- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (211 opinii)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (187 opinii)
- 3 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (1 opinia)
- 4 Ten kierowca musi kochać Jezusa (133 opinie)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (23 opinie)
TOP50 dealerów w Polsce. Firma z Trójmiasta na podium
Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu za rok 2021 znalazło się kilka trójmiejskich firm. Jedna z nich ponownie zajęła miejsce na podium.
Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w roku 2021 sprzedały łącznie 259 783 aut. W porównaniu z rokiem 2020 to wzrost w wysokości 7,93 proc. (240 706 samochodów). Próg wejścia do zestawienia TOP50 wyniósł 2472 sprzedanych aut.
Dla porównania zwycięzca zestawienia sprzedał w ubiegłym roku... 20 583 egzemplarzy. Podobnie jak rok temu triumfatorem została Grupa Cichy-Zasada, która jest właścicielem aż 44 autoryzowanych punktów dealerskich. Liczba sprzedanych aut imponuje, ale warto zaznaczyć, że względem roku 2020 grupa odnotowała spadek o 3,2 proc.
Plichta na podium
Bez zmian także na dwóch pozostałych miejscach na podium. Drugie miejsce przypadło Grupie PGD (17 155 sprzedanych aut - wzrost o 19,91 proc., 35 autoryzowanych punktów). Natomiast na najniższym stopniu podium ponownie uplasował się trójmiejski przedstawiciel - Grupa Plichta.
Lokalny dealer w 2021 r. sprzedał 13 616 aut, a to wzrost na poziomie 6,49 proc.
Dodajmy, że Grupa Plichta w swoim portfolio posiada marki: Audi, Ford, Jaguar, Land Rover, Seat, Skoda, Volvo i Volkswagen. W sumie 25 autoryzowanych punktów sprzedaży zlokalizowanych jest w Gdańsku, Gdyni, Wejherowie, Toruniu i Bydgoszczy.
Salony Grupy Plichta
Grupa Zdunek w drugiej dziesiątce
Drugi trójmiejski potentat motoryzacyjny został sklasyfikowany na 19. miejscu (w roku ubiegłym firma zajęła 16. miejsce). Mowa oczywiście o Grupie Zdunek, która zanotowała wzrost sprzedaży o 2,22 proc. W 2021 r. przedstawiciel marek BMW, Citroen, Dacia, DS, Mini, Nissan, Peugeot i Renault sprzedał łącznie 4601 aut.
Salony Grupy Zdunek
Anro-Trade z dużym wzrostem
Trójmiejski przedstawiciel marek Toyoty i Lexusa, dealer Walder, zaliczył awans o pięć lokat i w najnowszym rankingu zajął 38. miejsce. Warto dodać, że firma Anro-Trade odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,58 proc.. Co w efekcie wygenerowało sprzedaż 2902 aut.
Dealer posiada salony w Gdańsku, Gdyni, Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu. Niedawno firma Walder otworzyła salon Toyota Professional w Gdańsku.
Salony Anro-Trade
Pozostali dealerzy z Trójmiasta
Piąte miejsce przypadło firmie Emil Frey Polska, która posiada w Gdańsku dwa swoje obiekty - BMW Bawaria Motors i Volkswagen CityMotors. Grupa w 2021 r. w swoich 18 salonach sprzedała blisko 10 tys. samochodów (wzrost o 1,03 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce także dla Grupy Lellek, która posiada swój salon w Trójmieście. Mowa oczywiście o Porsche Centrum Sopot. Dealer w minionym roku sprzedał 7273 auta, a to spadek o 0,7 proc.
Na 12. miejscu uplasowała się Grupa Chodzeń, do której należy gdański salon Toyota Carter. Firma posiada w sumie pięć salonów, w których w 2021 r. sprzedała 5988 aut (wzrost o 32,54 proc.). Przypomnijmy, że grupa buduje nowoczesny salon Toyoty w Kowalach, tuż przy obwodnicy.
Z kolei 33. lokata to miejsce w rankingu Grupy Wróbel, która pod Gdańskiem, a dokładnie w Straszynie, posiada salon marki Mercedes-Benz (aktualnie trwa budowa nowego obiektu nieopodal bramek autostrady A1). Dealer w ubiegłym roku sprzedał 3258 samochodów (wzrost o 23,55 proc.).
Salony samochodowe w Trójmieście
Miejsca
Opinie (60) 3 zablokowane
-
2022-05-12 06:42
Opinia wyróżniona
Sprzedali by jeszcze więcej, ale...
Dużo ludzi zrezygnowało z zakupu, tylko dlatego że dealer przyjął zamówienie na coś czego fabryka z różnych przyczyn nie była w stanie wyprodukować. Poniekąd rozumiem że na początku pandemii było to dla niektórych zaskoczenie, ale teraz ? Większość dealerów nie potrafi należycie się zachować i nie informuje klienta o problemach produkcyjnych na
Dużo ludzi zrezygnowało z zakupu, tylko dlatego że dealer przyjął zamówienie na coś czego fabryka z różnych przyczyn nie była w stanie wyprodukować. Poniekąd rozumiem że na początku pandemii było to dla niektórych zaskoczenie, ale teraz ? Większość dealerów nie potrafi należycie się zachować i nie informuje klienta o problemach produkcyjnych na bieżąco. Biorą na przeczekanie, a później stawiają klienta przed wyborem, albo bierzesz co mamy, albo rezygnuj. Jeśli wybierzesz drugą opcję to i tak jesteś stratny bo od chwili zamówienia auto zdrożało o kilka tyś. złotych i przy marnej dostępności i tak się sprzeda. Do tego doszło że trzeba brać nowy samochód taki jaki dealer ma na stoku, lub wie że lada dzień się u niego pojawi. Zabija to jednak przyjemność z kupowania nowego wymarzonego pojazdu, gdzie największą przyjemnością była jego konfiguracja pod swoje potrzeby i gusta. Do tego ceny zwariowały i ciężko coś nowego kupić za 100 tyś. złotych! Jeśli myślisz o wymianie samochodu i zdaje ci się że ten problem cię nie dotyczy bo kupujesz używane, a do tej pory nie interesowałeś się cenami to muszę cię rozczarować bo ciężko teraz coś kupić używanego w dobrym stanie z niedużym przebiegiem w miarę świeżego do 60 tyś. Ja osobiście nie potrafię się dostosować do tej sytuacji i jeżdżę starym do puki się nie rozsypie, a później zobaczymy, ale nie sądzę że sytuacja na rynku się poprawi, raczej będzie jeszcze gorzej.
- 9 2
-
2022-05-11 12:22
Opinia wyróżniona
Co z tego... skoro z zakupu Formentora musiałem zrezygnować. (12)
W zasadzie, zostałem do niego zmuszony. Zamówienie z maja zeszłego roku, pierwotny odbiór październik/listopad 2021. Pod koniec marca telefon, że albo rezygnuję z kamer 360 i elektrycznie otwieranej klapy... albo czekam nawet do przełomu 2022/2023. "Grzecznie" podziękowałem.
Wiem, że sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest szalona ale... szanujmy siebie samych przede wszystkim.- 34 4
-
2022-05-11 13:17
Widać że horyzont
Myślenia kończy się na czubku własnego nosa
Takie żale to wylewać na covid, sytuacje wojenną itd, ale widać że człowiek mało obyty w świecie- 1 2
-
2022-05-11 12:48
formentor (2)
historia taka jak moja. Do tego w grudniu zwolnił się nasz "cupramaster", który co miesiąc mówił, że samochód już wjeżdża na taśmę...Zrezygnowaliśmy w lutym, zwrot zaliczki dopiero po naszym telefonie po upływie terminu z umowy. Żenada a nie salon...
- 4 0
-
2022-05-11 13:00
No Pan Marcin to był "narrator pierwsza klasa" ;) (1)
Ale takie jest 95% sprzedawców. Z reszta co mówić ludziom, kiedy samemu jest się robionym w konia. Fabryki mają wszystkich gdzieś.
- 1 0
-
2022-05-11 14:12
Pan Krzysztof
ten był nasz ;)
- 0 0
-
2022-05-11 12:34
(4)
Przynajmniej czujniki parkowania chcieli zostawić!
Jakieś koszty Pan poniósł? Czy tylko trochę nerwów?- 4 1
-
2022-05-11 12:42
Kosztów brak... łaskawie oddali zaliczkę ;) (3)
Choć trwało to dłużej niż powinno i wyglądało trochę jak "łaska" ze strony dealera.
- 9 2
-
2022-05-11 12:54
a pewnie teraz więcej kasy wołają za taki sam samochód. (2)
Może się znalazł jeden taki, co chciał identyczne zestawienie to Pan.
Tylko że za większą kasę, a Pana zamówienie od nowa by zostało złożone w fabryce.- 2 0
-
2022-05-11 13:03
Możliwe. Cena od zeszłego roku skoczyła już o ponad 10k. (1)
Także nowy klient = większa kasa.
- 3 0
-
2022-05-11 14:42
Kasa ta sama,inflacja 15%.
- 0 0
-
2022-05-11 12:32
(2)
No bez takich bajerów nie da się jeździć. Niestety, ale większość gadżetów cofa w rozwoju prowadzących pojazd.
- 6 11
-
2022-05-11 12:41
Nie o to chodzi. (1)
Zamówił, czekał, chciał, powinny więc być. Rozumiem, że ty godzisz się na mniejsze okna w nowym mieszkaniu, wannę zamiast prysznica i balkon nie z tej strony, której miał być ;)
Co marka to "przygody". niektóre nie pozwalają na tą chwilę zamawiać "automatów", w innych brak szyberdachów, asystentów martwego pola czy lepszych systemów audio. Świat motoryzacji naprawdę zwariował.- 20 2
-
2022-05-11 15:21
Ale co to ma wspólnego z dealerem ? On tylko klika i wysyła formularz.
Pretensje można mieć tylko i wyłącznie do producenta
- 11 0
Wszystkie opinie
-
2022-05-11 11:33
Dobra wiadomość, mamy silne firmy w regionie
- 6 20
-
2022-05-11 12:02
(3)
Nie oszukujmy się,sprzedaż aut siadła i to nie tylko przez brak części do produkcji.Po prostu nowe auta są dramatycznie drogie w porównaniu do zarobków przeciętnego Kowalskiego.Średnia wieku aut zbliża się do 16 i takie auta są też najczęściej sprowadzane z zachodu...a nowe?Kupują w 80% firmy i prywatne biznesy.I to lansowanie na siłę elektryków...aut nie mających nic wspólnego z ekologią.
- 29 2
-
2022-05-11 12:24
Nic nie siadło ;) (1)
Poprzedni (mocno pandemiczny rok) trochę "namieszał". Ale 2022 to będą kolejne rekordy sprzedaży (a na pewno zamówień). Ludzie praktycznie biją się o auta, te sprzedają się same.
- 2 2
-
2022-05-11 12:27
Hahahaha biją się?)Jakoś w salonie jak byłem pustki...
- 4 2
-
2022-05-11 12:31
Siadła dlatego wszyscy zawyżyli ceny bo chcą wyszarpać grosza. Jednak trzeba pamiętać, że nie kto ile chce a ile ktoś zapłaci ma znaczenia.
- 2 1
-
2022-05-11 12:09
walder faktycznia działa na poziomie
plichta nieźle, ale city motors jest słabe w obsłudze
- 4 6
-
2022-05-11 12:10
Samochody to przeszłość. (1)
- 2 9
-
2022-05-12 06:56
i tramwaje
- 0 0
-
2022-05-11 12:11
Czekam na artykuł o jakości serwisu ASO (5)
Czyli historię nie wymienionych filtrów oleju, naciągania klienta itp.
- 24 2
-
2022-05-11 12:14
(2)
Hehe dokładnie,ja zawsze w ASO jak dawałem auto to wraz z kartonem na zużyte części,które uprzednio fluorescencyjnym markerem znaczyłem...mina mechanika bezcenna)).Wiadomo że ASO to tylko wymieniacze i to kiepscy,no ale jak auto nowe to niestety pieczątka ASO musi być.
- 5 2
-
2022-05-11 12:25
(1)
Nie musi, możesz przeglądy gwarancyjne wykonywać gdzie chcesz, byle zgodnie z kartą przeglądową.
- 4 0
-
2022-05-11 15:47
Prawda
Dokładnie tak.
- 2 0
-
2022-05-11 21:22
Jakości nie ma i nie będzie (1)
Po 20 latach pracy w branży motoryzacyjnej odszedłem. Stwierdziłem że Tworzą się duże grupy dilerskie. Co jest pokazane w artykule. Pracowników traktuje się jak liczbę i koszt. Pojazdy są coraz bardziej za awansowane technicznie. Trzeba podnosić własne kwalifikacje i to jest na plus. Jest duży nacisk na ilość. Jednym słowem coraz więcej pracy, presji, oczekiwań, odpowiedzialności. Tylko nie idą za tym wynagrodzenia. Specjaliście trzeba zapłacić i dać czas. Pracownicy idą tam gdzie można zarobić. I tak mamy szklane hale i kiepskich fachowców
- 4 0
-
2022-05-11 21:33
Jak w Firmach Pana Z
Szklaki rosną w biurach Dzieci a na serwisach zbieranina
- 3 0
-
2022-05-11 12:22
Opinia wyróżniona
Co z tego... skoro z zakupu Formentora musiałem zrezygnować. (12)
W zasadzie, zostałem do niego zmuszony. Zamówienie z maja zeszłego roku, pierwotny odbiór październik/listopad 2021. Pod koniec marca telefon, że albo rezygnuję z kamer 360 i elektrycznie otwieranej klapy... albo czekam nawet do przełomu 2022/2023. "Grzecznie" podziękowałem.
Wiem, że sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest szalona ale... szanujmy siebie samych przede wszystkim.- 34 4
-
2022-05-11 12:32
(2)
No bez takich bajerów nie da się jeździć. Niestety, ale większość gadżetów cofa w rozwoju prowadzących pojazd.
- 6 11
-
2022-05-11 12:41
Nie o to chodzi. (1)
Zamówił, czekał, chciał, powinny więc być. Rozumiem, że ty godzisz się na mniejsze okna w nowym mieszkaniu, wannę zamiast prysznica i balkon nie z tej strony, której miał być ;)
Co marka to "przygody". niektóre nie pozwalają na tą chwilę zamawiać "automatów", w innych brak szyberdachów, asystentów martwego pola czy lepszych systemów audio. Świat motoryzacji naprawdę zwariował.- 20 2
-
2022-05-11 15:21
Ale co to ma wspólnego z dealerem ? On tylko klika i wysyła formularz.
Pretensje można mieć tylko i wyłącznie do producenta
- 11 0
-
2022-05-11 12:34
(4)
Przynajmniej czujniki parkowania chcieli zostawić!
Jakieś koszty Pan poniósł? Czy tylko trochę nerwów?- 4 1
-
2022-05-11 12:42
Kosztów brak... łaskawie oddali zaliczkę ;) (3)
Choć trwało to dłużej niż powinno i wyglądało trochę jak "łaska" ze strony dealera.
- 9 2
-
2022-05-11 12:54
a pewnie teraz więcej kasy wołają za taki sam samochód. (2)
Może się znalazł jeden taki, co chciał identyczne zestawienie to Pan.
Tylko że za większą kasę, a Pana zamówienie od nowa by zostało złożone w fabryce.- 2 0
-
2022-05-11 13:03
Możliwe. Cena od zeszłego roku skoczyła już o ponad 10k. (1)
Także nowy klient = większa kasa.
- 3 0
-
2022-05-11 14:42
Kasa ta sama,inflacja 15%.
- 0 0
-
2022-05-11 12:48
formentor (2)
historia taka jak moja. Do tego w grudniu zwolnił się nasz "cupramaster", który co miesiąc mówił, że samochód już wjeżdża na taśmę...Zrezygnowaliśmy w lutym, zwrot zaliczki dopiero po naszym telefonie po upływie terminu z umowy. Żenada a nie salon...
- 4 0
-
2022-05-11 13:00
No Pan Marcin to był "narrator pierwsza klasa" ;) (1)
Ale takie jest 95% sprzedawców. Z reszta co mówić ludziom, kiedy samemu jest się robionym w konia. Fabryki mają wszystkich gdzieś.
- 1 0
-
2022-05-11 14:12
Pan Krzysztof
ten był nasz ;)
- 0 0
-
2022-05-11 13:17
Widać że horyzont
Myślenia kończy się na czubku własnego nosa
Takie żale to wylewać na covid, sytuacje wojenną itd, ale widać że człowiek mało obyty w świecie- 1 2
-
2022-05-11 12:29
(2)
Prawie rok wytrzymałem w nowym aucie od plichty. Jedna poważna awaria gwarancyjna, w obydwu serwisach chamska obsługa (bo jestem zwykły Kowalski co kupił na kredyt a nie leasing), jedna usterka przez gwaranta odrzucona. Sprzedałem grata i kupiłem 10 letnie auto, ale Premium. Jak mi w nim dobrze! Nigdy więcej kupna zwykłego auta od dealera, jak już to w leasing żeby spokój mieć
- 27 7
-
2022-05-11 12:37
Potwierdzam
Obsługa w serwisach Plichty to tragedia. Ze wszystkim problem i te teksty w stylu "ten typ tak ma" albo "panie, to nie mercedes".
- 15 0
-
2022-05-11 12:41
No niestety. Większość z tej obsługi obrosła w piórka i zapominają, że są tam od uśmiechania się a nie klientami z gruba kasa. Lubią przybijać piąteczki z lamusami w grubych furach na ratke i myślą, że jak ktoś ma. 15 letnie auto to od razu nie ma kasy. Bardzo błędne myślenie.
- 16 2
-
2022-05-11 12:29
W latach 80 był taki mechanik Plichta w Gdańsku. To ta sama osoba?
- 9 0
-
2022-05-11 12:42
Jaguar Land Rover Plichta?! (2)
Plichta nie ma Jaguara i Land Rovera....
- 1 1
-
2022-05-11 13:13
ma w bydgoszczy
- 2 0
-
2022-05-11 13:56
Ma na jakims zad*piu
- 2 0
-
2022-05-11 13:32
Gdzie dobrze płacą i szanują pracowników? (5)
Interesuje mnie jedynie umowa o pracę na czas nieokreślony .
- 3 1
-
2022-05-11 13:44
To takiej nie ma,własna działalność i praca do śmierci
- 4 0
-
2022-05-11 21:03
Zapomnij
Motoryzacja się skoczyła. Nie zarobisz tylko się narobisz. I zrobią z Ciebie wariata
- 2 0
-
2022-05-11 21:35
Omijaj 2 Firmy
Pana P i pana Z!
- 6 0
-
2022-05-12 11:08
No to jak znajdziesz takiego dealera w Polsce to daj cynk. (1)
Pracowałem kiedyś u 2 czołowych dealerów z trójmiasta. Jako jeszcze młody człowiek, nie potrzebowałem zbyt wiele. Imponowały mi zagraniczne wyjazdy służbowe (sponsorowane przez banki i ubezpieczalnie), szkolenia na których można było dużo się dowiedzieć o manipulowaniu drugim człowiekiem, wywieraniem presji itp. zwane to było "sztuką sprzedaży", oczywiście dużo imprez służbowych na których wiele się działo :-). Do tego można było jeździć do woli samochodami służbowymi (testowymi) w celach prywatnych. W pierwszej firmie zatrudniony byłem w zasadzie na stałe za najniższą krajową, a procenty z marży za sprzedaż rozliczane były przez delegacje, lub zlecenia na znajomego(najlepiej studenta). Nie powiem zarobić można było dobrze, ale jak przez pewien okres szło ci dobrze do szef kombinował z rozliczeniami żeby zapłacić jak naj mniej, tak więc walka była co miesiąc. Męczyła ta sytuacja więc poszedłem do pana który ma w logo literę "Z". No i to był k..a błąd. Co tam się działo, to przechodzi ludzkie pojęcie. Co 3 miesiące przyjeżdżał autobus z nowymi "rekrutami" i po okresie próbnym rzadko zostawał choćby jeden. Później poszedłem na rozmowę do pana P, co definitywnie wyleczyło mnie z tej branży. Teraz po 10 latach jak rozmawiam z nielicznymi znajomymi którzy zostali jeszcze w tym zawodzie (wybitne jednostki) to okazuje się że teraz jest jeszcze gorzej i o przywilejach z dawnych lat pozostało tylko wspomnienie. Więc jeśli masz rodzinę i szukasz dobrego, stabilnego zatrudnienia to omijaj piękne salony z daleka bo w środku okazuje się że jest bagno.
- 3 0
-
2022-05-12 19:16
To prawda
Pracowałem u pana Z wiele lat niestety potwierdzam
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.