• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemniczy klient mówi: w Trójmieście Opel najlepszy

Mart
29 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Jakość polskich salonów samochodowych jest coraz lepsza - wynika z Wielkiego Testu Salonów. W Trójmieście wygrał Serwis Haller sprzedający Ople. Jakość polskich salonów samochodowych jest coraz lepsza - wynika z Wielkiego Testu Salonów. W Trójmieście wygrał Serwis Haller sprzedający Ople.

Już po raz dwunasty redakcja tygodnika "Auto Świat" przeprowadziła Wielki Test Salonów. Tajemniczy klienci pojawili się w 216 punktach sprzedaży samochodów z całej Polski. Wśród najlepiej ocenionych znaleźli się dealerzy z Trójmiasta.



Czy ufasz takim badaniom jak "tajemniczy klient"?

Co oceniali tajemniczy wysłannicy redakcji? Organizację salonu, jakość obsługi i jazdę próbną. Potem wypełniali liczącą kilkadziesiąt podpunktów ankietę i sporządzali pięciostronnicowy protokół. Oceniany salon mógł zdobyć maksymalnie 200 punktów. Pozytywne oceny zdaniem redakcji kończą się przy 150 punktach. Kto zyskał mniej, musi się postarać, by lepiej prezentować się klientom i poprawić jakość obsługi. Maksymalną ocenę w tym roku uzyskało 11,5 proc. salonów.

W klasyfikacji generalnej najlepiej wypadły salony Renault, Toyoty, Volkswagena, Hyundaia, Dacii i Opla. Najwyższą notę 200 punktów uzyskało 25 salonów w kraju. A jak wypadło 15 salonów z Trójmiasta i okolic, które wzięli pod lupę tajemniczy klienci "Auto Świata"?

W gronie bezapelacyjnych zwycięzców znalazł się Serwis Haller. Ankieter pojawił się w salonie firmy przy ul. Morskiej 290a w Gdyni. Serwis Haller jako jeden z dwóch wśród 63 dealerów marki Opel w Polsce, uzyskał najwyższe noty w każdej z kategorii: organizacja salonu 50 punktów, jakość obsługi 100 punktów i jazda próbna 50 punktów.

- To ukoronowanie codziennej, ciężkiej pracy całego zespołu, za co wszystkim dziękuję - mówi Józef Haller, wiceprezes firmy. - Dla nas najważniejsze jest, że ocenił nas zewnętrzny i niezależny podmiot.

Blisko maksymalnej oceny znalazły się także salony firm Auto-Postek sprzedającej Citroeny przy ul. Zawodników 2 w Gdańsku oraz KMJ Kaszubowscy przy ul. Wielkopolskiej 250b w Gdyni, gdzie kupimy Nissany. Oba uzyskały po 195 punktów. Dobre 190 punktów przyznano salonom: JD Kulej Rumia, który w Rumii przy ul. Grunwaldzkiej 18 oferuje Peugeoty, jak również gdańskiej Toyocie Carter (al. Grunwaldzka 260). 185 punktów otrzymał salon Euro-Car z ul. Owsianej 13 w Gdyni, przedstawiciel Forda. Także po 185 punktów uzyskali: Auto Centrum Sopot, al. Niepodległości 954 - Skoda oraz Plichta, ul. Morska 318, Volkswagen. Salon Renault, PUH Zdunek przy ul. Morskiej 517a zdobył 180 punktów. 165 punktów dostał Interbis sprzedający przy ul. Kartuskiej 408 Kie. Intervapo, przedstawiciel Peugeota z ul. Elbląskiej 98b oraz Plichta, przedstawiciel Skody - ul. Grunwaldzka 339 dostali po 160 punktów.

155 punktów przyznano salonowi firmy Auto Mobil, który przy ul. Gdańskiej 17 w Wejherowie sprzedaje Hyundaie. 5 punktów mniej ma Toyota Walder, ankieterzy ocenili salon firmy przy ul. Jana III Sobieskiego w Rumi. 135 punktów otrzymał przedstawiciel Hyundaia, Margo, ul. Morska 511, Gdynia. 120 punktów dostał PUH Zdunek za salon Dacii przy ul. Miałki Szlak 43/45 w Gdańsku. Ranking zamykają Konocar sprzedający Ople przy ul. Grunwaldzkiej 303 w Gdańsku, oraz Aso II z Citroenem przy al. Zwycięstwa 175 w Gdyni. Otrzymali po 100 i 85 punktów.

Mart

Miejsca

Opinie (94) ponad 20 zablokowanych

  • Na 200 pkt. zasługuje także Auto Plus z Gdańska! (3)

    W kwietniu kupowałam tam Fiata 500 i potraktowano mnie bardzo, bardzo profesjonalnie! Doradca nie dość że miły i kompetentny to przyjechał po nie na jazdę próbną, otrzymałam wiele ofert w tym finansowania itd. Na prawdę polecam osobom, które potrzebują fachowego doradztwa przy wyborze optymalnego auta! Pozdrowienia dla Pana Michała B.!

    • 17 38

    • chyba bylo szpachlowanie Gosi....:))

      przy okazji jazdy probnej, bo zadowolenie widze, ze nie do opisania.

      • 37 2

    • ciekawe

      jak kupujesz wszyscy sa mili, dobrzy, uprzejmi a przyjedz tylko z problemem lub usterką w ramach gwarancji i z potulnego baranka zmieniają sie w dzikie zwierzę - jakby płacili ze swoich pieniędzy

      • 21 1

    • brawo Toyota

      W Toyocie byłem jakieś 3 miesiące temu i potwierdzam. Profesjonalne podejście do klienta, przyjemna obsługa i żadnego lania wody (przynajmniej Pan który mnie obsługiwał same konkrety podawał).

      • 0 0

  • ??? (3)

    Ale o co dokładnie pytał ankieter? Na co zwracał uwagę? Więcej szczegółów proszę, bo ja dalej nie wiem dlaczego ten opel taki dobry...

    • 41 3

    • Kup sobie Auto Świat to się dowiesz (1)

      Jak w temacie

      • 3 8

      • Zajrzyj też na Moto3m - pisali o tym

        • 1 7

    • Proponuje...

      Super literowka 1000 ,srednia500 jak nic no to...

      • 2 0

  • Kto ma Opla ten ma hopla!!! (4)

    • 27 5

    • (1)

      Nic dodać nic ujać.Mialem dwa i to od Halera i podziekowalem.Serwis do d*py ich praca polega na naciaganiu klienta.Wybralem dilera spoza trojmiasta ale to juz nie Opel.

      • 13 1

      • kiedyś opel

        Też kiedyś myślałem że Opel to spełnienie moich marzeń. Ale ciągle kasę do niego dokładałem. Taka większa skarbonka. Co nie zmienia faktu że obsługa w salonach może być jak najbardziej ok. Przerzuciłem się na Yarisa, nie potrzebuję większego auta, także to wystarcza mi w zupełności ;) Już zdążyłem zapomnieć co to jest konieczność sprawdzania auta przed każdym większym wyjazdem

        • 1 0

    • A ja mam opla od Konocar-a... (1)

      ... i jestem mega zadowolony z jakości obsługi, serwisu, itp. Superuprzejmi, wszystko na czas i nie urywa portfela.

      • 0 3

      • stayklient czy troll?

        • 1 0

  • To ciekawe, bo serwis męczył się dwa razy z szumiącą uszczelką w drzwiach.

    Coś tam uczeń popatrzał, ponaginał i za każdym razem 40 zł + bat. Jak szumiało, tak szumiało. Okazało się kiedy sam się zabrałem za to, że to szybą się nie domyka.

    • 21 5

  • To Toyota nie wygrała? (6)

    Szok.

    • 21 0

    • Nie jakość samochodów tu oceniano... (3)

      ... tylko serwisu.

      • 1 1

      • (2)

        Z tą jakością Toyoty bym nie przesadzał, rankingi podnoszą naprawami, o których nie mówią klientom na koszt Toyoty. Statystyki podnosi ale bezawaryjność sztucznie napompowana. Poczytajcie o dieslach całe silniki były wymieniane.

        • 3 0

        • Jak można naprawić auto klientowi nie mówiąc mu o tym?

          W nocy pod dom serwis przyjeżdża i naprawia jak spisz ?

          • 4 2

        • akcja po cichu?

          Dobre żarty. Dobrze @M5 to podsumował. Ja nie rozumiem o jakie ciche naprawy Ci chodzi. Fakt dla Toyoty zdarzały się akcje serwisowe (które nie były koniecznie z ich winy) , ale po pierwsze nawet te najmniejsze były nagłaśniane w sieci, po drugie każdy klient był listownie poinformowany, a po trzecie były to akcje serwisowe na koszt Toyoty nawet dla pogwarancyjnych modeli. To jest naprawianie po cichu?

          • 1 0

    • też się dziwię

      Mnie też to dziwi. Nie pamiętam już którego salonu to dotyczyło, ale jeden z polski Toyoty znalazł się jakiś czas temu w czołówce salonów z najlepszą obsługą. Ale i tak znajduje się na wymienionej tutaj mocnej pozycji, także jest ok. Oby tak trzymali i do klienta podchodzili z takim samym zaangażowaniem jak teraz

      • 0 1

    • kiedyś Toyota CARTER wygrywała

      kiedyś w tych testach wygrywała Toyota Carter ale od 2 lat spedła u nich jakość obsługi widocznie skoro tak ich ocenili w teście

      • 0 0

  • (5)

    Najgorszy to Nissan na Grunwaldzkiej.

    • 21 6

    • Nissan w Gdyni ?

      Nissan w Gdyni , kiedyś mialem słuzbowego Nota , w sobotę przepaliła mi sie zarówka mijania , nie chcieli wymienić !

      pojechałem do GHdańska na Grunwaldzkąi wymieniki bez problemu ( zdzieweni faktem ,że w Gdyni nie mogli )

      • 7 1

    • Nissan - szkoda marki

      co z tego jeżeli nawet obsługę w salonie mają na wysokim poziomie skoro serwis to chyba najgorszy w Trójmieście - terminy dostawy części liczone w tygodniach , likwidacja szkody ze względu na brak części też liczona w tygodniach itd. nigdy więcej Nissana póki w Trójmieście będzie tylko KMJ

      • 8 1

    • Zaraz za naciągaczami z Forda na Elbląskiej.

      Kilka lat temu też grubo mnie naciągnęli w Oplu przy Grunwaldzkiej.

      • 1 0

    • Do Fiata Schewe nawet sie nie zblizac

      • 0 1

    • Gadasz bzdury jak mało który

      Juka kupiłem w 2011 i do dzisiaj tam serwisuję - żadnych problemów, miła obsługa, auto zawsze wysprzątane po naprawie i umyte, terminy dotrzymywane. Przejechałem 150 tys km , więc wiem co piszę.

      • 0 1

  • Nie ma się czym podniecać. (6)

    Do salonu przychodzi klient z zamiarem kupna samochodu, więc oczywiste jest, że wszyscy dwoją się i troją i stają na uszach, żeby do zakupu doszło a potencjalny klient nie poszedł do konkurencji. W tej sytuacji niemal wszędzie klient pojony jest kawą, podsuwają mu krzesło, wręczają gadżety, bawią jego dzieci... Czasem jest to aż nienaturalne i przesadne. Ale czy ten sam klient u tego samego dealera tak samo się poczuje i tak samo będzie obsłużony lecz już nie w salonie ale w serwisie, zwłaszcza gwarancyjnym??? Niestety nie. Wtedy niestety często klient staje się intruzem. Ale to już inny temat.

    • 65 4

    • masz rację (4)

      byłem, jakiś czas temu u tego co wygrał, razem z kierownikiem produkcji i mechanikiem. wszyscy w kombinezonach. nikt się nie troił. jedno pytanie w naszą stronę. pojechaliśmy do "francuza". tam też ogólna olewka. pojechaliśmy do innego "niemca". i się udało! wysoki furgon 7 osobowy i skrzynia z brygadówką. płaciliśmy gotówką. jak cię widzą to się mylą

      • 17 0

      • (2)

        A to taka głupota typowo polska. Ostatnio wywalili z dużego ekskluzywnego sklepu w Londynie pewną Polkę, bo z lekceważeniem traktowała pewną ubogo ubraną parkę... Bogaci ludzie za Zachodzie często skrzętnie ukrywają status. Parka okazała się być jakimiś jednymi z najlepszych klientów...

        • 13 0

        • ale my się nie ukrywaliśmy, że szukamy 2 wołów roboczych (1)

          e, tam, jak nas pis nie rozdupczy to za parę lat pojadę po Opla Movano, już mówiłem chłopakom, żeby następnym razem włożyć białe kombinezony i różowe piórko w d. żeby nas rozpoznali

          • 4 1

          • "jak nas pis nie rozdupczy" - wiesz, jest coś w tym co powiedziałeś, też mam ciche obawy...

            • 1 1

      • Ja mam inne doświadczenie w Oplu

        Większa beka. Kierownik kupował Astrę, był w garniturze. Kredyt oczywiście. Ja w krótkich dżinach i tak luźnie (było ciepło). przy płaceniu, rzuciłem, że może też bym kupił taką tylko w benzynie.
        Usłyszeliśmy chichot. Zgłupiałem. Klient obok, chlapnął coś, że nie radzi gazu montować.
        Czy ich wszystkich pojechało ??! Powiedziałem, że jadę do Mercedesa. A kierownik - dobrze szefie

        Astry nie kupił. Czekałem kawałek dalej, był po chwili. Uśmiechnięty.
        Dalej latamy (50km/h oczywiście) naszymi dziesięciolatkami

        • 8 4

    • Bylem w serwisie skody. Szybko profesjonalnie. Dwa miesiace pozniej bylem w serwisie audi na przymorzu - tragedia. Olewka i pretensje ze im sie d*pe zawraca.

      • 2 0

  • Opel Konocar (4)

    Na początku 2014 szukaliśmy z żoną auta i przeszliśmy praktycznie wszystkie salony w Gdańsku w okolicach Oliwy.

    Na początek i tak wszyscy patrzą na Twój wygląd - czy cię stać czy tylko zawracasz d*pę albo zbierasz punkty Payback za jazdę próbną. Toyota - totalne dno - potraktowali nas jak g*wniarzy. Reszta w miarę - najlepszy Nissan i Hyundai (gdzie w końcu kupiliśmy).

    Ale hitem było Konocar, który nas wyprosił 30 min. przed zamknięciem - "bo już kończą pracę".

    • 74 0

    • won z oplem

      J.W.

      • 14 2

    • Kilka lat temu (1)

      również poważnie podpadł mi Konocar. W trakcie mojej rozmowy ze sprzedawcą na temat zakupu Astry wszedł klient zainteresowany nabyciem droższego modelu Opla. Sprzedawca (akurat wolny był tylko jeden) bez ceregieli przerwał rozmowę, zostawił mnie z pytaniami pośrodku salonu i w kilku susach poleciał za nowym klientem. Tego samego dnia kupiłem auto u Hallera

      • 10 1

      • Kilka lat temu

        Ciekawe, że identyczną sytuację miałem w salonie Suzuki w Gdańsku. Tylko ja miałem trochę gorzej. Pojechałem po auto do Elbląga.

        • 1 0

    • obsługa klienta

      Powiem Ci że szczerze mówiąc watpię żeby ludzie z salonów Toyoty w taki sposób traktowali klientów. Tym bardziej że ostatnio głośno było o akcji z cichym klientem, gdzie Toyota m.in. znalazła się w czołówce pod względem obsługi klienta.

      • 0 0

  • Piękna reklama.

    Oj jaka piękna reklama.

    • 26 1

  • Dobra robota.

    Ładna czołówka. Ja szukając jakieś pół roku temu auta odwiedziłem salon Toyoty. Co prawda nie mogę szczegółowo porównać obsługi do pozostałych dealerów, ale byłem bardzo zadowolony ze standardu obsługi. Dowiedziałem się wszystkiego czego chciałem o interesującym mnie modelu oraz o rzeczach o których nawet pojęcia nie miałem. Odpowiednie podejście do klienta ma duże znaczenie przekładające się na wyniki sprzedaży.

    • 5 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane