• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota RAV4: piąta generacja lubianego SUV-a

Michał Jelionek
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowej Toyoty RAV4 otwiera kwota 109 900 zł. Cennik nowej Toyoty RAV4 otwiera kwota 109 900 zł.

Corolla, Camry czy Supra - to bardzo ważne tegoroczne premiery Toyoty. Ważne, ale nie najważniejsze, bo numerem jeden na liście nowości japońskiego producenta jest piąta generacja RAV4, która w Trójmieście zadebiutowała na początku roku.



Czy podoba ci się piąta generacja Toyoty RAV4?

25 lat temu, w 1994 roku Toyota po raz pierwszy zaprezentowała motoryzacyjnemu światu model, który - jak pokazały kolejne lata - okazał się bestsellerem. Dziś śmiało można powiedzieć, że RAV4 to jeden z najpopularniejszych SUV-ów w historii. Sprawdziliśmy, jaka jest nowa "rawka" z napędem hybrydowym.

Nie jest to przypadek, że akurat auto demonstracyjne, które przekazano nam do jazd testowych, ma taki typ napędu. Dzisiaj mówisz: RAV4, myślisz hybryda. Na potwierdzenie tych słów dodam, że na rynku europejskim ponad 80 proc. sprzedawanych egzemplarzy RAV4 posiada napęd hybrydowy.

Auto dostępne jest z napędem hybrydowym nowej generacji. Auto dostępne jest z napędem hybrydowym nowej generacji.
Klienci zainteresowani zakupem RAV4 mają dość prosty wybór, bo w ofercie tego modelu znajdują się tylko dwie opcje silnikowe: wolnossący 2-litrowy "benzyniak" o mocy 173 KM oraz 2,5-litrowa hybryda o łącznej mocy układu 222 KM (218 KM w przypadku napędu tylko na jedną oś). No i właśnie, można zamawiać auta z napędem na wszystkie koła bądź tylko na jedną oś.

Ponadto, silnik benzynowy może być sprzężony z 6-biegową, manualną skrzynią biegów bądź bezstopniową skrzynią CVT. W przypadku hybrydy oczywiście wyboru nie ma. Tutaj występuje wyłącznie przekładnia eCVT.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4
Cennik podstawowej wersji z wyposażeniem Active oraz silnikiem benzynowym pod maską, napędem tylko na przednią oś i manualną skrzynią biegów, otwiera kwota 109 900 zł. Za bazową, 218-konną hybrydę trzeba zapłacić co najmniej 132 900 zł (dopłata za napęd 4x4 wynosi 10 tys. zł).

Mieliśmy okazję odbyć jazdę testową wersją hybrydową z napędem na przednią oś. Trzeba oddać, że 218-konna konstrukcja to wystarczająco mocny silnik dla ważącego ponad 1600 kg SUV-a. Układ oferuje niezłe przyspieszenie, a do tego naprawdę przyzwoite - jak na hybrydę przystało - spalanie na poziomie 6 litrów paliwa na 100 km. O dziwo, niewiele przekroczyliśmy średnie spalanie podawane przez producenta (5,5-5,8 l paliwa na 100 km), a wcale nie jeździliśmy ekonomicznie. Sprint do "setki" trwa 8,4 sekundy.

UX - zwinny crossover od Lexusa


Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4
RAV4 to samochód, którego środowiskiem naturalnym są utwardzone drogi. Dlatego też japońscy inżynierowie skupili się na dopracowaniu układu jezdnego tego auta. "Rawkę" prowadzi się zdecydowanie pewniej od poprzedniej generacji. SUV zbudowany na modułowej płycie TNGA ma teraz niżej położony środek ciężkości i sztywniejsze nadwozie. Nie sprawdziliśmy możliwości terenowych tego auta, ale nie omieszkamy tego zrobić przy kolejnej okazji.

Piąta "rawka" to przedstawicielka nowego, odświeżonego kodu stylistycznego Toyoty. To widać gołym okiem. Interesująca sylwetka z masywnym pasem przednim i spłaszczonymi reflektorami przednimi - zwracają na siebie uwagę na drodze. Spotkałem się z opiniami, że nowe RAV4 przypomina... SsangYonga Tivoli. Rzeczywiście, coś w tym jest, ale tych dwóch aut po prostu nie wypada ze sobą porównywać. To nieco inna półka.

Trzeba przyznać, że ten samochód szczególnie atrakcyjnie prezentuje się w demonstracyjnej kompozycji z białym lakierem i licznymi czarnymi wstawkami, jak dach, lusterka czy alufelgi.

Opel Grandland X z nowym, 180-konnym silnikiem


  • RAV4 oferuje bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze.
Ogromnym plusem tego modelu jest przestronne, dobrze doposażone i naprawdę nieźle wykończone wnętrze. Konstruktorom Toyoty udało się wygospodarować zadziwiająco dużo wolnego miejsca w drugim rzędzie. Dodajmy, że auto mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2690 mm. Bagażnik pomieści 580 litrów.

Na koniec warto dodać, że RAV4 jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 tys. km. Zabezpieczenia przed perforacją blach otrzymują 12-letnią gwarancję. Natomiast w przypadku wersji hybrydowej elementy układu otrzymują gwarancję na 5 lat z przebiegiem do 100 tys. km. Gwarancja na akumulator hybrydowy trwa do 10 lat.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Toyota Carter.

Miejsca

Opinie (64) 2 zablokowane

  • Bombastik sam plastik (2)

    XXI w a tu nie ma wyświetlacza głównego, jakieś pokrętła , wskazówki zegarów , tandetny plastik na kierownicy , przyciski na ekranie menu zamiast dotykowego ekranu , brzytki plasik na boczkach . Nie dziękuje albo Toyota zrobi coś z jakością materiałów albo po prostu będzie jechać na patencie niezawodności a przegląd np: w Yarisie 1500zł tyle to kosztuje w markach premium

    • 0 2

    • Henry

      gimbaza chce obsługi na dotykowym ekranie i w czasie wyszukiwania w meni podczas jazdy albo ląduje na drzewie albo jedzie po babci na pasach bo przecież wodzenie paluchem po ekranie w samochodzie dla gimbazy jest najważniejsze

      • 0 0

    • Pieprzysz głupoty.

      • 0 0

  • x

    Ładne i poprawne auto, silnik jak na te czasy spory, a wiadomo duża pojemność, lepsza trwałość jednostki. Ta generacja rav4 wyszłą im chyba najlepiej

    • 1 0

  • Coraz lepszy układ napędowy. 2,5l o mocy 218KM robi wrażenie, a do tego spalanie nie duże

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane