- 1 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 2 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (113 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (311 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Toyota Corolla. Nowa odsłona legendy
13 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
Jeszcze w tym miesiącu do trójmiejskich salonów trafi nowa Toyota Corolla. Samochód kontynuuje trendy wyznaczone wcześniej przez modele Auris i RAV4. To, co najbardziej zwraca uwagę w nowej Corolli, to przestronne wnętrze.
Toyotę Corollę bez przesady można nazwać samochodem kultowym. Określenie jej jako legendy motoryzacji też nie będzie przesadą. Od momentu rozpoczęcia produkcji - 47 lat temu - to najbardziej znana toyota na świecie. Wyprodukowano ją w ilości 40 milionów egzemplarzy. Koncern produkuje ją w 16 fabrykach i sprzedaje w 143 krajach (na 194 istniejące).
Toyota Corolla to produkt globalny. Egzemplarze, które trafią na polski rynek produkowane są w Turcji.
Stylistykę najnowszej, jedenastej już generacji Corolli, podobnie jak RAV4, wyznaczył Auris. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to przód z ostro ciętą linią reflektorów i przednim pasem z wlotami powietrza.
Corolla znacznie urosła. Auto ma aż 4,62 metra długości. Jeszcze niedawno tak duże były jedynie samochody segmentu D. Toyota podkreśla, że ma największą w swojej klasie odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami.
Przy większym rozstawie osi, wynoszącym teraz aż 270 cm udało się uzyskać bardzo dobry współczynnik Cx, wynoszący zaledwie 0,27.
Kto zapoznał się z Aurisem, ten we wnętrzu Corolli poczuje się bardzo znajomo. Najnowszą Toyotę wyróżnia panel na desce rozdzielczej, pokryty czarnym lakierem fortepianowym, w środku znajdziemy też chromowane wstawki. Dodatkowy smaczek to np. takie same klamki jak w Lexusie.
- Wyposażenie Corolli dla poszczególnych wersji jest bardzo zbliżone do Aurisa - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Najważniejsze różnice to: wersja Life ma już w standardzie radioodtwarzacz CD/MP3, wersja Premium ma klimatyzację automatyczną dwustrefową, a Auris jednostrefową. Samochód, niezależnie od wersji, posiada także standardowe koło dojazdowe.
Silniki? Znany już benzynowy 1.6, teraz dostępny będzie także z bezstopniową skrzynią CVT. Corolla dostępna będzie także z benzynowym silnikiem 1.33 oraz dieslem 1.4 D-4D.
- Sprzedaliśmy już pierwsze egzemplarze tego niezwykle ciekawego samochodu - mówi Maja Lesińska.
Samochód lada dzień oficjalnie zadebiutuje w salonach. - A pierwsi klienci odbiorą samochody w lipcu. Zaplanowana cena podstawowego modelu z silnikiem 1.33 wynosi 62 900 zł - dodaje Jarosław Omelańczuk, reprezentujący firmę Anro Trade Toyota Chwaszczyno.
Mart
Miejsca
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2013-06-14 22:55
-Waldi kupił toyotę
-to nie jego, słyszałam jak mówił że to toyota karola- 2 1
-
2013-06-15 15:38
toyota corolla z automatem to najlepsze auto na kuli !
- 1 0
-
2013-06-15 15:41
dlaczego w USA auto sa o polowe tansze what ?
takie auto corolla ,automat nawet skora 2.litry benzyna( w usa nie ma diesla to za bogaty kraj na syf) kosztuje 20 tysiecy dollarow .
- 1 1
-
2013-07-16 13:52
Wnętrze to niesłychany gniot .
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.