• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota. HSD trafi pod strzechy?

Bawo,Mart,Ps
4 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Hybrydowa toyota yaris. Faworyt w "rajdzie o kropelce".



"Żeby te księgi zbłądziły pod strzechy", wzdychał Adam Mickiewicz. Podobnie wzdychali pewnie ludzie z Toyoty, gdy wypuścili na rynek hybrydowego yarisa. Życzenie Japończyków może się spełnić, yaris HSD ma dużą szansę na sukces.



O parametrach hybrydowej toyoty pisaliśmy tutaj. Gdy nadszedł czas na bliższe poznanie z samochodem, najbardziej ciekawi byliśmy czy rzeczywiście tak mało pali. Realne spalanie pojazdu z reguły mocno odbiega od katalogowych wartości podanych przez producenta, a tym bardziej sloganów reklamowych. Toyota deklaruje, że w ruchu miejskich spalanie hybrydowej "yariski" może wynieść jedynie 3,1 litra. Czy rzeczywiście?

Zanim jednak przekonaliśmy się, ile toyota rzeczywiście spaliła paliwa, doceniliśmy w niej parę elementów. Przede wszystkim praktyczność. Baterie z których samochód czerpie energię ukryto pod tylnymi siedzeniami, dzięki czemu w pełni można wykorzystać bagażnik. Jest także koło zapasowe, zamiast zestawu naprawczego. Całość jest całkiem przyzwoicie wykonana, a obsługa wszystkich pokładowych elementów banalnie prosta.

  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd
  • Toyota yaris hsd


Jazda małą toyotą jest też bardzo przyjemna. Zawieszenie nie hałasuje i dzielnie znosi nierówności dróg. W każdej sytuacji Yaris prowadzi się bardzo przewidywalnie. Jazda hybrydowym modelem niczym nie różni się od tej z tradycyjnym napędem. Dużo radości sprawia zerkanie na monitor przepływu energii. Widać, kiedy jedziemy wyłącznie na silniku elektrycznym, oszczędzając paliwo. Zasięg w elektrycznym trybie "ev" jest niewielki i wynosi kilka kilometrów, w korkach jednak sprawdza się wyśmienicie. W kabinie samochodu panuje też wtedy zupełna cisza.

Toyota yaris hsd lubi miasto. Po nim jeździ się nią najprzyjemniej. Na pozamiejskich szlakach we znaki dają się niedogodności związane z bezstopniową skrzynią biegów. Gdy mocniej wcisnąć gaz, silnik wyje jakby robiono mu straszną krzywdę. Auto zwiększając prędkość utrzymuje też stałe obroty silnika spalinowego. To praktyczne i efektywne rozwiązanie, na trasie jednak może być wyzwaniem dla uszu.

Co z zużyciem paliwa? Deklarowane przez Toyotę 3,1 litra jest jak najbardziej możliwe do osiągnięcia. Pod warunkiem, że będziemy jeździć jedynie w trybie "eco" i zgodnie z zaleceniami ekologicznej jazdy. Co prawda daewoo matiz z działkowcem za kierownicą wyda się nam wtedy prawdziwym demonem prędkości, podobnie jak stareńkie polo z dieslem sdi. Jazda lewym pasem będzie prawdziwym wyzwaniem, nie mówiąc o wyprzedzaniu.

Użytkując małą hybrydę w zupełnie przeciętny sposób, a nawet mocno wykorzystując jej możliwości zarówno w mieście jak i na trasie, ani razu nie spaliliśmy więcej niż 5 litrów na każde przejechane sto kilometrów. Przeciętne zużycie wyniosło niewiele ponad 4 litry. To świetny wynik.

Kosztująca 65 tysięcy złotych hybrydowa yaris ma być konkurencją głównie dla małych, miejskich aut z dieslami o niewielkich pojemnościach. Na jej korzyść przemawiać może bezproblemowa eksploatacja. Hybrydowym Priusem Toyota udowodniła, że ten rodzaj napędu jest bardzo mało awaryjny, a np. baterie spokojnie wytrzymują przebiegi rzędu 400 tysięcy kilometrów. Niewykluczone więc, że za kilka lat taki rodzaj napędu przestanie być traktowany jako ekologiczna fanaberia czy ciekawostka dla ekscentryków ze sporym portfelem. Czego życzymy toyocie yaris, bo to naprawdę udane auto.

Samochód do testów udostępniony przez Toyota Carter, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (33)

  • 65 tysięcy (1)

    czyli 25 więcej niż ten sam samochód z tradycyjnym silnikiem, raczej tylko dla miłośników nowinek technicznych, bo raczej furory na naszym rynku nie zrobi, bo ani to się nie zwróci, ani szału z jazdy nie zrobi, no chyba, że ktoś lubi dbać o środowisko.

    • 42 0

    • z tym stwierdzeniem ze furory nei zrobi to się do końca nie zgodzę - flotowi klienci patrzą głownie na koszty utrzymania i w nich widze potencjał zakupowy - to oni na potege kupowali diesele mimo drozszego zakupu.

      Chętnie zobaczył bym nawet przyblizone wyliczenie szystkich wersji silnikowych na dystansie 120 tys km. w przeciagu 5 lat. Koszt zakupu, koszt paliwa, koszty serwisu, koszt przejechanego 1 km.

      • 2 0

  • to rzeczywiście rekord (2)

    zużycia, tyle samo pali litrowy silnik z PSA w wiekowym Ax, 106,205, Saxo itp. Trzeba było dwudziestu lat żeby wrócić do normy.

    • 27 1

    • saxo, 106, 205 i 4,5l po miescie !?!?!

      heloł !!!

      Jak już jest kłopot z rozróżnianiem marzeń od rzeczywistości, to wiedz ze cos sie dzieje !!

      • 0 2

    • Panie kolego proszę wskazać wagę tych modeli i porównać do Yarisa to po pierwsze a po drugie względy ekologiczne można się z nimi nie zgadzać ale są i wszyscy producenci muszą się ich trzymać

      • 1 2

  • 65 tys. buehehehe

    Można za to kupić normalną w benzynie i zapas paliwa na 10 lat. Gdzie oszczędność?

    • 30 3

  • Zużycie paliwa (5)

    Moja Skoda Fabia Combi 1,9TDI 103 KM pali w niedzielę na trasie Gdańsk Chełm - Gdynia od 3,2(rekord) do 4,6/100km. Średnie zużycie w roku 4,8/100km. Po co mi takie eco.!

    • 16 5

    • w niedzielę może i tak, ale za to w pozostałe dni tygodnia pali 6-7/100 :P

      • 6 0

    • nie ma się czym chwalić

      mój skuter pali w mieście w szycie 2,5/100 km :-P

      • 0 1

    • tak wiem... potem jadę za taką ... co mknie.... (1)

      40km/h tam gdzie 70 a jak widzisz 500m przed sobą czerowne światło to się toczysz jak leń śmierdzący...

      • 4 4

      • Dlaczego obrażasz innych M5?

        I potem stereotypy o BMW...

        • 1 0

    • kup sobie prawdziwy samochód

      • 1 2

  • Z tą ceną to jakiś niewypał

    Ogólnie pojazd dla skrajnych eko i grupy osób, które nie potrafia liczyc.
    No i dla wąskiej grupy, która ma zamiar przejechac tym pojazdem ok 600tys km, żeby zwróciła sie różnica w zakupie. O serwisie skromnie nie wspominam.

    • 17 1

  • za tą cenę można miec naprawdę komfortowe auto, myślę że ten samochód (1)

    będzie dobry raczej do lansu, również dopóki państwo nie będzie wspierać/dopłacać albo dawać ulgi na takie auta to nie będzie dostępne dla przeciętnego kowalskiego. A jeśli chodzi o Yarisa to fajne auta .

    • 10 0

    • A po co RP miałaby dopłacać?

      Przecież wiemy, że od podstawówki CO2 to jedna wielka ściema...

      • 2 0

  • porażka (1)

    mój golfik 3 TDI nie da mu szans

    • 6 1

    • ach ten golfik 3tdi

      chetnie cie rozjade moim land cruiserem z 5.7V8 w benzynie ...

      • 0 0

  • eeee tam... (3)

    ja se jeżdżem amerykancem 5,7 lytra i mam w zadku co on spali.. 23 lytry to norma. Stac mnie - jestem z Wejerowa (GWE). Chodzę na solkę 4 x w tygodniu i mam tatuarz - tygrysa na biholu 29 cm obwód...

    • 8 7

    • 23 lytry

      to pali mój passat '99.

      • 6 0

    • 5,7 litra, to ty chyba mleka wypijasz...

      a z drugiej strony pewnie trochę kłuje w serduszko jak widzisz RAM-a albo F-a

      • 1 0

    • Taa jakiś rocznik '95 i przerobiony na gaz, musisz miec szacun zaczynajc 10 km na polnoc od gdyni

      • 0 0

  • (2)

    Porażka. Za taka cenę można kupić porządne auto, a nie klitke na kołach pełną akumulatorów.

    • 13 0

    • autko (1)

      To podaj jakieś normalne nowe autko za tą cenę? :) Tylko z podobnym wyposażeniem i dostępną w salonie.

      • 0 4

      • Honda Civic 1,6

        • 0 1

  • spalanie

    Na papierze 3,1 - 3,5, w rzeczywistości ponad litr więcej. Na papierze nowa Panda z najoszczędniejszym silnikiem 3,7 - 4,8. Nie wiem, ile w rzeczywistości. Tylko Panda jest dużo mniej wygodna. Kiedy producenci zostaną zmuszeni do podawania rzeczywistego zużycia paliwa?

    • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane