- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. Adamowicza na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.
Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.
- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.
Jak do tematu odnoszą się teraz?
"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj
- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
- minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
- maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
- średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.
Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.
Opinie wybrane
-
2021-06-08 07:32
(19)
Jestem w pełni za priorytetem dla tramwaju gdzie się tylko da, zwłaszcza w Gdańsku, gdzie są one wolne i głupio tracą czas na światłach. Jednak gdyby projektant alei nie poczuł artystycznego zewu i nie zrobił przeplatanki torów i drogi, to już na starcie problem byłby mniejszy.
- 269 26
-
2021-06-08 15:50
Tramwaj jedzie jeden na 15 minut (1)
Ale auta stoją tam całe ranki i popołudnia.. cała Bulońska i jej przedłużenie w postaci Adamowicza to komunikacyjny dramat.
- 5 0
-
2021-06-10 10:06
kto by pomyślał, ze wyprowadzka za miasto skonczy sie staniem w korkach ...
Tam się niedawno jeszcze krowy pasły, a teraz blok przy bloku. Kogo to dziwi, że efekt jest zakorkowaniem wszelkich dróg?
Tutaj wyjściem jest tylko korzystanie z transportu publicznego, ale niestety ten w Gdańsku jest beznadziejny- 0 0
-
2021-06-08 14:29
Tramwaje powinne być w tunelach jak metro i problem rozwiązał by się sam !
A przynajmniej na odcinkach najbardziej newralgicznych i dużych skrzyżowaniach i nie było by problemu z priorytetem dla tramwaju ! A tak zaprojektowane trasy tramwajowe są dobre ale na lata 70 a nie na dzisiejsze obciążenie ulic jakie obecnie jest na ulicach Gdańska !
- 2 0
-
2021-06-08 09:38
Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w miescie najbardziej kosztownym,awaryjnym,nie efektywnym. (15)
Powinien być zastąpiony autobusem bez emisyjnym,a torowiska buspasami zmniejszyły by się korki i karetki ratunkowe nie musiały by się zatrzymywać w korku.
- 10 61
-
2021-06-08 11:29
Buspas na torowisku powinien być zrobiony z głową. Na Morenie jest zle zrobiony, autobus(227) po wyjeżdzie z przystanku Warneńska , czeka na wjazd na skrzyżowanie ( na zielone) , a potem ponownie czeka na czerwone aby włączyć się do ruchu.
- 4 1
-
2021-06-08 10:48
(4)
Tramwaj jest w pełni elektryczny i bardziej pakowny niż wszelkie busy,dziennie w całym Gdańsku tramwaje przewożą masę ludzi o wiele szybciej niż blachosmrody stojące 40 min w korkach i pierdzacych spalinami w powietrze,zastanów się co piszesz płaskozoemco.
- 8 7
-
2021-06-08 11:16
Prędkość tramwaju ... (3)
Tramwaje niestety spowolniły (multum przystanków, świateł itp)... Jadąc do pracy (z Żabianki na Dolne Miasto) mam wybór: tramwaj ok 55 min., samochód ok 30 min., rower ok 45 minut. O ile pogoda pozwala to wybieram rower...
- 8 0
-
2021-06-08 14:22
(2)
Do tego pewnie tramwaj jedzie te 55 minut, q trzeba doliczyć dojście na przystanek, poczekanie aż podjedzie, dojście z przystanku docelowego do pracy, ja zawsze na tym traciłem dodatkowy kwadrans, o ile nie było opóźniena.
- 6 0
-
2021-06-08 14:40
Jak to jest że do jazdy tramwajem doliczacie nawet czas w kolejce po kartę miejską. (1)
A samochód jak znajdzie się 100m od celu, magicznie jest zaparkowany, a kierowca teleportowany na miejsce?
Nie raz więcej czasu traciłem na znalezienie miejsca niż na sam dojazd, szczególnie w Dolnym Mieście i w okolicach Długiego Targu...- 3 7
-
2021-06-08 22:48
Ty tak, ja nie, nigdy dłużej niż 5 minut nie szukałem miejsca w promieniu 200 metrów od miejsca docelowego.
- 3 0
-
2021-06-08 10:35
(3)
Największym szkodnikiem w mieście to blachosmrody, czyli auta.
Miasta na zachodzie to zrozumiały. Priorytetem powinien być transport, zwiększenie jakości i ilości połączeń i ograniczenie wjazdu samochodom do miast.- 15 12
-
2021-06-08 14:33
Blachosmrody czyli tramwaje i autobusy !!!!! (2)
To by się zgadzało pewnie ci żal d*pę ściska bo nie stać cię na własne auto ? albo jesteś za tępy żeby zdać prawo jazdy ?
- 4 9
-
2021-06-08 15:39
Jesteś ograniczony umysłowo. Prawko mam od 25 lat, samochody też i nadal jestem za komunikacją, bo to jest priorytet w miastach i tak powinno być.
- 6 2
-
2021-06-08 14:38
Uspokój się Janusz.
Kogo w tych czasach nie stać na własne auto? Kto nie umie zdać na prawko?
Jak ktoś nie ma samochodu, to z wyboru.
Ba, większość ludzi którzy chcą ograniczenia ruchu samochodów, w tym ja, takowe posiadają :)- 6 0
-
2021-06-08 10:19
Na samym początku musisz sobie zdać sprawę, że ta ulica nie powstałaby gdyby nie tramwaj
Nie dostalibyśmy dofinansowania na samą drogę (na sam tramwaj już tak).
A Twoje wymysły o tramwaju szkodniku, pokazują, że nie jeździsz komunikacją miejską.- 25 3
-
2021-06-08 10:16
Największym szkodnikiem w mieście jest samochód.
Jeszcze bardziej - zaparkowany na miejskiej drodze samochód.
A najbardziej - zaparkowany na miejskiej drodze samochód, którego właściciel protestuje przeciwko tramwajowi, bo będzie musiał parkować 100m od klatki, a nie pod drzwiami.- 32 16
-
2021-06-08 10:11
Tak, tymi samymi buspasami co jeżdżą tylkonamomemencik
A potem autobus stoi, bo oni tu, zaraz, już skręcają.
- 14 1
-
2021-06-08 09:57
Tylko, że buspas działa tylko tam, gdzie jest. (1)
W tym wypadku buspas byłby przez cała Adamowicza, a na koniec autobus stanąłby na Bulońskiej w korkach. To wymagałoby tak naprawdę dodatkowego pasa wszędzie, na każdej ulicy, gdzie jest większy ruch (Kartuska, Jabłoniowa itd), a czasu się nie cofnie.
Ale projekt faktycznie beznadziejny - zastanawiam się, jaki był problem, zeby puścić tramwaj drugą stroną drogi.- 19 1
-
2021-06-08 10:27
pewnie przejścia dla pieszych
tak sobie gdybam
- 1 0
-
2021-06-08 08:07
kierowcy nauczcie się ruszać z zielonego światła !!! (14)
Często trafiam na sytuację (kiedy stoję w kolejce 2-3-4 czy któryś tam). Zielone światło, pierwszy zamula i startuje po 2 - 3 sek.
Kierowcy nauczcie się, że nie jesteście sami i inni też są na ulicy.
Kierowcy nauczcie się, że korki nie robią się same tylko my je tworzymy. Od nas zależy jak one będą małe.
A, że priorytet ma tramwajCzęsto trafiam na sytuację (kiedy stoję w kolejce 2-3-4 czy któryś tam). Zielone światło, pierwszy zamula i startuje po 2 - 3 sek.
Kierowcy nauczcie się, że nie jesteście sami i inni też są na ulicy.
Kierowcy nauczcie się, że korki nie robią się same tylko my je tworzymy. Od nas zależy jak one będą małe.
A, że priorytet ma tramwaj niech nikogo nie dziwi, wszak jesteśmy w mieście gdzie komunikacja jest No.1 to logiczne.
Dlaczego?
W tramwaju jedzie kilkadziesiąt osób a na skrzyżowaniu stoi kilka samochodów x 1 osoba.
Wniosek nasuwa się sam.- 248 27
-
2021-06-08 12:26
z kopyta (1)
Pan kierowca chyba zapomniał ,że nie każdy jest zwolennikiem szybkiej jazdy.A jeśli to niepełnosprawny rusza, to co? won go z ulicy?
- 2 2
-
2021-06-08 12:53
Wszystkich won z ulicy, bo nie stać mnie na wjazd do Pszczółek na tor
A gdzieś wyładować frustrację muszę!
- 3 0
-
2021-06-08 11:38
sekundnik
a może sekundnik rozwiązał by problem ??
- 6 3
-
2021-06-08 10:05
Ziomus zluzuj porty
Zamulam bo czytam raport trojmiasto
- 4 9
-
2021-06-08 10:02
Kierowcy nauczcie się dojeżdżać do czerwonego światła powoli !!! (7)
Jak się nie zatrzymujesz, to nie musisz ruszać.
Nie ma nic gorszego niż Janusz który ściga się do czerwonego tylko po to żeby "sprawnie" w jego mniemaniu ruszyć spod świateł, a tak naprawdę powoduje korki, bo wszyscy za nim muszą zatrzymać się zupełnie...- 17 7
-
2021-06-08 16:13
Mówię nie!
Przez takich zamulaczy ktoś jadący za tobą nie ma szansy dojechać do zjazdu w prawo/lewoskręt unikając postoju na kolejnych światłach. Zapewne odstęp jaki zostawiasz musi mieć minimum z 3 metry, bo co jak ci w zad ktoś wjedzie Zamulaczu, to ty jesteś odpowiedzialny za powstawanie korków! W mieście należy jeździć dynamicznie, nie zrywami i nie muląc, ot co
- 2 0
-
2021-06-08 10:33
Pewnie (1)
niech wszyscy się wloką do czerwonego i najlepiej w dużych odstępach, tak żeby skutecznie blokować zjazd na prawoskręt gdzie jest zielona strzałka
- 8 8
-
2021-06-08 10:46
Częściej skręcasz czy jedziesz prosto?
Co stracisz na jednym prawoskręcie, nadrobisz na pięciu następnych przejazdach prosto.
- 3 7
-
2021-06-08 10:13
Ale co ci przeszkadza, że ktoś dojedzie szybciej? (2)
Jego paliwo, jego hamulce i jego zawartość żołądka.
- 8 8
-
2021-06-08 10:21
Jak nie rozumiesz to przeczytaj jeszcze raz, a potem jak nie zrozumiesz
to jeszcze ... itd. Jest tam wyjaśnione.
- 1 0
-
2021-06-08 10:18
A to, że ja muszę się zatrzymać jak mnie wyprzedzi, mimo że mam zielone jak dojeżdżam do świateł.
A to już moje paliwo, moje hamulce i moja zawartość żołądka.
- 10 4
-
2021-06-08 10:12
Źle do tego podchodzisz. Czasem jedyne "zwycięsto" człowieka w życiu to bycie pierwszym na kolejnych czerwonych światłach. A że się inni ludzie z tego powodu irytują? Ma znaczenie jeśli odróżniasz irytację od zazdrości bo jeśli to żyjesz w bańce :-) Patrzcie jak mi zazdroszczą!
- 12 0
-
2021-06-08 09:59
Dokładnie
Rozmowy przez telefon a nawet pisanie SMSów w czasie jazdy - plaga ! Machanie ręcznym w tą i z powrotem na każdych światłach, albo zwykłe podsypianie rano. Skupcie sie na jeździe - zwłaszcza na skrzyżowaniach !
- 15 0
-
2021-06-08 09:45
Masz rację pierdulowatosc i ociężałość kierowców to plaga.
- 31 1
-
2021-06-08 08:46
Żółte światło powinno włączać się wcześniej i trwać dłużej zanim zmieni się na zielone (12)
Obecnie zanim kierowca zareaguje na szybko pojawiające się światło zielone mija sekunda może więcej. W skali dnia to dużo dla przepustowości danego skrzyżowania.
- 55 21
-
2021-06-08 17:12
(3)
Żółte trwa 3s w całej Polsce. Zamiast szukać problemu gdzie indziej, odłóż telefon i jak stoisz pierwszy na światłach czekaj z wrzuconą jedynką
- 2 2
-
2021-06-09 08:54
Tak właśnie rozpi... sobie sprzęgło znawco (1)
- 0 0
-
2021-06-10 09:21
ale
to nie jest możliwe...
- 0 0
-
2021-06-08 17:54
3s to trwa przy zmianie na czerwone (przy dop. do 50 km/h)
Przy zmianie na zielone trwa 1 sekundę.
- 2 0
-
2021-06-08 10:14
Czemu kierowca ma reagować na cokolwiek, jak wystarczy nieco zwolnić żeby trafić na zieloną falę? (6)
- 10 1
-
2021-06-08 10:27
Na Adamowicza nie ma zielonej fali (5)
- 1 8
-
2021-06-08 10:34
Nie było na początku, teraz jest. (4)
50-55km/h, zależnie jak szybko sie do nich rozpędzisz.
- 6 0
-
2021-06-08 11:09
(3)
Przy od skrzyżowania przy stacji, jadąc do skrzyżowania z warszawską, jabloniowa, nie ma zielonej fali. Swoją drogą, ten kto zaprojektował skrzyżowanie Adamowicza kartuska powinien stracić robotę, tam powinno być rondo turbinowe, tańsze, plynniejsze rozwiązanie. Szkoda, tego miasta. Ogromny potencjał ale podstawy leżą przez marnych urzędników
- 1 6
-
2021-06-08 17:14
Rondo turbinowe? pojedź na to na budowlanych zobacz co tam się popołudniu dzieje. Nieważne czy światła czy rondo, jak jest za dużo samochodów korki będą.
- 1 0
-
2021-06-08 12:52
Rondo turbinowe w Polsce?
Tutaj ludzie nie potrafią zwykłego ronda przejechać....
Ba, nie potrafią jechać zgodnie z limitem żeby trafić na zieloną falę, a Ty tu o turbinowych rondach mówisz :D- 9 1
-
2021-06-08 11:36
brak gospodarza/ nadzoru
W Gdańsku jest wiele sknoconych rzeczy:
wymienię na Adamowicza
1) przejazd tramwajowy , kolebie jak na "Falach Dunaju"
2) źle umiejscowiona wiata przystankowa koło Kartuskiej, scieżka rowerowa konczy się przed przystankiem, zaczyna za. wystarczyło przesunąć przystanek do jezdni, a scieżkę puścić za wiatą przystankową.
3) wielokrotne przejazdy tramwajowe przez ulicę
Tego kto to projektowął to trzeba powiesć za ja.....- 5 0
-
2021-06-08 10:00
wazniejsze fanaberie magistratu.. pamietam usuwanie sprawdzonej siatki polaczen autobusowych.
za adamowicza generalnie ludzie sie nie licza
- 3 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.