• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Auris. Diesel czy benzyna?

Bawo,Mart,Ps
24 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota Auris drugiej generacji to solidnie dopracowany kompakt.



Wygląda inaczej, jeździ inaczej i waży mniej. Jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu najnowsza Toyota Auris? Sprawdziliśmy dwie wersje najnowszego hatchbacka z Kraju Kwitnącej Wiśni - z silnikiem benzynowym w bogatej wersji wyposażenia oraz oszczędnym dieslem z wyposażeniem ze średniej półki.



Ostre linie i przetłoczenia, żadnych krągłości. Auris jest ostry i aerodynamiczny. Wygląda jakby jego kształty wygenerował komputer. Czy może się podobać? Niektóre kreski, którymi rysowano samochód przypominają Hondę czy Mitsubishi i są nieco przerysowane. Da się to jednak przeżyć.

Za to wnętrze Aurisa cieszy oko. Zwłaszcza w wersji wyposażenia prestige z pakietem JBL. Duży plus za materiały wykończeniowe i jakość montażu. Także w średniej wersji wyposażenia active, otoczenie pracy kierowcy pozostawia całkiem miłe wrażenie, mimo że widać, iż jest to wariant nieco bardziej budżetowy. Decydując się na tańszą wersję wyposażenia "pozbywamy" się np. tempomatu czy foteli ze skórzanymi wykończeniami, jednak bez tych elementów śmiało możemy się obejść.

Deska rozdzielcza Aurisa spodoba się wszystkim, którzy lubią proste i funkcjonalne rozwiązania. Obsługa wszystkich elementów jest banalnie prosta. O ile wzorowy porządek cieszy, o tyle pionowy panel środkowy nie każdemu przypadnie do gustu.

W Aurisie wreszcie siedzi się wygodnie. W poprzedniku mieliśmy wrażenie, że podróżujemy na stołku. Teraz jest ergonomicznie i wygodnie. Miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje. Pojemność bagażnika wynosi 360 litrów. Jak na kompakt nie jest to imponująco pojemne wnętrze. Bezpośrednia konkurencja, jak chociażby Honda Civic, oferuje większą pojemność, jednak bagażnik Aurisa można łatwo zagospodarować.

  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris


Najbardziej cieszą jednak właściwości jezdne Toyoty. To zasługa przede wszystkim wielowahaczowego zawieszenia. Jest niezbyt twarde, komfortowe i dające kierowcy poczucie kontroli nad autem także podczas dynamicznej jazdy. Aurisa prowadzi się z prawdziwą przyjemnością.

Zawieszenie dobrze współgra zwłaszcza z benzynowym silnikiem 1.6 i mocy 132 KM. Bardzo ładnie dogaduje się z sześciobiegową manualną skrzynią, jest dynamiczny i pali ok. 8,5 litra na setkę w mieście. W trasie, gdy jedziemy zgodnie z przepisami i płynnie, można osiągnąć wynik rzędu 5 litrów na każdą setkę. To naprawdę nieźle. Silnik odznacza się też wysoką kulturą pracy.

1.4-litrowy diesel to propozycja przede wszystkim dla oszczędnych kierowców. To możliwie uproszczona konstrukcja osiągająca 90 KM. Co ważne też cicho pracuje, a spokojni kierowcy nie powinny narzekać na dynamikę i osiągi. Ekonomiczną jazdę ta wersja Aurisa wynagrodzi bardzo małym zużyciem oleju napędowego - wynik rzędu 4,5 litra na setkę nie jest żadnym specjalnym wyczynem.

Właściwości jezdne samochodu, niezależnie czy mamy do czynienia z dieslem czy benzyną są praktycznie takie same. Większa waga silników diesla powoduje, że samochody cierpią na tzw. "efekt ciężkiego nosa" odznaczający się zauważalnie większą podsterownością. W przypadku Aurisa, przeciętny kierowca praktycznie nie zwróci uwagi na cięższy przód. Japoński kompakt jest zawsze stabilny, prawie zupełnie neutralny w zakrętach, a wszystkie reakcje na zmiany obciążenia są bardzo przewidywalne.

Niezależnie od wartości katalogowych, nam benzynowa wersja Aurisa wydaje się bardziej żywsza i dynamiczna. Ładnie odżywa po przekroczeniu 3000 obrotów i doskonale współpracuje z precyzyjną, sześciobiegową skrzynią. Diesel jest również dynamiczny, docenią go jednak starsi i spokojniejsi kierowcy.

Polski cennik Toyoty rozpoczyna się od 59 900 zł. Oznacza to, że cena auta spadła w porównaniu z pierwszym Aurisem, którego wyceniano od 61 600 zł.

Samochody do testów użyczone przez przedstawicieli marki w Trójmieście, firmy Anro TradeToyota Carter
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (100) 7 zablokowanych

  • Po krótkiej lekturze komentarzy

    mój następny samochód też będzie w benzynie

    • 5 4

  • paranoja (3)

    Za takie pienądze dostane dwa używame w b.dobrym stanie mercedesy.Dla kogo takie ceny.chyba dla pracowników sejmu.albo senatu itp.

    • 21 10

    • (1)

      Bo auta za taka kase sie kupuje na firme ciotki w leasing i sie splaca przez 5lat odliczajac przy tym vat na wszystko co mozna. Albo sie kupuje 5 letnie za 30% wartosci nowego. A jak ktos jest mniej ogarniety to zaciaga kredyt i splaca ponad 150% od wartosci...

      • 9 1

      • od uzywanego tez mozna odliczyc

        ba nawet amortyzuje sie szybciej wiec odliczyc mozna wiecej

        • 2 0

    • dla lemmingów

      Auris - ulubiony pojazd lemminga. Polecam "Alfabet Lemminga" - to wiele wytłumaczy.

      • 2 2

  • Spalanie rzeczywiste, przy średnio dynamicznej jeździe:
    1.4 D4D - 5.2l trasa, 6.5l miasto, przebieg 58 tys. km.
    1.6 VVT-i - 7.1l trasa, 9l miasto przebieg 18 tys km.

    Piszcie wyraźnie, że to artykuł sponsorowany, jak stać Was tylko na czytanie danych katalogowych, zamiast testowania.

    • 11 0

  • test mógły być dłuższy

    Taki test to właściwie jest g.. warty. Weżcie powiedzcie coś innego niż cytaty z katalogu. Na filmie pokażcie coś więcej niż tylko nudne ujęcia. Może warto pokazać ile jest miejsc ana przykładzie jakieś osoby. Pojemność bagażnika można zobrazować na przykład jakąś walizką, torbą czy skrzynką z piwem.
    Więcej kreatywności ! To jest test czy tzw. raport z jazdy?

    Ja po obejrzeniu tego materiału nie wiem czy faktycznie Toyota dobrze się prowadzi. Nie wiem czy faktycznie jest rodzinna i czy faktycznie jest dobrze wykonana.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w:

 

Najczęściej czytane