• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

Marcin Tymiński
29 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Kontrowersyjny wygląd, ale oszczędności paliwa spore. Oto Toyota Prius.

Toyota Prius to zielona wizytówka Toyoty. Ekologiczne, przy okazji mocno ekscentryczne auto na rynku obecne jest już od 19 lat. Przez te prawie dwie dekady samochód dorobił się dozgonnych fanów, którzy nie wyobrażają sobie posiadania innego modelu. Sporą popularnością Prius cieszy się np. w Stanach Zjednoczonych, gdzie można kupić go w cenie o wiele przystępniejszej niż na starym kontynencie. Wraz z kolejnymi wersjami samochód przeważnie korzystnie ewoluował, co od razu widać po jego najnowszej, czwartej odsłonie.



Podobno o gustach nie ma dyskusji. Nie będziemy więc rozprawiać o wyglądzie zewnętrznym Priusa. Patrząc na jego najnowszą wersję, przez chwilę nie wiedzieliśmy, gdzie Prius ma przód, a gdzie tył, w jego przypadku ważniejsze jest jednak co innego. Samochód jest obecnie większy i przestronniejszy. Nasz "outsider" kusi nie tylko obszernym wnętrzem, ale i wygodną pozycją za kierownicą. Widoczność też jest całkiem niezła. W poprzednich wersjach siedziało się o wiele mniej komfortowo. Obsługa nieco wciąż futurystycznie wyglądającego kokpitu jest stosunkowo prosta, nikt nie powinien się zgubić poznając kolejne elementy obsługi hybrydy. Minusy wnętrza? Materiały wykończeniowe w środku mogłyby być nieco lepsze, gdzieniegdzie po oczach biją tanie plastiki.

Sporym mankamentem nie tylko Priusa, ale i np. hybrydowych Lexusów był układ kierowniczy zupełnie znieczulony na wszelkie doznania płynące z drogi. To jednak nie GTA i odrobina realnej przyjemności z prowadzenia auta by się przydała. Obecnie Priusa prowadzi się jak sporego sedana. Rozstaw osi ma zresztą taki sam jak Avensis - 2700 mm.

Co jednak najważniejsze, w aucie jest bardzo cicho, do uszu kierowcy i pasażerów nie dobiega już jednostajne wycie silnika jak miało to miejsce w poprzedniej generacji Priusa. Nadwozie Priusa jest też o 60 proc. sztywniejsze dzięki większemu wykorzystaniu wysoko wytrzymałej stali. Zawieszenie jest dość komfortowe i dobrze tłumi nierówności.

  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
Osiągi Toyoty Prius nie zrobią na nikim wrażenia. 180 km/h prędkości maksymalnej i 10,6 sekundy do "setki" oraz 122 KM całego napędu hybrydowego - tak to wygląda na papierze. Samochód potrafi jednak być całkiem żwawy i to mimo bezstopniowej przekładni. Zjawisko "wycia" podczas dynamicznego przyśpieszania prawie nie występuje, a Toyota równomiernie rozwija moc.

Producent przekonuje, że Prius może spalać 3,3 litra paliwa na 100 km. Wynik podawany przez Toyotę raczej trudno uzyskać, ale nowy Prius rzeczywiście potrafi być oszczędny. I to bardzo. To największa zaleta ekscentrycznej hybrydy. Niezależnie czy jedziemy po mieście, szybko mkniemy autostradą z kompletem pasażerów, żabimi skokami poruszamy się w korkach lub do pełna załadujemy bagażnik (ten jest pojemny, szkoda tylko, że ma dość niską ładowność - 385 kg), Prius "nie chce" spalić więcej niż 4,4 litra na "setkę". To naprawdę świetny wynik. Jeżdżąc Priusem stacje benzynowe odwiedza się naprawdę rzadko.

Salony Toyoty w Trójmieście

Toyota Prius to pojazd dla kogoś, kto ceni sobie oszczędną jazdę, lubi hybrydy, a nie przepada za motoryzacyjną masówką. Musi jednak pogodzić się też z tym, że za kierownicą Priusa należy zapomnieć o sportowych doznaniach. Im dłużej jednak się Priusem jeździ, tym więcej pozytywnych uczuć żywi się do tego samochodu.

Niewątpliwa przyjemność z posiadania topowej hybrydy Toyoty jednak kosztuje. Podstawową wersję Priusa - Active (dobrze wyposażoną, m.in. w systemy bezpieczeństwa) kupimy za niespełna 120 tys. zł, wersja Prestige kosztuje jednak już ponad 144 tys. zł. Tu wyposażenie jest naprawdę bogate, na pokładzie auta oprócz np. zestawu kamer, systemu monitorowania martwego pola czy systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu znalazł się także np. wyświetlacz HUD. Za Toyotą Prius przemawia jednak jeszcze jeden argument. To praktycznie bezawaryjne auto.

Samochód do testów użyczony przez firmę Carter, przedstawiciela Toyoty w Trójmieście

Miejsca

Opinie (100) 1 zablokowana

  • (23)

    A ile kosztuje wymiana akumulatorów i kiedy trzeba to wykonac, jak dobrze policzyć to sie okaże, iz rzeczywisty koszt jazdy będzie odpowiadal pojazdowi ze zuzyciem na poziomie może 8 10 litrów benzyny.

    • 7 12

    • Nigdy

      A jak juz to pojedyncze ogniwa.

      • 0 0

    • (3)

      gwarancja na akumulatory to 10 lat

      • 3 0

      • (2)

        Elementy układu hybrydowego posiadają gwarancję producenta na 5 lat lub 100 000 km (co wcześniej nastąpi). Jednak jeżeli Twój samochód pomyślnie przejdzie test układu hybrydowego, to gwarancja na akumulator hybrydowy może zostać przedłużona o kolejny rok lub 15 000 km (co wcześniej nastąpi). Gwarancję tę możesz corocznie odnawiać aż do osiągnięcia przez samochód wieku 10 lat.

        • 0 0

        • (1)

          Gwarancję się przedłuża oczywiście co roku Extra odpłatnie :)

          • 0 0

          • tak to się zgadza ale się opłaca. akumulatory w hybrydach są trwałe a gwarancja do 10 lat na nie w priusie to dodatkowy zabezpieczenie.

            • 0 0

    • Prius (5)

      Mam Priusa od 12 lat, nie ma żadnych problemów z akumulatorem ani z potrzebą ich wymiany. Według inżynierów Toyoty cykl życia akumulatorów nie jest przewidziany na lata tylko na ok. 400 000 przebiegu. Pozdrawiam.

      • 5 1

      • Elementy układu hybrydowego posiadają gwarancję producenta na 5 lat lub 100 000 km.

        • 0 0

      • Cudowne auto

        Mam 3-letniego Priusa. Cudowne auto, mało pali, jest ciche i nic się nie dzieje. Znajoma ma 9 letniego priusa i też oprócz części eksploatacyjnych nic nie musiała robić w przeciwieństwie do męża, który jeździ 2 letnim mercedesem:) Auto idealne do miasta! Jeździłam już też nowym priusem. Porównując oba modele to nowa mniej pali, szybciej przyśpiesza, więcej ma "gadżetów" ułatwiających życie. Polecam aczkolwiek hybryda nie jest autem dla każdego, z pewnością nie jest autem dla tzw. "napiętych".

        • 5 1

      • W moim padl po 225 000 przebiegu (2)

        wiec rzeczywistosc nie jest tak rozowa

        • 2 0

        • aku

          WIadomo, z tym różnie może być od użytych komponentów, montażu itd. Piszę tylko jak było projektowane auto, a na zużycie wpływa wiele różnych czynników.
          W Toyocie Prius wiele osób opiera się na nieprawdziwych informacjach, pamiętam jak były te samochody komentowane kiedyś, a teraz nagle hyrbydy mają praktycznie wszystkie marki w ofercie ;)

          • 0 0

        • Ty tak na poważnie? Jeżeli ktoś ci pisze, że coś będzie działało przez 5 lat to nie spodziewasz się,

          że jest mała szansa wcześniejszej awarii? Poczytaj o "Mean Time Between Failures".

          • 1 0

    • nie zdazylo sie jeszcze aby kiedykolwiek ktokolwiek wymienial akumulatory w toyocie w Gdansku ! (1)

      wiec o czym Ty piszesz ? zero wiedzy = troll = glosujacy na pis

      • 4 2

      • Bo nikt o zdrowych zmysłach jeszcze tego auta nie kupił?

        • 3 0

    • (5)

      ktos kto kupuje Priusa nie jezdzi nim 8-10 lat

      • 3 2

      • (4)

        bo akumulatory jednorazowe.

        • 2 1

        • z akumulatorami nie ma żadnych problemów (2)

          trzeba tylko ogarnąć temat

          • 3 0

          • (1)

            I mieć dobrego specjalistę elektryka, który nie jest tani.

            • 0 0

            • nie trzeba elektryka

              wszystko można znależć na Youtube. Znajomy mi rozkręcał ten akumulator w rekawiczkach, bynajmniej nie żeby go wymieniać tylko obejrzeć i oczyścić styki.

              • 0 0

        • na akumulatory priusa kolego to ty dostajesz nawet do 10 lat gwarancji i cie nie powinny interesować. z pewnością nie są one jednorazowe.

          • 9 1

    • Podobno ok 8000 zl i jeszcze sie nie zdazylo, zeby ktos musial wymienic (3)

      Dodatkowo w razie konieczności w razie awarii można w baterii wymieniać pojedyncze celki. Czyli bez obaw. To Toyota jest a nie ekologiczny i zaawansowany technologicznie (przynajmniej na papierze) TDI z firmy VW

      • 12 2

      • (2)

        No nie wiem. Znajomy w Priusie wymieniał...

        • 4 2

        • (1)

          w priusie? ja swoim na taxie śmigam już kilka lat i nie zapowiada się w najbliższym czasie na jakąkolwiek ingerencję w jego akumulatory.

          • 1 0

          • To włącz tryb ECO a nie na samej benzynie zapindalasz bo Aku już dawno wysiadły.

            • 1 0

  • To praktycznie bezawaryjne auto? (17)

    Psuje się na potęgę elektryka oraz sztywne zawieszenie auta. Kompl amortyzatorów, które szybko się psuja na naszych tzw. drogach kosztuje kilka tys. zł!

    • 2 7

    • EJ janusz

      A skąd człowieku masz te dane masz priusa czy cos gdzieś słyszałes ja mam priusa i przebieg 430 tys i jakoś nic się nie stało i znam jeszcze kilka osób które maja (srodowisko taxi) zawieszenie jest takie samo jak w auris czy corolla tak dla twojego info

      • 0 0

    • Parę minusów jest (3)

      Minusy upatrują przede wszystkim w twardym zwieszeniu oraz podsterowności, która przeszkadza w szybkim pokonywaniu zakrętów. Powtarzające się uwagi dotyczą także kiepskiej widoczności do tyłu i daleko wypuszczonych przednich słupków, które z kolei utrudniają obserwację drogi. Sporo kontrowersji budzi także wygląd nadwozia i kosmiczny układ kokpitu.

      • 2 0

      • Toyota (1)

        Toyota wyprzedza troche znowu konkurencje, pamiętam jak wychodziła pierwsza Toyota dostępna na rynku europejskim w 2003 r I jakie wzbudzała negatywne emocje, a aktualnie okazuje się że dzięki temu auto aktualnie wygląda bardzo nowoczęsnie w porównaniu do innych aut z tamtych lat.

        • 0 1

        • Złe dane, 1998 rok.

          • 0 0

      • Przy jakiej prędkości ta podsterowność się pojawia?

        Bo widząc twój nick, sorki, mam skojarzenia z 150km/h i kaszubskimi wsiami.

        • 2 0

    • Nie dla działkowiczów (2)

      Niektórym użytkownikom może doskwierać brak możliwości montażu haka holowniczego Prius nie może niczego holować.

      • 0 0

      • (1)

        a po co? haki w osobówkach są dobre dla Januszy. I tak go nie używają

        • 4 1

        • tobie to pewnie i fotela nie potrzeba

          • 0 0

    • ale masz pojęcie trolu (1)

      Po pierwsze nic sie nie psuje, to jest fakt. Kogo byś nie spytał kto jeżdzi tym autem to samo ci powie. Po drugie nic sie nie psuje, a po trzecie jak się jednak zepsuje to kupisz za grosze na Allegro używkę (bo i tak będzie trwalsza niż zamiennik).

      • 1 0

      • Znaffca części ze szrotu? ;)

        • 1 1

    • Koszt baterii #$@! (2)

      Koszt takiej baterii do Priusa II to 8070 zł pod warunkiem, że w rozliczeniu oddamy serwisowi ASO starą baterię.

      • 4 0

      • a po co ci nowa bateria ?

        Jeżeli wogóle kiedykolwiek wysiądzie, to można kupić po 3 letnim rozbitku za niecałe 2tys. albo wymienić tylko 1-2 moduły z 28 za ok. 50$ szt. Chociaż może niepotrzebnie to piszę, bo jak ludzie zaczną kupować te samochody to może części zdrożeją.

        • 1 0

      • A dlaczago miałby nie oddawać starej baterii? Stolik sobie z niej zrobi?

        • 1 0

    • Ceny wybranych części (3)

      Akumulator 680 zł, tłumik środkowy (kompletny, razem z katalizatorem) 7 010 zł. Czy to tanio i bezboleśnie, oceńcie sami ;)

      • 2 0

      • ceny (2)

        To prawda, cena katalizatorów w tym aucie to masakra, na szczęście są zamienniki :) ALe można jeździć I z zapchanym ;)

        • 1 0

        • (1)

          A tak po prostu wyciąć?

          • 0 1

          • kat

            Ciężko, niestety jest sonda przed katalizatore I za nim, przez co tak czy siak będzie Ci wyrzucał błąd katalizator (check engine). Można z tym jeździć bez problem, ale zawsze słąbo jak coś takiego się wyświetla ;)

            • 0 0

  • hybryda jest suuuper

    Miałem yarisa ponad 10 lat, teraz nowego od roku. Przypadkowo dostałem na zastępczy hybrydę. Polecam zamianę. Hybryda jest o wiele wygodniejsza dla kierowcy. Ma tylko hamulec i gas do deptania . Wszystkie sytuacje na parkingu, w garażu łagodzi silnik elektryczny, bez spalin w hali garażowej, wygodniejsza jazda, wolny bieg w korku, lekkie ruszanie.Nie ma sprzęgła, alternatora , zamiast dźwigni begów jest wygodny przełącznik do celu jazdy czy postoju. Każdy po kwadransie próbnych to wszystko przyzna. Różnica jest bardzo cenna, polecam, jest super.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    Wszystko pięknie tylko nie wygląd! (3)

    • 7 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      fakt (1)

      mam Priusa i jedno co mogę zarzucić Toyocie, to kiepskich stylistów. Mogliby "pożyczyć" choćby od Mazdy.

      • 2 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

        no ok

        no mogliby ale z drugiej strony każda marka jest inna i ma coś innego czym się wyróżnia. nowe modele toyoty mają to do siebie, że są odważniejsze i to moim zdaniem do nich pasuje.

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      żeście się przyczepili do tego wyglądu.złej baletnicy to i rąbek u spódnicy przeszkadza. prius ma mieć niskie spalanie, oglądać z każdej strony się go będzie tylko na myjce. wygląd nie jest w nim istotny. został wyprodukowany z myślą o środowisku.

      • 0 1

  • Nie napisali jeszcze o jednym (4)

    części tylko dostępne oryginalne i tylko w ASO Toyoty... Zero zamienników!

    • 1 0

    • a po co Ci zamienniki skoro auto nie psuje sie ?

      • 1 0

    • nie prawda (2)

      Zamienniki są, przynajmniej typowych części, aczkolwiek wolę kupić używany oryginał za grosze na Allegro niż zamiennik.

      • 0 0

      • (1)

        Podaj adres sklepu...

        • 0 0

        • zawieszenie wszędzie kupisz

          bo się pokrywa z Corollą itd, itp. A skomplikowane części kupuje się na Allegro używki. Musiałem wymienić pompę ABS, co było ewenementem na skale Polski i kosztowało mnie to 350zł. za używkę. W Toyocie trzeba by było dodać min. jedno zero. Do Toyoty po prostu się nie jeżdzi.

          • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    (2)

    Ale brzydactwo!. Poza tym pytam - kiedy nasze zapyziałe Państwo będzie dopłacało lub dawało ulgi na takie samochody?

    • 5 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Jakie dopłaty?

      Jeśli "państwo" daje Ci 100zł to wiedz że musi Ci zabrać 130-140zł, bo po drodze trzeba opłacić urzędników pobierających i "rozdających" dotacje, do tego politycy/urzędnicy muszą nakarmić siebie, rodzinę i znajomych (ośmiorniczki nie są darnowe) więc na końcu może dostaniesz stówkę. Pamiętaj że rząd nie ma żadnych swoich pieniędzy, ma tylko to co zabierze Ci w podatkach.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      A co to jest to "Państwo"? To my wszyscy. Jak masz dostać dopłatę to wszyscy się muszą zrzucić.

      • 1 0

  • "niespełna 120 tys.zł" (5)

    może "jedyne"..tego typu sformułowania przy takich kwotach, mając na uwadze średnią krajową nie brzmią dobrze,
    a tak po za tym ok

    • 9 1

    • zacytuje klasyka: "zmien prace, wez kredyt" (3)

      to sobie kupisz takie auto

      • 1 2

      • (1)

        zmieniłem, wziąłem i teraz mam jeszcze mniej, bo odsetki...
        co robię źle?

        • 3 0

        • zapisz się do partii, zostań asystentem posła (tylko partii nie pomyl)

          Jest szansa szybko zostać prezesem jakiejś państwowej spółki.

          • 0 0

      • myślę, ze problemem nie jest tu cena, tylko to, co innego można za nią kupić.

        za 120-140k można kupić już większość dostępnych na rynku modeli, w tym ładniejsze i praktyczniejsze:)
        to samochód, który można kupić jako czwarty dla szpanu, gdy ma się min. merca e, land rovera i jakieś cabrio/roadstera do zabawy. a i wtedy wybrałbym bmw i3.
        w innym przypadku jest to dorabianie ideologii do szpanu:) no, chyba, ze naprawdę się komuś podoba.

        • 0 1

    • zwłaszcza,

      że za tą cenę można już kupić kompakty klasy premium (a prius, jak by go nie chwalić jest po prostu kompaktem)

      • 1 0

  • Prius jest fajny,
    ja Go lubię.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    za dobra wersje Priusa zaplacicie 180 tys a tymczasem i jest to hybryda ! (8)

    Ktora przejedzie na samym pradzie do 1,5 km ! Takie auta kupuja ludzie, ktorzy chca oszczedzac i byc eko ale, wyjaca skrzynia biegow to masakra. Do tego (zapewne malo kto z Was wie) to jest auto 4 osobowe o nosnosci uwaga !!! 390 kg !!!
    Czyli jak wsiada 4 dorosle osoby to zapomnij o bagazu !

    konkurencja

    BMW 2 active tourer. Jest to auto plug-in a na pradzie przejedziesz do 40 km! Czyli jestesmy bardziej eko! I ma normalna skrzynie automatyczna od BMW a nie wyjace CVT jak w Priusie !

    Ladownosc w BMW to 515 kg i jest to auto 5 osobowe ! Do tego wyzej siedzicie itd. Auto kosztuje niecale 160 tys a za 20 tys mozecie dokupic dodatki. Mi z pelnym wypasem wyszedl koszt 212 tys ale jesli odrzucic wyposazenie, ktorego nie ma w Toyocie to cena bedzie na poziomie Priusa!

    A auto mamy wieksze, wykonane z lepszych materialow, duzo ladniejsze itd i do tego wliczone przeglady na 5lat/100 tys km

    • 4 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      uśmiałem się czytając to (3)

      Nawet mi się nie chce komentować. Najlepsza jest końcówka, czyli wliczone przeglądy na 5 lat. A potem samochodzik na szrot, jak każdy obecny Europejczyk.

      • 0 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

        (2)

        Co to znaczy europejczyk?
        Prius nie jest produkowany w Europie.

        • 1 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

          żle mnie zrozumiałeś (1)

          miałem na myśli tą świnkę czyli BMW

          • 0 1

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

            no tak kup se kie soul i bedziesz krolem na dzielnicy

            • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      zapomnailem dodac, silnik w Priusie ma 122 KM i do setki potrzebuje 10 sekund (2)

      BMW ma silnik 224 KM i do setki w 6,7 sek ! Nie ma czego porownywac. No chyba, ze ktos kupi najtanszego Priusa za 120 tys to bedzie faktycznie tanszy od BMW o 40 tys ale ...

      • 0 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

        (1)

        BMW o ktorym piszesz (225xe Active Tourer) ma 136 KM i 11.4sek do setki.
        Wolniej niz Prius IV.

        • 0 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

          zanim napiszesz znowu cos glupiego zajrzyj na strone BMW

          Laczna moc ukladu (tak jak w Priusie 122KM) w BMW to 224 KM ! silnik benzynowy 136KM i elektryczny o mocy bodajze 88KM a setka jest po 6,7 sek.

          • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Najdroszy PRIUS (o ktory jest ten artykul) kosztuje 148tys zl (ze wszystkimi dodatkami i doplatami).
      Nie ma wersji za 180tys.

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    Ten samochod zrobil sam bog ! (3)

    Toyota i honda to bogowie motoryzacji tyle.

    • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      racja... zwlaszcza honda

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Srogie piguły Macieju

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Coś ćpasz mocnego?

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane