• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska z Luzina do Szemudu będzie o 10 mln zł droższa

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Budimex zaprojektuje i zbuduje 10-kilometrowy fragment Trasy Kaszubskiej między Luzinem a Szemudem za kwotę 335 mln zł. Gdański oddział GDDKiA odrzucił tym samym najkorzystniejszą ofertę włosko-polskiego konsorcjum, która była o 10 mln zł tańsza.



Czy GDDKiA dobrze postąpiło odrzucając najkorzystniejszą ofertę?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął ponownie przetarg na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej między Luzinem a Szemudem (na mapce to zadanie nr III). Tym razem kontrakt trafi do firmy Budimex, która złożyła drugą najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę 335,8 mln zł.

Tym samym urzędnicy z gdańskiego oddziału GDDKiA odrzucili najkorzystniejszą ofertę włosko-polskiego konsorcjum w kwocie ok. 325 mln zł.

Podobnie jak przy pierwszym wyborze, zgodnie z procedurą, komisja przetargowa oczekuje 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji. Równolegle dokumentacja przetargowa zostaje przesłana do kontroli przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Po pomyślnym przeprowadzeniu tego etapu można będzie podpisać umowę z wykonawcą.

Droga ma powstać w terminie 34 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz będzie objęta przez wykonawcę 10-letnią gwarancją.

Czytaj też: Podpisano umowę na budowę fragmentu Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemudu

Przebieg Trasy Kaszubskiej na mapie Pomorza. Przebieg Trasy Kaszubskiej na mapie Pomorza.

Dlaczego wybrano drugą, a nie pierwszą ofertę?



Przypomnijmy: na początku roku została wybrana najkorzystniejsza oferta na realizację odcinka drogi ekspresowej S6 Trasy Kaszubskiej między Luzinem a Szemudem. Wybrano wtedy konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali, NDI sp. z o.o. i NDI SA. Konsorcjum zamierzało zaprojektować i zbudować ten odcinek drogi za 324 mln zł.

Jednak w międzyczasie włoska firma popadła w tarapaty finansowe. Do sądu w Rzymie na początku roku trafił wniosek o tzw. upadłość układową (z włoskiego: "Prodedura di concordato in continuità aziendale") budowlanego giganta.

Sytuację wykorzystał Budimex i odwołał się od rozstrzygnięcia komisji konkursowej. Kłopoty finansowane włoskiej firmy (lidera) były koronnym argumentem w odwołaniu do Krajowej Izby Odwoławczej.

I rzeczywiście, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że postanowienie sądu w Rzymie ma wpływ na ocenę, czy konsorcjum, którego liderem jest Societa Italiana, wykazało spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz czy nie podlega wykluczeniu.

Zgodnie z wyrokiem KIO, gdański oddział GDDKiA poprosił o uzupełnienie dokumentacji włoskiej firmy przed ponownym rozstrzygnięciem przetargu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Włosi nie dosłali urzędnikom z GDDKiA tylko jednego dokumentu, którego nie wydał im włoski wymiar sprawiedliwości - chodziło o dokumentację prawidłowego i terminowego wypłacania ubezpieczeń społecznych swoim pracownikom.

W tej sytuacji w gdańskim oddziale GDDKiA zdecydowano, że zamówienie trafi do Budimeksu.

Odcinek Szemud - Luzino



Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma po jednym w każdą stronę miejscu obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Miejsca

Opinie (83) 3 zablokowane

  • Włosi odpadli z przetargu, znaczy że...

    Cosanostra chyba straci niezły dochód...

    • 3 1

  • Kasa potrzebna na premie dla pisiorow (1)

    W ramach taniego panstwa

    • 9 8

    • Poczytraj o premiach za PO

      zdziwisz się trochę.....

      • 3 1

  • Misiewicze z pisu muszą zabrać coś dla siebie..... (1)

    10 baniek? w sam raz dla nas pisowców, nam się to przecież należy

    • 6 4

    • Mało wiesz o zasadach prowadzenia przetargów

      • 3 2

  • (1)

    kiedy 7 będzie skończona, żeby tą drogą A1 ominąć?

    • 10 4

    • teoretycznie...

      Teoretycznie w 2020 roku.

      • 2 0

  • A nie mówiliśmy?

    Nie bierze się włoskich firm do takich robót, niestety znani sa na swiecie z tego, że zaniżają ceny a potem peło aneksów i jakość kiepska. Pendolino kupione od Włochów i w Szwajcarii i Polsce to porażka.

    • 4 1

  • 10 km w 34 miesiące z wyłączeniem 3 miesięcznych okresów zimowych.... (1)

    bez komentarza

    • 22 8

    • Zbuduj ze szwagrem szybciej i taniej

      • 0 1

  • mądry ruch (2)

    każdy w budowlance wie o problemach z tymi Włochami. Budowa ciągnęłaby się w nieskończoność, a przy tej kasie 10 baniek to nie jakaś wielka strata. Tym bardziej, że i tak jest to mniej niż zakłdał inwestor

    • 102 10

    • @dziki (1)

      Nie zapominaj, że jak piszesz "10 baniek to nie jest jakaś wielka strata" trzeba zabrać tobie, mnie wszystkim 12-14 "baniek" żeby wykonawcy w chwale przekazać te 10.
      A co z resztą zapytasz?
      Resztę zeżrą urzędnicy-tak jest, było i będzie.
      Bo zleceniodawca nie drukuje własnych pieniędzy tylko komuś-pod przymusem-musi je zabrać.

      • 6 10

      • Mam pomysł: umówmy się, że to akurat nie z twoich i wtedy nie masz przymusu korzystania z tej drogi. OK?

        • 9 2

  • Kro bogatemu (4)

    zabroni? 10 baniek więcej a i tak bedzie nowa sztrase.

    Może niech przeswietlą wszystko czy nie ma aby jakiegoś ale...albo innych takich

    • 10 32

    • (2)

      Mimo, ze sprawiasz wrazenie debila to Ci odpowiem: Dlatego, ze gdyby wygrala wloska firma, ktora jest w upadlosci to ten odcinek nigdy by nie powstal, a pieniadze by zniknely u wloskiego komornika.

      • 10 5

      • Skoro (1)

        Wiesz iż włoska firma jest w upadłości to ogłoś to w mediach aby nikt ale to nikt nie wpadł w sidla tego bankruta.a co zrobisz? Nic tylko potrafisz zatrolić na lokalnym portalu

        • 2 12

        • Ta informacja jest publicznie dostepna i poruszna nawet w tym tekscie. Trzeba tylko czytac ze zrozumieniem.

          • 7 1

    • pewnie wolisz dac 1 tys menelowi spod klatki za remont mieszkania niz ekipie remontowej 10, bo 9 tysiecy to musisz 5 lat odkladac ;)

      • 7 2

  • Na budimex trzeba uwazac! (1)

    Nawet do stosunkowo małej roboty mają armie prawników ich umowa to księga w kilku tomach ! Wiem co piszę brałem udział z ramienia pewnej firmy w przetargu z nimi, każde spotkanie 10 prawników i dwóch inżynierów (a powinno być odwrotnie) ! Myślę że do tej sumy dojdzie jeszcze jakieś 20 - 50 mln za pracę dodatkowe protokoły konieczności i inne dodatki ...

    Tak na marginesie współczuję trochę inspektorowi nadzoru z ramienia inwestora nie będzie miał lekko

    • 16 7

    • no to jak znasz tego inspektora nadzoru. zmobilizuj go

      bo przy tych kundlach rządzących chyba rzeczywiście nie będzie miał lekko :), przykry fakt

      • 3 1

  • pamiętajmy, że do najtanszej oferty zawsze zawiera się, do głównej umowy

    odpowiednie aneksy, bo... oferta tańsza o 10 mln złociszy polskich będzie kosztowała jakieś 30 mln w kopertach?? do odpowiednich druk asffaltowyh?? Jakiś prezio je podpisze, te aneksy.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane