• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Camry: powrót w wielkim stylu

Michał Jelionek
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Toyota Camry wróciła do polskich salonów. Toyota Camry wróciła do polskich salonów.

15 lat temu zakończono sprzedaż modelu Camry na polskim rynku. Teraz jeden z najpopularniejszych sedanów w historii motoryzacji wraca do naszego kraju i robi to w bardzo obiecującym stylu. Poznajcie reaktywowaną Toyotę Camry, której cennik startuje od kwoty 141 900 zł.



Czy podoba ci się nowa Toyota Camry?

Historia Toyoty Camry sięga roku 1982. O potędze tego modelu świadczy fakt, że przez te 37 lat z taśm produkcyjnych zjechało 19 mln egzemplarzy Camry a auto było dostępne w ponad 100 krajach. Zdecydowanie największym rynkiem zbytu dla tego modelu są Stany Zjednoczone.

Kultowy i dobrze kojarzony przez Polaków sedan oferowany był w naszym kraju do 2004 roku a największą popularnością cieszyła się generacja numer trzy, czyli XV10 (produkcja w latach 1992-1996).

Wygląda na to, że wskrzeszenie Camry na Starym Kontynencie było bardzo dobrym ruchem włodarzy Toyoty. Od początku tego roku nowy model zakupiło ponad 316 tys. klientów na całym świecie. Co marka, to marka.

  • To już ósma generacja kultowego sedana.
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
Ósma generacja Camry pozycjonowana jest w segmencie limuzyn klasy średniej (D) ocierającej się o klasę średnią wyższą (E). Model wrócił do Europy, aby zastąpić w ofercie Toyoty kończącego karierę Avensisa. Japończycy tę zmianę warty na pozycji flagowej limuzyny zapowiadali dość głośno.

Sama zmiana jest zastanawiająca, bo przecież Camry nie ma nic wspólnego ze wspomnianym Avensisem. To dwa różne samochody - jeden bardziej pospolity, drugi bardziej luksusowy. Okazuje się, że włodarze Toyoty nie chcą, aby Camry rywalizowało z tak mocnymi konkurentami, jak chociażby Audi A6 czy Mercedes-Benz Klasy E. To pole zarezerwowane dla spokrewnionego Lexusa ES. Dlatego też Japończycy celowo przycinają nieco "skrzydła" Camry, które skierowane jest do osób poszukujących niekrzykliwego luksusu. Sedan ma być konkurencją przede wszystkim dla Skody Superb.

Lexus ES: hybrydowa elegancja


Limuzyna mierzy blisko 5 metrów długości. Limuzyna mierzy blisko 5 metrów długości.
Patrząc na stylistykę nowego Camry, do głowy przychodzą dwa określenia: bardziej europejska i mniej kontrowersyjna. Trzeba przyznać, że japońska limuzyna prezentuje się dość klasycznie, a sam wygląd jest raczej stonowany, bez zbędnych fajerwerków. Camry nie krzyczy: jestem ostentacyjnie luksusowy i bardzo drogi. Camry spokojnie mówi: bez przepychu, ale w dobrym guście.

Szczególnie ciekawie wygląda pas przedni Toyoty Camry ze smukłymi reflektorami LED, szeroką atrapą chłodnicy z poziomymi paskami i delikatnymi przetłoczeniami na masce. Widocznych, nadających dynamiki przetłoczeń nie brakuje również z boku i w pasie tylnym.

Toyota Camry została zbudowana na platformie projektowej TNGA. Sedan mierzy 4885 mm długości, 1840 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Dzięki sporemu, liczącemu 2825 mm rozstawowi osi, japońskim projektantom udało się wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni we wnętrzu limuzyny. Pojemny jest także bagażnik, który pomieści 524 litry.

Trójmiejskie salony samochodowe


Camry w ofercie Toyoty zastąpiło model Avensis. Camry w ofercie Toyoty zastąpiło model Avensis.
Zaglądamy do tego przestronnego, komfortowego i praktycznego wnętrza limuzyny. Kabina została wykończona dobrej jakości materiałami (choć pewnie nie wszystkim spodoba się miedziano-brązowo-czarna okleina Tiger Eye w kolumnie środkowej i na desce rozdzielczej). Sama kompozycja jasnych i ciemnych kolorów jest bardzo przyjemna. Śmiało można stwierdzić, że Japończycy wiedzą, jak trafić w gusta Europejczyków.

W kolumnie centralnej znajduje się 8-calowy ekran multimedialny Toyota Touch 2, który został otulony czarnym, połyskującym materiałem. Wygląda to atrakcyjnie, ale dość mocno się kurzy. Drugi, 7-calowy ekran został zamontowany za kierownicą i wyświetla funkcję komputera pokładowego. System multimedialny nie posiada jeszcze opcji integracji samochodu ze smartfonami (Android Auto i Apple CarPlay), ale za to pod ekranem głównym zainstalowano ładowarkę indukcyjną, co dla osób nierozstających się z telefonami komórkowymi jest bardzo przydatnym rozwiązaniem.

Warto napisać dwa słowa o drugim rzędzie siedzeń, które można rozdzielić solidnym podłokietnikiem. To z jego poziomu osoby siedzące z tyłu mogą ustawić klimatyzację w swojej strefie oraz regulować kąt oparcia w obu fotelach.

Najnowsze modele aut w trójmiejskich salonach


  • Bardzo korzystna kompozycja wnętrza Camry.
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
Na rynku europejskim Camry oferowane jest wyłącznie w wersji hybrydowej. Układ bazuje na 2,5-litrowym silniku benzynowym, który wspomagany jest jednostką elektryczną. Łączna moc wynosi 218 KM (221 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Takie zestawienie pozwala osiągnąć 100 km/h w ciągu 8,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Warto dodać, że na rynku amerykańskim Camry oferowane jest z silnikami benzynowymi o pojemnościach 3,5 i 2,5 litra.

Układ hybrydowy został zestrojony z bezstopniową skrzynią e-CVT. Oczywiście ogromną zaletą przednionapędowej limuzyny jest niskie średnie spalanie. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym auto spaliło 5,8 litra paliwa na 100 km.

Okleina Tiger Eye w kolumnie środkowej zapewne nie każdemu przypadnie do gustu.
Okleina Tiger Eye w kolumnie środkowej zapewne nie każdemu przypadnie do gustu.
Kierowca do dyspozycji ma trzy tryby jazdy: ekonomiczny, normalny i sportowy. Odczucia z prowadzenia Camry są pozytywne. Auto mimo całkiem okazałych gabarytów uważnie słucha kierowcy. Dobrze prowadzi się w zakrętach a stosunkowo twarde zawieszenie efektywnie tłumi nierówności. Nie jest to może demon prędkości, ale też nie po to klienci wybierają Camry. To ma być wygodna i ekonomiczna limuzyna. I taka własnie jest.

Cennik Toyoty Camry otwiera kwota 141 900 zł. Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na kwotę 164 800 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Toyota Walder.

  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry
  • Nowa Toyota Camry

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • (2)

    GKA, co to za rejestracja? Sołtys kupił auto dla szpanu?

    • 3 10

    • Walder z Chwaszczyna.

      • 2 0

    • a o co pytasz?

      • 2 0

  • a m.in. w usa mają hybrydę ale też 2,5 L wolnossące 200KM i V6 3,5 L 300 KM

    opłaca się kupić tam, choćby w Kanadzie. i niech cena będzie taka jak w PL.

    • 1 0

  • Camry ??? (3)

    Kiedyś to była klasa,a teraz to co to jest ??
    Hybrydowa imitacja silnika z imitacją starego dobrego automatu CVT ???
    Profanacja nazwy Camry.

    • 5 5

    • (2)

      Akurat eCVT jest o niebo lepsze od zwykłego CVT.

      • 1 0

      • ... ijednoczesnie o niebo gorsze od wspolczesnego hydrokinetyka (np ZF) (1)

        • 0 1

        • Hydrokinetyk to muzeum

          Wiesz jak działa i jak zbudowane jest eCVT od Toyoty? Hydrokinetyk jest przestarzałą technologią.
          No i może parę argumentów za eCVT względem hydrokinetyka: 1) ma lepszą sprawność, 2) prostszą budowę mechaniczną czyli mniejszą awaryjność, 3) bardzo dobrze łączy kilka źródeł napędu.

          • 0 0

  • Jak można (7)

    w 2019 nie dać integracji ze smartfonem?

    Czekam aż ktoś w końcu wpadnie na pomysł, żeby nie pchać w multimedia swojego badziewia, tylko opracuje porządną apkę, podłączy monitor do obd i doda moduł łaczenia się z telefonem.

    • 8 2

    • (6)

      Samochód jest od jeżdżenia a bawienia się telefonem

      • 2 3

      • jak, jak?

        • 0 0

      • Rozumiem, że nie słuchasz w samochodzie radia (4)

        A nawigujesz z papierowym atlasem? Aby w pełni oddać się jeździe?

        Czy tylko tak sobie pitolisz od rzeczy?

        • 3 3

        • Czyli jak zabraknie Tobie smartfona to zginiesz bo nie wiesz jak posłużyć się tym "atlasem" ... (1)

          ...

          • 3 4

          • a jak kalkulator się popsuje to nic nie policzysz, tak mówiła pani od matematyki

            tylko że mi się w życiu kalkulator nie popsuł a do tego od paru lat noszę go stale w kieszeni (między innymi)

            • 2 1

        • ale radio jest i nawigacja rowniez wiec o czym prawisz?

          • 2 1

        • Wstyd

          przyznać się, że nie umie się czytać map i liczyć w pamięci.

          • 0 0

  • Lexus ES wersja Toyota, ewentualnie Renault Talisman wersja CVT/hybryda....

    Jesli droge hamowania ma jak ES (39m 100-0) to podziekuje.
    Tyle to 20 lat temu mialy samochody, teraz powinno byc blizej 35 m.

    • 1 0

  • Powrot w wielkim stylu bedzie jak wloza do niej silnik z IS-F

    • 1 2

  • (1)

    brzydka

    • 3 1

    • Kto co lubi, ale jak Cię nie stać to trzeba znaleźć jakieś minusy ;) Sam powiedziałbym ż ejest niezła. Ale za to osiągi już ma świetne, 2,5litrowy silnik i 218 KM, przy niskim spalaniu. Fajne te hybryyd

      • 2 0

  • Żart? (2)

    220nM i 180 max? Maluchem mam lepsze osiagi. Ile kosztuje normalna wersja do jeżdzenia? 250 tysia? To juz wole kolka olimpijskie

    • 7 7

    • Maluch jedzie max 110 leszczu (1)

      a twoje 4 zera pasują do ciebie jak ulał

      • 4 3

      • Zaiste merytoryczna riposta

        • 2 1

  • ''5,8 litra paliwa na 100 km" a ile przy pustych bateriach na trasie? 12...14 .... (33)

    Robię trasy po minimum 1000 km, nie ma dla mnie innej alternatywy, jak diesel. Cena jest skalkulowana dobrze, ale brak w ofercie diesli ( a to samochód na długie trasy) znacząco ogranicza ilość potencjalnych klientów. Inna sprawa, że to wygląda, jak wygląda, o gustach się nie dyskutuje, dla mnie jest niezbyt ciekawa zewnątrz, a już zupełnie nie do zaakceptowania wewnątrz. Peugeot 508 czy VW Arteon mają do zaoferowania więcej, przede wszystkim są dostępne z silnikami diesla.

    • 13 4

    • peżot albo wieś wagon :D

      to zes dał i do tego dizel :D

      • 2 2

    • (8)

      Przy prędkościach autostradowych jest coś około 8l/100. Czyli w trasie nie gorsza od diesla w mieście diesel nie ma szans.

      • 2 1

      • Przy 140 11l/100 bierze bez niczego (7)

        Diesel podobnej wielkości 7, nowa E nawet mniej.

        • 2 3

        • (6)

          Testowałeś? Zgodnie z testem drogowym (nie laboratorium) Autocentrum przy 140 km/h spalanie wynosi 6,5 l/100 km. "Bez pomiaru jesteś tylko człowiekiem z opinią"

          • 2 1

          • Czego spalanie? Zastanów się, więcej palą diesle.

            Pojedź hybrydą z pustyni bateriami 140 /h.

            • 0 1

          • Autocentrum testowało CHR przy 140km/h paliła 10.9l/100km (4)

            Dla rozeznania o czym rozmawiamy. Odsyłam do lektury YouTube.

            • 0 1

            • (3)

              CHR ma starszy napęd i inne opory. Autocentrum testowało ostatnio Camry i wynik jest 6,5 l/100km przy 140 km/h. Może już czas przyznać się do błędu i przestać zachwalać diesle?

              • 1 2

              • Takie są fakty, myślisz, że nudzi mi się i nie potrafię liczyć?

                20 tys pln rocznie mniej kosztuje mnie eksploatacja diesla . Daj linka do tego testu.

                • 0 1

              • Test przy pełnych bateriach, znalazłem go, po 50 km ile będzie pali (1)

                Jak mi diler zapewni, że to auto na 80 litrach benzyny dojedzie do Monachium, to ja na 100% przekonam szefa, żeby kupić Toyoty....

                • 0 0

              • To nie jest plug-in, więc po co gadka o bateriach? Są testy autokultu, są testy Pertyna. Wszędzie wyniki są zbliżone i zaskakująco niskie. Czas otworzyć oczy.

                • 0 0

    • Kłamiesz! (5)

      Ostatnio trasa ok 600km , trochę korków ale raczej prędkość w okolicach maksymalnej i średnia z całej trasy 5,6l - sprawdzone empirycznie !

      • 2 1

      • Chyba blisko dopuszczalnej 90 km/h małym samochodem. (4)

        Ja rocznie robię około 100 tys km różnymi samochodami, komu chcesz wcisnąć swoje sensacje. Przy średniej 120 km/h na dystansie 1200 km ( Gdańsk-Monachium)w Arteonie mam średnie spalanie 7,8l/100 i to jest bardzo dobry wynik. Diesel DSG190 KM, 2 osoby.

        • 1 4

        • no to widać jak mało wiesz i niewiele widziałeś. (3)

          ja piszę o cyklu mieszanym - jeśli weżmiesz pod uwagę chwilowe to zapewne i w twoim vw jak i w mojej toyocie licznik pokaże grubo ponad 30L w cyklu mieszanym gdzie głownie była trasa i trochę korków 5,6l dystans jak juz wspomniałem ok 600km - aktualnie nie prowadzę badań bo cieszę się tym co mam - a mam ciszę i komfort, gdybym był akwizytorem i walił tysiące km może tez skusił bym się na vw, albo nie nie skusił bym się...

          • 4 2

          • (2)

            Walka z wiatrakami. Oni i tak wiedzą, że diesel od VW pali mniej. A skąd wiedzą? Bo tak, bo wiedzą.

            • 2 3

            • Zastanów się dlaczego floty w całej Europie kupują diesle. (1)

              • 1 1

              • A ten dalej swoje..

                A nie bo tendencja się zmienia - moja firma postawiła na hybrydy.

                • 1 0

    • Można w dużym uproszczeniu przyjąć, że Toyota 2.5 bez układu hybrydowego, spala mniej więcj tyle (16)

      co hybrydowa z pustymi bateriami ( zapewne zaś Toyota hybrid z pustymi ogniwami będzie palić więcej). Dane z rynku USA :
      2018 Toyota Camry
      VehicleEPA Fuel EconomyDriver MPG
      2018 Toyota Camry XLE/XSE 2.5 L, 4 cyl, Automatic (S8), Regular Gasoline
      32 MPG 28 39 combined city/hwy city hwy 3.1 gal/100 mi
      Przy prędkościach dopuszczalnych (nie autostradowych) około 7.5//100. Powinno się podawać wartości dla pełnych i pustych baterii. Myślę, że jest szansa, aby przy 140 km/h zejść poniżej 10l/100 , ale niewiele poniżej. Im dłuższy przelot i więcej samochodów do wyprzedzania, innymi słowy, kiedy chcemy depnąć, tym ten wynik 10l/100 będzie trudniejszy do utrzymania. Samochód zasilany ON przy tej mocy na z reguły już około 500 Nm i to robi zasadniczą różnicę. Perpetuam mobile jeszcze nie wymyślono i przy długich przelotach napędy hybrydowe nie są żadną alternatywą dla ON.

      • 1 1

      • Ja rozumiem szef kazał bo VW mu się nie sprzedają (15)

        Alex, domyślam się że jesteś miernym handlowcem do tego bardzo zakompleksionym i złym że już diesle ci się nie sprzedają.
        Elaborat który przytoczyłes ni jak się ma do polskich realiów a auta benzynowe ni jak nie można porównywać do hybrydy - mimo iż w twym ciasnym rozumku uroiło się że to ten sam silnik bo ma taką samą pojemność do tego zupełnie zapominając o skrzyni.
        Sądzę że większość komentarzy pisze ten sam flustrat a aertona to on może jedynie używać jak klient się z nim umówi na jazdę próbną.

        Zaskocze cie jeszcze jednym, w toyocie nie ma opcji rozładowania akumulatorów, o których tak bzdurne opowiadasz - przez wiele postów powtarzając ten sam błąd.

        • 2 2

        • Oczywiście baterie są wiecznie naładowane :) (14)

          Nie rozbrajaj mnie ,bo pojęcie masz iluzoryczne. Zadałem jedno proste pytanie wyżej, dlaczego floty kupują diesle a nie hybrydy. Przemyśl proszę, to nie boli. Firmy nie potrafią liczyć kosztów? Byłbym pierwszy do zmiany tupu napędu, bo dla mnie liczy się koszt, a nie to, co jest pod maską.

          • 1 0

          • (2)

            Floty kupowały diesle. Nowa, wydajniejsza technologia hybrydowa dopiero wchodzi na rynek. Polecam sprawdzić dane za rok. A część flot będzie kupować diesle, bo jest inercja wspierana przekonaniami. A co do kosztów to zapytam po raz kolejny czy bazujesz na danych? Czy testowałeś spalanie nowego napędu hybrydowego? Albo czy chociaż sprawdziłeś co wychodzi z testów dziennikarzy? Czy jednak jesteś tylko człowiekiem z opinią?

            • 0 1

            • Mnie zależy żeby z punkt A do punktu B dojechać jak najniższym kosztem. (1)

              A trasy robię bardzo długie, często ponad 1000 km i rocznie około 100 000. Im mniej wydam na paliwo, tym więcej zostaje mi w kieszeni. Nie ma dla mnie znaczenia rodzaj napędu a koszty jego eksploatacji. Do tej pory jeszcze nie spotkałem tańszego napędu jak ten na ON. Koszty determinują wybór a nie własne upodobania. Był nawet chwilowo Lexus IS w wersji hybrydowej ( przy okazji wyboru auta na kolejne 2 lata) koszty jednak przejazdu do Monachium znacznie przewyższały koszty, jakie na tej samej trasie generuje samochód zasilany ON.

              • 1 0

              • I to się właśnie zmienia na korzyść nowych hybryd.

                • 0 1

          • Największe Polskie floty przechodzą na hybrydy - niedowiarku! (10)

            Pokusiłem się o poszukanie danych - i wniosek z tego jest jeden diesel się kończy!
            Jakimi autami jeżdzi np:
            Orange, Panasonica, Eurocash , PZU , instytucje bankowe, firmy Taxi (np EcoCar w trójmieście, w warszawie zdecydowana większość- taxi jest ze znaczkiem toyoty) mógł bym długo wymieniać bo lista jest spora

            Nadal diesla jest więcej i to nie ulega wątpliwości - ale to tylko kwestia czasu

            • 1 1

            • 100% racji ma krótkie trasy i krótkie roczne przebiegi (9)

              Niemcy majwieksza gospodarka Europy a diesli sprzedaje się coraz więcej to także fakt. Czyżby ci do bólu pragmatyczni Niemcy upadli na głowę?
              "Twarde dane na ten temat opublikował Volkswagen marka, która według niektórych miała najwięcej stracić w nagonce na diesle, zwłaszcza po aferze dieselgate. W Niemczech udział zamówień na samochody z silnikiem Diesla wzrósł z 39 proc. w 2017 roku do 43 proc. w roku 2018" I więcej kupują klienci indywidualni.

              • 0 1

              • (1)

                Reperkusje nie bez pośrednie Dieselgate dopadną VW jak i wielu innych dopiero w przyszłym roku - skąd bierzesz te hity- kary rozliczane będą pod koniec 2020! - szacowana kara dla vw to mniej więcej 9,2 mild euro (3/4 dochodów) - jedną z wielu przyczyn podawane jest odwrócenie się klientów od diesli (nie tych niemieckich oczywiście o których wspominasz)
                Jak myślisz kto za to zapłaci ?

                • 0 1

              • Już wszyscy płacą, ceny aut ostatnio podskoczyły o 20%

                Czy to spowoduje spadek sprzedaży aut z silnikami diesla? Trend jest raczej odwrotny w Europie. Mercedes, BMW i Audi w samochodach segmentu wyższego i premium więcej sprzedają samochodów napędzanych ON niż hybryd z benzyną razem wziętych. Wysofanie się lub ograniczenie przez Japończyków produkcji aut z silnikami diesla to tylko młyn na wodę dla producentów europejskich, nie tylko niemieckich.

                • 0 1

              • (6)

                Niemcy mogą mieć nieco inne statystyki względem innych krajów z powodu partiotyzmu ekonomicznego i braku dobrej hybrydy w VAGu, MB i BMW. Dobrej hybrydy to znaczy bezawaryjnej i wydajnej. Gdyby Toyota była niemiecka to wyniki byłyby już nieco inne.

                • 0 0

              • Mają najlepszą hybrydę na świecie w bolidzie F1 Mercedesa (5)

                Także technologię mają, czemu jej tak agresywnie nie reklamują? Bo są pragmatyczni?..

                • 0 0

              • (1)

                Aż się zakrztusiłem ze śmiechu. Jak w samochodach cywilnych zacznie obowiązywać regulamin F1 to pogadamy. Choć i to nie będzie miało wpływu bo drogi publiczne to nie tor wyścigowy. Jakie jest doświadczenie niemieckich marek z hybrydami drogowymi? A jakie Toyoty? Dzielą ich jakieś dwie dekady doświadczeń.
                To gdzie jest ten dealer Srebrnych Strzał? Dają w leasing?

                • 0 1

              • Dałem ci przykład kto ma technologię....ta z F1 wcześniej czy później

                Przeklada się na tę cywilną, to także cię bawi ?.A może obiło ci się o uszy BMW i8?

                • 0 1

              • (2)

                Nie reklamują? robią wszystko aby zmniejszyć uśrednioną emisję spalin - ale nie tak łatwo przełożyć motosport do codzienności. Ten rok jest mega wysypem aut zero emisyjnych - przetrzyj oczy.
                Cały vag na głowie staje żeby sprzedawać auta elektryczne/hybrydowe (ciekawostka- używają patentów toyoty dot. hybrydy drugiej gen.) - chłopie na jakim świecie żyjesz - pewne jest że nie tak łatwo przekonać klientów do elektryków, hybryd - toyota robi to od 20 lat i powoli zaczyna odcinać kupony - w vag to niszowa ciekawostka choć chcieli by było inaczej. Przypomnij mi proszę na kiedy VW planuje zakończenie produkcji aut z silnikiem diesla?

                • 1 0

              • Szybko nie nastąpi możesz być pewien (1)

                Był plan do bodajże 8 lat, ale już jest nieaktualny. Jedynie decyzje UE odnośnie emisji CO2 a w szczególności NOX mogą skutecznie całkowicie zabić technologię ON a w dalszej perspektywie także benzynową.

                • 0 1

              • A to ciekawe czy dyrektywy UE działają również w Australii? - tam juz vw z dieslem nie uświadczysz. Diesel za dobry był dla aborygenów czy co?

                • 1 0

  • a gdzie wersja na gaz? (1)

    ekologiczni hipokryci

    • 5 0

    • spokojnie, taksiarze już kminią jak zagazować nową hybryde - poprzednie gazowali az miło ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane