• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota RAV4: piąta generacja lubianego SUV-a

Michał Jelionek
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowej Toyoty RAV4 otwiera kwota 109 900 zł. Cennik nowej Toyoty RAV4 otwiera kwota 109 900 zł.

Corolla, Camry czy Supra - to bardzo ważne tegoroczne premiery Toyoty. Ważne, ale nie najważniejsze, bo numerem jeden na liście nowości japońskiego producenta jest piąta generacja RAV4, która w Trójmieście zadebiutowała na początku roku.



Czy podoba ci się piąta generacja Toyoty RAV4?

25 lat temu, w 1994 roku Toyota po raz pierwszy zaprezentowała motoryzacyjnemu światu model, który - jak pokazały kolejne lata - okazał się bestsellerem. Dziś śmiało można powiedzieć, że RAV4 to jeden z najpopularniejszych SUV-ów w historii. Sprawdziliśmy, jaka jest nowa "rawka" z napędem hybrydowym.

Nie jest to przypadek, że akurat auto demonstracyjne, które przekazano nam do jazd testowych, ma taki typ napędu. Dzisiaj mówisz: RAV4, myślisz hybryda. Na potwierdzenie tych słów dodam, że na rynku europejskim ponad 80 proc. sprzedawanych egzemplarzy RAV4 posiada napęd hybrydowy.

Auto dostępne jest z napędem hybrydowym nowej generacji. Auto dostępne jest z napędem hybrydowym nowej generacji.
Klienci zainteresowani zakupem RAV4 mają dość prosty wybór, bo w ofercie tego modelu znajdują się tylko dwie opcje silnikowe: wolnossący 2-litrowy "benzyniak" o mocy 173 KM oraz 2,5-litrowa hybryda o łącznej mocy układu 222 KM (218 KM w przypadku napędu tylko na jedną oś). No i właśnie, można zamawiać auta z napędem na wszystkie koła bądź tylko na jedną oś.

Ponadto, silnik benzynowy może być sprzężony z 6-biegową, manualną skrzynią biegów bądź bezstopniową skrzynią CVT. W przypadku hybrydy oczywiście wyboru nie ma. Tutaj występuje wyłącznie przekładnia eCVT.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4
Cennik podstawowej wersji z wyposażeniem Active oraz silnikiem benzynowym pod maską, napędem tylko na przednią oś i manualną skrzynią biegów, otwiera kwota 109 900 zł. Za bazową, 218-konną hybrydę trzeba zapłacić co najmniej 132 900 zł (dopłata za napęd 4x4 wynosi 10 tys. zł).

Mieliśmy okazję odbyć jazdę testową wersją hybrydową z napędem na przednią oś. Trzeba oddać, że 218-konna konstrukcja to wystarczająco mocny silnik dla ważącego ponad 1600 kg SUV-a. Układ oferuje niezłe przyspieszenie, a do tego naprawdę przyzwoite - jak na hybrydę przystało - spalanie na poziomie 6 litrów paliwa na 100 km. O dziwo, niewiele przekroczyliśmy średnie spalanie podawane przez producenta (5,5-5,8 l paliwa na 100 km), a wcale nie jeździliśmy ekonomicznie. Sprint do "setki" trwa 8,4 sekundy.

UX - zwinny crossover od Lexusa


Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4
RAV4 to samochód, którego środowiskiem naturalnym są utwardzone drogi. Dlatego też japońscy inżynierowie skupili się na dopracowaniu układu jezdnego tego auta. "Rawkę" prowadzi się zdecydowanie pewniej od poprzedniej generacji. SUV zbudowany na modułowej płycie TNGA ma teraz niżej położony środek ciężkości i sztywniejsze nadwozie. Nie sprawdziliśmy możliwości terenowych tego auta, ale nie omieszkamy tego zrobić przy kolejnej okazji.

Piąta "rawka" to przedstawicielka nowego, odświeżonego kodu stylistycznego Toyoty. To widać gołym okiem. Interesująca sylwetka z masywnym pasem przednim i spłaszczonymi reflektorami przednimi - zwracają na siebie uwagę na drodze. Spotkałem się z opiniami, że nowe RAV4 przypomina... SsangYonga Tivoli. Rzeczywiście, coś w tym jest, ale tych dwóch aut po prostu nie wypada ze sobą porównywać. To nieco inna półka.

Trzeba przyznać, że ten samochód szczególnie atrakcyjnie prezentuje się w demonstracyjnej kompozycji z białym lakierem i licznymi czarnymi wstawkami, jak dach, lusterka czy alufelgi.

Opel Grandland X z nowym, 180-konnym silnikiem


  • RAV4 oferuje bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze.
Ogromnym plusem tego modelu jest przestronne, dobrze doposażone i naprawdę nieźle wykończone wnętrze. Konstruktorom Toyoty udało się wygospodarować zadziwiająco dużo wolnego miejsca w drugim rzędzie. Dodajmy, że auto mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2690 mm. Bagażnik pomieści 580 litrów.

Na koniec warto dodać, że RAV4 jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 tys. km. Zabezpieczenia przed perforacją blach otrzymują 12-letnią gwarancję. Natomiast w przypadku wersji hybrydowej elementy układu otrzymują gwarancję na 5 lat z przebiegiem do 100 tys. km. Gwarancja na akumulator hybrydowy trwa do 10 lat.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Toyota Carter.

Miejsca

Opinie (64) 2 zablokowane

  • Będzie hitem wśród utrzymanek na trasie: apartament- kosmetyczka! (2)

    • 39 2

    • Żarty na bok

      One nie wsiadają do toyot. Zdecydowanie wolą marki premium.

      • 22 2

    • skasuj bilet i nie wymyslaj

      • 15 0

  • (3)

    "Układ oferuje bardzo dobre przyspieszenie (...)". Dwa zdania dalej "Sprint do "setki" trwa dość długo". To jak jest w końcu?

    • 24 3

    • Hybrydy mają to do siebie, że bardzo dobrze przyspieszają od 0 do 50 km/h. Potem faktycznie trochę mulą.

      • 6 0

    • (1)

      Do setki z napędem 4x4 8,1s, czy to wolno?

      • 2 0

      • Nie. Jest zakaz.

        • 7 0

  • FAjne auto . (19)

    Mam tylko wątpliwości co do ekonomii. Jadąc po autostradzie z odpowiednią prędkością zżera hektolitry. Oraz pytanie co do ekologii produkcji baterii oraz ich utylizacji
    Jak każda hybryda , lepiej sprawdza się w korkach , niż na długich trasach. Oraz co z odsprzedażą po 10 latach gwarancji na ogniwa. Czy ich wymiana nie bedzie drozsza niż pojazd.

    • 22 6

    • (1)

      Spalanie przyzwoita jak na takie auta, przy prędkości 140km/h ok 8l, wiadę w miasto i spada na ok 6,5l. Silnik na podwójnym wtrysku, skuteczność 40%, tyle co dobry diesel

      • 4 10

      • A przy pustych bateriach na autostradzie już 12l/100 przy 140 km/h.

        Po wyczerpaniu energii, baterie stają się balastem.

        • 8 3

    • Napisałeś same bzdury zasłyszane od kogoś kto niby się zna ale pojęcia nie ma.

      • 6 1

    • tyle słow i same banały (3)

      uswiadomie cie, ze przy wysokich predkościach wszystkie samochody zzeraja ogrom paliwa

      • 4 4

      • ale ogólnie na autostrady diesel lepszy

        • 6 3

      • Ogrom ogromowi nierówny

        Niewyżyłowana wolnossąca benzyna przy 200km/h pali 13,5l/100km.
        Abstrahując od faktu że ta RAVka tyle nie pojedzie, to przy swoim Vmax spali dużo więcej...
        Auto stricte na miasto, do 70km/h.
        A wygląd to kwestia gustu.
        Natomiast w podejściu proekologicznym brakuje uwzględnienia problemu produkcji i utylizacji baterii do hybryd i elektryków...

        • 3 1

      • Racja , mam Rawkę 4x4 litry benzyna z 2012 ( końcówka modelu z kołem),przy 140 km/h 9,6 do 10 litrów, ogólnie fajne auto, następne również będzie 4x4 , może tez Rawka.

        • 0 0

    • Ja się pytam (2)

      a jak na razie nikt nie odpowiada . Poza nadętymi" mądrościami" , nie widze merytorycznych faktów. .

      • 2 0

      • sformuluj poprawne pytanie (1)

        • 0 0

        • masz problem z czytaniem ze zrozumieniem ?

          • 0 0

    • Na kaszubskie drogi gdzie może się naładować akumulator jest OK, na autostradę to diesel lepszy, w korki na miasto i krótkie trasy 2-3km to chyba jeszcze gorzej niż na autostradzie :-) bo akumulatory nie mają się gdzie naładować i pali jak smok nawet na światłach (bo elektronika stwierdziła, że musi właśnie naładować akumulator :-) )
      Ogólnie jednak lepiej niż poprzedni RAV4.
      Ekologiczniejsze to pewnie będą dopiero samochody z paliwami wodorowymi - może kiedyś jak będą dostępne.

      • 4 3

    • Fachura

      A kolega/koleżanka to tak z autopsji? Czy tylko teoretyzujemy?

      • 2 0

    • Toyota RAV hybryda 2.5 (3)

      Wypozyczylem ten model miesiac temu,auto mialo 27tkm
      Srednie spalanie pomiedzy Gdanskiem a Katowicami
      Predkosc srednia na dystansie 550km to 136 km/h spalanie wynioslo 11.4L
      W drodze powrotnej usredniona predkosc 147km/h 12.2L.
      Miasto zakorkowane 7.1L

      Nadmienie jeszcze tylko ze przy wcisnietym do podlogi gazie i wykorzystujac hybryde na maxa,RAV jest glosny,metaliczny".Jechalem sam bez bagazu i pasazerow...a to chyba spore spalanie!Na codzien jezdze dieslem ,dosc mocnym,rowniez SUV i spalanie przy 140km/h to 8.0-8.5L

      • 6 1

      • wreszcie coś konkretnego. (1)

        Moja Ravka, nie hybryda, benzyna 2 l. automat , na tempomacie , z klimatyzacją na autostradzie z podobna predkościa pali 9 - 9,5

        • 4 0

        • dodam jeszcze , ze z obciążeniem 4 os.

          • 0 0

      • subaru diesel Outback

        Oczywiście stały 4x4 . Przy średniej Gdańsk - Katowice ok. 145-150. Śr spalanie 8,5-9l i myślałem że to dużo! Ale chyba zostanę przy dieselku.
        Kiedyś robiłem podobne trasy mondeo2.5benzyna 170KM...srednie spalanie 13,5l/100. Tankowalem po drodze! Nie cierpię tankować po drodzę.

        • 2 1

    • Jaka jest pojemność baterii hybrydy (1)

      podczas mrozów ?? Czy ich efektywność nie spada w sposób dramatyczny? CZy ktoś coś na ten temat może ....?

      • 2 1

      • Bateria

        Jeździłem Priusem kilka lat i nie ma żadnych różnic dla baterii czy to zima czy lato.

        • 2 1

    • Zrobiłem trasę

      do Włoch (ok. 4000km). Dwie osoby plus ok. 450kg towaru. Prędkość na autostradzie 120-140. Średnie spalanie po całej podróży wyniosło 6,1l. Po mieście (codziennie robię 30-50km) pokazuje latem 5,2-5,4. Teraz, zimą 6,3-6,4. Jak na 2,5 litra (hybryda), 222KM uważam to za bardzo dobry wynik.

      • 0 0

  • Czy tylko dla mnie... (3)

    Jest mega brzydka z wyglądu?

    • 28 11

    • jako fan wiesz przeciez, ze Toyota nie o urodę swych produktów zabiega

      • 6 0

    • z gustami się nie dyskutuje.

      • 2 0

    • Jak pierwszy raz widziałem zdjęcie z boku

      to czekałem aż się reszta pixeli załaduje;)
      Dziwnie koślawy. Chociaż technicznie ponoć bardzo ok.

      • 9 0

  • (1)

    Projektanci poszli nie w ta strone.

    • 18 5

    • Poprzednia ladniejsza

      • 5 1

  • CVT (6)

    Wszystko fajnie tylko to CVT... Dramatyczne rycie

    • 20 10

    • Mam tą skrzynię w swoim samochodzie

      Jestem zadowolony.

      • 7 5

    • przejedz sie zanim napiszesz komentarz

      • 9 7

    • (1)

      powtarzasz usłyszane hasła. Jechałeś? Jeśli tak to pewnie cisnąłeś bez sensu gaz w podłogę i ci wyło. Ale silnik, a nie skrzynia

      • 4 8

      • Jak przyspieszyć dynamicznie bez deptania do 3/4?

        • 2 0

    • nobi

      CVT nie jest taka zła jak się umie jeździć a nie piłuje do odciny, jeździłem i rav4 w miście nie sprawia wrażenia wycia, mam na myli tą najnowszą generację

      • 2 2

    • Użytkownik czy hejter?

      Jak w temacie....
      Proszę o odpowiedź.

      • 2 0

  • te wystające ekrany są beznadziejne, brak górnej półki dla pasażera zamiast tego ekoplastiki z wcinką

    i przód trochę zerżnięty z ssangyonga xlv

    • 15 2

  • tak. podoba. ale nie hybryda (1)

    • 5 5

    • A mi się podoba właśnie dzięki hybrydzie, bo dzięki takie mu układowi ma 218KM i duży silnik oraz spalanie małe. Nawet na autostradzie powyżej 9l się nie ma, a jeźdzę dość dynamicznie

      • 0 5

  • (1)

    wygląda jak zgnieciony trampek

    • 8 4

    • bb

      Czymś się wyróżnia i wygląda zdecydowanie lepiej jak większość niemieckich aut... japońskiego stylu toyoty, nie trzeba lubić. Tu i tak niezawodność jest ważniejsza

      • 0 0

  • Pierwsza RAV najbardziej mi się podobała

    - dzisiaj takim odpowiednikiem jest CHR.
    RAVki zrobiły się stateczno emeryckie.

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane