• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota GT86. Gdzie jest tor?

Bawo,Mart,Ps
1 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota GT86. Ma charakter!



W dość konserwatywnej ofercie Toyoty od dawna brakowało właśnie takiego auta. Nieco szalonego i pełnego sportowego ducha. Podobnie jak zabieg upiększający ożywia twarz zmęczoną upływem czasu, tak GT86 wnosi nowy powiew świeżości do gamy modeli japońskiej marki.



Gdy GT86 zadebiutowała na rynku, wszyscy jednym tchem wymieniali jej godnych poprzedników, przede wszystkim Corollę Levin AE86. Do panteonu sportowych Toyot załapały się też Celica i Supra, choć to przede wszystkim do AE86 nawiązuje GT86.

Już sam wygląd wskazuje, że nie jest to samochód dla wysublimowanego estety. Stylistyka GT86 jest trochę toporna. Mocno cięte i wyraźnie zarysowane linie, brak płynnych przejść między elementami, całość wygląda jakby poskładano ją z poszczególnych elementów nie troszcząc się specjalnie o kompozycję całości. I dobrze.

Pozycja w środku od razu zdradza z czym będziemy mieli do czynienia. Siedzi się bardzo nisko, nawet niżej niż np. w Porsche Cayman. Pozycja kierowcy jest perfekcyjna. Fotele doskonale trzymają każdą część ciała narażoną na przeciążenia. Niewielka, skórzana kierownica doskonale leży w dłoniach, nie ma na niej żadnych przełączników. Tutaj są zupełnie zbędne. Gdyby jeszcze przyciski na desce nie raziły tandetnym plastikiem, byłoby idealnie.

  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86


Przycisk start i spod maski wydobywa się coś przypominające chropawe zgrzytanie. To dwulitrowy boxer Subaru wzbogacony przez Toyotę o własną technologię wtrysku D-4S i sześciostopniową skrzynię. W której zresztą biegi zmienia się rewelacyjnie. Skok lewarka jest króciutki, precyzyjny, dający chwilowy, bardzo przyjemny opór.

Zanim naciśnie się gaz, warto jeszcze pomyśleć, gdzie można znaleźć najbliższą trasę pełną zakrętów. 200 KM i 7,6 sekund o setki nie czyni z GT86 mistrza długiej prostej. Tam gdzie widać ostre zakręty, już wiadomo, że mechaniczna szpera, tylny napęd, sportowe przełożenie układu kierowniczego, całkowicie wyłączalne systemy bezpieczeństwa, nisko położony środek ciężkości i niemal idealne rozłożenie mas pokażą na co stać Toyotę.

Gdzie jest tor? To pytanie towarzyszy kierowcy podczas każdej minuty jazdy. To nie jest auto na autostradę, nie do miasta, nie na zakupy czy kursowanie po nadmorskich bulwarach. Od wstrząsów zawieszenia może też spaść kapelusz. GT86 stworzono do driftu, do wręcz ostentacyjnego zamiatania tyłem w harmonii z silnikiem pięknie i głośno wkręcającym się na wysokie obroty.

Tu dzięki sprawnemu operowaniu prawą nogą i zakładaniu kontr, kierujący ma poczucie idealnego zestrojenia z autem, które pozwala mu na naprawdę wiele. Nawet początkujący amatorzy, nie wprawieni w tego rodzaju jeździe, po kilku dniach są w stanie wyczuć na czym "to" polega. Ma się wrażenie, że GT86 ze swoją lekką nadsterownością wręcz pomaga kierowcy. Obserwowanie zawodowców jeżdżących tym samochodem to czysta przyjemność. Tu kierowca decyduje w jaki sposób pokona zakręt, w jego rękach GT86 staje się jeszcze bardziej posłuszna i wręcz przewidująca zamiary tego, kto trzyma kierownicę. Gdzie jest tor?

Hamulce GT86 cały czas pozostają bardzo wydajne, zużycie paliwa, wahające się między 10 a 12 litrów na setkę, w tego typu samochodzie też nie przyprawia o ból głowy.

Amatorzy tuningu czy podkręcenia również znajdą w GT86 coś dla siebie. Samochód jest przygotowany do modyfikacji np. silnika czy zawieszenia.

Na naszym rynku Toyota GT86 występuje w dwóch wersjach wyposażenia - Sol i Prestige. Ta pierwsza obejmuje m.in. sześć poduszek powietrznych, aluminiowe felgi "siedemnastki", ksenony, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzację dwustrefową, system bezkluczykowy czy system multimedialny Toyota Touch. W wersji Prestige Toyota GT86 oferuje dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą oraz podgrzewane fotele przednie.

Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią to 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Można też dopłacić 7000 zł do automatycznej skrzyni biegów, tylko po co?

Samochód udostępniony do testu przez Toyota Carter, przedstawiciela marki w Trójmieście.




Bawo,Mart,Ps

Opinie (34)

  • Fajna furka do wypadow na drobne zakupy do Biedronki... (4)

    Odpowiadajac na ostatnie pytanie w tekscie: po to, zeby sie nie zmeczyc stojac w korku.

    • 15 2

    • Wybacz, ale do biedronki jedynie DODGE RAM. (2)

      • 7 2

      • To już jest nudne... (1)

        ...ciągle tylko ram-s****.

        • 5 2

        • co się dziwisz jak ktoś ma szeroki tyłek i tylko do ram-a mu się mieści:D

          • 1 0

    • kup sobie lacetti albo logana

      nie będziesz musiał brać kredytu i stołować się w biedronce

      • 0 0

  • fajny motorek, D4S

    Lubię to!

    • 3 0

  • A może właściciel tej Toyoty (9)

    chciałby się pościgać ze mną? Moje auto wygląda mniej sportowo, ale ta zabawka nie ma szans.

    • 4 13

    • (7)

      W tym samochodzie nie chodzi przecież o moc, ale o wykorzystanie techniki jazdy i możliwości sportowego zawieszenia; jak kierowca d*pa, to mu nawet Jaguar nie pomoże, a "miszczem prostej" to potrafi być każdy.
      Prawdziwa zabawa zaczyna się wtedy, kiedy robi się wąsko i kręto.

      • 23 0

      • jaki silnik? (6)

        tego XF?

        • 2 1

        • 3.0 Diesel (5)

          V6, dwie turbosprezarki, 276 koni. Niestety wersja benzynowa 3.0 l byla slabsza jak kupowalem, a 4.2 lub 5.0 Supercharged straszliwie żłopią, więc wybrałem tego i nie żałuję.

          • 0 15

          • no to mogę spać spokojnie

            za wolny jesteś hehe ..pozdrawiam:)

            • 8 0

          • czyli jesteś typowym "miszczem prostej"; na krętej drodze dostałbyś po tyłku w tej ciężkiej krowie w dieslu; twój Jag waży 1800 kg - prawie o 600kg więcej niż ta Toyota, a tych 72 km więcej, na krótkich krętych odcinkach drogi nawet nie zdążysz wykorzystać;

            • 5 0

          • masz Jaguara i żałujesz na paliwko?

            • 2 0

          • bzdury klepiesz
            XFR 5.0 Sc przy spokojnej jezdzie miejskiej spala 12-14 litrów
            bezposredni wtrysk benzyny czyni cuda :)

            • 1 0

          • pierwsze lepsze m power e46, rucha cię na każdym zakręcie

            • 0 0

    • XF z Kochanoskigo z Sopotu?

      Tym śmietnikiem chcesz się ścigać...?
      Oszalałeś?

      • 9 0

  • a ten automat (4)

    to automat
    czy dwusprzęgłowa
    czy sekwencja.....
    ??? wbrew pozorom to jest różnica

    • 2 0

    • (3)

      chodzi Ci o sprzęgło hydrokinetyczne?

      • 0 0

      • nie chodzi mi o typ skrzyni (2)

        ...automat z konwerterem momentu
        ....dwisprzegłowa ( moga być sprzęgła mokre lub suche)
        .... zrobotyzowana skrzynia manualna z możliwościa automatycznej zmiany biegów ....
        jeszcze jakieś pytania ??

        • 0 3

        • popisówa z rana dobra jak smietana (1)

          • 5 0

          • było pytanie

            .. a mi tu ktoś ze sprzeglem wyskoczył ...
            no to wyjasniłem... a że z rana no co ja poradzę że na pierdoły odpisuje z rana bo później mam wazniejsze sprawy na głowie

            • 1 1

  • jaki tor (1)

    taka fura to na obwodnice a nie na tor

    • 4 3

    • na grunwaldzką!!

      na obwodową za wolny

      • 1 0

  • Piękna sylwetka (4)

    tylko skrzywdzili go takim motorem. Tor trzebaby posypac piaskiem, aby pozamiatać ogonem.

    • 1 0

    • (3)

      Ae86 miała maksymalnie 130KM.
      Lotus elise ma 120. Lotus Exige 230. O lotusie 7 nie wspomnę :D

      Naprawdę nie trzeba wstawiać w auta silników o wielkiej mocy by osiągnąć bardzo dobre rezultaty.

      • 2 0

      • (2)

        ...tylko to auto ma 1260 kg, a repliki lotusa (tudzież caterhamy) - od 550 do 700.

        • 2 0

        • no fakt ze gt86 ma lekką nadwagę na tle lotusów, ale nie aż taką by 200KM w mimo wszystko relatywnie lekkim RWD przestało dawać rade.
          IMWHO oczywiście bo nie jeździłem :D

          • 1 0

        • Odchudzanie

          Zawsze można Tojkę wypatroszyć - do 1000 się zejdzie

          • 1 0

  • niepoprawni (1)

    Jak to nie ma zakrętów. W Sopocie Malczewskiego i Sopocka tam nie jeden rajdowiec lądował na drzewie albo na barierkach,tam można poszaleć . Policja blisko, Straż Pożarna blisko, Pogotowie trochę dalej

    • 5 0

    • cmentarz blisko ;P

      zapomniałes dodać.

      • 2 0

  • TOYOTA ??? (1)

    Taka to Toyota jak z malucha Mercedes - to w 100 % SUBARU ze znaczkiem Toyoty - opracowane i wyprodukowane w fabryce Subaru - ale oyota - SUPER !

    • 2 1

    • toyota

      potrafi robić sportowe auta. Może nie robili ich zbyt wiele ale kilka takich pojazdów sie im udało. Z silnikami też mają doświadczenie - robią ultralekkie jedostki dla lotusa.

      • 1 0

  • tandetna

    siedzialem w niej na ostatnich targach w ergo i odczucia wobec niej mam niemiłe.
    szyba w drzwiach lata przy otwieraniu i zamykaniu, tanie plastiki imitujace włokno weglowe.
    jesli chodzi o wykonanie to tandeta.
    ciekawe jak z jazda? moze lepiej?

    • 1 1

  • W Japonii

    po przeliczeniu ok. 80 tys zł.Ciekawe gdzie te 50 patyków się podziewa????

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane