• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Auris. Diesel czy benzyna?

Bawo,Mart,Ps
24 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota Auris drugiej generacji to solidnie dopracowany kompakt.



Wygląda inaczej, jeździ inaczej i waży mniej. Jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu najnowsza Toyota Auris? Sprawdziliśmy dwie wersje najnowszego hatchbacka z Kraju Kwitnącej Wiśni - z silnikiem benzynowym w bogatej wersji wyposażenia oraz oszczędnym dieslem z wyposażeniem ze średniej półki.



Ostre linie i przetłoczenia, żadnych krągłości. Auris jest ostry i aerodynamiczny. Wygląda jakby jego kształty wygenerował komputer. Czy może się podobać? Niektóre kreski, którymi rysowano samochód przypominają Hondę czy Mitsubishi i są nieco przerysowane. Da się to jednak przeżyć.

Za to wnętrze Aurisa cieszy oko. Zwłaszcza w wersji wyposażenia prestige z pakietem JBL. Duży plus za materiały wykończeniowe i jakość montażu. Także w średniej wersji wyposażenia active, otoczenie pracy kierowcy pozostawia całkiem miłe wrażenie, mimo że widać, iż jest to wariant nieco bardziej budżetowy. Decydując się na tańszą wersję wyposażenia "pozbywamy" się np. tempomatu czy foteli ze skórzanymi wykończeniami, jednak bez tych elementów śmiało możemy się obejść.

Deska rozdzielcza Aurisa spodoba się wszystkim, którzy lubią proste i funkcjonalne rozwiązania. Obsługa wszystkich elementów jest banalnie prosta. O ile wzorowy porządek cieszy, o tyle pionowy panel środkowy nie każdemu przypadnie do gustu.

W Aurisie wreszcie siedzi się wygodnie. W poprzedniku mieliśmy wrażenie, że podróżujemy na stołku. Teraz jest ergonomicznie i wygodnie. Miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje. Pojemność bagażnika wynosi 360 litrów. Jak na kompakt nie jest to imponująco pojemne wnętrze. Bezpośrednia konkurencja, jak chociażby Honda Civic, oferuje większą pojemność, jednak bagażnik Aurisa można łatwo zagospodarować.

  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris


Najbardziej cieszą jednak właściwości jezdne Toyoty. To zasługa przede wszystkim wielowahaczowego zawieszenia. Jest niezbyt twarde, komfortowe i dające kierowcy poczucie kontroli nad autem także podczas dynamicznej jazdy. Aurisa prowadzi się z prawdziwą przyjemnością.

Zawieszenie dobrze współgra zwłaszcza z benzynowym silnikiem 1.6 i mocy 132 KM. Bardzo ładnie dogaduje się z sześciobiegową manualną skrzynią, jest dynamiczny i pali ok. 8,5 litra na setkę w mieście. W trasie, gdy jedziemy zgodnie z przepisami i płynnie, można osiągnąć wynik rzędu 5 litrów na każdą setkę. To naprawdę nieźle. Silnik odznacza się też wysoką kulturą pracy.

1.4-litrowy diesel to propozycja przede wszystkim dla oszczędnych kierowców. To możliwie uproszczona konstrukcja osiągająca 90 KM. Co ważne też cicho pracuje, a spokojni kierowcy nie powinny narzekać na dynamikę i osiągi. Ekonomiczną jazdę ta wersja Aurisa wynagrodzi bardzo małym zużyciem oleju napędowego - wynik rzędu 4,5 litra na setkę nie jest żadnym specjalnym wyczynem.

Właściwości jezdne samochodu, niezależnie czy mamy do czynienia z dieslem czy benzyną są praktycznie takie same. Większa waga silników diesla powoduje, że samochody cierpią na tzw. "efekt ciężkiego nosa" odznaczający się zauważalnie większą podsterownością. W przypadku Aurisa, przeciętny kierowca praktycznie nie zwróci uwagi na cięższy przód. Japoński kompakt jest zawsze stabilny, prawie zupełnie neutralny w zakrętach, a wszystkie reakcje na zmiany obciążenia są bardzo przewidywalne.

Niezależnie od wartości katalogowych, nam benzynowa wersja Aurisa wydaje się bardziej żywsza i dynamiczna. Ładnie odżywa po przekroczeniu 3000 obrotów i doskonale współpracuje z precyzyjną, sześciobiegową skrzynią. Diesel jest również dynamiczny, docenią go jednak starsi i spokojniejsi kierowcy.

Polski cennik Toyoty rozpoczyna się od 59 900 zł. Oznacza to, że cena auta spadła w porównaniu z pierwszym Aurisem, którego wyceniano od 61 600 zł.

Samochody do testów użyczone przez przedstawicieli marki w Trójmieście, firmy Anro TradeToyota Carter
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (100) 7 zablokowanych

  • Podane spalanie to mit. (2)

    W mieście przy rozsądnej jeździe -> 9L/100Km.
    Jak przez 150km próbowałem wykorzystywać ecodriving, wyszło nie mniej niż 6,5L/100Km.
    Przy normalnej jeździe w warunkach polskich na trasie -> 9-10L/100Km (odcinki po 800km).

    Diesel dużo ekonomicznieszy.
    Aczkolwiek ta benzyna zachęca do zabawy i w końcu 3bieg ma długość (do 130-140km/h)pozwalającą na sprawne wyprzedzanie.

    • 4 2

    • Vectra 1.6 (benzyna) - 5.4 litra na 100, trasa Polska (1)

      Volvo V70 2.4d5 (diesel) - 3.2 litra na 100, trasa Gdynia-Szczecin, średnia 81km/h, mało jak na 2.4d 5 cylindrów 340Nm, 163konie, 9sek 0-100, 210vmax (wg licznika 238km/h,w tym czasie GPS 227km/h).
      Przy ostrzejszej (ok. 180-190 na trasie do Austrii wyszło 7,9 litra), na powrocie 4.3 litra (rezerwa zaświeciła sie dopiero w Gdyni)

      • 3 0

      • myslę też że udało by się zejść poniżej 3 ltr i wtedy ponad 2000km

        na jednym baku wychodzi :), ale to już udręka (najmniej samochody palą na prostej w zakresie prędkości 70-80km/h)

        • 4 0

  • test mógły być dłuższy

    Taki test to właściwie jest g.. warty. Weżcie powiedzcie coś innego niż cytaty z katalogu. Na filmie pokażcie coś więcej niż tylko nudne ujęcia. Może warto pokazać ile jest miejsc ana przykładzie jakieś osoby. Pojemność bagażnika można zobrazować na przykład jakąś walizką, torbą czy skrzynką z piwem.
    Więcej kreatywności ! To jest test czy tzw. raport z jazdy?

    Ja po obejrzeniu tego materiału nie wiem czy faktycznie Toyota dobrze się prowadzi. Nie wiem czy faktycznie jest rodzinna i czy faktycznie jest dobrze wykonana.

    • 8 2

  • Spalanie rzeczywiste, przy średnio dynamicznej jeździe:
    1.4 D4D - 5.2l trasa, 6.5l miasto, przebieg 58 tys. km.
    1.6 VVT-i - 7.1l trasa, 9l miasto przebieg 18 tys km.

    Piszcie wyraźnie, że to artykuł sponsorowany, jak stać Was tylko na czytanie danych katalogowych, zamiast testowania.

    • 11 0

  • Po krótkiej lekturze komentarzy

    mój następny samochód też będzie w benzynie

    • 5 4

  • Miałem benzyzne spalanie 10,5 litra KOSZMAR

    • 5 1

  • przestancie się straszyć tym dpf (1)

    skoro tyle diesli jest kupowanych tzn że wszyscy mają do pracy po min 30km??? Smiało można jeździc po mieście ale min raz na tydzień musicie przegnać swojego dieselka. Ropniaki lubią tzw cięzka noge ;) Jeśli wykonujecie wszystkie przeglądy w terminie to nie widze przeszkód w kupnie nowego diesla.

    • 1 6

    • w takim razie koszt eksploatacji rośnie!

      ale przy założeniu, że kupuję auto na dojazdy dom-praca, to to weekendowe przepalanie na siłę, musiałbym doliczyć do kosztów eksploatacji na trasie dom-praca.

      • 1 0

  • 4.5 litra... (3)

    4.5 litra w trasie to spala octavia w hatchbacku ze 110KM i przy średniej ~100-110km... w mieście zamyka się w 7 litrach. po wirusie ten sam silnik spali jeszcze mniej... więc naprawdę super nowoczesna ta jednostka Toyoty. szczególnie, że to 1.4 - więc żywotność dużo mniejsza od "dużych" diesli...

    • 0 3

    • (1)

      100-110 powiadasz? Bo przy 120 km/h przy TDI-PD nawet przez telefon nie da się rozmawiać :-P

      • 4 0

      • tak?

        dziwne, bo rozmawiam na głośnomówiącym i nie ma problemu, nawet latając w okolicach 140-150... Jak ci naprawdę za głośno zawsze za kilkadziesiąt złotych można dołożyć podwójne wyciszenie komory silnika...

        • 0 0

    • duży diesel to 4,5 toyoty na przyklad a nie jakies gowienko 1,6-2,0

      j.w.

      • 0 0

  • Jak widzę 9,5 litra na setkę (2)

    w swojej benzynie 1.6 (117 km) to też myślę o dieslu. Ale na myśleniu się kończy bo ropa to do ciągnika a nie do samochodu.

    • 1 1

    • dużo ci pali

      moja benzyna prawie 200 KM pali 12, glownie miasto. Trasa to potrafi zejsc do 8 :) autostrada, duze predkosci 10 litrow

      • 1 0

    • noga z gazu

      Mi Auris 1,6 132 KM pali 8,5 - 8,7. Po proszu nie muszę być najszybszy na dzielni i urywać dwóch minut na Grunwaldzkiej.

      • 0 0

  • to co dają te nowoczesności, skoro (1)

    25 letni mercedes W124 2,5d przy bardzo szybkiej jeździe nie wychodzi poza 8,5l/100km a przy spokojnej w okolicach 6l? Bez remontu silnika, potaksówkowy.

    • 6 1

    • kiedyś Merc prawie zbankrutował przez tą niezawodność. szkoda, że projektowanie zaczęli zlecać księgowym.

      • 1 0

  • wygląda jak hundai...

    a skoro nie widać różnicy to...

    najlepiej kupić KIA

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane