• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar nie taki straszny. 4 mln rocznie na jego utrzymanie

Maciej Naskręt
21 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Fotoradary systemu Tristar, które będą rejestrowały wykroczenia kierowców będą koloru żółtego. Wcześniej przy jezdni zostanie także wykonane oznakowanie informujące m.in. o pomiarze prędkości. Fotoradary systemu Tristar, które będą rejestrowały wykroczenia kierowców będą koloru żółtego. Wcześniej przy jezdni zostanie także wykonane oznakowanie informujące m.in. o pomiarze prędkości.

Miało być ich 60, a ostatecznie będzie sześć. Mowa o fotoradarach, które są elementem systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar. Z kolei odcinkowy pomiar ruchu na ul. Słowackiego nie wychwyci piratów drogowych na motocyklach.



Pierwotne plany Gdańska w zakresie liczby fotoradarów na drogach. GITD pozwoliła tylko na trzy urządzenia. Pierwotne plany Gdańska w zakresie liczby fotoradarów na drogach. GITD pozwoliła tylko na trzy urządzenia.
Pierwotny projekt systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar mocno straszył kierowców. 60 fotoradarów zamontowanych nad największymi skrzyżowaniami w Trójmieście budziło obawy nawet wśród tych kierowców, którym zdarzało się naruszać przepisy przez zwykłe gapiostwo.

Jednak na przełomie września i października Generalna Inspekcja Transportu zdecydowała rozpatrzyć pozytywnie tylko niewielką liczbę wniosków trójmiejskich samorządów o ustawienie fotoradarów.

Prawdopodobnie na przełomie tego i przyszłego roku - gdy zostaną włączone wszystkie funkcje Tristara w Trójmieście - niedozwolony przejazd będzie rejestrowany na skrzyżowaniach Morskiej z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni oraz Trasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. W Sopocie mandat będzie można dostać za przejazd na czerwonym na skrzyżowaniu alei Niepodległości z ulicą Malczewskiego zobacz na mapie Sopotu, natomiast w Gdańsku kierowcy muszą mieć się na baczności m.in. w okolicach Bramy Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz jak funkcjonuje serce systemu Tristar w Gdańsku.

Kamery od grudnia będą pomalowane na żółto i specjalnie oznakowane. Reszta poczeka na akceptację Generalnego Inspektora Transportu Drogowego.

Odcinkowy pomiar prędkości niegroźny motocyklistom

Z kolei na leśnym odcinku ul. Słowackiego w Gdańsku zadziała odcinkowy pomiar prędkości. Będzie on mierzył prędkość kierowców na obu nitkach jezdni - każdy fragment będzie miał 1,8 km długości.

Jednak urządzenie nie będzie wychwytywać wszystkich uczestników ruchu.

- Instalacja nie będzie weryfikować prędkości motocyklistów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która odpowiedzialna jest za wdrożenie gdańskiej części systemu Tristar.

Wizualizacja systemu Tristar w Gdańsku

Powód? Kamery rejestrujące tablice rejestracyjne ustawione są na wjazd do odcinkowego pomiaru prędkości na ul. Słowackiego. Nie mogą one rejestrować tablic rejestracyjnych motocykli, które zainstalowane są z tyłu.

Eksperci jednak twierdzą, że na maszcie można zainstalować kolejną kamerę, która będzie zwrócona w druga stronę i tym samym nagra także rejestrację jednośladu. Dla takiego urządzenia należałoby przeprowadzić dodatkową legalizację.

Tristar ma więcej zalet czy wad?

Poznamy realne koszty utrzymania Tristara

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił już przetarg na utrzymanie sygnalizacji wraz z elementami Tristara.

- Sądzimy, że konserwacja nowych urządzeń sterowania ruchem będzie droższa o ok. 30-40 proc. od dotychczasowych kosztów - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Podobnie będzie się to odbywać w Gdyni. - Czekamy jednak na zakończenie dotychczasowej umowy na utrzymanie m.in. sygnalizacji świetlnych - mówi Maciej Karmoliński, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Szacunkowe koszty utrzymania systemu określa studium wykonalności z 2010 r. Wynika z niego, że w latach 2014-2020 trójmiejskie samorządy na jego eksploatację będą musiały co roku wysupłać ok. 4,053 mln zł. Gdańsk najwięcej, bowiem tu będzie najwięcej skrzyżowań objętych systemem. Przez sześć lat samorządy zapłacą za system łącznie 24 mln zł.

Tristar będzie rozwijany

Co ważne, system będzie rozbudowywany. W Gdańsku prace nad tym będzie prowadzić prawdopodobnie Zarząd Dróg i Zielni. W Gdyni natomiast zadanie to przypisane zostanie Wydziałowi Inwestycji Urzędu Miasta.

Niewykluczone też, że kolejne fotoradary pojawią się na drogach Trójmiasta. - Wnioski o ich włączenie do GITD będzie można składać co rok, albo dwa, trzy lata, w zależności od sytuacji - kolizji i wypadków - na drodze - mówi Jacek Oskarbski, kierownik działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni.

Twórcy systemu Tristar - inżynierowie ruchu - chcą zoptymalizować podróże (skrócić czas przejazdu) w Trójmieście średnio o ok. 20 proc. Takiego wyniku nie udało się osiągnąć żadnemu miastu na świecie, w którym istnieje odpowiednik systemu Tristar. W Tuluzie, Toronto, czy Koloni zdołano ruch usprawnić o niecałe 10 proc.

Rekordzistami są tu Southampton i Los Angeles, gdzie czas podróży samochodem skrócony został o 18 proc. Trzeba jednak pamiętać, że wymienione miasta mają świetnie rozwiniętą infrastrukturę drogową, czego nie można powiedzieć o Trójmieście.

Całkowity koszt trwającej inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Opinie (274) 4 zablokowane

  • A ja myślałem, że to ma ruch usprawnić

    a tu okazuje się, że wyjątkowo drogie narzędzie dokuczania mieszkańcom.

    • 2 0

  • Dobra maszynka (9)

    do trzepania kasy

    • 19 3

    • Nie do trzepania kasy tylko do okielznania was w blachosmrodach (8)

      • 7 7

      • (7)

        Naprawdę jesteś tak naiwny ze wierzysz ze oni ten system robią nie dla kasy ?

        • 8 4

        • naprawdę nie rozumiesz prostego faktu, że poszerzanie dróg nie likwiduje korków? (6)

          a szybka jazda powoduje stłuczki, kolizje i wypadki, a te z kolei megakorki?

          • 4 3

          • Jakie poszerzanie? (5)

            Przecież nikt nie poszerza żadnych dróg. Z tym systemem chodzi tylko o kasę i prace dla nowych urzędasów. Narazie te plany GITD troche pokrzyżował. Ot cały problem z Tristarem jak przemalować kamery na żółto i ustawić światła tak żeby jak najwięcej aut przejezdzało na czerwonym.

            • 8 2

            • Nie ma administracyjnego przymusu przejeżdżania na czerwonym (4)

              Zapłacą ci,którzy sami tego chcą.

              • 0 5

              • I własnie o to chodzi (3)

                Właśnie o to chodzi żeby ustawić światła tak żeby jak najwięcej kierowców "chciała" przejechać ma czerwonym i system się zwraca - proste.

                • 1 1

              • Mój Borze! Tristar kontroluje umysły!l (2)

                To straszne! Nowy porządek świata!

                • 0 0

              • Zadna nowość (1)

                Jaki nowy? przecież tu pełno niewolników dookoła i to od wieków. A to kolejny bat na nich

                • 0 1

              • Nie używaj słów,których nie rozumiesz."Niewolnik" to osoba niewolna,własność innego człowieka.W Polsce niczego takiego nie ma.

                To kraj ludzi wolnych,którzy sami kują swój los,podejmują decyzje i zaciągają zobowiązania.

                • 0 0

  • O tym systemie w Trójmieście to śmiać się będą wszystkie kabarety swiata. (2)

    • 3 1

    • Jutro włączam program satyryczny "Jambo Bolanda" na ZBC Harare24 i jak nie będzie nic o Tristarze,to masz w zęby ;) (1)

      • 0 1

      • Mam nadzieje,że już jesteś na emigracji.

        • 1 1

  • Wielka szkoda (15)

    że nie będzie walki z piratami drogowymi - ITD daje jasny sygnał: jeździjcie jak chcecie, tylko w niektórych miejscach uważajcie. A potem liczbę ofiar liczymy w tysiącach i winnych nie ma.

    • 119 223

    • (10)

      Jedziesz przepisowo = jedziesz na "zielonej fali". Jedziesz szybciej = stoisz na czerwonym. Jak nic widzę tu walkę z piractwem drogowym. Cała ta "szopka" polegała na tym, żeby unormować prędkość pojazdów światłami a nie mandatami.

      • 22 19

      • (6)

        zapraszam na havla...
        czerwona fala gwarantowana dla przepisowej predkosci ( irytujace jest ze lamiacy przepisy dzieki temu oszczedzaja sporo czasu)
        Osoba ktora ustawiala te swiatla powinna obowiazkowo na tym terenie jezdzic

        • 42 1

        • pewnie jezdzi... (4)

          Stad takie ustawienia.

          Bardzo przykrym jest to, ze ludzie odpowiedzialni za komunikacje w Gdansku maja zdecydowanie przyspawane tylko do samochodow.

          Rozwiazania komunikacyjne inne niz samochod sa zawsze w jakims elemencie zepsute, pierwszy przyklad z brzegu: tramwaj na "Morene" jeszcze dlugo bez polaczenia z Wrzeszczem... Zabiora autobusy bezposrednie do Wrzeszcza i bedzie trzeba albo przez Glowny, albo tramwajem do PKM, 2 przystanki PKM potem znowu w tramwaj... 2 przesiadki, aby dostac sie 4km dalej? Cos nie tak.

          Sciezka rowerowa zdluz Grunwaldzkiej. Jadac z Wrzeszcza do Oliwy trzeba chyba z 4 razy zmieniac strone ulicy...

          • 4 5

          • zawalidrogi (1)

            Rowerzyści to pomyłka tylko ulicę zapychaja święte krowy

            • 1 3

            • Na przestrzeni zajmowanej przez samochód mieści się 5 rowerów. To kto zapycha?

              • 1 1

          • (1)

            Nie wiem jak naliczyłeś 4 razy, jak zmienia się dwa razy...

            • 1 0

            • To i tak o dwa razy za duzo

              • 2 1

        • Polanki - Rybińskiego

          ja zapraszam na to skrzyżowanie zielona fala dla jadących z podporządkowanej, a dla jadących polankami zielone dla 3 może 4 samochodów.

          • 9 1

      • (1)

        Myślisz, że taki gamoń jeden z drugim będzie się przejmował tym, że będzie czekał na kolejnych światłach? Otóż nie. Ruszy na zielonym i między światłami 140km/h. Bo może się uda zdążyć jeszcze na poprzednią zmianę... A jak nie to w d*pie z tym, najwyżej przejedzie na dojrzałym żółtym bo akurat na tym skrzyżowaniu nie będzie to rejestrowane... Idiotów nie spowolni i nie zatrzyma żaden system, jedynie jakaś solidna przeszkoda. Tylko wtedy niestety ktoś ucierpi...

        • 21 16

        • każdy system można rozpracować, wystarczy jeden miesiąc.

          • 11 3

      • A widziałeś tą zieloną falę

        Chyba po trawce

        • 39 7

    • normalny kierowca?

      jesteś niedzielnym kierowcą - na dodatek w matizie lewym pasem
      ciekawe jakbyś gadał gdybyś robił po polskich drogach 2tys km tygodniowo...

      • 4 1

    • pirat drogowy juz sie cieszy widac to po liczbie minusów

      to w kocu wyborcy wiec trzeba było im podarowac taka władza polityczna własnie jest szkodliwa!!

      • 1 2

    • A co. Podoba Ci się system z Wejherowa.

      Tam kilkukrotnie wzrosła liczba stłuczek w reakcji na gwałtowne hamowanie w reakcji na 2 sekundowe żółte.
      Nie cierpię kierowców co jadą na różowym, ale tam to było polowanie i to krwawe.

      • 27 5

    • taaak, bo teraz w tych miejsach giną tysiące ludzi...

      To miał być zwykły skok na kasę a nie poprawa bezpieczeństwa.

      • 24 12

  • Dlaczego nie zamontowaliście odliczania sekundowego na sygnalizatorach ?? (3)

    Dlaczego na żadnym skrzyżowaniu nie zamontowaliście liczników z odliczaniem sekundowym, to rozwiązanie informuje kierowce i pieszych kiedy nastąpi zmiana świateł. To byłaby najłatwiejsza forma poprawy bezpieczeństwa. System Tristar tego odliczania nie posiada bo ma jednocześnie zarabiać. W Wejherowie jest takie słynne skrzyżowanie z rejestratorem wjazdu na czerwonym świetle, dziennie około 30 mandatów tak po 300zł sądze = 9000zł do kasy UM. Można zarobić ? Można !

    • 5 0

    • popieram wniosek

      Popierm, sygnalizatory z sekundnikiem to super sprawa, bardzo ułatwiają i usprawniają ruch, działają już w kilku miastach w Polsce. Dlaczego nie w Trójmieście?!

      • 0 0

    • (1)

      Bo odliczanie jest niepotrzebne.Niemal na każdym skrzyżowaniu jest przejście dla pieszych i wystarczy obserwować sygnalizator dla pieszych gdy miga zielony ludzik wiadomo, że niebawem nastąpi zmiana świateł.

      • 1 0

      • To przekracza umiejętności typowego "kierowcy" w PL ;)

        • 1 0

  • chciałbym ..... (2)

    na moje precyzyjnie postawione pytanie uzyskać precyzyjną odpowiedz ! - otóż;- czy przedstawiciele obecnej Trójmiejskiej wadzy po otrzymaniu w zbliżających się wyborach tzw. kopa -zwiną i zabiorą ten swój -psu na bude potrzebny Tristar ??? . który na początku mowy o jego instalacji miał służyć do ułatwienia ,przyspieszenia ,wskazania objazdów oraz wpływania na płynność ruchu drogowego ! , dopiero teraz mówi się prawde i informuje się o tym ,że ma to być i jest to system w łapach nieudolnej władzy {którą zresztą sami sobie wybraliśmy!} do zdobywania kasy i łatania lokalnej dziury budżetowej !

    • 5 0

    • Pmiętaj kto liczy głosy a oni w swoih łapach mają wszystko. (1)

      • 0 1

      • Nie podoba się, to emigruj na Białoruś, tam posmakujesz demokracji ;)

        • 0 0

  • Gdzie tu opłacalność ? (2)

    Optymalizacja podróży o 10 % za 160 mln zł + 4 mln rocznie ? Zatem mój codzienny przestój w 20 minutowym korku zmniejszy się o 2 minuty ! CZAD !

    • 2 1

    • 10% to w Kandzie przry autostradach w mieście a u nas chodziło o kasę i o nic więcej .

      • 0 1

    • 2 minuty * 2 kierunki codziennie,czyli * 200 dni roboczych w roku * 200,000 kierowców

      2 minuty * 2 kierunki codziennie,czyli * 200 dni roboczych w roku * 200,000 kierowców w Trójmieście = 160,000,000 minut, czyli złotówka za minutę,albo 60 złotych za godzinę Twojego czasu. Normalna godzinówka cywilizowanego Europejczyka ;)

      A policzywszy koszt utrzymania,czyli te 4 mln brutto,bez odjęcia mandatów - 1,50 zł za godzinę oszczędzonego czasu mieszkańca ;) Nie warto? ;)

      • 1 0

  • Strach psa spuścić ze smyczy, (3)

    bo wróci z mandatem za wysoką prędkość...

    • 3 1

    • W zębach? (2)

      • 0 0

      • (1)

        bo psy trzeba szczepic na wscieklizne
        a nie dawac im prawo jazdy i fure

        • 0 0

        • Psy to pół biedy (polecam film "owczarek za kierownica),ale łosie i barany...

          • 0 0

  • Kiedy pobuduje sie nowe tunele lub kladki dla pieszych? (1)

    Piesi tylko spowalniaja ruch pojazdw w miescie.

    • 2 2

    • Nie karmić trolla

      • 0 0

  • spokojnie (20)

    Kierowcy utrzymaja to ustrojstwo

    Daj kase bo cie mamy...

    • 170 24

    • no dobra nikt nie napisał (6)

      jaka jest tolerancja tego odcinkowego pomiaru !!!
      czy jak bede jechałc 80 na 70 to będzie mandat?

      • 6 4

      • Zero tolerancji. Bo potem cebulak na 30 jedzie 50,na 50 jedzie 70,na 70 jedzie 90,na 90 jedzie 110,na 120 jedzie 160,a na 140 (2)

        • 8 21

        • (1)

          Cebulat własnie odwrotnie robi - na 50 jedzie 30, na 90 70 itd, co by mu za dużo autogazu nie poszło jak na działke jedzie.

          • 7 5

          • zdzichu cebulak

            • 1 0

      • (2)

        głupie pytanie. A teraz jak masz fotoradary, to dostajesz mandat za jechanie 55 km/h przy dozwolonej 50 km/h ?

        • 3 2

        • (1)

          Liczniki są tolerowane w dół właśnie żeby nie było że nie wiedziałeś. Radary w dół. ale przy dzisiejszych dokładnościach to może być 2%, ale może wslazywaç dokładnie. Jedziesz tal, zeby na liczniku nie było więcej niż ograniczenie. W Polsce za mniej niż 10 się nie karze (chyba jest rozporządzenie). Także bezkarnie można przekraczać do 10. Można też porobić pomiary własnego licznoka, ale tylko stare miewały -10%. Teraz jak na 70 uszczkniesz max 3 to dobrze. Pytanie czy warto jechać na granicy np. na 70 mieć 83. Zawsze możesz nie zauważyć, że przez chwilę jedziesz 85. Dlatego aby nie płacić trzeba mieć na liczniku tyle lub mniej niż na ograniczeniu. Druga strategia to odłożyć sobie pewną kwotę do schowka i przekraczać według tej kwoty, np. pdkładasz 100 zł i zawsze przekraczasz 10-15 (nadal wg licznika nie kalkulacji). Jak złapią to płacisz z uśmiechem i przez rok polnujesz się, żeby nie dostać więcej punktów. Punkty są na tyc z nieograniczonym budżetem. Ja bym raczej do wykroczeń drogowych wprowadził pojęcie recydywy i trzeci raz przekroczenie> 50 skutkowałoby aresztem domowym i pracami społecznymi.

          • 1 0

          • radary w górę oczywiście :)

            • 0 0

    • (12)

      nie kierowcy tylko idioci którzy myślą że są wyjątkowi i mogą jeździć jak im się podoba

      • 56 79

      • heh (10)

        Czyli 90% Gdańszczan? Platforma tak Was rozpieszcza, że chcecie jeszcze więcej. Niestety wpływa to na psychikę i później widać na drodze jak jedne do drugiego z mordą skacze albo zajeżdża drogę w centrum.

        • 32 5

        • najpierw sie ustala symptomy bycia idiota (9)

          a jesli potem pasuje do tego tak duzy odsetek... Trudno.

          Mozemy zdefiniowac, co rozumiemy przez bialego czlowieka. Jesli sie okazuje, ze 99% pasuje do tej definicji nie mozemy jej z tego powodu uznac za obrazliwa.

          A placic beda kierowcy lamiacy przepisy. Nie kierowcy jako tacy. Mam od 9 lat prawo jazdy i jeszcze nie dostalem zadnego mandatu. A juz troche po swiecie jezdze, nie tylko w Polsce. Inna sprawa, ze mialem kilka razy szczescie, bo nie zawsze poza terenem zabudowanym respektuje narzucone limity.

          Tyle, ze nie wiem, jak ktos jest w stanie w ciagu roku zarobic 21 pktow...

          • 15 23

          • Teraz się szybko dowiesz. (2)

            • 25 7

            • (1)

              Z przekraczaniem jak z alkoholem. Po prostu się nie da jechać zgodnie z przepisami. Samochód nie ma takich możliwości technicznych. Nie mówiąc o tym, że ograniczenia tozamech na naszą wolność i podstępny ssposób ograbienia nas z pieniędzy. ONI wiedzą o niemożności utrzymania prędkości poniżej limitu i wykorzystują ten fakt do zabrania nam kasy o pławienia się w luksusach. W spisku uczestniczą producenci samochodów robiąc miękki pesał gazu. Za komuny było wiadomo, że nieprzestrzeganie prawa jest wyrazem patriotycznego sprzeciwu. Teraz to jest nieposłuszeństwo obywatelskie.

              • 5 9

              • Kolega raczy szydzić ;)

                Jedyny element samochodu,który może "uniemożliwiać" przepisową jazdę,jest "montowany" na końcu kierownicy ;)

                • 4 1

          • (3)

            Widzę samozwańczy miszcz kierownicy się odezwał, nie ma to jak samemu sobie pochlebiać :) Ja jeżdżę 17 lat i 12 lat bez mandatu ale to nie świadczy o mnie że jestem super mega świetnym kierowcą, jeżdżącym przepisowo i wskazującym dookoła że wszyscy są be, bo akurat mam długiego farta w nieotrzymywaniu mandatów, ale i to może się zmienić.I to że nie wiesz jak ktoś jest w stanie otrzymać w ciągu roku 21 punktów karnych to dam sobie głowę odciąć że tych 21 pkt robisz UWAGA w ciągu tygodnia,no ale nikt nie widzi (przede wszystkim policja) to można robić z siebie miszcza ;)

            • 22 5

            • Masz po prostu farta ;)

              • 0 1

            • sadze, ze statystyka dziala dla kazdego (1)

              Kazdy popelnia bledy za kierownica. Kazdy lamie od czasu do czasu przepisy lub je silnie naciaga.

              I powiedzmy - statystycznie - raz na 100 razy jest za to ukarany. Czasem to bedzie 5 pkt, czasem 2.

              Zatem ktos, kto dostaje 21 punktow w ciagu roku _bardzo_ sie napracowal. Sorry nie wierze w bajki o "pechu". Od czasu do czasu - tak. Na pewno. Ja pewnie w ciagu tych 9 lat moglbym w sumie zebrac pewnie i z 40 pktow. Jednak, jesli mialbym ich 15 to bym jezdzil wiecej niz zgodnie z przepisami.

              Mam przyklady kilku zawodowych kierowcow, ktorzy byc moze rocznie dostawali 2-5 pkt robiac dziesiatki tysiecy kilometrow po Polsce i Europie.

              No, ale zawsze lepiej powiedziec, ze ma sie pecha, i ze Tusk chce mnie okrasc. Tak przeciez latwiej, Gdy nic w twoim zyciu nie zalezy od Ciebie, nigdy nie jestes niczemu winien...

              • 9 9

              • Z wszystkim się zgadzam ale z tym Tuskiem to trochę przegiąłeś, wiem że życie zależy ode mnie i nie głosowałem na niego bo znam dobrze historię lat 90-tych a jednak mimowolnie mnie okradł, Ciebie zresztą też jak i resztę i za przeproszeniem g... mogę z tym zrobić dzięki wyjałowionemu narodowi.

                • 10 3

          • Tak przy okazji "miszczu" kierownicy - wypadało by się czasem dokształcić z nowych przepisów dotyczących ruchu drogowego: 21pkt było dawno temu. Teraz limitem jest 24 punkty. Ciekawe o jakich zmianach jeszcze nie wiesz? Może sądzisz, że zjeżdżając z ronda z lewego pasa masz pierwszeństwo? A może, że w terenie zabudowanym obowiązuje ograniczenie do 60km/h? Światła w dzień włączasz czy nie?

            • 2 2

          • Wystarczy, że przez tydzień dojeżdżając do fabryki dasz sobie zrobić fotkę jadąc +11km/h. Oczywiście po pierwszym razie nikt Cię o tym nie poinformuje. Po powiedzmy 2 tygodniach dostaniesz pakiet 10 fotek * 2 punkty karne i się ogarniesz.

            • 4 1

      • +1

        • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane