- 1 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (362 opinie)
- 2 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (42 opinie)
- 3 Dla kogo Obwodnica Metropolitalna? (218 opinii)
- 4 Czy paliwo dalej będzie tanieć? (84 opinie)
- 5 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (139 opinii)
- 6 Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł (163 opinie)
Testowali najnowsze elektryczne Mercedesy
Za nami kolejna odsłona wydarzenia EQ Tour. Podczas dwóch dni uczestnicy imprezy mieli okazję bliżej poznać elektryczną gamę modelową Mercedesa-Benz. Do dyspozycji gości oddano m.in. EQS 580 czy EQE 43 AMG.
EQ Tour to cykl szkoleń organizowanych przez Mercedes-Benz Polska. Importer wespół z wybranymi dealerami zaprasza klientów i miłośników marki na bliższe poznanie najnowszych modeli z gwiazdą na masce.
Jednym ze współorganizatorów EQ Tour 2022 był dealer BMG Goworowski, który swoich gości zaprosił na jazdy testowe 10-11 czerwca.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Do tej pory wspomniane przejażdżki kojarzyły nam się przede wszystkim z piekielnie mocnymi Mercedesami ze stajni AMG i malowniczymi drogami Kaszub. I o ile trasy pozostały bez większych zmian, to diametralnie zmieniły się samochody - silniki spalinowe zostały zamienione na elektryczne.
I choć zainteresowanie wydarzeniem - jak co roku - było bardzo duże, to organizatorzy mogli zaprosić na jazdy niespełna 40 osób. Każdy z uczestników miał okazję przejechać się wszystkimi "elektrykami". Kierowcy zmieniali auta co kilka kilometrów.
Tegoroczna trasa prowadziła z gdyńskiego salonu BMG Goworowski do Jeziora Żarnowieckiego. I z powrotem.
Czytaj także:
Testowali hybrydowe Jaguary i Land Rovery
Do dyspozycji gości oddano elektryczne modele Mercedesa: EQA 250 (ceny od 216 tys. zł), EQA 350 (od 249 700 zł), EQB 300 (od 246 100 zł), EQC 400 (od 366 404 zł), EQV 300 (od 339 tys. zł), natomiast dwiema wisienkami na torcie EQ Tour 2022 były EQS 580 (od 621 300 zł) oraz premierowo pokazany Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (od 468 900 zł).
Do dwóch ostatnich egzemplarzy kierowcy zasiadali zdecydowanie najchętniej. Pierwszy z nich to prawdopodobnie najbardziej luksusowy "elektryk" na rynku. EQS 580 dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi, które generują w sumie 523 KM mocy i 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" trwa zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h. EQS 580 został wyposażony w baterie o pojemności 107,8 kWh, co - według producenta - pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu 662 km. Realnie zasięg wynosi około 550 km.
Z kolei debiutujący EQE 43 AMG oferuje 476 KM mocy i 858 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,2 sekundy (prędkość maksymalna wynosi 210 km/h). Bateria ma mniejszą pojemność niż w EQS - 90,6 kWh. Auto jest w stanie przejechać nawet 500 km.
Czytaj także:
Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk"
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-11 19:19
Takiego EQSa to bym chciał - wygląda wewnątrz lepiej niż S-klasa. (5)
Natomiast sposób montowania tabletów bez obudowy w niższych klasach, wygląda tanio i tandetnie.
- 5 9
-
2022-06-12 11:56
Aktualnie żaden Merc (3)
wewnątrz nie wygląda. Wnętrze to taki paździerz, że wolałbym jeździć Tarpanem.
- 3 5
-
2022-06-12 12:10
Ciebie nawet na Tarpana nie stać (1)
- 2 4
-
2022-06-13 09:48
Raz, że są brzydkie, dwa zwykły wózek elektryczny w nowszej wersji..
Trzy brak silnika pod maską... Dla kogo ja się pytam te smarfony na 4 kółkach za 600 000?
- 1 1
-
2022-06-13 09:47
Maska jest zintegrowana z nadwoziem., nie otworzymy jej... Bo tam nic nie ma...
Wmawiają ładniejsze Melexy ludowi..
- 1 1
-
2022-06-13 09:45
Moja ostatnia prawdziwa benzynowa bambi 750i nosem na A1 wciąga Mercedesa który może jechać tylko 210...
Tragedia, świat się kończy...
- 0 0
-
2022-06-12 09:40
A nie powinny (2)
Auta już służyć tylko do przemieszczania A nie do lansu z ekologia coś to się mija zresztą zlota też się już nie nosi na pokaz A panie w garsonkach i szpilkach już nie paraduja elektryk powinien być tani prosty i dla każdego to za parę lat nie bylo by aut spalinowych
- 15 7
-
2022-06-13 09:49
Z jednej strony elektryczne a z drugiej AMG... Może by się mercedes zdecydował...
- 0 0
-
2022-06-13 10:22
Lol
Widać, że bije przez ciebie frustracja człowieka, który może tylko pomarzyć o... feldze z takiego samochodu
- 0 0
-
2022-06-11 21:41
jaki to ma zasięg przy -10 ? (13)
kto będzie miał czas stać w korku do ładowarek ?
- 29 3
-
2022-06-12 08:52
510 km (7)
- 0 0
-
2022-06-12 09:26
Może 984? (3)
Hehe. Dobre.
- 1 1
-
2022-06-12 13:38
WLTP (2)
Moje auto w 15C bez problemu osiąga zasięg deklarowany WLTP. Warunkiem jest rozsądek, czyli jazda zgodna z przepisami, bo w takich warunkach te testy się robi. Nikt oczywiście Polakowi nie będzie mówił ile ma jechać, więc w Polsce "zasięg" jest mniejszy. Tyle, że to do czasu, bo mandaciki się zmieniają i zasady punktacji też. Myślę, że to kwestia niedługiego czasu jak zasięg elektryków się w naszym kraju zwiększy do normatywnego ;)
- 1 0
-
2022-06-13 09:51
W mieście hulajnoga szybciej jedzie i ma większy zasięg (1)
- 0 0
-
2022-06-13 16:32
W korku możliwe że szybciej, ale jak ma większy zasięg to niezła musi być ta hulajnoga.
- 0 0
-
2022-06-13 09:50
500 a jak w korku skończy się prąd to z kanistrem gdzie? (2)
- 0 3
-
2022-06-13 12:10
jeszcze nigdy mi się paliwo w korku nie skończyło (1)
czemu miałby się zatem skończyć prąd?
- 2 0
-
2022-06-13 16:32
Dokładnie! :-)
- 0 0
-
2022-06-12 11:11
(1)
Im niższa temperatura tym mniejszy.
Jak za wysoka, to też mniejszy.
Im szybciej jedziesz na autostradzie to też mniejszy, już nawet przy ponad 110km/h.
Jak każdy elektryk ;D- 4 2
-
2022-06-13 12:14
w sumie to tak samo jest z benzyniakami, przy wysokiej temperaturze używamy klimy, przy niskiej zużycie rośnie bo silnik musi się nagrzać. A prędkości... no cóż, tak jest ze wszystkim. Energia potrzebna do napędu rośnie z kwadratem prędkości więc źródło zasilania nie ma tu znaczenia :) Nie przesiądę się jednak na elektryka bo ceny zabijają i dla mnie takie auto jest bez sensu, ale są grupy dla których może się to spinać.
- 1 0
-
2022-06-12 11:48
Korków już nie będzie bo mało kogo będzie stać na samochód
- 3 0
-
2022-06-12 13:25
Około 300km
- 0 0
-
2022-06-13 16:31
Czas będzie miał ten sam co teraz stoi w kolejce do dystrybutora.
Nie stoi? To może do ładowarek też nie będzie kolejek?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.