• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terenowe nowości Nissana w Polsce

(Nissan)
19 kwietnia 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
NOWY NISSAN X-TRAIL

Najnowszy Nissan X-TRAIL należy do stosunkowo nowej klasy samochodów terenowych SUV (Sport Utility Vehicle). Seryjny X-TRAIL zachowuje stylistykę pierwotnej wersji studyjnej zaprezentowanej na Paris Motor Show 2000. Jego zwarta, opływowa linia nadwozia i nowoczesne, obszerne wnętrze wyznaczają nowe trendy w stylizacji samochodów terenowych. Pojemność kabiny umożliwia podróż w komfortowych warunkach pięciu osobom wraz z bagażem.

W terenowym Nissanie montowany jest silnik o pojemności 2 dm3 z zapłonem iskrowym nowej generacji rodziny QR. Moc tego silnika wynosi 140 KM, a nowoczesność jego konstrukcji gwarantuje niewielkie zużycie paliwa i stosunkowo małą toksyczność spalin. Jednostka posiada kadłub ze stopu aluminium, 16-zaworową aluminiową głowicę i dwa wałki rozrządu napędzane przez cichobieżny łańcuch. W układzie rozrządu zastosowano system ciągłej zmiany faz rozrządu - Continuously Variable Valve Timing Control (CVTC) - zapewniający optymalne napełnienie cylindra. Reakcja silnika na zmianę obciążenia jest szybka i bezzwłoczna w całym zakresie prędkości obrotowych - CVTS zapewnia wysoką wartość momentu już przy niskich obrotach. Auto jest wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną.



X-TRAIL ma się sprawdzać w każdych warunkach i na każdej nawierzchni. Dlatego wlot powietrza do układu zasilania został - wzorem klasycznych terenówek - umieszczony wyżej niż w samochodach osobowych, co X-TRAIL"owi pozwala pokonywać nawet stosunkowo głębokie przeszkody wodne.

X-Trail w Japonii wszedł do sprzedaży już w listopadzie 2000, a jego premiera europejska odbyła się we wrześniu 2001.

NOWY NISSAN TERRANO

Najnowsza generacja Nissana Terrano - najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu w segmencie "4x4" - została zbudowana w oparciu o sprawdzoną już, wytrzymałą konstrukcję, przy zachowaniu jej niemniej doskonałych własności jezdnych. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym i we wnętrzu, wprowadzenie jeszcze bardziej dynamicznego 3-litrowego silnika diesla z turbodoładowaniem (dotąd montowano go w modelu Patrol GR) i wiodącego w klasie pakietu bezpieczeństwa powodują, że nowy Terrano to samochód idealny dla wszystkich użytkowników, którzy w swoim samochodzie cenią wszechstronność.

Obydwie odmiany nadwoziowe - 3-drzwiowa (5-miejscowa) i 5-drzwiowa (7-miejscowa) utrzymane są w stylu identyfikującym Terrano z wysokiej jakości autami 4x4. Terrano zaprojektowano w europejskim centrum technicznym Nissana w Cranfield (Wielka Brytania), ale samochód sprzedawany jest w 80 krajach całego świata. Nowy model różni się nieco od swojego poprzednika - wmontowanie większego silnika 3-litrowego wymusiło zmianę kształtu m.in. przedniego zderzaka. Teraz jest on znacznie bardziej masywny i rozbudowany. Powyżej zderzaka znalazł się nowy "grill", który nadaje Nissanowi Terrano masywniejszego wyglądu oraz nowe podwójne przednie reflektory. Terrano ma inne, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz praktyczną osłonę koła zapasowego, które - tak jak w poprzednich odmianach Terrano - zamontowano na drzwiach bagażnika. Samochód jest dostępny w 10 kolorach nadwozia (cztery spośród nich są zupełnie nowe) i w 18 różnych wariantach kolorystycznych, w połączeniu z lakierowanymi (lub nie) bocznymi osłonami nadwozia i zderzakami, chromowanym lub utrzymanym w kolorze nadwozia "grillem".



Nissan Terrano oferowany jest z dwiema jednostkami - sprawdzoną już 2,7-litrową lub nową, 3-litrową. To wzmocni pozycję Nissana w segmencie aut z napędem "4x4". Obydwa silniki montowane są w wersjach 3- i 5-drzwiowych. Terrano z silnikiem 3-litrowym uzyskuje moc 154 KM (113 kW) już przy 3600 obr./min, zaś duża wartość momentu obrotowego jest dostarczana już od bardzo niskich prędkości obrotowych.. Rygorystyczny program testowy umożliwił obniżenie zużycia paliwa do poziomu niższego niż u konkurencji. Jeśli doda się do tego, że przerwy pomiędzy poszczególnymi przeglądami wydłużono z 10 do 15 tysięcy km, okazuje się że Nissan jest lepszy także pod względem kosztów eksploatacji. Nissan Terrano z nowym silnikiem jeździ szybciej (170 km/h), jest bardziej dynamiczny, cichszy i ekonomiczniejszy. Alternatywnie można otrzymać Terrano z silnikiem diesla TD27Ti, o pojemności 2,7 litra. Nissan Terrano z silnikiem 3-litrowym ZD30 może być wyposażony w 5-stopniową skrzynię ręczną lub 4-stopniową automatyczną. Pięciostopniowa skrzynia ręczna umożliwia uzyskanie znacznej siły napędowej już przy minimalnych obrotach. W nowym Terrano z 304 Nm momentu można skorzystać już przy obrotach 1600 obr./min, a więc niemal przy prędkości biegu jałowego. W zależności od potrzeb układ przeniesienia napędu w Terrano umożliwia jazdę z napędem jednej osi (tylko tylne koła) lub z napędem na wszystkie koła (w warunkach terenowych, na bezdrożach itp.).

NOWY NISSAN PICKUP

Nissan wytwarza samochody z napędem na wszystkie koła już od 50 lat. Pickupy produkuje 10 lat dłużej. W Polsce dostępny jest z podwójną kabiną (Double Cab), silnikiem diesla lub benzynowym na zamówienie, z napędem na wszystkie koła z możliwością odłączania przedniej osi. Do dyspozycji są 3 poziomy wyposażenia i pięć nowych opcji kolorystycznych.

Amerykański zespół projektantów przy opracowywaniu linii nowego auta inspirowała rękawica bokserska. Podobnie jak ona, Pickup jest zwarty w sobie, co kojarzy się z ukrytą siłą drzemiącą gdzieś pod maską. Samochód jest silny i doskonale odzwierciedla sposób życia najchętniej przyjmowany przez jego właściciela. Z boku "pięści boksera" można dopatrzyć się zwłaszcza w przedniej części Pickup"a. Wysoka, zaokrąglona na brzegach maska przechodzi w pokaźnych rozmiarów "grill", a potem w wielki wlot powietrza w zderzaku. Na "grillu" o prostym kształcie podkreślającym styl auta, króluje nowy znak fabryczny Nissana. Całość uzupełniają reflektory z wyraźnie oddzielonymi światłami pozycyjnymi i kierunkowskazami (pod przezroczystym szkłem). Z tyłu nadwozia zastosowano praktyczny zderzak-stopień wytrzymały na duże obciążenia. Można korzystać z niego niczym z podręcznej rampy. Dzięki niemu w samochodzie można przewozić ładunki ponad wymiarowe.



W sektorze rynku opanowanym przez silniki diesla, do Pickup"a oferowany jest nowy turbodiesel YD25DDTi. Dostępna na zamówienie jest też benzynowa jednostka KA24DE. Nowoczesny YD25DDTi ma 4-cylindry, dwa wałki rozrządu i 16-zaworową głowicę. W silniku YD25DDTi wykorzystano najnowocześniejszą, unikalną technikę. M-Fire. Jednostka osiąga moc 133 KM przy 4000 obr./min, zaś moment obrotowy o wartości 304Nm jest dostępny już przy 2000 obr./min (w porównaniu z poprzednikiem moc wzrosła powyżej 28%, zaś moment obrotowy o ponad 24%). Dzięki temu lepsze są także osiągi nowego Pickup"a - jego prędkość maksymalna wzrosła do 158km/h, zaś "setkę" samochód osiąga w 13.3 s. W PICKUP-ie maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3 ton. O 15 procent niższe jest także zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii (m.in. nowego wtrysku paliwa oraz M-Fire - użytego także w Nissanach Patrol GR oraz X-TRAIL) znacznie zredukowano emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Drugi z silników, czterocylindrowy KA24DE (DOHC, 16-zaworowy) ma moc 133 KM, pojemność 2,4 litra i uzyskuje moment obrotowy 198 Nm przy 3600 obr./min. Nowy Pickup może mieć napędzaną tylko tylną oś lub obie osie (w terenie za pomocą specjalnej dźwigni zamontowanej przy dźwigni zmiany biegów można włączyć napęd na obydwie osie).
(Nissan)

Opinie (1)

  • Nissan Terrano II Sport+

    Jestem wlsascicielem Nisana Terrano II od dwuch lat i do dzisiaj nie mialem zadnego klopotu z tym samochodem. Uwazam ze moj wybor jes bardzo dobry. Obecnie samochod ma juz 92.000 km y mysle ze ni bede musial go zmieniac przynajmniej de 200000 km.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane