- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (211 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (213 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (182 opinie)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (97 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (139 opinii)
Trasa Kaszubska: kiedy ruszy budowa?
W sierpniu i wrześniu wykonawcy poszczególnych fragmentów Trasy Kaszubskiej powinni uzyskać zgody na budowę pierwszych odcinków ekspresówki. To oznacza, że prace będą mogły ruszyć jesienią. Budowa 40-kilometrowej drogi szybkiego ruchu z Gdyni do Bożegopola zakończy się w drugiej połowie 2021 roku.
Budowa drogi ekspresowej, która rozpoczynać się będzie na węźle Wielki Kack Obwodnicy Trójmiasta i biec w kierunku zachodnim, podzielona została na trzy odcinki:
- z Gdyni do Szemudu (20 km): wykonawca Polaqua, koszt - 817 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Szemudu do Luzina (10 km): wykonawca Budimex, koszt - 335,8 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km): wykonawca PORR, koszt - 338 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i zbuduj, więc wybrani w zeszłym roku wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpili do prac projektowych. Obecnie są one na ukończeniu.
W międzyczasie wykonawcy wystąpili do wojewody o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Otrzymanie tego dokumentu daje zielone światło do rozpoczęcia budowy. Wnioski zostały złożone w następujących terminach:
- Gdynia - Szemud (odcinek 1) - 21.12.2018 (wykonawca Polaqua)
- Szemud - Gdynia (odcinek 2) - 25.01.2019 (wykonawca Polaqua)
- Luzino - Bożepole (odcinek 1) - 11.03.2019 (wykonawca PORR)
- Luzino - Bożepole (odcinek 2) - 11.04.2019 (wykonawca PORR)
- Szemud - Luzino - 18.04.2019 (wykonawca Budimex)
- Wojewoda ma 90 dni na wydanie decyzji, pod warunkiem, że złożone wnioski będą uzupełnione i kompletne - informuje biuro prasowe Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. - 17 maja 2019 roku, po uzupełnieniu przez wnioskodawcę braków formalnych, wszczęte zostało postępowanie w stosunku do pierwszego odcinka Gdynia - Szemud. Wszczęcie postępowań odnośnie pozostałych wniosków nastąpi po uzupełnieniu przez inwestorów braków formalnych dokumentacji.
Kiedy wykonawcy planują wejść na plac budowy?
- Mamy nadzieję, że ZRID zostanie wydany na przełomie sierpnia i września. Prace budowlane ruszą niezwłocznie po uzyskaniu tej decyzji i przekazaniu przez inwestora [GDDKiA - red.] placu budowy - zapowiada Michał Wrzosek, rzecznik Budimexu, który będzie realizował odcinek Szemud - Luzino.
- Pierwszy ZRID będzie procedowany szybko i wejdziemy jeszcze w tym roku na plac budowy - może nawet na przełomie października i listopada - informuje Mateusz Gdowski, rzecznik PORR, który będzie budował odcinek Luzino - Bożepole. - W przypadku drugiego odcinka będzie to po 1 stycznia 2020 roku.
Z kolei przedstawiciele firmy Polaqua nie udzielają żadnych informacji na temat postępów w przygotowaniach do rozpoczęcia prac związanych z budową odcinka Gdynia - Szemud i z pytaniami odsyłają do inwestora. Wiadomo jednak, jak już wspominaliśmy wcześniej, że to ich wniosek o wydanie ZRID-u jest procedowany jako jedyny. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, to zezwolenie powinno zostać wydane do 17 sierpnia. Potem wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy.
Wiele więc wskazuje na to, że wbicia pierwszej łopaty na każdym z odcinków możemy spodziewać się już jesienią.
- Terminy zakończenia prac pozostają bez zmian, to druga połowa 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Nieoficjalnie, pierwszy i trzeci odcinek mają zostać ukończone w sierpniu, a drugi w październiku 2021.
Na koniec trzeba podkreślić, że nawet po zakończeniu prac Trasa Kaszubska będzie niekompletna. Wciąż do zrealizowania będzie bowiem fragment z Bożegopola do Lęborka. Ten odcinek drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy.
Opinie (200) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-11 20:21
Nikt nic niewie co i za ile
Jak dzwonie po biurach i urzędach to nik nie zna stawki za ziemie
- 0 0
-
2019-09-15 21:51
Opóźniona Droga Kaszubska
Najbardziej denerwujący jest fakt , że GDDKiA nie znalazła pieniędzy (?) na następne odcinki S6: od Bożegopola Wlk., przez Lębork, Słupsk do Sianowa k/Koszalina (gdzie zakończy się zachodniopomorski odcinek S6 - bo tam kasa się znalazła). Widać ewidentne dyskredytowanie niepokornych Kaszubów. Granda.
- 3 0
-
2019-09-25 23:10
Trasa...
Kiedyś byłem pracownikiem Urzędu w Szemudzie.Sprawa Trasy była bardzo kłopotliwa dla Urzędu z uwagi na czas i konsekwencje jej powstania.Były różne obawy....Perspektywa planistyczna przewidywała rok 2015. Dzisiaj poślizg 4 lat to tak jak by go nie było .Na pewno informacja sprawi zawieruchę planistyczną w śpiącej ,dotąd Gminie. Znam dokładnie przebieg Trasy Kaszubskiej z jej modyfikacjami przez lata. Wszystko co nowego powstaje dla Gminy, Regionu, Kraju jest oznaką rozwoju. Cieszy mnie to!
- 0 1
-
2019-10-29 08:00
Blokowanie
najgorzej jest czekać na taką inwestycję, a macie rację - nim ona ruszy, to musi być spełniony szereg warunków. Często paradoksalnych , ale takie mamy prawo. No i często się zdarza, że władze miasta coś blokują, bo takie mają widzimisię. No niestety, ale to już na szczęście coraz rzadziej się zdarza. Oby to jak najszybciej ruszyło . https://projektowanie-wnetrz-online.pl/projektowanie-wnetrz-gdansk/
- 0 0
-
2019-12-07 07:04
Wjazd Chwaszcyńską od miasta na Obwodnicę w kierunku Gdyni
Czy wy widzicie na tym projekcie wjazd wlot od strony miasta ul Chwaszczyńską na obwodnicę w kierunku Gdyni.Chyba ktoś coś zapomniał albo niedowidzę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.