• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Auris. Diesel czy benzyna?

Bawo,Mart,Ps
24 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota Auris drugiej generacji to solidnie dopracowany kompakt.



Wygląda inaczej, jeździ inaczej i waży mniej. Jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu najnowsza Toyota Auris? Sprawdziliśmy dwie wersje najnowszego hatchbacka z Kraju Kwitnącej Wiśni - z silnikiem benzynowym w bogatej wersji wyposażenia oraz oszczędnym dieslem z wyposażeniem ze średniej półki.



Ostre linie i przetłoczenia, żadnych krągłości. Auris jest ostry i aerodynamiczny. Wygląda jakby jego kształty wygenerował komputer. Czy może się podobać? Niektóre kreski, którymi rysowano samochód przypominają Hondę czy Mitsubishi i są nieco przerysowane. Da się to jednak przeżyć.

Za to wnętrze Aurisa cieszy oko. Zwłaszcza w wersji wyposażenia prestige z pakietem JBL. Duży plus za materiały wykończeniowe i jakość montażu. Także w średniej wersji wyposażenia active, otoczenie pracy kierowcy pozostawia całkiem miłe wrażenie, mimo że widać, iż jest to wariant nieco bardziej budżetowy. Decydując się na tańszą wersję wyposażenia "pozbywamy" się np. tempomatu czy foteli ze skórzanymi wykończeniami, jednak bez tych elementów śmiało możemy się obejść.

Deska rozdzielcza Aurisa spodoba się wszystkim, którzy lubią proste i funkcjonalne rozwiązania. Obsługa wszystkich elementów jest banalnie prosta. O ile wzorowy porządek cieszy, o tyle pionowy panel środkowy nie każdemu przypadnie do gustu.

W Aurisie wreszcie siedzi się wygodnie. W poprzedniku mieliśmy wrażenie, że podróżujemy na stołku. Teraz jest ergonomicznie i wygodnie. Miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje. Pojemność bagażnika wynosi 360 litrów. Jak na kompakt nie jest to imponująco pojemne wnętrze. Bezpośrednia konkurencja, jak chociażby Honda Civic, oferuje większą pojemność, jednak bagażnik Aurisa można łatwo zagospodarować.

  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris


Najbardziej cieszą jednak właściwości jezdne Toyoty. To zasługa przede wszystkim wielowahaczowego zawieszenia. Jest niezbyt twarde, komfortowe i dające kierowcy poczucie kontroli nad autem także podczas dynamicznej jazdy. Aurisa prowadzi się z prawdziwą przyjemnością.

Zawieszenie dobrze współgra zwłaszcza z benzynowym silnikiem 1.6 i mocy 132 KM. Bardzo ładnie dogaduje się z sześciobiegową manualną skrzynią, jest dynamiczny i pali ok. 8,5 litra na setkę w mieście. W trasie, gdy jedziemy zgodnie z przepisami i płynnie, można osiągnąć wynik rzędu 5 litrów na każdą setkę. To naprawdę nieźle. Silnik odznacza się też wysoką kulturą pracy.

1.4-litrowy diesel to propozycja przede wszystkim dla oszczędnych kierowców. To możliwie uproszczona konstrukcja osiągająca 90 KM. Co ważne też cicho pracuje, a spokojni kierowcy nie powinny narzekać na dynamikę i osiągi. Ekonomiczną jazdę ta wersja Aurisa wynagrodzi bardzo małym zużyciem oleju napędowego - wynik rzędu 4,5 litra na setkę nie jest żadnym specjalnym wyczynem.

Właściwości jezdne samochodu, niezależnie czy mamy do czynienia z dieslem czy benzyną są praktycznie takie same. Większa waga silników diesla powoduje, że samochody cierpią na tzw. "efekt ciężkiego nosa" odznaczający się zauważalnie większą podsterownością. W przypadku Aurisa, przeciętny kierowca praktycznie nie zwróci uwagi na cięższy przód. Japoński kompakt jest zawsze stabilny, prawie zupełnie neutralny w zakrętach, a wszystkie reakcje na zmiany obciążenia są bardzo przewidywalne.

Niezależnie od wartości katalogowych, nam benzynowa wersja Aurisa wydaje się bardziej żywsza i dynamiczna. Ładnie odżywa po przekroczeniu 3000 obrotów i doskonale współpracuje z precyzyjną, sześciobiegową skrzynią. Diesel jest również dynamiczny, docenią go jednak starsi i spokojniejsi kierowcy.

Polski cennik Toyoty rozpoczyna się od 59 900 zł. Oznacza to, że cena auta spadła w porównaniu z pierwszym Aurisem, którego wyceniano od 61 600 zł.

Samochody do testów użyczone przez przedstawicieli marki w Trójmieście, firmy Anro TradeToyota Carter
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (100) 7 zablokowanych

  • Tylko Honda

    Za Hondę Civic z silnikiem 1.8 140 km z 2012 roiku zapłacimy w wersji comfort 62-65 tys

    • 0 0

  • benzyna jest lepsza od ropy to wiedza dzieci w przedszkolu ! (2)

    nie truje tak i jest czysta i szybsza ! bardziej ekologiczna ! w USA wszystkie auta to BENZYNA ! tam w dieslu tylko tracki (tiry ). BENZYNA I AUTOMAT ! NIE MA INNEJ OPCJI !

    • 2 4

    • chyba trucki chiales powiedziec .. wracaj na zmywak

      • 0 1

    • Dla takiego prostaka owszem.

      • 0 0

  • auris.....

    ten samochód nie ma wyglądać. on ma generować najniższe z możliwych kosztów i jeździć, jeździć, jeździć.....
    mam 4 letniego z 1,6, grubo ponad 100 tysięcy km i wszystkie przeglądy w ASO. nawet nie myślę o tym ,że może odmówić współpracy. mam już z drugą toyotę.

    • 3 1

  • Aursi zdecydowane dieslu

    Mam auriskę 2011 od 4 lat. Nie potwierdzam że są problemy z DPF. Bałem się tez zakupu ze względu na DPF - nie ma się czego bać zrobiłem autem 70 tys km to wiem.Auto jest po porostu bezawaryjne ii będzie bezawaryjne na pewno do 300 tyś km.. Minimalnie trzeba rozgrzać silnik. Jak ktoś jeżdził po mieście z DPF to może miał problemy. Zaletę auta jest że na krórkich trasach np. 2 km można załączyć podgrzewacz silnika . Po 5 minutach na postoju wskazówka ogrzewania jest na połowie. Nie spotkałem diesla po 2010 roku z podgrzewaniem silnika. Spalanie przy trepie wynosi 6 l/100 km max prędkość 195 km tyle jechałem a przy jeżdzie dziadka pali do 5 L. przy 80 km pali 4 L .Auto jest tak szerokie w wewnątrz z przodu jak avensis. Jedyna wada fotel pasażera przodu jest mega niewygodny co zapewnia bolączki przy dłuższej podróży. Wnętrze auta w porównaniu do II jest mega ładne. Wnętrze II jest tak koszmarne że nie zdecydowałem się po jeżdzie próbnej na zakup. Czułem się jakbym miał oddać mercedesa za fiata tipo. Plastiki wewnątrz auta są marne to trzeba przyznać no ale to w końcu nie Audi A 8. Auris z tym silnikiem jest mega bezawaryjnym i przestronnym autem leje się ropę i zmienia klocki tarcze i nic więcej- oczywiście mowa jest o aucie bezwypadkowym nie kombinowanym aucie który nie ma malowanego żadnego elementu i mający wszystkie szyby oryginalne 100 % salon Polska

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane