Wiadomości

Tegoroczne testy zderzeniowe. Większość aut rozbitych na pięć gwiazdek

W roku 2019 to Mercedes-Benz CLA uzyskał najlepszy wynik w testach zderzeniowych.

Od początku roku testerzy z organizacji Euro NCAP rozbili 28 aut, z których aż 25 otrzymało maksymalną liczbę gwiazdek. W tegorocznych testach najlepiej wypadł Mercedes-Benz CLA, a najsłabiej DS 3 Crossback.



Test Euro NCAP składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa. Suma ocen składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Czołowe zderzenie w pionową ścianę z prędkością 64 km/h, uderzenie boczne z prędkością 50 km/h czy boczne wgniatanie w słup przy prędkości 32 km/h - to tylko niektóre próby, którym poddawane są samochody podczas testu Euro NCAP. Niezwykle istotne są także oceny systemów bezpieczeństwa.

Poniżej przedstawiamy wam zestawienie 28 aut, które organizacja Euro NCAP rozbiła w roku 2019. Zdecydowana większość modeli otrzymała pięć gwiazdek bezpieczeństwa, nawet SsangYong. A to oznacza, że sukcesywnie, z roku na rok, poziom bezpieczeństwa w autach różnych segmentów podnosi się.

Minimalne różnice w czołówce



mat. Euro NCAP
W tym roku w zestawieniu Euro NCAP najwięcej punktów zdobył Mercedes-Benz CLA (353). Trzeba jednak wyraźnie zaznaczyć, że różnice między kolejnymi autami są minimalne. Drugie w rankingu BMW Z4 straciło do lidera zaledwie dwa punkty, a dziesiąta Toyota RAV4 tylko 11.

Co warte odnotowania, to absolutna dominacja Tesli Model 3 w kategorii "ocena systemów bezpieczeństwa". Amerykański "elektryk" osiągnął świetny wynik (94 proc. punktów). Drugi w tej kategorii Citroen C5 Aircross stracił do Tesli 12 punktów.

Roi się od Mercedesów



mat. Euro NCAP
W drugiej dziesiątce stabilnie. Znalazły się tu auta z pięcioma gwiazdkami, które jednak nieco gorzej wypadły w poszczególnych kategoriach. W tej grupie znalazły się aż cztery nowe Mercedesy: Klasa B, GLE, EQC i Klasa G. Dziwić może stosunkowo odległa pozycja tego ostatniego, czyli potężnej Gelendy.

Tylko trzy auta z czterema gwiazdkami



mat. Euro NCAP
Zaledwie trzy spośród 28 rozbitych aut otrzymało cztery gwiazdki bezpieczeństwa, a to świetny wynik. Gorzej ocenione auta to: Citroen C5 Aircross, Kia Ceed i DS 3 Crossback. Na nieco niższe noty wpływ miały dwie kategorie, w których te auta wypadły po prostu słabo. To bezpieczeństwo pieszych oraz ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa.

Niespodziewanie niskie miejsce w zestawieniu zajęło elektryczne Audi e-tron, od którego niewiele gorzej wypadł chociażby SsangYong Korando.

Opinie (34) 3 zablokowane

  • Samochody tworzone pod testy. Jedynie Volvo rzeczywiście produkuje bezpieczne auta. (7)

    • 13 25

    • volvo skończyło się po 2005r.

      • 12 2

    • niech zgadne, wlasciciel volvo?

      • 1 4

    • Pozdrawiam (3)

      Saab tylko Saab ;)

      • 1 6

      • tylko Nysa

        • 7 0

      • miałem saaba (9-5) 4 lata

        marka do bólu przereklamowana, zawodna jak diabli (chłopaki z forum na wakacje brali peżoty swoich żon bo się bali, że nie dojadą), dawno odstaje od norm pod względem osiągów czy wygody (200 koni w prawie dwutonowym klocu...), jedynie zawieszenie na prawdę dawało radę i nawet dzisiaj nie byłoby się czego wstydzić w zakrętach...

        Świetność saaba skończyła się na krokodylu, to co było potem to kiła od GMa, zwłaszcza w dzisiejszych czasach

        • 1 1

      • Oj jakiegos milosnika saaba (czyt. fury za jedna pensje) zabolalo

        Spojrz prawdzie w oczy, mialem, znam, mydlic oczy mozesz jedynie ludziom, ktorzy nie wiedza z ktorej strony do tego tematu podejsc :D

        PS. Wozisz listwe zaplonowa w bagazniku czy jestes prawdziwym easy riderem i lawety sie nie boisz? :D

        • 0 0

    • taaa bo volvo olewa testy :D

      niemniej test jest po to by wymusić zmiany konstrukcyjne w konkretnych newralgicznych miejscach

      • 1 1

  • fajna tabela, przejrzyście i szybko można ogarnąć

    • 3 7

  • euro ncap to nie jest już poważny test. (7)

    Nie dość, że producenci dawno się przystosowali do standardów tych testów, to jeszcze są takie cyrki jak w przypadku Fiata Pandy z grudnia 2018. W 2011 roku w teście euro ncap panda miała 4 gwiazdki. W grudniu 2018 euro ncap przetestowało dokładnie to samo auto, w którym przez 7 lat nic się nie zmieniło poza małym liftingiem wizualnym. Rezultat to 0 gwiazdek i fatalne wyniki. A to dlatego, że euro ncap dodało punkty za takie realnie nie mające wpływu na bezpieczeństwo rzeczy jak asystent pasa ruchu czy aktywna maska.

    Jak ktoś chce poważny test to albo testy niemieckiego ADAC albo amerykańskiego IIHS

    • 18 6

    • Nie mające wpływu ?? (1)

      Raczysz żartować...

      • 4 2

      • To w ilu w miarę nowych autach te systemy są w standardzie?

        Już nie mówiąc miejskich kompaktach, gdzie nawet w opcji w wielu autach nie ma takich gadżetów poza asystentem pasa ruchu w niektórych autach.

        • 3 1

    • co do gadżetów to się zgodzę, to faktycznie bezsens (4)

      natomiast co do Pandy to nie tylko przez te bajery straciła gwiazdki, ale również przez to że pierwsze twoje zdanie wypowiedzi jest nieprawdziwe. Producenci wcale się nie przystosowali. Testy są coraz bardziej wyśrubowane i mimo tych głupich gadżetów wymagania co do max opóźnień są coraz większe.

      • 1 1

      • Krzycz Trybson! (1)

        Komu się kiedyś zdarzyło zasnąć za kierownicą doskonale zdaję sobie sprawę, że takie gadżety mogą uratować zdrowie, a nawet i życie, co więcej nie tylko kierowcy. Teraz muszę nie są seryjnie montowane, tak jak 15 lat temu airbagi nie były, ale prędzej czy później będą.

        • 0 2

        • precz chamstwu

          ja nie mówię że to bezsens ogólnie tylko bezsens w porównaniu skutków wypadku. Nie jakiejś pośredniej przyczyny w postaci brzęczka, a skutku. Czyli czegoś co się stanie mimo tych gadżetów. I o ile do oceny tego że jakiś brzęczek jest ci potrzebny czy nie, jesteś w stanie sam ocenić (a może nie? jak nic nie kumasz) to efektów crasha już nie przewidzisz, ani nie ocenisz. NCAP niepotrzebnie daje te same punkty za brzęczki bo to są wartości nieporównywalne z punktami za siły działające na części ciała.

          • 1 1

      • No właśnie główną przyczyną był brak bajerów co ciekawe niekoniecznie wymaganych w innych autach tej klasy (1)

        Bez nich Panda powinna dostać może nie 4 jak wcześniej, biorąc pod uwagę metodologię testów, która się zmienia, ale 3 gwiazdki na pewno.

        Producenci się dostosowali do nich, poczytaj i obejrzyj filmy z testów ADAC lub IIHS, z szczególnym uwzględnieniem testów obrysowych (small overlap tests), które są symulacją dosyć częstego rodzaju zderzeń czołowych również na naszych drogach, przeważnie kończących się poważnymi obrażeniami. euro ncap takich testów nawet nie wykonuje (widać to na filmie z zwycięskim Mercedesem).
        Nie zapominajmy przy tym o aferze z tym, że euro ncap i ich partnerzy odkrywają czasem w trakcie oględzin po rozbiciu auta części odpowiedzialne za bezpieczeństwo jak np. moduły poduszek powietrznych z opisami "tylko do testów", co wskazuje, że niektórzy producenci, jako że do testów euro ncap auta są dostarczane bezpośrednio przez producenta, stosują lepsze części odpowiedzialne za bezpieczeństwo niż w autach sprzedawanych w salonach (adac, iihs i kilka innych organizacji wykonujących testy na zlecenie największych ubezpieczycieli auta do testów kupują normalnie z salonu).

        Jak dla mnie wszystkie testy powinny być na autach z losowych salonów, w absolutnie bazowych wersjach wyposażenia, co też nie jest oczywiste, zresztą widać w zestawieniu kilka aut z opisem "safety pack"

        • 1 0

        • części do testów wcale nie są lepsze, po prostu te w salonach muszą być wg przepisów certyfikowane

          te do testów nie. Te które są w salonach spełniają już wymogi, te do testów czasem nie. Nie znaczy że gorsze, po prostu ich certyfikacja przebiega w czasie crashtestów.

          • 1 0

  • Audi e-tron (4)

    A czy auta elektryczne nie powinny być sprawdzane pod kątem uszkodzenia baterii wywołującego zapłon?

    • 8 3

    • A spalinowe są testowane pod kątem zapłonu baku? (3)

      • 4 0

      • Zbiorniki są teraz plastikowe... (1)

        ..mała szansa na wybuch ...

        • 0 1

        • W elektrykach również zapłon baterii to zdarzenie incydentalne

          • 2 0

      • Nie wiem czy pamiętasz taki program "Pogromcy Mitów"

        Panowie raz sprawdzali tam filmowy mit z wybuchającym zbiornikiem paliwa i go obalili. Za nic zbiornik paliwa wymontowany z auta nie chciał im wybuchnąć.

        • 0 1

  • (1)

    Kryteria sa tak durne, ze wiekszosc dostaje piec gwiazdek. Producenci juz dawno to rozszyfrowali

    • 14 1

    • bo to nie rebus, kryteria zostały ustalone właśnie po to by je rozszyfrować

      To nie jest enigma. To bezpieczeństwo. Robisz wg standardu to twoje auto będzie bezpieczne. Wszędzie są standardy, w lotnictwie, w okrętownictwie, w budowlance. Wszystko jest pisane tak by zostało zrozumiane i wdrożone. Durne są tylko gwiazdki za gadżety.

      • 0 0

  • Passat TDI czerwone wymiata

    • 2 0

  • Świetnie!!!!!!!!!! (1)

    Przy strzale z ,,auta,, wylatuje tona połamanych plastików taka to ekologia....

    • 1 1

    • Powinny wylatywać ludzkie szczątki. W 100% biodegradowalne...

      • 6 0

  • Ssangyong widzę świetnie sobie poradził. Widać, że auto nie tylko dobre cenowo, ale też bezpieczne

    • 2 1

  • poco te testy skoro sreni wiek blachosmrodu w trójmiescie to 20latki !! (1)

    • 2 2

    • a twój wiek to 65, pewnie dlatego wolałbyś by testowali balkoniki

      • 2 0

  • (1)

    Jakby dodali do testów zderzenie z Kamazem, to tylko on miałby 5 gwiazdek :-D

    • 6 0

    • gdyby Kamaz zderzał się z drugim Kamazem (bo betonowa przeszkoda obrazuje zderzenie się z autem o tej samej masie)

      to nie miałby żadnej gwiazdki

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane