- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (244 opinie)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Trasa Kaszubska: ostatni odcinek za 718 mln zł
30 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
13 tys. gdynian w środę bez ciepłej wody. Przez wymianę elementu przy Trasie Kaszubskiej
GDDKiA właśnie wybrała firmę, która zaprojektuje i wybuduje 22-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Co ciekawe, nie wygrała najtańsza oferta, a druga w kolejności, droższa o 140 mln zł. Prace potrwają do 2025 roku.
Oferta droższa o 140 mln zł
Do przetargu na jego projekt i budowę stanęło 10 firm, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł. Druga oferta - firmy Budimex - opiewała na kwotę 718,6 mln zł. I to właśnie ona została wybrana przez drogowców z GDDKiA. Oferty NDI oraz czterech innych wykonawców zostały odrzucone.
Taki obrót sprawy oznacza, że można spodziewać się odwołania od tej decyzji.
Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca.
Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna zakończyć się w 2025 roku.
Trasa Kaszubska, odcinki w budowie:
- Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
- Szemud - Luzino (ok. 10 km),
- Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).
Ich budowa ma się zakończyć w pierwszej połowie 2022 roku.
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.