- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (289 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (211 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Toyota RAV4 najlepiej czuje się w miejskich klimatach.
W tej wersji Toyota RAV4 pozwala odpocząć lewej nodze. Sama też nie lubi się zbytnio przemęczać. Wersja z automatem to propozycja dla wygodnych i spokojnych kierowców.
Suv Toyoty to bardzo przestronny pojazd. Na jego przykładzie widać też ewolucję, jaką przechodzą tego typu auta. Pierwsza generacja Rav4 mierzyła 415 cm długości. Obecna ma 436,5 cm. Początkowo suvy udawały, że śmiało mogą ruszać w trudny teren. Pierwsza "ravka" miała 20,5 cm prześwitu, obecna - 18,5 cm. Suvy świetnie poczuły się w mieście. Wyższy prześwit ma im pomagać w walce z krawężnikami, a napęd na obie osie w pokonaniu zaśnieżonego podjazdu, a nie w terenowych przeprawach.
Podoba ci się to auto? Odwiedź trójmiejskie salony Toyoty
W RAV4 każdy mieszczuch poczuje się wygodnie. Wygodne fotele ze sporym zakresem regulacji, dobra widoczność i bardzo duża ilość miejsca umilają podróż. Do stylistyki deski rozdzielczej jak i do małych uchybień w ergonomii obsługi można się przyzwyczaić .
Toyotę RAV4 pochwaliliśmy już za niezłe właściwości jezdne i dobrą współpracę z kierowcą. Tym razem w nasze ręce trafiła wersja z dwulitrowym, benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i bezstopniową przekładnią Multidrive S.
W tej konfiguracji silnik Toyoty najlepiej czuje się w okolicach 4000 obrotów. Wcześniej niewiele się dzieje i RAV4 sprawia wrażenie mocno ociężałego. W trybie "sport" Toyota dostaje wigoru, cieszy zwłaszcza szybka reakcja na gaz. W tym trybie aktywniej działa też napęd 4x4. Np. w momencie wykrycia podsterowności na tył wędruje od razu 50 proc. napędu.
Silnik RAV4 nie jest zbyt głośny. Toyota najbardziej lubi długie proste pokonywane ze stałymi prędkościami. Wtedy odwdzięcza się zużyciem paliwa rzędu 7 litrów na setkę. W jeździe miejskiej zużycie gwałtownie rośnie nawet do 10-11 litrów. Dla oszczędnych jest też tryb eco.
RAV4 to przemyślany, funkcjonalny i użyteczny na co dzień pojazd. Jednak wersję ze skrzynią CVT można polecić tylko zdecydowanym miłośnikom automatów. Ze zwykłą skrzynią manualną RAV4 bardzo zyskuje na dynamice. Testowany egzemplarz w dobrze wyposażonej odmianie executive to wydatek 120 400 zł.
Opinie (27) 6 zablokowanych
-
2013-11-26 16:50
pisanie zawistne,ze to auto dla idioty czy ze passat dla wiesniaka...to takie niskie (2)
Wiekszosc ludzi jezdzi tym na co ich stac!Ja moge nie lubic jakiejs marki samochodu,co wcale nie znaczy ze to auto jest zle.
Generalnie auta japonskie sa robione z dobra jakoscia i to odbija sie niestety na wyzszej cenie.
Rav zyskala wiele pochwal w "mecce automobilizmu" Niemczech-to chyba swiadczy o tym ze to samochod,ktory powinien zadowolic i sprostac wymaganiom wiekszosci kierowcow.
Mi bardziej sie podoba Subaru limuzyna podwyzszona w kolorze ciemny bordo ,z automatycza skrzynia biegow,napedem 4x4 ,silnikiem diesla,wersja combi.- 9 5
-
2013-11-26 17:08
Z drugiej strony jak sie porowna ile kosztuje audi a5 z silnikiem 2 litrowym ,to ta rav
To okazja!
- 2 2
-
2013-12-01 14:30
Szczególnie Toyoty
to lubią rdzę, prawie jak fordy. 5 lat i na złom sie tylko nadają...
- 0 3
-
2013-11-27 07:11
Toyota skończyła się na Killem,all......
...teraz to popierdułka....
- 3 5
-
2013-11-27 11:20
Super auto
Jestem użytkownikiem tej marki i jestem zadowolona
- 7 3
-
2013-11-27 15:57
hejterzy
najwiecej osob wypisujacych tu brednie typu "idiota" albo "tylko dziadki jezdza toyota" to ci, co na co dzien poruszaja sie skm albo oplem laweta z 1998 roku, nie stac was, to trudno, takie jest zycie, ale czemu pod kazdym art musicie obrazac innych? pozniej to samo jest na ulicy: zawisc, zlosc, wygrazanie. okropni jestescie i strasznie zakompleksieni. podziekujcie komu trzeba za sytuacje w kraju i to, ze was nie stac, albo ................ no wlasnie, wstawcie sobie co chcecie.
- 15 2
-
2014-05-14 19:48
mówcie co chcecie, dla mnie auto jest super! Co prawda urosła przez te wszystkie lata produkcji ale przez to stała się autem dla całej rodziny..a jednocześnie taka elegancka na drodze :)
- 1 0
-
2014-12-13 23:06
do wieswagienuf (2)
Kupilem ta RAVke z silnikiem bezynowym i manualna skrzynia i jest wypas. Przyznam jedynie ze manual jest slabo zestrojony , dlatego zdecydowanie manual.
- 0 0
-
2017-03-06 19:23
"Przyznam jedynie ze manual jest slabo zestrojony , dlatego zdecydowanie manual." ????
- 0 0
-
2017-07-22 20:25
Peter
"Przyznam jedynie ze manual jest slabo zestrojony , dlatego zdecydowanie manual." - naprawdę?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.