• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowali hybrydowe Jaguary i Land Rovery

mJ
5 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
EV Tour 2022 - pełna flota testowanych aut. EV Tour 2022 - pełna flota testowanych aut.

Przedstawiciel marek Jaguar i Land Rover, dealer British Automotive Gdańsk, zorganizował dla swoich klientów przejażdżki hybrydowo-elektryczną flotą swoich aut.



Przez kilka dni klienci firmy British Automotive Gdańsk mieli okazję przetestować gamę hybrydowych modeli Jaguara i Land Rovera. Wszystko w ramach wydarzenia EV Tour. Ostatniego dnia, w piątek, trójmiejscy dziennikarze wybrali się na małą wycieczkę na Żuławy.

Do dyspozycji gości oddano cztery hybrydy typu plug-in: Jaguara E-Pace, Jaguara F-Pace, Range Rovera Evoque i Range Rovera Sport. Na liście testowych aut znalazł się także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace.

Hybrydowy układ napędowy (P300e) Jaguara E-Pace i Range Rovera Evogue składa się z turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 200 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także z umieszczonej przy tylnej osi 109-konnej jednostki elektrycznej. Łączna moc systemowa wynosi 309 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest prądem magazynowym w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 15 kWh.

Evoque PHEV do "setki" przyspiesza w 6,4 sekundy. Według producenta SUV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać do 66 km. W przypadku E-Pace sprint od 0 do 100 km/h trwa dłużej o zaledwie 0,1 sekundy. Natomiast zasięg na prądzie wynosi do 55 km.

Cennik hybrydowego Evoque startuje od kwoty 300 400 zł. E-Pace jest nieco tańszy - ceny rozpoczynają się od 283 700 zł.

  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
Większe SUV-y, czyli Jaguar F-Pace i Range Rover Sport, bazują na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2 litrów (moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm) oraz jednostce elektrycznej o mocy 143 KM. Łączna moc układu P400e wynosi 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Baterie mają pojemność 17 kWh. W przypadku F-Pace maksymalny zasięg wyłącznie na prądzie wynosi 53 km, natomiast w Range Rover Sport - 48 km.

F-Pace do "setki" przyspiesza w 5,3 sekund, a Range Rover Sport jest o sekundę wolniejszy. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 385 500 zł. Za Sporta trzeba zapłacić więcej - ceny wersji hybrydowej rozpoczynają się od 417 900 zł.

W testowanej gamie był także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace. "Elektryk" oferuje 400 KM mocy i blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy, a na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Katalogowo "elektryk" kosztuje 380 900 zł.

  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
mJ

Wydarzenia

Land Rover - jazdy testowe

dni otwarte

Miejsca

Opinie (31) 5 zablokowanych

  • (1)

    Elektryk za prawie 400000zł...tak,okazja życia i ładowanie co 300km drogiego prądu z elektrowni opalanych węglem...To ja już wolę swojego 20 letniego benzyniaka,spokojnie drugie tyle jeszcze pojeździ.

    • 35 5

    • I jeszcze swoje nie zmieniane majciochy.

      Ahahahahaha.

      • 1 8

  • Zaśmiecą zużytymi bateriami świat.

    • 24 2

  • większość musi poczekac (2)

    -ceny dostępne dla nielicznych
    -użytkowość full elektryka na razie niska,
    -opłacalność po podwyżkach cen energii równa 0 chyba ze ktos na taxi jezdzi albo kurierem jest
    - brak rzetelnej informacji na temat wplywu na ekologie tego rozwiazania
    itd..
    natomiast jest to nueuniknione
    - w tej chwili to jeszcze tylko moda, oznaka statusu finansowego moze i powoli spolecznego
    - za kilka lat masy za tyn trendem beda i zmuszone ale i beda chcialy podazac

    • 22 4

    • a to ciekawe Wąsaty Romku... (1)

      Bo ja uważam, że elektryki są już bardziej opłacalne niż sadzomioty, jeżeli jeździsz więcej niż 40km dziennie.
      policz ratę + koszt paliwa i to samo rata+koszt prądu i zobaczysz co wyjdzie taniej za porównywalne auta.
      Oczywiście pomijam fakt, że "pieniądze to nie wszystko".
      Od pisania o tym, że "diesel to panie mniej wyngla spala niż te EV" to już wymiotować się chce, więc pominę. Jednym zdaniem- EV jest bardziej eko już po 60 kkm przy zasilaniu prądem oze, albo 100.000 przy prądzie z węgla. A nie smrodzi w miastach od pierwszej minuty...

      • 1 2

      • Trzeba tylko pamiętać o śladzie węglowym produkcji baterii i potem ich utylizacji... O tym nikt nie mówi bo nie jest kolorowo.
        Poza tym jak na polskim osiedlu bloków chcesz ładować te wszystkie samochody skoro dzisiaj nawet nie wszyscy mają miejsca parkingowe, a masa samochodów staje na chodnikach i na drogach osiedlowych poza wyznaczonymi miejscami. Jak i kiedy chcesz je naładować. Pomijając kwestię, że już robi się problem z wydajnością i jakością sieci elektrycznych, podłączeniami fotowoltaiki, a gdzie teraz zapewnienie mocy do ładowania w nocy samochodów na parkingach przy blokowiskach... Marzenia ściętej głowy. Ja tego nie widzę u nas nawet za 50 lat.

        • 0 0

  • ciekawa oferta tych hybryd nie powiem nie. (1)

    Aczkolwiek marka Volvo też ma atrakcyjną hybrydę.

    • 4 5

    • Nie każdemu może się podobać. Taką rav4 można mieć taniej i z gwarancją do 10 lat na cały układ hybrydowy.

      • 0 0

  • Hybrydy mam w 'd' (3)

    To nie hejt a realizm

    • 14 8

    • Ale co konkretnie masz do hybryd? (1)

      • 3 4

      • Pewnie nic, ale jak napisał lubi mieć coś w tyłku

        o gustach się nie dyskutuje - i trzeba być tolerancyjnym

        • 2 3

    • Wsadzcie sobie te hybrydy tam gdzie....

      • 4 1

  • Ostatnie testy (2)

    Jlr stracił licencję. Za dwa lata nie będzie autoryzowanym sprzedawcą ani serwisem. Zdunek przejmie wszystko

    • 5 0

    • Albo Plichta . I bedzie po JLR ,,zdunku,, Z plichta jeszcze nikt nie wygral. (1)

      • 3 0

      • Plichta nie dostanie autoryzacji w 3miescie bo już dostał ją Zdunek.

        • 0 0

  • (1)

    Land Rovery mają w sobie to coś

    • 5 0

    • Defender i owszem

      pozostałe są już bardziej atrakcyjne wizualnie i jakby cywilnie (mieszczańsko) podobają mi się bo są poprostu nowe,dobre,funkcjonalne i dostosowane do norm środowiskowych co jest dla mnie dość istotne.

      • 2 0

  • buble

    • 7 0

  • Kto teraz kupuje dobra luksusowe w dobie kryzysu? (1)

    Chyba tylko Ci co palą w kominku dolarami:) Normalni ludzie wstrzymują się z inwestycjami zważywszy że samochód który wyjedzie z salonu już jest stratą ileś procent ceny nominalnej:)

    • 7 1

    • Co to jest cena nominalna samochodu?

      :)

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane