• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska z Luzina do Szemudu będzie o 10 mln zł droższa

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Budimex zaprojektuje i zbuduje 10-kilometrowy fragment Trasy Kaszubskiej między Luzinem a Szemudem za kwotę 335 mln zł. Gdański oddział GDDKiA odrzucił tym samym najkorzystniejszą ofertę włosko-polskiego konsorcjum, która była o 10 mln zł tańsza.



Czy GDDKiA dobrze postąpiło odrzucając najkorzystniejszą ofertę?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął ponownie przetarg na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej między Luzinem a Szemudem (na mapce to zadanie nr III). Tym razem kontrakt trafi do firmy Budimex, która złożyła drugą najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę 335,8 mln zł.

Tym samym urzędnicy z gdańskiego oddziału GDDKiA odrzucili najkorzystniejszą ofertę włosko-polskiego konsorcjum w kwocie ok. 325 mln zł.

Podobnie jak przy pierwszym wyborze, zgodnie z procedurą, komisja przetargowa oczekuje 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji. Równolegle dokumentacja przetargowa zostaje przesłana do kontroli przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Po pomyślnym przeprowadzeniu tego etapu można będzie podpisać umowę z wykonawcą.

Droga ma powstać w terminie 34 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz będzie objęta przez wykonawcę 10-letnią gwarancją.

Czytaj też: Podpisano umowę na budowę fragmentu Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemudu

Przebieg Trasy Kaszubskiej na mapie Pomorza. Przebieg Trasy Kaszubskiej na mapie Pomorza.

Dlaczego wybrano drugą, a nie pierwszą ofertę?



Przypomnijmy: na początku roku została wybrana najkorzystniejsza oferta na realizację odcinka drogi ekspresowej S6 Trasy Kaszubskiej między Luzinem a Szemudem. Wybrano wtedy konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali, NDI sp. z o.o. i NDI SA. Konsorcjum zamierzało zaprojektować i zbudować ten odcinek drogi za 324 mln zł.

Jednak w międzyczasie włoska firma popadła w tarapaty finansowe. Do sądu w Rzymie na początku roku trafił wniosek o tzw. upadłość układową (z włoskiego: "Prodedura di concordato in continuità aziendale") budowlanego giganta.

Sytuację wykorzystał Budimex i odwołał się od rozstrzygnięcia komisji konkursowej. Kłopoty finansowane włoskiej firmy (lidera) były koronnym argumentem w odwołaniu do Krajowej Izby Odwoławczej.

I rzeczywiście, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że postanowienie sądu w Rzymie ma wpływ na ocenę, czy konsorcjum, którego liderem jest Societa Italiana, wykazało spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz czy nie podlega wykluczeniu.

Zgodnie z wyrokiem KIO, gdański oddział GDDKiA poprosił o uzupełnienie dokumentacji włoskiej firmy przed ponownym rozstrzygnięciem przetargu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Włosi nie dosłali urzędnikom z GDDKiA tylko jednego dokumentu, którego nie wydał im włoski wymiar sprawiedliwości - chodziło o dokumentację prawidłowego i terminowego wypłacania ubezpieczeń społecznych swoim pracownikom.

W tej sytuacji w gdańskim oddziale GDDKiA zdecydowano, że zamówienie trafi do Budimeksu.

Odcinek Szemud - Luzino



Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma po jednym w każdą stronę miejscu obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Miejsca

Opinie (83) 3 zablokowane

  • Na budimex trzeba uwazac! (1)

    Nawet do stosunkowo małej roboty mają armie prawników ich umowa to księga w kilku tomach ! Wiem co piszę brałem udział z ramienia pewnej firmy w przetargu z nimi, każde spotkanie 10 prawników i dwóch inżynierów (a powinno być odwrotnie) ! Myślę że do tej sumy dojdzie jeszcze jakieś 20 - 50 mln za pracę dodatkowe protokoły konieczności i inne dodatki ...

    Tak na marginesie współczuję trochę inspektorowi nadzoru z ramienia inwestora nie będzie miał lekko

    • 16 7

    • no to jak znasz tego inspektora nadzoru. zmobilizuj go

      bo przy tych kundlach rządzących chyba rzeczywiście nie będzie miał lekko :), przykry fakt

      • 3 1

  • (1)

    kiedy 7 będzie skończona, żeby tą drogą A1 ominąć?

    • 10 4

    • teoretycznie...

      Teoretycznie w 2020 roku.

      • 2 0

  • widać włosko-polskie konsorcjum nie miało w szeregach biskupa

    czy tam in. lizusa pisssowskich d.

    • 5 14

  • brawa Rząd

    • 8 8

  • (2)

    Z Luzina do SZEMUDA a nie Szemudu!
    Człowieku, pisz po polsku a nie po polskiemu

    • 10 3

    • (1)

      Problem stanowi tu tylko dobór końcówki dopełniacza. Od dawna poradniki językowe wskazują (np. Słownik poprawnej polszczyzny PWN pod red. W. Doroszewskiego, s. 387), że po nazwach pochodzenia obcego używa się zwykle końcówki -u. W związku z tym nazwę tę najlepiej odmieniać następująco: z/do Szemudu, ku Szemudowi, za Szemudem, w Szemudzie. Warto jednak wiedzieć, że w mowie potocznej, lokalnie, funkcjonuje też forma z końcówką -a w dopełniaczu: z/do Szemuda. Wskazane jest uznać ją za potoczny wariant fleksyjny dopełniacza.

      • 1 1

      • Nazwy własne odmienia się tak jak wymawiają mieszkańcy

        Dlatego mówi się "do Suwałk" a nie "do Suwałek" - jak wynikałoby z wzorów odmiany; Dlatego nazwy z końcówką -owa -awa odmienia się różnie w zależności od tego czy jesteśmy w południowej Polsce ("Do Kolbuszowej") czy też w północnej ("do Warszawy" a nie "warszawej"). Nazwy nawet obcego pochodzenia ale dawno temu spolszczone odmienia na się według wzorca polskiej odmiany - mówimy wiec "do malborkA" a nie "do Malborku".

        a zatem : do SZEMUDA

        • 0 1

  • Dlaczego mnie to nie dziwi?

    • 6 1

  • Co powiedział PREZES??

    Taniej!!! , pracownicy z ukrainy chcą więcej??, a następne projekty na szczecin kiedy i za ile????

    • 5 3

  • No i zgadza się wszystko!

    Wliczyli w koszta apartamencik tu lub poza miastem dla prezydenta?

    • 4 5

  • pamiętajmy, że do najtanszej oferty zawsze zawiera się, do głównej umowy

    odpowiednie aneksy, bo... oferta tańsza o 10 mln złociszy polskich będzie kosztowała jakieś 30 mln w kopertach?? do odpowiednich druk asffaltowyh?? Jakiś prezio je podpisze, te aneksy.

    • 2 4

  • Kasa potrzebna na premie dla pisiorow (1)

    W ramach taniego panstwa

    • 9 8

    • Poczytraj o premiach za PO

      zdziwisz się trochę.....

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane