• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Trójmiejski debiut Volvo XC40

Michał Jelionek
14 października 2017 (artykuł sprzed 5 lat) 

21 września Volvo XC40 świętowało swój światowy debiut, 9 października w końcu pojawiło się na polskiej premierze, a teraz na moment zaparkowało w gdańskim salonie Volvo Drywa. Sprawdziliśmy, jak zupełnie nowy model szwedzkiego producenta prezentuje się na żywo, a także na czym polega abonament "Care by Volvo".



Po oficjalnej polskiej premierze Volvo XC40, trzy demonstracyjne egzemplarze wyruszyły w Polskę. W ciągu kilkunastu dni odwiedzą różne zakątki naszego kraju. Piątkowym przystankiem ogólnopolskiego tournee był Gdańsk i salon Volvo Drywa zlokalizowany przy ul. Kartuskiej 410 zobacz na mapie Gdańska, do którego trafił jeden z egzemplarzy. Najnowszy model był dostępny dla odwiedzających osób przez cały dzień.

Już teraz wiadomo, że na pierwsze egzemplarze demonstracyjne, którymi będzie można odbyć jazdy testowe, klienci poczekają do końca stycznia. Wiadomo również, że docelowo cennik Volvo XC40 otworzy kwota 127 200 zł. W tej cenie klient otrzyma auto z trzycylindrowym silnikiem benzynowym T3 o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM. Zupełnie nowa jednostka będzie oferowana wyłącznie z napędem na przód i 6-biegowym manualem. Na tę chwilę ta pozycja jest niedostępna, prawdopodobnie pojawi się w ofercie XC40 na przełomie kwietnia i maja.

Aktualnie konfiguracja nowego modelu rozpoczyna się od kwoty 180 tys. zł. Na tyle wyceniono XC40 w wersji Momentum wyposażone w jednostkę wysokoprężną D4.

- To prawda. Na nowy silnik klienci będą musieli jeszcze chwilę poczekać. Póki co, Volvo rozpoczyna sprzedaż od mocniejszych jednostek, czyli 2-litrowego diesla D4 o mocy 190 KM, z napędem na wszystkie koła, a także 2-litrowego "benzyniaka" T5. To silnik, który generuje moc 250 KM - wyjaśnia Paweł Drywa, dyrektor Volvo Drywa.
Więcej o danych technicznych, silnikach oraz cenach nowego modelu przeczytasz w artykule, który opublikowaliśmy w dniu jego premiery.

  • Na jeden dzień Volvo XC40 zaparkowało w salonie Volvo Drywa w Gdańsku.
Nowością w ofercie Volvo, którą przy okazji premiery XC40 w Mediolanie przedstawili Szwedzi, jest forma finansowania "Care by Volvo". To nic innego jak abonament na samochód. Działa to bardzo prosto - co miesiąc wpłacamy stałe opłaty, a w zamian otrzymujemy dostęp do nowego auta na okres 24 miesięcy. Natomiast po upływie dwóch lat przesiadamy się do kolejnego nowego modelu.

- To program, który ma zapewnić klientom Volvo całą mobilność związaną z użytkowaniem auta. W wielkim uproszczeniu można powiedzieć, że kierowca ma skupić się na jeździe XC40, czerpać z niej radość, a całą resztą zajmie się dealer - dodaje Drywa.
Oczywiście nie jest to żadne nowatorskie rozwiązanie, bo przecież podobne usługi od dawna oferują nam inni producenci. Jednak Volvo zapewnia, że żaden z oferowanych abonamentów nie jest tak kompleksowy. W oferowanym pakiecie klient otrzyma m.in. usługi concierge, postawienie i odstawienie samochodu na przegląd oraz dostawę do samochodu.

Polska jest jednym z siedmiu krajów w Europie, w których uruchomiono ten program. I co ciekawe, w każdym z nich abonament na model XC40 będzie miał taką samą wysokość miesięcznej opłaty. Pierwszymi modelami, które będzie można wynająć będą dwie odmiany XC40 - D4 AWD 190 KM oraz T5 AWD 247 KM. Rata startowa rozpoczyna się od kwoty 2399 zł netto miesięcznie, bez wpłaty początkowej. Oczywiście w pakiecie zawarto ubezpieczenie OC i AC.

Czytaj także: Premiera Volvo XC60 w Gdyni

Użytkownik auta na czas najmu otrzymuje także pełną opiekę serwisową oraz opony zimowe z usługą wymiany. Co więcej, raz do roku korzystający z auta może skorzystać z usługi zawiezienia samochodu do serwisu, a następnie odstawienia auta pod dom czy inny wskazany adres.

Nowy program Volvo daje możliwość wynajmu większego modelu, np. XC60 czy V90. Auto można wypożyczyć równolegle do użytkowanego XC40. To nie koniec, w abonamencie można uruchomić usługę car sharingu. To oznacza, że z auta może korzystać zaufana grupa osób, np. rodzina. W samochodzie pozostawia się specjalny kluczyk techniczny, który pozwala na uruchomienie pojazdu kierowcom posiadającym w telefonie cyfrowy klucz do auta.

Na początku program kierowany jest do firm i osób prowadzących działalność gospodarczą. Za jakiś czas będzie dostępny także dla osób fizycznych.

Osoba korzystająca z pakietu "Care by Volvo" może udostępnić auto zaufanym osobom. Osoba korzystająca z pakietu "Care by Volvo" może udostępnić auto zaufanym osobom.

Miejsca

  • Drywa Gdańsk, Uczniowska 40

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (44)

  • Bardzo ładne autko.

    • 19 8

  • (2)

    Mało miejsca wewnątrz mają tego typu auta,ale z zewnątrz podoba mi się bardzo. No i kolor świetny!

    • 9 7

    • wlasnie wenatrz auto jest bardzo przestronne. Mysle ze na naszym rynku sie dobrze przyjmie...

      • 2 4

    • widziałem - nie jestem z volvo

      Polecam sprawdź sam (nie koniecznie chcąc kupic ) :-)
      Zaskoczysz się pozytywnie ile jest tam miejsca!!!

      • 1 1

  • Znowu.....

    Juz r***c sie chce od tych skorup wszedzie.

    • 7 8

  • Slodkie malenstwo w nowoczesnej bryle. (7)

    Mialem xc90, aktualnie xc60 i jedyne co moge zarzucic to cena :) nawet poprawili wyswietlacz huba co w autach testowych bylo problematyczne. Autko mimo ze male, to wcale najmniejsze nie jest. Zastanawia troche fakt silnika 3cylindrowego, ale poki go nie ma to i problem sie rozwiazuje... lacznie volviakami zrobilem ponad 0,5mln km i byly to bardzo ptzyjemne i wygodne kilometry. Gratuluje designu, chetnie potestuje przybokazji jak bede u drywy :)

    • 8 10

    • Powiedziałbyś o jakiś drogich usterkach? Było coś? (2)

      Zastanawiam się nad pierwszym w moim życiu volviakiem i nie chciałbym ryzykować jakiś przygód. Drobiazgi się wszędzie zdarzają ale kosztują dopiero większe rzeczy. Chcę kupić auto pogwarancyjne, inaczej bym nie pytał. Pozdro

      • 3 0

      • mam xc 60

        Z silnikiem D5 i napędem na przednią oś (2009) przebieg 225tys...
        Nic do tej pory nie zaskoczyło mnie w tym aucie! !!
        Ja mogę spokojnie polecać!

        • 0 4

      • Usterkiii

        Co dobusterek to w xc90 spalilem kiedys elektronike- zle podpiolem kable domodpalenia i 3tys na nowe aku plus assistance poszlo. A tak to auto naprawde bezawaryjnie jezdzace. Omniejszevusterkinto odlatujaca listwa bagaznika bo klej przestal trzymac czy skrzypiacy plastik przy otwieraniu 3rzedu siedzen. Okazalo sie ze plastik nie byl do konca wsuniety w trzpien i dlatego byl taki dzwiek :/

        • 1 2

    • A jak zawory wylotowe przy LPG w T5 noPB ? (1)

      Czy to ma beposredni wtrysk ?

      Czy ktos moze to zakuwal i zwiekszał moc?

      • 0 3

      • tak, gimnazjaliści zakuwali

        ale na klasówkę

        • 3 0

    • Skad miales pieniadze? Prywaciarz? (1)

      • 0 3

      • nie, jestem urzędnikiem

        nakradłem

        • 1 0

  • zabawy w obozie

    • 1 6

  • (1)

    Podwyższony kompakt w tej cenie to gruuuba przesada!

    • 13 7

    • dlaczego?

      to kompakt premium. Zobacz sobie ile kosztują inne takie produkty. Taki Audi A3, albo volviak V40 w podstawie z silnikiem 1.5 to już ponad stówka, a tu masz podniesioną wersję 2 dychy drożej. Nie da się tego porównać z Fiatem Tipo

      • 3 4

  • brak chromowanej obwódki okien, ojejku jejku (2)

    może być postrzegany jako podstawowa wersja, żaden nowobogacki nie kupi

    • 6 4

    • Antoś

      do lekcji!

      • 0 4

    • Będę pierwszy - nienawidzę chromowanych obwódek, listewek i plastiko-chromu we wnętrzu

      • 3 0

  • A jak zawory wylotowe przy LPG w T5 noPB ?

    Gazowal to ktos?

    Oraz czy ktos zwieszal moc w tym silniku?

    • 1 8

  • Nie warte. Dałbym, 60 tys maks jakby mnie jeszcze dodali dobry e-bike MTB carbonowy (3)

    za tą cenę to mam 3 samochody skoda.
    No ale jakkogoś stać to już jego problem na co wydaje.

    zaplaci ktoś 200 koła w korku i tak będzie stał jak inni.

    • 8 10

    • nawet jak ukradniesz wartburga to będziesz stał w korku

      Twoja sprawa jak chcesz stać

      • 2 2

    • ja kupie

      Pojezdzilbys takim, tylko pieniazkow bral. A to boli, bo inni maja.

      • 2 2

    • A ja jezdzilem roznymi

      Tymi za 1000 i tymi za 100000
      Japocami i Niemcem...wszystko jeździło do 200tkm a pozniej roznie bywało
      Kupilem Volvo za duzo wiecej.
      Nie żałuję wydanej kasy. Silnik D5 brzmi fajnie i ma jeszcze rezerwy z których juz skorzystalem.
      Auto przy 450nm calkiem dobrze przyspiesza. 5 cyllindrow jednak daje rade.
      Ciekawe jak i ile zniosa pozytywnie nowe silniki 4 cylindrowe...

      • 1 1

  • Ursus zrobi polski elektryczny samochod (2)

    I cały zachodni przemysł motoryzacyjny pójdzie do muzeum. Ursus oczywiście z Koreańczykami

    • 11 3

    • tam zaraz Ursus, sam go zrobie

      • 3 0

    • na chińskim nadwoziu i niemiecką elektroniką

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane