Wiadomości

Trójmiejskie premiery Mitsubishi ASX i L200

Podczas kameralnego wydarzenia dealer Motor Centrum pokazał swoim klientom dwie nowości Mitsubishi: ASX i L200.
Podczas kameralnego wydarzenia dealer Motor Centrum pokazał swoim klientom dwie nowości Mitsubishi: ASX i L200. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

We wtorkowy wieczór w gdańskim salonie Motor Centrum byliśmy świadkami dwóch premierowych pokazów spod znaku Mitsubishi - to kolejne generacje modeli ASX i L200. Kompaktowy crossover dostępny jest od kwoty 74 490 zł, natomiast cennik pick-upa startuje od 135 990 zł.



Rzadko zdarza się, aby jednego wieczoru dealerzy prezentowali swoim klientom dwa nowe modele aut. Tak stało się we wtorek w salonie Motor Centrum. Trójmiejski przedstawiciel marki Mitsubishi podczas kameralnego wydarzenia pokazał zaproszonym gościom dwa bardzo ważne samochody w swojej gamie - ASX i L200. Oba są już dostępne w sprzedaży oraz do jazd testowych.

Mitsubishi ASX



ASX to jeden z trzech najlepiej sprzedających się modeli Mitsubishi na świecie, a zarazem najpopularniejszy model tej japońskiej marki w Polsce. Największym rynkiem zbytu dla crossovera jest Europa (udział sprzedaży w gamie wynosi 27 proc.). Przez blisko dziewięć lat na Starym Kontynencie zakupiono 333 tys. sztuk tego modelu. Nieco ponad 19 tys. egzemplarzy sprzedano w polskich salonach. To piąty wynik w całej Europie.

Co oferuje nowy ASX? Przede wszystkim bardziej wyrazistą stylistykę nadwozia z rzucającymi się w oczy światłami Bi-LED, dostępnymi już w wersji podstawowej. W wykonanej z lepszej jakości materiałów kabinie zamontowano nowy system multimedialny SDA z 8-calowym ekranem dotykowym. Nawigację można obsługiwać dotykowo lub wydając komendy.

Kompaktowy crossover oferowany jest z 2-litrowym silnikiem benzynowym, który generuje moc 150 KM i 195 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do poprzednika to o 33 KM więcej, natomiast maksymalny moment obrotowy podniesiono o 31 Nm.

Jednostka napędowa może zostać zestrojona z 5-biegową manualną skrzynią biegów bądź automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT. W przypadku CVT klienci będą dodatkowo wybierać między napędem na przednią oś bądź na wszystkie koła.

Mierzące 4365 mm długości Mitsubishi ASX dysponuje prześwitem na poziomie 19 cm i oferuje 406 litrów przestrzeni bagażowej.

Model dostępny jest z 5-letnią gwarancją fabryczną i nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package. Cennik startuje od kwoty 74 490 zł.

Mitsubishi L200



Kultowy już pick-up Mitsubishi jest na rynku od ponad 40 lat.
Kultowy już pick-up Mitsubishi jest na rynku od ponad 40 lat. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Drugim modelem, który zadebiutował we wtorek przy Miałkim Szlaku w Gdańsku była szósta generacja L200. To doskonale znany, kultowy wręcz pick-up, który na rynku motoryzacyjnym jest od ponad 40 lat. W tym czasie wyprodukowano około 5 mln egzemplarzy japońskiego woła roboczego.

Mitsubishi L200 oferowane jest z nowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra. Jednostka generuje moc 150 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Silnik może współpracować z 6-biegowym manualem bądź 6-biegowym automatem.

Pick-up otrzymał najnowszej generacji napęd 4x4 z oferowaną w standardzie blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, a także reduktorem. Dzięki nowej funkcji off-Road kierowca sam może wybrać jeden z czterech trybów pracy układu: gravel (szuter), mud/snow (błoto/śnieg), sand (piasek) i rock (kamienie). Co istotne, z napędu 4x4 Super Select można korzystać przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni, także na asfalcie.

Podobnie jak ASX, na L200 również nałożona jest 5-letnia gwarancja. Cennik japońskiego pick-upa startuje od kwoty 135 990 zł.


Opinie (27)

  • (5)

    ASX - buda wielkości żuka, a bagażnik 406 litrów. Jak...?

    • 14 6

    • kompresja :)

      • 0 0

    • SUV moda jak kiedyś samochody z płetwami itp

      pójdź do bmw, wejdź do BMW x6, zobacz, że pomieści tylko 4 osoby i mały bagaż dla jednej z nich. :)
      Te samochody nie są funkcjonalne, one mają być duże na zewnątrz, a środek ciasny.
      Za kilka lat będą modne jajka niespodzianki robione na wzór iphona, jeden model, biały i wszyscy będą go chcieli mieć, a będzie drogi :)

      • 13 0

    • wymiary...

      ASX: Długość -> 4365 mm
      Opel Astra: Długość -> 4370 mm

      • 3 0

    • przecież to lekko podniesiony kompakt

      a takie w budzie hatchback mają właśnie około 400 litrów bagażnika. Całkiem normalny.

      • 6 0

    • Buda wielkosci kompaktu, tylko wyzsza bo to maly suv.

      Wiec 400L bagaznika jest ok, to standard w tej klasie. Co do mocy 117km to szalu nie ma ale tez nie jest to dramat. Okolo 11sek do 100 to normalny wynik. Sa duzo slabsze auta o podobnych wymiarach. Np. Opel Astra czy Meriva z silnikami 100km. Z drugiej strony jak ktos chce miec swiety spokoj z turbinami, serwisem i nie zalezy mu na osiagach to ok.

      • 1 0

  • (1)

    W końcu dorzucili 33KM ale to dla auta ważącego 1,5 tony wciaż za mało.Kumpel miał ASX 120KM,moje Tyco rozpędzało się szybciej.Ogólnie zamula,dobry może na podwózke dziecka do przedszkola.Bagażnik jak na taką bryłę malutki.

    • 6 17

    • A który inny ma większy bagażnik?

      ...jest jeden model innej marki, który ma większy, ale nie będę podpowiadał :-)

      • 0 0

  • zapytam tradycyjnie (2)

    czy bedzie model z gazem fabrycznym czy dalej bedziecie truc srodowisko udajac zielonych?

    • 3 13

    • (1)

      Do kogo Ty piszesz? Do trojmiasto.pl, dealera, czy do czytelników? Zadne z nas nie produkuje tych aut.

      • 10 0

      • Sam podpis ignorant wskazuje rozluznienie kontroli poczynań pacjentow na Srebrzysku skutkujące dopuszczeniem ich do klawiatur.

        • 3 0

  • Hmm.

    Zewnętrznie świetnie, technicznie jakieś dziwadło.
    Dostępny tylko 5 biegowy manual, albo CVT?
    Jedyna jednostka to 2 litrowa benzyna 150KM? Żeby auto za 100 tys zł w żadnej wersji silnikowej nie było w stanie osiągnąć 200km/h i rozpędzić się do setki poniżej 10 sekund?
    Jakieś jaja.

    • 23 5

  • Środek straszny...

    • 6 2

  • Auta za worek pieniędzy, a kierunkowskazy na żarówki (1)

    • 11 0

    • A na co

      majom być? na świce?

      • 0 0

  • ASX ma sens jako tanie wozidło (3)

    dla mało wymagajacych. Z ta ceną, nie idącą w parze ze standardem, to do zobaczenia na wyprzedażach rocznika.
    Zeszłoroczne Outlandery już zeszły czy dalej stoja i czekają?

    Na plus, że w końcu jakaś normalna pojemność, ale z tym momentem pewnie nadal nie jedzie.

    • 6 0

    • Outlandera prawie bym kupił, 8 dych na wyprzedaży za kawał auta które mi się nawet podoba (2)

      niemniej, jako że urodziło mi się trzecie dziecko, a dwoje jeszcze jeździ w fotelikach to musiałem sprawdzić czy 3 foteliki się zmieszczą na tylnej kanapie. No cóż, pan sprzedawca się prawie obraził jak mu powiedziałem że na szerokość jest tylko 5cm szerzej niż w Oplu Corsie D. Niebywałe, poza amerykańskimi, nie ma SUVa do którego zamontuję 3 foteliki (2 duże i jeden najmniejszy) obok siebie. Musiałby ktoś siedzieć w bagażniku. Niemniej uważam że 80 tys. za taki samochód w podstawie, która miała wszystko co niezbędne to atrakcyjna cena. Kupiłbym z wyprzedaży gdyby spełnił ten jeden wymóg.

      • 8 0

      • (1)

        Sharan lub Alhambra. Polecam. Trzy foteliki wchodzą bezproblemowo

        • 1 1

        • już kupiłem, Berlingo

          nie ta klasa co tamte ale ja więcej nie potrzebuję, w środku nadal sporo miejsca

          • 2 1

  • Mitsu to nieporozumienie... (3)

    ....to skansen w 21 wieku ....

    • 8 5

    • A jakieś argumenty na poparcie opinii??? (2)

      • 0 0

      • chyba wiem o co mu chodzi, aczkolwiek też nie zgodzę się że to skansen (1)

        silniki przestarzałe, a mimo to nie bez wad bo hydrauliczne popychacze zaworów powodują ogromne koszta, wiem z pierwszej ręki od gościa z rodziny jednego z dilerów który akurat jeździł jednym z mitsu - naprawa 6 tys. Do tego wg mnie mało gadżetów. Mozna ich nie potrzebować ale fakt jest faktem. Z wyprzedaży za 80 tys kupiłbym Outlandera bo ja te gadżety olewam, ale na pewno nie zapłaciłbym tyle za ASX. Powiem więcej, w tej cenie Outlander byłby moim faworytem.

        • 2 0

        • Kup sobie dzieciaku clio

          Tam będziesz mógł zmieniać odgłos silnika......wnioskuję że jedynym twoim środkiem lokomocji jest tramwaj, samochodami to jeździsz na grze w smartfonie

          • 0 0

  • Kolejna warstwa pudru na ASX

    Co prawda wygląd ASX uległ sporej zmianie i wielu może się podobać, natomiast wbrew temu co napisał autor na wstępie artykułu, to nie kolejna generacja a solidny facelifting auta sprzed dekady (2010r). Znane były podobne przypadki (np Toyota Avensis) ale tam nikt nie krył odświerzenia za hasłem nowa generacja. Generalnie fajne autko, jedynie artykuł mija się z prawdą ;)

    • 9 1

  • suv

    Suvy są obecnie modne jak widać, ja brałem swojego korando nie ze względu na modę a raczej praktyczność. Koreańskie marki z resztą teraz poszły mocno w górę z jakością, także jestem spokojny

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane