Wiadomości

Toyota Auris. Teraz z mniejszym sercem

Kompaktowy prymus czyli pełna zalet Toyota Auris 1.2 T.

W zmodernizowanej Toyocie Auris po raz pierwszy zadebiutował niewielki silnik wspomagany turbosprężarką. Jak radzi sobie w popularnym kompakcie japońskiego producenta? Czy inne zmiany w samochodzie wyszły mu na dobre? Od razu odpowiadamy, jest dobrze!



Do tej pory Toyoty Auris nie można było nazwać samochodem, który porywa stylistyką karoserii czy wnętrza. Projektanci Toyoty popuścili jednak nieco wodze fantazji i obecnie Auris nie przypomina samochodu, który za wszelką cenę stara się nie zwrócić na siebie uwagi. Przeprojektowana dolna część przedniego zderzaka oraz większe gabaryty zderzaka z tyłu, możemy zaryzykować twierdzenie, że samochód stał się nieco zawadiacki. Zadziornego wyglądu dodają mu także przeprojektowane światła.

Pozytywne zmiany zaszły też we wnętrzu Toyoty. Deska rozdzielcza samochodu przestała być nijaka. Teraz wyróżnia się na niej przede wszystkim duży ekran i dotykowe klawisze emanujące zimnym, niebieskim światłem. Wygląda to efektownie i nowocześnie. 7-calowy wyświetlacz może być wzorem dla innych producentów jak wkomponować ten element w deskę rozdzielczą tak, by nie przypominał telewizorka na siłę doczepionego do konsoli środkowej. Powody do zadowolenia daje też komfort obsługi ekranu. Wszystkie dotykowe elementy są odpowiednio czułe, a cały interfejs przyjazny użytkownikowi.

Czytaj także: Toyota Avensis nabrała zadziorności

Już przed modernizacją otoczenie kierowcy i pasażerów także było przyjazne. Wygodne fotele, spory zakres regulacji kierownicy, dobre materiały i solidna jakość montażu przemawiały na korzyść Aurisa. Słabym punktem samochodu była ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu i przeciętnej wielkości bagażnik (360 l według katalogu). Zmodernizowany Auris utrzymuje swoje wszystkie zalety jak i niedociągnięcia w tej kwestii. Tu nic się nie zmieniło.

Toyotę Auris napędza zupełna nowość, benzynowy silnik o pojemności 1.2 litra z turbosprężarką. Tak, downsizing zawitał także pod maski Toyoty. Ma 112 KM. Do setki rozpędza się w 10,1 sekundy. Nie zostanie mistrzem sprintu spod świateł, ma jednak inne zalety. Jest cichy, dynamiczny mniej więcej od 3000 obrotów, wcześniej czuć, że mamy do czynienia z niewielką pojemnością z doładowaniem, mimo tego, iż moc rozwija dość harmonijnie.

Na plus małego serca Toyoty należy zapisać także bardzo kulturalną i cichą pracę oraz niewielki apetyt na paliwo. Spokojna jazda w typowo miejskich warunkach wynagrodzi użytkownika zużyciem paliwa oscylującym w granicach 6,5 litra. To dobry wynik. Osiągi silnika pozwalają kierowcy pewnie czuć się podczas wyprzedzania na trasie. Dodatkowy bonus to bardzo przyjemna praca sześciobiegowej, manualnej skrzyni. Biegi przełączają się przyjemnie lekko, a skok dźwigni jest krótki.

Czytaj także: Toyoty przetestowane w terenowych warunkach

Niesprawiedliwe byłoby szukanie słabych punktów zawieszenia Toyoty. Jest bardzo ciche, nawet gdy szybko kręcące się koła natrafią na wredną dziurę w nawierzchni. Układ jezdny skutecznie tłumi też wyboje. Aurisem można też zwinnie pokonywać zakręty, nadwozie samochodu nie wychyla się wówczas zbytnio. Układ kierowniczy jest precyzyjny. To, że jego dopracowaniu poświęcono sporo czasu, czuć na krętych odcinkach. Ich pokonywanie Toyotą Auris jest naprawdę przyjemne.

Toyocie udało się stworzyć naprawdę niezły kompakt, który może "kupić" kierowcę licznymi zaletami, nie eksponując małych słabości czy niedociągnięć. Świadczą o tym statystyki sprzedaży. Auris cieszy się dużą popularnością, mimo iż tanio nie jest. 72 900 zł - to cena wersji Premium. Odmiana Comfort to wydatek co najmniej 77 400 zł. Uzbrojenie Toyoty Auris w dodatkowe wyposażenie w tej wersji winduje cenę auta w okolice 100 000 zł. Jak na kompaktowy hatchback to sporo.

Sprawdź trójmiejskie salony Toyoty

Samochód do testów udostępniony przez firmę Carter, przedstawiciela Toyoty w Trójmieście

Opinie (52) 3 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu: