• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TOP50 dealerów w Polsce. Firma z Trójmiasta na podium

mJ
11 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy obiekt Mazdy BMG w Gdańsku
Salon Cupry należący do Grupy Plichta w nowym kompleksie przy gdańskim stadionie. Salon Cupry należący do Grupy Plichta w nowym kompleksie przy gdańskim stadionie.

Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu za rok 2021 znalazło się kilka trójmiejskich firm. Jedna z nich ponownie zajęła miejsce na podium.




Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w roku 2021 sprzedały łącznie 259 783 aut. W porównaniu z rokiem 2020 to wzrost w wysokości 7,93 proc. (240 706 samochodów). Próg wejścia do zestawienia TOP50 wyniósł 2472 sprzedanych aut.

Dla porównania zwycięzca zestawienia sprzedał w ubiegłym roku... 20 583 egzemplarzy. Podobnie jak rok temu triumfatorem została Grupa Cichy-Zasada, która jest właścicielem aż 44 autoryzowanych punktów dealerskich. Liczba sprzedanych aut imponuje, ale warto zaznaczyć, że względem roku 2020 grupa odnotowała spadek o 3,2 proc.

Plichta na podium



Trójmiejski potentat motoryzacyjny utrzymał 3. miejsce w rankingu. Trójmiejski potentat motoryzacyjny utrzymał 3. miejsce w rankingu.
Bez zmian także na dwóch pozostałych miejscach na podium. Drugie miejsce przypadło Grupie PGD (17 155 sprzedanych aut - wzrost o 19,91 proc., 35 autoryzowanych punktów). Natomiast na najniższym stopniu podium ponownie uplasował się trójmiejski przedstawiciel - Grupa Plichta.

Lokalny dealer w 2021 r. sprzedał 13 616 aut, a to wzrost na poziomie 6,49 proc.

Dodajmy, że Grupa Plichta w swoim portfolio posiada marki: Audi, Ford, Jaguar, Land Rover, Seat, Skoda, Volvo i Volkswagen. W sumie 25 autoryzowanych punktów sprzedaży zlokalizowanych jest w Gdańsku, Gdyni, Wejherowie, Toruniu i Bydgoszczy.

Salony Grupy Plichta



Grupa Zdunek w drugiej dziesiątce



Salony Renault i Dacii przy Miałkim Szlaku. Salony Renault i Dacii przy Miałkim Szlaku.
Drugi trójmiejski potentat motoryzacyjny został sklasyfikowany na 19. miejscu (w roku ubiegłym firma zajęła 16. miejsce). Mowa oczywiście o Grupie Zdunek, która zanotowała wzrost sprzedaży o 2,22 proc. W 2021 r. przedstawiciel marek BMW, Citroen, Dacia, DS, Mini, Nissan, Peugeot i Renault sprzedał łącznie 4601 aut.

Salony Grupy Zdunek



Anro-Trade z dużym wzrostem



Najświeższy salon firmy Walder - Toyota Professional w Gdańsku. Najświeższy salon firmy Walder - Toyota Professional w Gdańsku.
Trójmiejski przedstawiciel marek Toyoty i Lexusa, dealer Walder, zaliczył awans o pięć lokat i w najnowszym rankingu zajął 38. miejsce. Warto dodać, że firma Anro-Trade odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,58 proc.. Co w efekcie wygenerowało sprzedaż 2902 aut.

Dealer posiada salony w Gdańsku, Gdyni, Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu. Niedawno firma Walder otworzyła salon Toyota Professional w Gdańsku.

Salony Anro-Trade



Pozostali dealerzy z Trójmiasta



Obiekt VW CityMotors w Gdańsku. Obiekt VW CityMotors w Gdańsku.
Piąte miejsce przypadło firmie Emil Frey Polska, która posiada w Gdańsku dwa swoje obiekty - BMW Bawaria MotorsVolkswagen CityMotors. Grupa w 2021 r. w swoich 18 salonach sprzedała blisko 10 tys. samochodów (wzrost o 1,03 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce także dla Grupy Lellek, która posiada swój salon w Trójmieście. Mowa oczywiście o Porsche Centrum Sopot. Dealer w minionym roku sprzedał 7273 auta, a to spadek o 0,7 proc.

Na 12. miejscu uplasowała się Grupa Chodzeń, do której należy gdański salon Toyota Carter. Firma posiada w sumie pięć salonów, w których w 2021 r. sprzedała 5988 aut (wzrost o 32,54 proc.). Przypomnijmy, że grupa buduje nowoczesny salon Toyoty w Kowalach, tuż przy obwodnicy.

Z kolei 33. lokata to miejsce w rankingu Grupy Wróbel, która pod Gdańskiem, a dokładnie w Straszynie, posiada salon marki Mercedes-Benz (aktualnie trwa budowa nowego obiektu nieopodal bramek autostrady A1). Dealer w ubiegłym roku sprzedał 3258 samochodów (wzrost o 23,55 proc.).

Salony samochodowe w Trójmieście

mJ

Miejsca

Opinie (60) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Dobra wiadomość, mamy silne firmy w regionie

    • 6 20

  • (3)

    Nie oszukujmy się,sprzedaż aut siadła i to nie tylko przez brak części do produkcji.Po prostu nowe auta są dramatycznie drogie w porównaniu do zarobków przeciętnego Kowalskiego.Średnia wieku aut zbliża się do 16 i takie auta są też najczęściej sprowadzane z zachodu...a nowe?Kupują w 80% firmy i prywatne biznesy.I to lansowanie na siłę elektryków...aut nie mających nic wspólnego z ekologią.

    • 29 2

    • Nic nie siadło ;) (1)

      Poprzedni (mocno pandemiczny rok) trochę "namieszał". Ale 2022 to będą kolejne rekordy sprzedaży (a na pewno zamówień). Ludzie praktycznie biją się o auta, te sprzedają się same.

      • 2 2

      • Hahahaha biją się?)Jakoś w salonie jak byłem pustki...

        • 4 2

    • Siadła dlatego wszyscy zawyżyli ceny bo chcą wyszarpać grosza. Jednak trzeba pamiętać, że nie kto ile chce a ile ktoś zapłaci ma znaczenia.

      • 2 1

  • walder faktycznia działa na poziomie

    plichta nieźle, ale city motors jest słabe w obsłudze

    • 4 6

  • Samochody to przeszłość. (1)

    • 2 9

    • i tramwaje

      • 0 0

  • Czekam na artykuł o jakości serwisu ASO (5)

    Czyli historię nie wymienionych filtrów oleju, naciągania klienta itp.

    • 24 2

    • (2)

      Hehe dokładnie,ja zawsze w ASO jak dawałem auto to wraz z kartonem na zużyte części,które uprzednio fluorescencyjnym markerem znaczyłem...mina mechanika bezcenna)).Wiadomo że ASO to tylko wymieniacze i to kiepscy,no ale jak auto nowe to niestety pieczątka ASO musi być.

      • 5 2

      • (1)

        Nie musi, możesz przeglądy gwarancyjne wykonywać gdzie chcesz, byle zgodnie z kartą przeglądową.

        • 4 0

        • Prawda

          Dokładnie tak.

          • 2 0

    • Jakości nie ma i nie będzie (1)

      Po 20 latach pracy w branży motoryzacyjnej odszedłem. Stwierdziłem że Tworzą się duże grupy dilerskie. Co jest pokazane w artykule. Pracowników traktuje się jak liczbę i koszt. Pojazdy są coraz bardziej za awansowane technicznie. Trzeba podnosić własne kwalifikacje i to jest na plus. Jest duży nacisk na ilość. Jednym słowem coraz więcej pracy, presji, oczekiwań, odpowiedzialności. Tylko nie idą za tym wynagrodzenia. Specjaliście trzeba zapłacić i dać czas. Pracownicy idą tam gdzie można zarobić. I tak mamy szklane hale i kiepskich fachowców

      • 4 0

      • Jak w Firmach Pana Z

        Szklaki rosną w biurach Dzieci a na serwisach zbieranina

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Co z tego... skoro z zakupu Formentora musiałem zrezygnować. (12)

    W zasadzie, zostałem do niego zmuszony. Zamówienie z maja zeszłego roku, pierwotny odbiór październik/listopad 2021. Pod koniec marca telefon, że albo rezygnuję z kamer 360 i elektrycznie otwieranej klapy... albo czekam nawet do przełomu 2022/2023. "Grzecznie" podziękowałem.
    Wiem, że sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest szalona ale... szanujmy siebie samych przede wszystkim.

    • 34 4

    • (2)

      No bez takich bajerów nie da się jeździć. Niestety, ale większość gadżetów cofa w rozwoju prowadzących pojazd.

      • 6 11

      • Nie o to chodzi. (1)

        Zamówił, czekał, chciał, powinny więc być. Rozumiem, że ty godzisz się na mniejsze okna w nowym mieszkaniu, wannę zamiast prysznica i balkon nie z tej strony, której miał być ;)
        Co marka to "przygody". niektóre nie pozwalają na tą chwilę zamawiać "automatów", w innych brak szyberdachów, asystentów martwego pola czy lepszych systemów audio. Świat motoryzacji naprawdę zwariował.

        • 20 2

        • Ale co to ma wspólnego z dealerem ? On tylko klika i wysyła formularz.

          Pretensje można mieć tylko i wyłącznie do producenta

          • 11 0

    • (4)

      Przynajmniej czujniki parkowania chcieli zostawić!

      Jakieś koszty Pan poniósł? Czy tylko trochę nerwów?

      • 4 1

      • Kosztów brak... łaskawie oddali zaliczkę ;) (3)

        Choć trwało to dłużej niż powinno i wyglądało trochę jak "łaska" ze strony dealera.

        • 9 2

        • a pewnie teraz więcej kasy wołają za taki sam samochód. (2)

          Może się znalazł jeden taki, co chciał identyczne zestawienie to Pan.
          Tylko że za większą kasę, a Pana zamówienie od nowa by zostało złożone w fabryce.

          • 2 0

          • Możliwe. Cena od zeszłego roku skoczyła już o ponad 10k. (1)

            Także nowy klient = większa kasa.

            • 3 0

            • Kasa ta sama,inflacja 15%.

              • 0 0

    • formentor (2)

      historia taka jak moja. Do tego w grudniu zwolnił się nasz "cupramaster", który co miesiąc mówił, że samochód już wjeżdża na taśmę...Zrezygnowaliśmy w lutym, zwrot zaliczki dopiero po naszym telefonie po upływie terminu z umowy. Żenada a nie salon...

      • 4 0

      • No Pan Marcin to był "narrator pierwsza klasa" ;) (1)

        Ale takie jest 95% sprzedawców. Z reszta co mówić ludziom, kiedy samemu jest się robionym w konia. Fabryki mają wszystkich gdzieś.

        • 1 0

        • Pan Krzysztof

          ten był nasz ;)

          • 0 0

    • Widać że horyzont

      Myślenia kończy się na czubku własnego nosa
      Takie żale to wylewać na covid, sytuacje wojenną itd, ale widać że człowiek mało obyty w świecie

      • 1 2

  • (2)

    Prawie rok wytrzymałem w nowym aucie od plichty. Jedna poważna awaria gwarancyjna, w obydwu serwisach chamska obsługa (bo jestem zwykły Kowalski co kupił na kredyt a nie leasing), jedna usterka przez gwaranta odrzucona. Sprzedałem grata i kupiłem 10 letnie auto, ale Premium. Jak mi w nim dobrze! Nigdy więcej kupna zwykłego auta od dealera, jak już to w leasing żeby spokój mieć

    • 27 7

    • Potwierdzam

      Obsługa w serwisach Plichty to tragedia. Ze wszystkim problem i te teksty w stylu "ten typ tak ma" albo "panie, to nie mercedes".

      • 15 0

    • No niestety. Większość z tej obsługi obrosła w piórka i zapominają, że są tam od uśmiechania się a nie klientami z gruba kasa. Lubią przybijać piąteczki z lamusami w grubych furach na ratke i myślą, że jak ktoś ma. 15 letnie auto to od razu nie ma kasy. Bardzo błędne myślenie.

      • 16 2

  • W latach 80 był taki mechanik Plichta w Gdańsku. To ta sama osoba?

    • 9 0

  • Jaguar Land Rover Plichta?! (2)

    Plichta nie ma Jaguara i Land Rovera....

    • 1 1

    • ma w bydgoszczy

      • 2 0

    • Ma na jakims zad*piu

      • 2 0

  • Gdzie dobrze płacą i szanują pracowników? (5)

    Interesuje mnie jedynie umowa o pracę na czas nieokreślony .

    • 3 1

    • To takiej nie ma,własna działalność i praca do śmierci

      • 4 0

    • Zapomnij

      Motoryzacja się skoczyła. Nie zarobisz tylko się narobisz. I zrobią z Ciebie wariata

      • 2 0

    • Omijaj 2 Firmy

      Pana P i pana Z!

      • 6 0

    • No to jak znajdziesz takiego dealera w Polsce to daj cynk. (1)

      Pracowałem kiedyś u 2 czołowych dealerów z trójmiasta. Jako jeszcze młody człowiek, nie potrzebowałem zbyt wiele. Imponowały mi zagraniczne wyjazdy służbowe (sponsorowane przez banki i ubezpieczalnie), szkolenia na których można było dużo się dowiedzieć o manipulowaniu drugim człowiekiem, wywieraniem presji itp. zwane to było "sztuką sprzedaży", oczywiście dużo imprez służbowych na których wiele się działo :-). Do tego można było jeździć do woli samochodami służbowymi (testowymi) w celach prywatnych. W pierwszej firmie zatrudniony byłem w zasadzie na stałe za najniższą krajową, a procenty z marży za sprzedaż rozliczane były przez delegacje, lub zlecenia na znajomego(najlepiej studenta). Nie powiem zarobić można było dobrze, ale jak przez pewien okres szło ci dobrze do szef kombinował z rozliczeniami żeby zapłacić jak naj mniej, tak więc walka była co miesiąc. Męczyła ta sytuacja więc poszedłem do pana który ma w logo literę "Z". No i to był k..a błąd. Co tam się działo, to przechodzi ludzkie pojęcie. Co 3 miesiące przyjeżdżał autobus z nowymi "rekrutami" i po okresie próbnym rzadko zostawał choćby jeden. Później poszedłem na rozmowę do pana P, co definitywnie wyleczyło mnie z tej branży. Teraz po 10 latach jak rozmawiam z nielicznymi znajomymi którzy zostali jeszcze w tym zawodzie (wybitne jednostki) to okazuje się że teraz jest jeszcze gorzej i o przywilejach z dawnych lat pozostało tylko wspomnienie. Więc jeśli masz rodzinę i szukasz dobrego, stabilnego zatrudnienia to omijaj piękne salony z daleka bo w środku okazuje się że jest bagno.

      • 3 0

      • To prawda

        Pracowałem u pana Z wiele lat niestety potwierdzam

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane