• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

Marcin Tymiński
29 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Kontrowersyjny wygląd, ale oszczędności paliwa spore. Oto Toyota Prius.

Toyota Prius to zielona wizytówka Toyoty. Ekologiczne, przy okazji mocno ekscentryczne auto na rynku obecne jest już od 19 lat. Przez te prawie dwie dekady samochód dorobił się dozgonnych fanów, którzy nie wyobrażają sobie posiadania innego modelu. Sporą popularnością Prius cieszy się np. w Stanach Zjednoczonych, gdzie można kupić go w cenie o wiele przystępniejszej niż na starym kontynencie. Wraz z kolejnymi wersjami samochód przeważnie korzystnie ewoluował, co od razu widać po jego najnowszej, czwartej odsłonie.



Podobno o gustach nie ma dyskusji. Nie będziemy więc rozprawiać o wyglądzie zewnętrznym Priusa. Patrząc na jego najnowszą wersję, przez chwilę nie wiedzieliśmy, gdzie Prius ma przód, a gdzie tył, w jego przypadku ważniejsze jest jednak co innego. Samochód jest obecnie większy i przestronniejszy. Nasz "outsider" kusi nie tylko obszernym wnętrzem, ale i wygodną pozycją za kierownicą. Widoczność też jest całkiem niezła. W poprzednich wersjach siedziało się o wiele mniej komfortowo. Obsługa nieco wciąż futurystycznie wyglądającego kokpitu jest stosunkowo prosta, nikt nie powinien się zgubić poznając kolejne elementy obsługi hybrydy. Minusy wnętrza? Materiały wykończeniowe w środku mogłyby być nieco lepsze, gdzieniegdzie po oczach biją tanie plastiki.

Sporym mankamentem nie tylko Priusa, ale i np. hybrydowych Lexusów był układ kierowniczy zupełnie znieczulony na wszelkie doznania płynące z drogi. To jednak nie GTA i odrobina realnej przyjemności z prowadzenia auta by się przydała. Obecnie Priusa prowadzi się jak sporego sedana. Rozstaw osi ma zresztą taki sam jak Avensis - 2700 mm.

Co jednak najważniejsze, w aucie jest bardzo cicho, do uszu kierowcy i pasażerów nie dobiega już jednostajne wycie silnika jak miało to miejsce w poprzedniej generacji Priusa. Nadwozie Priusa jest też o 60 proc. sztywniejsze dzięki większemu wykorzystaniu wysoko wytrzymałej stali. Zawieszenie jest dość komfortowe i dobrze tłumi nierówności.

  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
  • Toyota Prius
Osiągi Toyoty Prius nie zrobią na nikim wrażenia. 180 km/h prędkości maksymalnej i 10,6 sekundy do "setki" oraz 122 KM całego napędu hybrydowego - tak to wygląda na papierze. Samochód potrafi jednak być całkiem żwawy i to mimo bezstopniowej przekładni. Zjawisko "wycia" podczas dynamicznego przyśpieszania prawie nie występuje, a Toyota równomiernie rozwija moc.

Producent przekonuje, że Prius może spalać 3,3 litra paliwa na 100 km. Wynik podawany przez Toyotę raczej trudno uzyskać, ale nowy Prius rzeczywiście potrafi być oszczędny. I to bardzo. To największa zaleta ekscentrycznej hybrydy. Niezależnie czy jedziemy po mieście, szybko mkniemy autostradą z kompletem pasażerów, żabimi skokami poruszamy się w korkach lub do pełna załadujemy bagażnik (ten jest pojemny, szkoda tylko, że ma dość niską ładowność - 385 kg), Prius "nie chce" spalić więcej niż 4,4 litra na "setkę". To naprawdę świetny wynik. Jeżdżąc Priusem stacje benzynowe odwiedza się naprawdę rzadko.

Salony Toyoty w Trójmieście

Toyota Prius to pojazd dla kogoś, kto ceni sobie oszczędną jazdę, lubi hybrydy, a nie przepada za motoryzacyjną masówką. Musi jednak pogodzić się też z tym, że za kierownicą Priusa należy zapomnieć o sportowych doznaniach. Im dłużej jednak się Priusem jeździ, tym więcej pozytywnych uczuć żywi się do tego samochodu.

Niewątpliwa przyjemność z posiadania topowej hybrydy Toyoty jednak kosztuje. Podstawową wersję Priusa - Active (dobrze wyposażoną, m.in. w systemy bezpieczeństwa) kupimy za niespełna 120 tys. zł, wersja Prestige kosztuje jednak już ponad 144 tys. zł. Tu wyposażenie jest naprawdę bogate, na pokładzie auta oprócz np. zestawu kamer, systemu monitorowania martwego pola czy systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu znalazł się także np. wyświetlacz HUD. Za Toyotą Prius przemawia jednak jeszcze jeden argument. To praktycznie bezawaryjne auto.

Samochód do testów użyczony przez firmę Carter, przedstawiciela Toyoty w Trójmieście

Miejsca

Opinie (100) 1 zablokowana

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    Ten samochod zrobil sam bog ! (3)

    Toyota i honda to bogowie motoryzacji tyle.

    • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Coś ćpasz mocnego?

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Srogie piguły Macieju

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      racja... zwlaszcza honda

      • 0 0

  • Jeszcze kilka generacji i może nawet człowiek nie będzie miał ochoty wydłubać sobie oczu patrząc na to szkaractwo

    wszystko idzie w dobrą stronę hahahah

    • 1 1

  • (8)

    4,4l/100km z piekielnie skomplikowanego i nietaniego samochodu, który pretenduje do miana niewiarygodnie oszczędnego i eko to raczej żałosny wynik...

    • 3 2

    • (6)

      W rzeczywistości wychodzi bliżej 7litrów czyli zwykłe auto.

      • 1 1

      • Dokładnie

        • 1 1

      • (3)

        Nie całkiem zwykłe bo niestety bez bagażnika, który w połowie zajmują ciężkie akumulatory!

        • 1 1

        • (2)

          Akumulatory nie sa w bagazniku tylko pod tylna kanapa.
          Waza 35kg czyli tyle co zatankowany zbiornik w przecietnym klompakcie
          Bagaznik ma 500litrow ppjemnosci.

          • 1 0

          • (1)

            A przypadkiem nie min. 67 kg?

            • 0 0

            • Nie mam teraz danych pod reka, ale w pierwszej wersji z 1997r wazyly 57kg.
              W wersji z 2009 waga ta wynosila 44kg.

              • 0 0

      • Spalanie 7L/100km w nowym Priusie wymagalo by BARDZO dynamicznej jazdy w miescie, zupelnie bez sensownej. Analogiczny zwykly samochod benzynowy spalilby wtedy pewnie 11-13L. Takze jakas oszczednosc to jest.
        Ale najwazniejsze w Priusie jest to jak cicho i bez wibracji sie porusza. Jest to nie do osiagniecia przez jakiegokolwiek diesla i niektore benzyny.

        • 2 0

    • nie 4,4

      tylko 3,5l w mieście. To III generacja pali 3,6 - 4,5l

      • 2 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    Auto za 30tys Euro przy zarobkach rzędu kilkaset Euro miesięcznie.

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

    za dobra wersje Priusa zaplacicie 180 tys a tymczasem i jest to hybryda ! (8)

    Ktora przejedzie na samym pradzie do 1,5 km ! Takie auta kupuja ludzie, ktorzy chca oszczedzac i byc eko ale, wyjaca skrzynia biegow to masakra. Do tego (zapewne malo kto z Was wie) to jest auto 4 osobowe o nosnosci uwaga !!! 390 kg !!!
    Czyli jak wsiada 4 dorosle osoby to zapomnij o bagazu !

    konkurencja

    BMW 2 active tourer. Jest to auto plug-in a na pradzie przejedziesz do 40 km! Czyli jestesmy bardziej eko! I ma normalna skrzynie automatyczna od BMW a nie wyjace CVT jak w Priusie !

    Ladownosc w BMW to 515 kg i jest to auto 5 osobowe ! Do tego wyzej siedzicie itd. Auto kosztuje niecale 160 tys a za 20 tys mozecie dokupic dodatki. Mi z pelnym wypasem wyszedl koszt 212 tys ale jesli odrzucic wyposazenie, ktorego nie ma w Toyocie to cena bedzie na poziomie Priusa!

    A auto mamy wieksze, wykonane z lepszych materialow, duzo ladniejsze itd i do tego wliczone przeglady na 5lat/100 tys km

    • 4 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      zapomnailem dodac, silnik w Priusie ma 122 KM i do setki potrzebuje 10 sekund (2)

      BMW ma silnik 224 KM i do setki w 6,7 sek ! Nie ma czego porownywac. No chyba, ze ktos kupi najtanszego Priusa za 120 tys to bedzie faktycznie tanszy od BMW o 40 tys ale ...

      • 0 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

        (1)

        BMW o ktorym piszesz (225xe Active Tourer) ma 136 KM i 11.4sek do setki.
        Wolniej niz Prius IV.

        • 0 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

          zanim napiszesz znowu cos glupiego zajrzyj na strone BMW

          Laczna moc ukladu (tak jak w Priusie 122KM) w BMW to 224 KM ! silnik benzynowy 136KM i elektryczny o mocy bodajze 88KM a setka jest po 6,7 sek.

          • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      Najdroszy PRIUS (o ktory jest ten artykul) kosztuje 148tys zl (ze wszystkimi dodatkami i doplatami).
      Nie ma wersji za 180tys.

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

      uśmiałem się czytając to (3)

      Nawet mi się nie chce komentować. Najlepsza jest końcówka, czyli wliczone przeglądy na 5 lat. A potem samochodzik na szrot, jak każdy obecny Europejczyk.

      • 0 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

        (2)

        Co to znaczy europejczyk?
        Prius nie jest produkowany w Europie.

        • 1 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

          żle mnie zrozumiałeś (1)

          miałem na myśli tą świnkę czyli BMW

          • 0 1

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Toyota Prius. Wciąż dojrzewa

            no tak kup se kie soul i bedziesz krolem na dzielnicy

            • 0 0

  • 4,4 l/100 (3)

    Z górki i z wiatrem ;)

    • 0 3

    • 4,4 l ? (2)

      to tyle najwięcej pali w mieście III generacja. Ktoś sie pomylił, bo spalanie w IV generacji to 3,5L/100 w mieście. Także pomyliłeś się w drugą stronę kolego.

      • 1 1

      • (1)

        Wynik podawany przez Toyotę raczej trudno uzyskać bo jest mocno naciąganym trikiem marketingowym.

        • 1 2

        • może w innych firmach tak ale nie w Toyocie

          Przykład: Mam Priusa II - oficjalnie w mieście pali ok. 5l. Mój pali między 4 a 5,5l .
          Kolega ma Priusa III - oficjalnie pali 4l - jemu pali 3,6-4,5l
          więc analogicznie Prius IV powinien palić tyle co piszą 3,3-4,4 L
          Oczywiście to wszystko nie przy kilkunastostopniowych mrozach.

          • 1 0

  • Nie napisali jeszcze o jednym (4)

    części tylko dostępne oryginalne i tylko w ASO Toyoty... Zero zamienników!

    • 1 0

    • nie prawda (2)

      Zamienniki są, przynajmniej typowych części, aczkolwiek wolę kupić używany oryginał za grosze na Allegro niż zamiennik.

      • 0 0

      • (1)

        Podaj adres sklepu...

        • 0 0

        • zawieszenie wszędzie kupisz

          bo się pokrywa z Corollą itd, itp. A skomplikowane części kupuje się na Allegro używki. Musiałem wymienić pompę ABS, co było ewenementem na skale Polski i kosztowało mnie to 350zł. za używkę. W Toyocie trzeba by było dodać min. jedno zero. Do Toyoty po prostu się nie jeżdzi.

          • 0 1

    • a po co Ci zamienniki skoro auto nie psuje sie ?

      • 1 0

  • ...

    Ciekawa ta czwarta odsłona. podoba mi się zadziorny przód, dodaje uroku. Ogólnie wszystko idzie w dobrym kierunku, poprawiają nie tylko wygląd, ale i części techniczne

    • 0 0

  • Prius jest fajny,
    ja Go lubię.

    • 0 0

  • hybryda jest suuuper

    Miałem yarisa ponad 10 lat, teraz nowego od roku. Przypadkowo dostałem na zastępczy hybrydę. Polecam zamianę. Hybryda jest o wiele wygodniejsza dla kierowcy. Ma tylko hamulec i gas do deptania . Wszystkie sytuacje na parkingu, w garażu łagodzi silnik elektryczny, bez spalin w hali garażowej, wygodniejsza jazda, wolny bieg w korku, lekkie ruszanie.Nie ma sprzęgła, alternatora , zamiast dźwigni begów jest wygodny przełącznik do celu jazdy czy postoju. Każdy po kwadransie próbnych to wszystko przyzna. Różnica jest bardzo cenna, polecam, jest super.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane