wszystkie są pojazdami typu N8C, z czego dwa z nich to tzw. dortmundy, które ucierpiały podczas zeszłorocznej powodzi, a pozostałe dziewięć to tramwaje sprowadzone z Kassel wymagające wymiany napędów. Według szacunków modernizacja wszystkich pochłonie ok. 4,6 mln zł netto. Wykonawca będzie miał 9 miesięcy na jej przeprowadzenie.
Mimo to część z nich wymaga dalszego remontu.
- Wśród remontowanych pojazdów będą dwa z Dortmundu i dziewięć z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
W przypadku tych pierwszych powodem jest zeszłoroczna powódź, w której ucierpiały, więc teraz wymagają naprawy i wymiany części mechanicznych, konserwacji podwozia oraz wymiany części poszycia, a także modernizacji układów napędowych i sterowania.
Natomiast tramwaje sprowadzone z Kassel wymagają wymiany napędów, a jeden z nich, uszkodzony podczas wypadku, dodatkowo odbudowy jednego członu.
Przetarg został podzielony na trzy zadania, GAiT szuka właśnie wykonawcy bądź wykonawców dla poszczególnych części. Spółka wycenia, że modernizacja wszystkich pojazdów może pochłonąć ok. 4,6 mln zł netto.
Oferty można składać do 14 września. Zwycięzcą zostanie podmiot, który najkorzystniej wyceni swoje usługi (80 proc.) oraz zapewni najdłuższą gwarancję (20 proc.). Na realizację będzie miał 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Przypomnijmy. Plaga stłuczek i awarii, jaka miała miejsce wiosną sprawiła, że tabor przewoźnika mocno się przerzedził. Czy remont tramwajów nie sprawi, że zabraknie ich do wożenia gdańszczan?
- Zgodnie z umową przewozową w okresie wakacyjnym, w godzinach szczytu, w dni robocze potrzebne są 103 składy do obsługi linii tramwajowych. Obecnie na trasy możemy wypuścić 106 składów - mówi Mongird. - Do końca tygodnia włączone do ruchu będą kolejne dwa tramwaje po modernizacji, a do końca miesiąca trzy składy po drobnych remontach. Następnych sześć tramwajów zostanie naprawionych tak szybko, jak tylko dotrą do nas potrzebne części, będzie to jednak nie później niż do połowy przyszłego miesiąca. Od tego czasu na trasy będziemy w stanie wypuszczać 117 tramwajów.
Do końca roku do ruchu wprowadzone zostaną kolejne trzy wyremontowane składy oraz trzy w pierwszej połowie 2018. Dodatkowo GAiT wybrał dostawcę 15 nowych, dwukierunkowych tramwajów. Umowa z Pesą ma zostać podpisana, jak tylko potwierdzi się otrzymanie unijnych środków, co ma nastąpić na przełomie sierpnia i września.
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Opinie (156) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-09 17:08
Wysłac (1)
Monterów do powstających tramwajów a efekty przyjdą same.
- 22 0
-
2017-08-09 18:39
Ryzykowne... :)
Jednych już wysłali, na szkolenie do producenta - jak zobaczyli w jakich warunkach i za jakie pieniądze się tam pracuje, to cała grupa mechaników podziękowała za pracę w GAiT (niedawny tekst z tego portalu)
- 14 0
-
2017-08-09 18:06
ankieta jak zawsze do D
nie ma odpowiedzi "czystymi i punktualnymi".
- 12 3
-
2017-08-09 17:57
stopiątki najlepsze!
zimą temperatura odpowiednia, bo pasażerowie nachuchają, a latem otworzy się okna i jest przewiew.
poza tym dużo miejsca.
szkoda, że powoli odchodzą...- 34 7
-
2017-08-09 17:53
ehh (1)
Znowu topią $$$ w stare trupy z demobilu.
- 49 6
-
2017-08-09 17:57
Dokładnie
Lepiej zainwestować w nowe pesy niż reanimować te po niemieckie złomy
- 11 5
-
2017-08-09 17:28
:)
Ciekawe ile po remoncie beda jezdzić sprawnie:)
- 53 4
-
2017-08-09 17:13
Polecam robić prawko, bo po modernizacji będzie jeszcze większy złom.
- 35 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.