• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakt Konny doczeka się przebudowy

bra
14 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Nawierzchnia Traktu Konnego od dawna prosi się o remont. Nawierzchnia Traktu Konnego od dawna prosi się o remont.

Zeszłoroczny przetarg na wykonanie remontu fragmentu Traktu Konnego w Gdańsku został unieważniony. Teraz będzie jednak kolejny, a jeśli szybko uda się wybrać wykonawcę, to prace ruszą wczesną wiosną i potrwają do sierpnia.



Jeszcze w tym tygodniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosi przetarg na remont mierzącego ok. 1 km odcinka Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska do placu Zebrań Ludowych. zobacz na mapie Gdańska Jezdnia biegnąca równolegle do al. Zwycięstwa zyska nową nawierzchnię, postanie też nowy chodnik. Oferty poznamy 1 marca.

Zwycięska firma będzie miała czas do sierpnia na uporanie się z tym zadaniem.

Remont dwupasmowej jezdni był planowany już w zeszłym roku, jednak wówczas oferty okazały się co najmniej dwukrotnie wyższe niż kwota, którą miasto przeznaczyło na ten cel.

Drogie remonty dróg w Gdańsku



- Powtarzamy postępowanie w tym samym zakresie, ale mamy nowy budżet - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
To oznacza, że inwestycja nie obejmie swym zakresem budowy przejścia naziemnego na wysokości GUMedu.
bra

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • (11)

    Wreszcie będę mógł jechać tam z moją szkapą! Teraz biedna to może sobie nogę złamać. A po co mi szkapa ze złamaną nogą?

    • 71 11

    • Odszedł zły Pan i się dzieje! (5)

      • 6 13

      • (3)

        Nie przesadzaj, chciałbyś w rok wszystkie drogi wyremontować? Skąd na to pieniądze?
        Ten "zły Pan" i tak trzymał poziom infrastruktury na przyzwoitym poziomie.

        • 18 7

        • Jak skąd?

          O deweloperów , dlaczego miasto robi drogi tam gdzie powstają nowe osiedla?
          Powinien to robić deweloper! Teraz wiesz dlaczego nie ma pieniędzy w cudownym mieście PO?

          • 8 7

        • Ze niby drogi? (1)

          Nie ma drugiego tak dziurawego miasta w Polsce (chyba ze jest miejscowość o nazwie „Dziura w drodze”)

          • 1 4

          • i po co tak kłamać i zmyślać?

            po co?

            • 3 0

      • To bylo hasło wyborcze Adama Miwitza 20 lat temu!

        Dlatego go wybrali Niemcy!

        • 0 4

    • po co przyjeżdżasz ze wsi do miasta? (1)

      zostań i nie mąć

      • 9 5

      • A ty kiedy przyjechałeś z Warlubia na kozie?

        • 0 3

    • (1)

      Do rzeźni taką przyjmą, byleby jeszcze żyła, jak ją na pakę wsadzą.

      • 3 2

      • Mmmm... koninka

        :P

        • 1 2

    • patrz pan - 30 lat a jak z bicza trzasł, warto było trochę poczekać?

      • 1 1

  • Mysle ze remont tego jednego kilometra powinien sie zamknac w 30 milionach. (7)

    No może ciut wiecej.

    • 55 7

    • I od razu tunel! (3)

      • 5 0

      • w Stolycy

        taki tunel zdomył nazwę "Przekręt"

        • 1 3

      • I dwie srebrne wieże! (1)

        • 5 3

        • i czerwony dywan i fiołki po bokach

          • 1 0

    • I potrwać nie więcej niż 2 lata (1)

      chyba że będzie to na tyle kompleksowa wymiana nawierzchni że dokopią się do zabytkowego bruku. Wtedy badania archeologiczne i inne duuperele.

      • 4 3

      • 2 lata to max

        • 1 0

    • Porównanie z zesżłym rokiem

      W zeszłym roku w przetargu przewidzieli 3 mln na ten fragment, a najniższa oferta była o 2,8 mln wyższa.

      "Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt."

      • 4 1

  • Hurraaaa!!!

    • 10 7

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Projekt (1)

    Już w założeniach projektu widać, ze teoria 1, a praktyka 2. Miejsca częściowo na jezdni? Dlaczego? Wyremontują chodnik? Bez słupków albo betonowych dobić z bujną zielenią i słupków - nie widzę sensu wydawania naszych pieniędzy!

    • 46 16

    • Wesoła

      Ty nie projekt, a betonowy słupek. Mało tego w Gdańsku?

      • 1 5

  • (2)

    Parkowanie na chodnikach... i urzędnicy cos jeszcze chcą mówić o rewitalizacji alei?!

    • 58 11

    • Nie wiedziałeś? Po to się remontuje chodniki, żeby je zaraz zapaskudzić.

      • 8 5

    • laweta i po problemie

      • 1 0

  • I pyk kolejny remont (1)

    Brawo Gdańsk

    • 31 14

    • nie to co jakas tam gdynia cnie hehe

      • 1 4

  • Trakt konny powinien być dla pieszych i rowerzystów — trzeba zmiany zamiast pudrowania trupa! (9)

    • 47 100

    • Trakt konny powinien stać się ulicą z pierwszeństwem ruchu dla rowerzystów

      ruch pieszy powinien nadal odbywać się (wyremontowanym) chodnikiem, a samochody powinny mieć prawo poruszania się wyłącznie w celu dojechania do miejsc do parkowania, przy założeniu niezakłócania poczucia bezpieczeństwa i realnego bezpieczeństwa ruchu rowerzystów wzdłuż traktu i ruchu pieszych w poprzek niego w wybranych miejscach.
      Radykalne uspokojenie ruchu samochodów na trakcie jest niezbędnie potrzebne i zgodne z zapisami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego: interesy pieszych powinny być stawiane na pierwszym miejscu, na drugim rowerzystów, interesy kierowców powinny być realizowane na zasadzie podporządkowania ich sposobu jazdy bezpieczeństwu wyżej wymienionych dwóch grup mieszkańców. Po prostu trzeba konsekwentnie przesuwać granice kompromisu na rzecz ludzi, a nie użytkowników pojazdów chcących maksymalizować chwilową prędkość jazdy.

      • 9 21

    • Rowery na siłę (1)

      Ludzie, co Wy macie.z tymi rowerami..? Mało jest chodnika po tej stronie? I tak jest tam znikomy ruch pieszy, czy rowerowy.
      A ścieżka jest po 2 ej stronie al. Grunwaldzkiej. Niedługo rowerom trzeba bedzie budować 2 pasmowe trasy, bo im ciągle mało..

      • 25 10

      • ruch rowerowy jest znikomy ponieważ zwykli mieszkańcy chcący korzystać z roweru

        nie mają tam poczucia bezpieczeństwa wtedy gdy decydują się na rower. Ruch pieszy jest znikomy wzdłuż Wielkiej Alei, ale jest znaczący w poprzek niej: niestety został skanalizowany pod ziemię w rejonie przystanku tramwajowego. Ruch pieszych od przystanku tramwajowego w rejonie wylotu ulicy Traugutta jest znaczący. Uspokojenie ruchu na trakcie konnym poprawi komfort i bezpieczeństwo obu grup użytkowników miasta, których interesy powinny być stawiane na pierwszym miejscu, przed interesami kierowców nieodpowiedzialnie uprawiających szybką jazdę.

        • 7 15

    • Trakt konny powinien być dla koni! (1)

      • 9 3

      • lub osłów

        • 4 1

    • Drogę dla rowerów masz po drugiej stronie Grunwaldzkiej. (3)

      • 16 3

      • cele przejazdów rowerowych wielu mieszkańców i pracowników GUM znajdują się po drugiej stronie Wielkiej Alei (2)

        Wielu mieszkańców jeździ na rowerze w celu zaspokajania codziennych potrzeb mobilności, a nie dla rozrywki, jak się wielu wydaje. Jeśli ktoś twierdzi, że droga dla rowerów jest po drugiej stronie Wielkiej Alei , to znaczy że zakłada, że rowerzyści nie mieli prawa poruszać się rowerem po Trakcie konnym. To nie jest prawda. Tam po prostu wielu mieszkańców chcących jechać rowerem nie miało poczucia bezpieczeństwa w związku z nieodpowiedzialną często jazdą kierowców. Piesi także nie mieli lekko.

        • 7 14

        • Gadasz bzdury i piszesz bez ładu i składu.

          • 7 3

        • "...wielu mieszkańców ..." tzn ilu

          w liczbach bezwzględnych? A do tego dołuż średnią liczbę pojazdów i gwarantuję, że zauważysz jak to mniejszość chce terroryzować większość!

          • 8 3

  • Powinno sie tam zwezic do jednego pasa ograniczyc predkosc (14)

    wzdłuż dorobic miejsca parkingowe plus kontrapas rowerowy i byłoby cacy. Tak sie to robi w cywiliowanym świecie

    • 66 94

    • (5)

      ogólnie jestem przeciwny taki rozwiązaniom, ale w tym wypadku podpisuję się pod Twoją propozycją obiema rękami

      • 8 20

      • (4)

        czemu przeciwny? jakiś sensowny argument?

        • 3 10

        • (3)

          a jakiś argument za? Oprócz tego, że "tak się robi w cywilizowanym świecie"? Dlaczego nie? Korki koreczki, zanim zamkniemy jakąś drogę najpierw powinniśmy znaleźć alternatywę dla transportu. Ekologia? Zdecydowanie więcej spalin samochody wytwarzają w trakcie stania w korku. Transport publiczny? W Gdańsku to wydmuszka.

          • 14 5

          • przejazdy rowerem są substytutem większej liczby przejazdów samochodem

            niż przejazdy komunikacją miejską. Jeśli miasto tworzy dobre warunki do jazdy rowerem i chodzenia pieszo, liczba osób rezygnujących z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu rowerem okazuje się większa niż liczba osób rezygnujących z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu tramwajem czy autobusem. Efektywność działań / nakładów na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów jest wyższa niż efektywność działań na rzecz poprawy warunków ruchu samochodem. Sprawdzone w wielu miastach dobrze zarządzanych krajów Europy.

            • 4 8

          • tam jest alternatywa obok w postaci 6 pasow wiec o co ci chodzi?

            • 1 0

          • argument za.... uspokojenie ruchu, miejsca parkingowe i mozliwosc poruszania sie rowerem w obie strony. czyli jezdnia przyjazna mieszkańcom, a nie tranzytowi. do tranzytu jest obok zwyciestwa.

            • 3 0

    • Jestem za i też się podpisuję!

      • 6 7

    • cywilizowanym? (6)

      W cywilizowanym świecie nie ma takich zabójczych pomysłów jak kontr pas rowerowy. Jest prosty rozdział ruchu. Od zewnętrznej krawędzi patrząc: chodnik, ścieżka rowerowa, jako skrajny pas jezdni, o i potem jezdnia, na środku czasami tramwaj. No i nie ma czegoś takiego jak jazda rowerem pod prąd, czy przecinanie się chodników ze ścieżkami rowerowymi. 95% dróg w centrach polskich miast nadaje się do zburzenia, trzeba by je zaprojektować i zbudować od nowa. Remont odtworzeniowy z wciśnięciem na siłę ścieżki rowerowej to nie jest rozwiązanie.

      • 17 5

      • W najbardziej przyjaznym komunikacyjnie dla ludzi kraju świata jakim jest Holandia (4)

        47% przejazdów rowerem odbywa się na ulicach i drogach o ruchu mieszanym :na którym dopuszczony jest ruch pojazdów mechanicznych takich jak samochody. Mrzonki o wykluczeniu istnienia chodników przecinanych drogami dla rowerów to przejaw braku wyobraźni. Ścisła segregacja jest potrzebna wyłącznie wtedy, gdy po jezdni odbywa się ruch pojazdów z dużą prędkością i dużą intensywnością. Dlatego trzeba przede wszystkim uspokajać ruch i wdrażać działania prowadzące do redukcji jego skali. Dopuszczanie jazdy rowerem pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest powszechnie stosowaną zasadą w sąsiedniej Belgii i na większości ulic tego typu w krajach starej Unii Europejskiej (Niemcy, Francja, Benelux) . Wiele ulic w centrach polskich miast już zostało zburzonych i przebudowanych tak, by były przyjazne dla pieszych i rowerzystów. (niestety nie zawsze dbano tam o jakość ich nawierzchni - bywają odcinki na których panie w szpilkach łamią obcasy).
        Ta tendencja powinna być konsekwentnie stosowana. Pisanie tekstów o wciskaniu ścieżek rowerowych na siłę na pewno nie ma sensu w kontekście przebudowy "traktu konnego" w Gdańsku. Tam można taką drogę dla rowerów swobodnie zmieścić, trzeba tylko spokojnie zakwestionować dotychczasową rolę samochodu i sposób prowadzenia polityki parkingowej w naszym coraz bardziej przyjaznym dla rowerów i pieszych mieście.

        • 5 13

        • W Holandii są też : (3)

          Legalne miękkie narkotyki.
          Legalna prostytucja.
          Legalna aborcja i eutanazja.
          Islamscy uchodźcy.
          ...

          • 12 5

          • analogia nie jest dowodem (2)

            W Holandii liczba osób uzależnionych od narkotyków jest niższa niż w wielu krajach, w których za posiadanie narkotyków każe się śmiercią lub więzieniem. Takie argumenty można by rozwijać. Holandia jest krajem, w którym dzieci mają najszczęśliwsze dzieciństwo i nie popełniają samobójstw w tak dużej liczbie przypadków jak w wielu innych krajach Europy takich jak Polska.
            Naprawdę mi ciebie żal, żuczku.

            • 6 7

            • A coś w obronie prostytucji, aborcji i eutanazji oraz islamistów? (1)

              • 5 3

              • bełkot bez ładu i składu

                • 1 0

      • nie ma kontrapasów ? a gdzie konkretnie nie ma? ;)

        • 1 0

  • Mogło być lepiej (1)

    Szkoda, że nie odważniejsze zmiany.

    • 30 8

    • Mało powiedziane! Samochody na ulicę i przejście przy GUMed. Noż w mordę!

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane