• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu miasto będzie wyciągać pieszych "spod ziemi"

Szymon Zięba
2 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (451)

Przejście tunelem pod ul. Morską w Gdyni. Tu nie ma planów "wyjęcia" przejścia na ziemię.

W Gdańsku piesi są "wyciągani z podziemi". Miasto chce przy dużej części tuneli pod ulicami wybudować naziemne przejścia. Podobnych planów na razie nie ma w Gdyni i w Sopocie. Gdzie w Gdańsku już są, a gdzie powstaną nowe przejścia naziemne? Sprawdziliśmy.





Przejścia naziemne. Wady i zalety



Jesteś zwolennikiem czy przeciwnikiem budowy przejść naziemnych?

Stworzenie przejść naziemnych oprócz istniejących przejść podziemnych w Trójmieście niesie ze sobą zarówno znaczące korzyści, ale też i wyzwania. Ważne jest, aby zrównoważyć te aspekty i wprowadzać zmiany w sposób przemyślany, mając na uwadze długoterminowe cele miejskie oraz potrzeby mieszkańców.

Zwolennicy budowy przejść naziemnych argumentują ich budowę w następujący sposób:

  • Przejścia naziemne są bardziej dostępne dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z wózkami dziecięcymi, co przyczynia się do większej inkluzywności w mieście.
  • Dobrze zaprojektowane przejścia naziemne mogą zwiększyć widoczność pieszych i tym samym poprawić ich bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zwłaszcza w miejscach o dużej intensywności ruchu pieszych.
  • Ułatwienie pieszej mobilności może zachęcać mieszkańców do częstszego chodzenia, co ma pozytywny wpływ na zdrowie publiczne i jakość życia.
  • Przejścia naziemne eliminują konieczność pokonywania schodów i długich korytarzy, co jest szczególnie korzystne dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
  • Wprowadzenie nowych przejść naziemnych może przyczynić się do rewitalizacji przestrzeni miejskich i uczynić je bardziej przyjaznymi dla pieszych, co z kolei może zwiększyć atrakcyjność turystyczną miasta.


Wypadki i kolizje na filmach czytelników



Przeciwnicy zwracają uwagę, że:

  • Przesunięcie ruchu pieszych na poziom ulicy może zwiększyć ryzyko kolizji pieszych z pojazdami, szczególnie w okolicach ruchliwych skrzyżowań.
  • Przejścia naziemne mogą prowadzić do częstszych zatrzymań pojazdów, co może obniżyć płynność ruchu drogowego i zwiększyć czas przejazdu w niektórych częściach miasta.
  • Budowa i utrzymanie przejść naziemnych wiąże się z dodatkowymi kosztami, które mogą obciążyć budżet miejski. Należy również uwzględnić koszty sygnalizacji świetlnej oraz utrzymania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.
  • W przypadku wprowadzenia nowych przejść naziemnych niektóre przejścia podziemne mogą stać się mniej użytkowane i w konsekwencji zaniedbane, co może prowadzić do ich degradacji i powstania niebezpiecznych miejsc.
  • Zwiększenie liczby przejść naziemnych może prowadzić do komplikacji w zarządzaniu ruchem pieszych, zwłaszcza w godzinach szczytu, powodując zatłoczenie i ewentualne nieporozumienia między pieszymi a kierowcami.




Inwestycja za 12 mln zł. Budowa przejścia naziemnego przy dworcu PKP w Gdańsku



W ostatnich latach w Gdańsku przeważyły argumenty zwolenników budowy przejść naziemnych. Te powstało już m.in. na wysokości LOT-u, planowana jest także budowa przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.

Inwestycja będzie kosztować 12 mln zł, a urzędnicy zapowiadają, że nowe przejście dla pieszych przy dworcu to nie tylko wymalowane pasy, to także przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss and ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i stworzenie możliwości wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Sam projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej.

Harmonogram robót budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsku Główny przewiduje zakończenie prac do końca 2024 r.
 Harmonogram robót budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsku Główny przewiduje zakończenie prac do końca 2024 r.


To jednak nie jest ostatnie słowo miasta. Sprawdziliśmy bowiem, gdzie już funkcjonują nowe przejścia naziemne (obok tych podziemnych), gdzie planowane jest ich stworzenie, a gdzie piesi nadal będą musieli korzystać z tuneli.

Przejścia podziemne i naziemne w Gdańsku. Te, które są, i te, które będą





  • Przejście podziemne Okopowa - SKM Śródmieście - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
  • Przejście podziemne Podwale Grodzkie - Dworzec PKP - planowana budowa przejścia naziemnego. Inwestycja prowadzona przez DRMG.
  • Przejście podziemne Wały Jagiellońskie - Brama Wyżynna - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
  • Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Chmielna - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
  • Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Elbląska - Brama Żuławska - koncepcja opracowywana w ramach przekształcenia układu komunikacyjnego węzła Brama Żuławska oraz rewaloryzacja ulicy Długie Ogrody wraz z bezpośrednim otoczeniem.
  • Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Łąkowa - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
  • Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Okopowa - planowana budowa przejścia naziemnego w ramach zadania budowy pasów rowerowych w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie. Przewidywana jest budowa tylko przejścia przez jedną jezdnię w kierunku Elbląskiej - dojście do przystanku tramwajowego. Druga jezdnia w kierunku Armii Krajowej nie ma miejsca w pasie drogowym na wykonanie chodnika.
  • Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Żabi Kruk - planowana budowa przejścia naziemnego w ramach zadania budowy pasów rowerowych w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie.
  • Przejście podziemne Zwycięstwa - GUMed - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
  • Przejście podziemne Żołnierzy Wyklętych - Obywatelska - nie jest planowana budowa.
  • Przejście podziemne Żołnierzy Wyklętych - Reymonta - nie jest planowana budowa, brak technicznej możliwości. Planuje się dodatkowe przejście dla pieszych przez wlot Żołnierzy Wyklętych w rejonie ul. Srebrniki. Proceduje się to zadanie w ramach umowy 16-kowej.
  • Przejście podziemne 3 Maja - Dworzec PKS - planowane wykonanie przejścia naziemnego.
  • Przejście podziemne Chłopska - Krzywoustego - przejście naziemne obecnie funkcjonuje w rejonie ul. Czerwony Dwór.
  • Przejście podziemne Hynka - Kilińskiego - nie jest planowana budowa.
  • Przejście podziemne Płażyńskiego - Marynarki Polskiej k. N. Port - nie jest planowana budowa.
  • Przejście podziemne Płażyńskiego - Marynarki Polskiej k. Centrum - nie jest planowana budowa.
  • Przejście podziemne Płażyńskiego - stadion - nie jest planowana budowa.
  • Przejście podziemne Rzeczypospolitej - Hynka - planowana budowa - obecnie procedowana inwestycja przez DRMG.
  • Przejście podziemne Rzeczypospolitej - Startowa - planowana budowa, obecnie opracowywany jest projekt budowlany, nie ma terminu realizacji.
  • Przejście podziemne Rzeczypospolitej - Żwirki i Wigury - nie jest planowana budowa (nie ma klarownych planów).
  • Przejście podziemne Wita Stwosza - UG - jest obecnie przejście naziemne.
  • Przejście podziemne Lawendowe Wzgórze - nie jest planowana budowa.
  • Przejście podziemne Wilanowska - przejście w Jarze Wilanowskim. Istnieją przejścia naziemne w ciągu ul. Wilanowskiej.
  • Jest jeszcze tunel pieszy pod Sucharskiego, w ciągu ul. Miałki Szlak - tam wykonanie przejścia naziemnego nie będzie możliwe.




Gdynia i Sopot nie mają planów przekształcania przejść podziemnych w naziemne



Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni ma w utrzymaniu 12 przejść podziemnych.



  • pod ul. Śląską przy ul. Nowogrodzkiej
  • pod ul. Śląską przy ul. Litewskiej
  • pod ul. Morską - przedłużenie tunelu PKP Gdynia Główna
  • pod ul. Morską przy przystanku SKM Gdynia Stocznia
  • pod ul. Morską przy ul. Zakręt do Oksywia
  • pod ul. Wielkopolską przy ul. Spokojnej
  • pod torami PKP - przedłużenie ul. Żwirki i Wigury
  • pod torami PKP - przedłużenie ul. Geskiego
  • pod torami PKP - dojście do ul. Chylońskiej przy przystanku Gdynia Cisowa
  • pod Drogą Gdyńską - przedłużenie tunelu PKP Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
  • pod Trasą Kwiatkowskiego przy ul. Ściegiennego
  • pod ul. Władysława IV i ul. Świętojańską (Węzeł Wzgórze Św. Maksymiliana)

- Obecnie nie ma w planie przekształcania ich w przejścia naziemne - mówi Agata Grzegorczyk z Urzędu Miasta w Gdyni.
Z kolei przejścia podziemne w Sopocie są zlokalizowane pod:



  • ul. Łokietka na wysokości Ergo Areny, gdzie można również przejść na poziomie jezdni,
  • al. Niepodległości na wysokości skrzyżowania z ulicami Boh. Monte Cassino i 1 Maja,
  • al. Niepodległości na wysokości skrzyżowania z ulicami Krasickiego i Marynarzy.


- Nie planujemy przekształcania tych przejść w przejścia naziemne - mówi Marek Niziołek z UM w Sopocie.

Opinie (451) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gdynia stabilnie (10)

    XXI wiek jeszcze nie dotarł.

    • 30 60

    • Gdzie wady? (3)

      • 10 3

      • (2)

        Przejdź pod takim tunelem z wózkiem lub o kulach i wtedy o wadach będziesz mógł coś powiedzieć. Nie mam pojęcia skąd biorą się osoby o zerowej empatii?

        • 7 11

        • za to wiadomo skąd się biorą tacy jak ty, z du, py

          • 2 0

        • przebudować schody na łagodne rampy, a nie od razu likwidować

          • 0 0

    • (1)

      Większość gdyńskich jest pod torami kolejowymi. Trudno żeby tam przejścia zrobić. Taki fajny artykuł

      • 7 3

      • wcale nie trudno, trochę białej farby

        • 0 0

    • Przez rok dojeżdżałam skm do pracy w centrum

      W tunelu pod torami brak sensownego podjazdu dla wózków, jeśli ktoś chce wyjść na ulicę warszawską czy morską, tam po prostu powinien być jakiś łagodny podjazd bo np zimą chodzenie po tych schodach dla mnie jako osoby zdrowej i w pełni sił zawsze było lekko dramatyczne; przejście pod mostem / wiaduktem z 10 lutego na Śląska. Nie mieszkam w okolicy i raz musiałam się przedostać tamtędy z rowerem, było gorąco i tak średnio chciało mi się pedałować - to przejście jest jakieś dziwne nie bardzo wiadomo którędy iść żeby dotrzeć np do tego parku wzdłuż torów, wzdłuż śląskiej. Znowu - gdybym była z wózkiem albo starymi kośćmi to nie uśmiechałoby mi się kluczyć tam i krążyć po tych schodach z jednej strony na drugą. No i sławne przejście pod torami ze śląskiej do Wladyslawa z wyjściem w pobliżu pogotowia, straszne, ciemne, z koszmarnym podjazdem. Tak, tu trzeba modernizacji i dobrych oznaczeń.

      • 3 2

    • (2)

      W Gdyni wystarczyloby dac podjazdy/windy w przejsciach.

      • 1 1

      • windy? ty serio takie propozycje ludziom dajesz? (1)

        w Orłowie nie byłeś nigdy? tam była taka winda na perony, czynna jeden miesiąc na rok, po wielu latach zmienili, ciekawe ile będzie działać... może tyle co ta w Chyloni co to nowa i już nie działa

        • 1 2

        • Bylem ostatnio w orlowie i piekne windy zrobili. Wczesniej byly proste dzwigi, ktore choc tanie, maja te wade, ze ludzie ich nie ogarniaja. Jestem pewnie, ze 90% awarii bylo dlatego, ze ktos wcisnal "stop". Wybacz, ale mam doswiadczenie w pchaniu wozka inwalidzkiego i nie raz z wind korzystalem.

          • 0 0

  • (1)

    Głupoty ciąg dalszy

    • 120 19

    • Na 3 Maja brakuje przejść naziemnych, trzeba iść tunelem. Może tam zlikwidować tunel i zrobić przejścia naziene.

      • 0 0

  • Ja w ogóle proponuję wrócić do kamienia lupanego (2)

    No tylko zostawić lg i do tego bt.
    Do tego pieski i kotki.

    Się okaże, że jednak przeciętny Amerykanin jest mądrzejszy od Polaka

    • 102 33

    • Wracaj, krzyżyk na drogę. (1)

      • 9 12

      • Weź gaśnicę!

        • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobry kierunek, popieram, piesi muszą wrócić do miasta (50)

    • 242 591

    • (7)

      a gdzie są teraz? yntelygencie?

      • 36 7

      • muszą uciekać przed autami (6)

        bo jaśniepaństwo z mentalnością chłopa zagrodowego musi przefrunąć przez miasto w swoim bolidzie

        • 24 54

        • To co prezentujesz to nie uzasadniony h3jt (3)

          szugladkujwsz kierowców wkładając ich do jednego wora oszołomów a to chyba ty masz ze sobą problem, a nie większość kierowców.

          • 38 6

          • Ma problem. (2)

            Bo zrobienie prawa jazdy przekracza jego możliwości intelektualne.

            • 32 6

            • Do prawa jazdy nie jest potrzeby wybitny intelekt.

              Wiele osób z zawodowym, a nawet niższym wykształceniem ma prawo jazdy.

              • 3 2

            • Jedyne co osiągnąłeś w życiu

              to kupno auta? Współczuję.

              • 2 8

        • Już się zapaliłeś? Mam tu dwie gaśnice!

          • 29 7

        • aż się boję nazwać twoją mentalność

          • 22 5

    • Mają mieszkać na ulicach? W namiotach jak w USA?

      • 31 2

    • Kierowcy to nie są mieszkańcy według autora komentarza (2)

      • 59 14

      • (1)

        W dużej części nie są.

        • 4 12

        • No mentalność żebraka intelektualnego...

          Potem chodzi taki i obsikuje tunele, windy, tramwaje i autobusy...

          • 1 0

    • (9)

      To przyczynek do rzeszy inwalidów i ludzi otyłych w przyszłości, jeżeli komuś przeszkadzaplkonanie kilkanaście schodów. Wystarczą udogodnienia dla obecnych niepełnosprawnych. Piesz mobilność w oparach spalin i absurdu, co za argument.

      • 43 13

      • Udogodnienia dla niepełnosprawnych (6)

        Masz na myśli obsikane i psujące się windy, których utrzymanie kosztuje?

        • 15 28

        • (3)

          Przestaniesz obsikiwac windy to bedzie git.

          • 18 4

          • (2)

            jakoś przezyjesz tę chwilę na światłach, jak pieć minut później zasiadziesz na kanapie z browarem świat się nie zawali

            • 1 3

            • (1)

              Czyli dalej bedziesz obsikiwal, czy nie? Moze udaru dostales i dlatego bredzisz?

              • 2 0

              • Jedź potem, jednym tramwajem z takim aktywiszczem, co przed chwilą windę załatwił.

                Unikam wszelkich aktywiszczów, jak mogę.

                • 2 0

        • (1)

          A kto je obsikuje. Kierowcy?

          • 18 2

          • a co mnie to obchodzi, mam czekac w kolejce za osobą o kulach, matką z dziećmi w wózku żeby móc się przedostać na druga strone bo jaśniepan nie moze wytrzymać na światłach? wolne żarty

            • 1 9

      • A w doniczkach to się fitness uprawia?

        Bo dałeś tylko argumenty za ograniczeniem ilości samochodów w miastach

        • 2 2

      • Przyczynek ludzi otyłych

        to nadmierne użytkowanie samochodów.

        • 2 10

    • Tak, wiemy, wy ogólnie kochacie Olusię (1)

      i jej pomysły.

      • 38 11

      • Chyba przeceniacie intelekt tej Pani ?

        • 9 3

    • a teraz gdzie są, w piwnicy? co za dzb...

      • 41 8

    • nerki pilnie potrzebne

      ja też popieram. bedzie więcej narządów do przeszczepów

      • 21 10

    • tak, to dobra droga. (3)

      miasta dla ludzi.

      • 12 21

      • i zwierząt ...

        • 5 0

      • i dzików ! (1)

        • 1 0

        • Należy przywrócic wypas krów i możliwość hodowli świń

          • 2 0

    • Kiedunek dobry ale przejsc za mało powinno byc ich wiecej dlaczego to pieszy ma chodzic na około by blachosmrodom było wygodniej (3)

      • 14 36

      • (2)

        Żebyście schudli

        • 18 4

        • Schudniesz siedząc w aucie? (1)

          • 4 6

          • Wypędzić z miasta i pozabierac samochody burżujom!

            Uczciwy człowiek, to na rachunki nie ma, nie mówiąc o czymś więcej!

            • 1 2

    • Dzbanie, piesi muszą wrócić do miasta? A gdzie teraz są?

      • 21 6

    • A to gdzie teraz chodzą?

      Po polach w Przodkowie?

      • 14 1

    • Chyba wrócić na jezdnie ?
      Łatwiej jest zrobić przejście dla pieszych albo ścieżkę rowerową domalowując na jezdni kilka pasów niż porządnie naprawić dziurawą drogę ...
      Już nawet dziury nie potrafią załatać np. jezdnia wokół Placu Wybickiego po reperacji kwalifikuje się na tor do testowania zawieszenia (równo-górka - spowanlniacz - dziurka - górka itd.)

      • 10 3

    • Kierunek dobry ale idźmy dalej (4)

      Skoro ludzi wyciągają spod ziemi, to niech samochody schowają pod ziemię - cały ruch drogowy przenieść do tuneli, a na górze zostawić tylko tramwaje i autobusy elektryczne.

      • 18 6

      • Zgadzam się. (1)

        Tylko kto to sfinansuje? Przecież nie kierowcy.

        • 4 7

        • wystarczy, że sfinansowali ulice

          teraz można ich wyeliminować (jakie to parszywie lewicowe)

          • 8 1

      • Tunele wymagają oświetlenia i wentylacji mechanicznej = koszty... (1)

        ...i brak ekologii, bo dokładamy zużycie energii. Są narażone na zalanie. Akcje ratunkowe w tunelach są utrudnione. Remont tunelu jest o wiele trudniejszy, bardziej kosztowny i bardziej energochłonny, niż remont drogi naziemnej.

        Tunele zawsze będą wyjątkiem w ruchu pojazdów, nigdy regułą.

        • 6 11

        • warto! za cenę uratowanych żyć pieszych

          • 1 3

    • (2)

      I rowerzyści. Miasto tylko dla nich. Wyeliminować auta i pieszych bo nie są ekologiczni.

      • 17 7

      • Puknij się w głowę. (1)

        Kiepska prowokacja.

        • 5 6

        • Samochodziarze wąt z Gdańska! Tylko eko i tylko nowoczesne, tęczowe rozwiązania!

          • 1 3

    • Spoko

      Przyjdzie wojna i zredukuje głupie pomysły, a podczas nalotów płakać będziemy za tymi przejściami.

      • 9 0

    • ale tylko wtedy, gdy samochody pojadą dołem!

      • 3 2

    • Miasto to ruch

      Piesi i spacerowanie to element wsi. Podobnie jak zamiłowanie do festynów.

      • 6 4

    • (1)

      A teraz to niby gdzie są? Znów tabletek zapomniałeś! ;)

      • 6 3

      • Miasto i jego prezydętka wypowiedziały wojnę kierowcom.

        Każdy zmotoryzowany jest wrogiem władz miasta! Ma zamknąć mo..dę, płacić i na coraz krótszej smyczy chodzić. Bo pan urzędnik miejski i tęczowy aktywista poczuli się właścicielami zmotoryzowanych niewolników.

        • 7 3

  • Budowac i nie patrzec na skomlet kierowcow (4)

    Im i tak wiecznie coś nie pasuje

    • 43 140

    • Ci budowniczowie to pieszo przyjdą i ręcznie te przejścia zrobią co nie? (1)

      Lew@cki karaluszku

      • 15 5

      • ...."moja być wasza"....polski to trudny język, no ale jak bajki mają priorytet w szkołach to co się dziwić.

        • 3 4

    • (1)

      Zazdrościsz ludzim samochodów. Nie ma potrzeby napuszczać jednych na drugich., każdy kierowca też często jest pieszym.

      • 3 3

      • Po komentarzach tutaj dniem wątpić.

        Tj. może są pierwszymi ale nie w Gdańsku. Sam jestem kierowcą ale z całego serca popieram przejścia naziemne. Na do głównego wolne z Moreny tramwajem zjechać niż kombinować z parkowaniem. Ale pewnie się dowiem, że nie jestem prawdziwym kierowcą bo czasem korzystam ze zbiorkomu i jeżdżę Fabią nie suvem cze 20 letnim BMW.

        • 0 0

  • (1)

    d**ilizm

    • 104 24

    • Jak to miło że kolejny kierowca opisał swój stan umysłu.

      • 5 7

  • Opinia wyróżniona

    Ograniczyć dojazd do centrum (48)

    Patrzmy na Kopenhagę. Limitowanie miejsc parkingowych, ograniczanie prędkości w miastach powoduje oddanie miasta mieszkańcom. Należy także zlikwidować przyciski dla pieszych, wyzwalające zielone światło - to także jest uciśnienie pieszych.

    • 157 431

    • Takie " uciśnienie" jest w wielu krajach UE ,pieszy chce przejść to wnikam przycisk co upłynnia ruch. Jak cię ciśnie to zluzuj majty.

      • 31 10

    • Patrzę na Kopenhagę (3)

      Widzę 4 linie metra, 7 linii S-tog i potężną sieć kolei regio.

      • 52 1

      • Ja widzę w Kopenhadze (2)

        drogi rowerowe i tysiące rowerzystów.

        • 2 9

        • Bo jest płasko

          • 7 1

        • w półtorej milionowym płaskim jak stół mieście trudno aby ich nie było...

          Problem w tym, że ty widzisz tylko rowerzystów...
          I tu chyba jest zadanie dla terapeuty, bo to wygląda na jakieś zaburzenia percepcji...

          • 3 0

    • (5)

      Wszystko pięknie i chcijmy Kopenhagi tylko komunikacja w Gdańsku leży w kwiczy. Autem do pracy jadę 20 min, komunikacja 60 min pod warunkiem, że coś nie zdechnie znie zerwie się trakcja tramwajową.... mamy bardzo nie przemyślane połączenia, zwłaszcza z dzielnic dolnego tarasu. Rowerem? Super gdyby nagle ścieżka nie znikała na trasie i radź sobie rowerzysto sam np przebić się z Forum na Dolne Miasto tak by nie musieć przeciskać przez pieszych, to nie jest komfort dla nikogo.

      • 53 6

      • (3)

        Przy Forum zawsze będzie tłok i nic z tym nie zrobisz.
        Kawałek wzdłuż Okopowej, potem w Toruńską i jesteś na Dolnym Mieście. Jaki tu problem?

        • 3 18

        • bardzo wygodne zalozenie - i nic nie trzeba robic - urzednik lubi to...

          Problem w tym, ze falszywe...

          • 8 0

        • Problemem jest Toruńska, która ani nie ma drogi rowerowej, ani nie da się po niej bezpiecznie jeździć

          • 11 1

        • To jedź przy białej baszcie i odpływach Motławy i znajdziesz się na dolnym jaki to problem

          • 0 2

      • W punkt

        Aktywiści powinni działać w kierunku poprawy kominukacji miejskiej, żeby była ona konkurencyjna dla samochodu. A oni wolą nie poprawiać komunikacji tylko utrudniać przejazd samochodem, tak, żeby równać w dół. Zamiast przyspieszyć Twój dojazd do pracy komunikacją do 15 minut to łatwiej jest spowolnoić dojazd samochodem do 70 minut.

        • 16 2

    • Biedny uciśniony pieszy - bo musi wcisnąć przycisk... (3)

      Co za ludzi kształtują teraz te media... Ok 3% społeczeństwa kwalifikuje się do leczenia psychiatrycznego.

      • 57 18

      • wolę Jokohamę czy Busan

        • 0 4

      • Biedny uciśniony kierowca - bo musi wcisnąć pedał... i posiedzieć na du**e w wygodnym aucie 30 sekund. (1)

        Skoro płaczecie z tak błahego to jacy z was mężczyźni?

        • 7 18

        • Ale my płaczemy bo wy będziecie wdychać nasz smród, ale skoro Ty to lubisz to nadstaw dobrze nos

          • 7 2

    • Uciśnienia pieszych nie widzę ale ucisnienie mózgu już tak

      Człowieku coś jest z tobą nie tak

      • 31 5

    • a byles w Kopenhadze??! (2)

      Piec ringow autostradowych, kolej, metro i autobusy co trzy minuty...

      Wszystko dla poltorej miliona ludzi w pieciomilonowym kraju...

      Takie wzorce to jak wcicie calowej miarki do metrycznego projektu...

      • 45 5

      • Ty tu merytorycznie

        A raktywiści w Kopenhadze to palcem po mapie byli

        • 19 3

      • Do tego oni mają tylko 178 km2 do ogarnięcia

        A samo Trójmiasto ponad 400 km2, nie licząc zabudowy podmiejskiej.

        • 28 0

    • uciśnienie to masz w gacia..ch albo móz..u

      • 16 6

    • (3)

      Kopenhaga a to tam gdzie pacjenci psychiatryczni chcą zmusić rolników do opłaty haraczu 100 euro rocznie od sztuki krowy? Lewacki totalitarny obóz koncentracyjny udający przyjazne państwo cenzura totalitarna poprawność polityczna i meblowanie życia każdemu przez psychicznie chorych ludzi

      • 31 19

      • (2)

        Nie wiem co jest żałośniejsze- twoje bajeczki, czy używanie przez ciebie słowa lewacki co pokazuje prostotętwojego umysłu.

        • 9 16

        • prostota jest cnotą do której się dąży

          ale na pewno nie za pomocą prostackich metod bolszewii

          • 4 1

        • kłamliwy ch..jku dowiedz się czegoś czegokolwiek zanim się ośmieszysz ok?

          • 2 0

    • (9)

      To najpierw niech zrobią dobrą komunikację miejską. Potem można utrudniać życie kierowcom.

      • 31 4

      • (4)

        A co, słaba jest? Idz naczekać gdzie indziej.

        • 2 11

        • to popatrz jak działa np. na Olszynce (1)

          dwa autobusy, a po 17.00 Jeden - co godzinę - to twoim zdaniem dobra komunikacja ??
          Najpierw musi być dobra komunikacja, a dopiero potem mieszkańcy przesiądą się na zbiorkom, odwrotnie to nie wyjdzie nigdy.

          • 20 0

          • Ale akurat Gdansk Główny to też węzeł przesiadkowy i jest świetnie skomunikowany.

            • 1 7

        • Tak, jest słaba w momencie kiedy podróż nią zajmuje godzinę do miejsc w które samochodem dojadę w max 20min. To kompletna strata czasu, a nie raz nie dwa zdarzyło się że dodatkowo autobus wcale nie przyjechał co jeszcze wydłużało czas oczekiwania, bo następny dopiero za 20min

          • 17 2

        • bardzo słaba, całe południe Gdańska ma komunikację na poziomie wsi.

          • 11 0

      • Akurat ZKM w Gdyni działa nieźle. (1)

        • 3 13

        • działał może 15-20 lat temu

          • 1 2

      • Wysiadź z blachosnrodu i przekonaj się ze jeździ wysmienicie i komfortowo! (1)

        • 0 5

        • Za dużo lumpów i meneli

          W zasadzie większość

          • 1 0

    • W Gdańsku przyciski są wyłączone. (1)

      • 4 0

      • By być precyzyjnym, działają tylko w nocy

        • 2 1

    • Ograniczenie ruchu samochodowego i miejsc parkingowych (8)

      Prowadzi jedynie do przenoszenia działalności na inne obszary. Miejsca popularnie turystycznie mogą się jedynie wybronić w sezonie, ale poza nim zamierają. Gdynia jest tego świetnym przykładem.

      • 25 5

      • Jest na odwrót (5)

        Mamy niezbite dowody, że obszary nastawione na ruch samochodowy nie sprzyjają biznesowi z wyjątkiem dużych centrów handlowych.

        W obszarach silnie spieszonych za to knajpy i usługi kwitną. Widać to przecież w Gdańsku. Ile masz knajpy wzdłuż Żołnierzy Wyklętych a ile wzdłuż Wajdeloty na 1/10 długości

        • 8 16

        • z myśleniem analitycznym oraz rozumowaniem przyczynowo-skutkowym (3)

          To u ciebie słabo...

          • 8 5

          • Miasta dla ludzi (2)

            Ale wiesz, ze sa badania, ktore potwierdzaja to, co kolega/kolezanka wyzej napisal/-a?
            Piesi i rowerzysci podejmuja duzo wiecej spontanicznych decyzji;

            • 6 13

            • np. wyzwiska i okładanie się pompką

              • 6 0

            • "dla ludzi"

              a w samochodach to kto jeździ?
              Dla przyjemności jeżdżą? Na złość pieszym?
              I co mają do tego "spontaniczne decyzje"? Zbiorowość ludzka jest jak woda, płynie zgodnie ze spadkiem terenu i po linii najmniejszego oporu. A że przy okazji niszczy wszystko po drodze... Ale kogo to obchodzi...
              Zorganizuj ludziom życie, aby "linia oporu" była najmniej zawikłana. Wtedy nie będą peregrynować, bo po co?

              Usuń przyczynę a nie skutek...

              • 6 1

        • Pawel

          Straszne wyciąganie wniskow

          • 1 0

      • Tak, dlatego np Letnica z wielkim parkingiem jest tak dobrze rozwinięta i życie tam kwitnie...a nie, czekaj... (1)

        • 2 7

        • Tobie polipy na genitaliach kwitną a nie życie w letniewie!

          • 1 0

    • bo przenieśli tranzyt pod ziemię (1)

      jak w Paryżu, Berlinie i prawie każdym większy mieście na zachodzie

      • 10 1

      • Wypędzić kierowców z miasta a ich majątki skonfiskować!

        Nasze tęczowe aktywiszcza i prezydętka już wiedzą, jak je podzielić!

        • 6 1

    • ech

      Wyjedź do kopenhagi jak tam tak ci dobrze.

      • 2 0

  • Może by tak robić inwestycje, których mieszkańcy potrzebują? (10)

    A nie takie, co nawet na papierze są już skazane na niepowodzenie?

    • 125 23

    • No właśnie tych inwestycji mieszkańcy potrzebują inaczej nie wybrali by ponownie Pani Prezydent. (5)

      • 9 15

      • W budyńlandzie wybrano by na to stanowisko nawet szympansa (3)

        Byle miał uśmiechnięte serduszko POKO doczepione

        • 13 9

        • Tak, a co ciebie "wsioku" to interesuje. To nie twój problem (1)

          • 2 3

          • Wsioku to do starego wołaj

            Nie wszyscy gdańszczanie to POKOmony.

            • 1 1

        • To jak to rzutuje na konkurencję polityczną

          Że szympans jest lepszym kandydatem niż oni?

          • 0 2

      • jacy mieszkańcy?

        • 1 0

    • Ale firma szwagra tylko takie roboty wykonuje wiec ogłaszamy "przetarg " I jest ok. Ilu urzędników jeździ do pracy komunikacja? Decydenci nie mają pojęcia jak realnie żyję się w Gdańsku, miescie gdzie nie dba się o mieszkańca tylko zysk.

      • 5 6

    • Budowa przejścia naziemnego za 12 mln pln (1)

      Przecież to złoty interes! Wymaluj pasy, wstaw sygnalizatory, obniż krawężnik na długości przejścia... Za 12 mln to się buduje dużą kilkupiętrową willę!

      • 11 6

      • Specjalista od wszystkiego się odezwał

        • 2 6

    • Tak tego potrzebujemy

      • 5 4

  • Kierowczyki jak nie chcą przejść nzaiemnych (9)

    Zrobić jak hitlerowcy. W Berlinie zrobili - całe centrum strefa 30 km/h od Oruni do dworca strefa 30 i nie będzie wypadkow

    • 28 134

    • Berlin ma metro

      Taki szczegół

      • 27 6

    • Dobrze sie czujesz?

      • 16 1

    • Trochę ci sie pomyliły epoki......no cóż, widocznie za dużo było ostatnio patriotycznej religii w szkołach.

      • 13 5

    • Ktoś tu zwinął telefon pielęgniarce na srebrzysku

      • 14 3

    • Kierowczyki? Weź Ty pisz po polsku, poprawnie. (1)

      A co planów 30 km/h - dla aut jest 50 km/h. Dla rowerów 20 km/h. Stosuj się tego pedałujący lewaczku, nei zazdrość! Bo tak na statystykę patrząc, to kierowczyk z karteki pogotowia kiedyś będzie musiał przyjechać do nas wszystkich - do Ciebie też. I lepiej aby przyjechał szybko, bo każda sekunda cenna. Nie walcz z postępem, bo polegniesz. Ludzie mają dość lewicowych głupot, bo zamiast brać się za ważne sprawy, lewica walczy z autami, postępem, wiarą i rodziną.

      • 14 7

      • Gdzie masz napisane 20 km/h dla rowerów? XDDDD

        • 3 8

    • Zastanów się czemu ludzie przy dworcu muszą jechać?

      Jak by święty planował to by nie musieli. Ale nie ma alternatywy. Z Oruni do Wrzeszcza (Gdańsk Południe) to stale drogowy PRL

      • 4 0

    • Jesteś tak głupi jak twoja szefowa

      A IP masz z urzędu

      • 4 0

    • Gdańsk nie ma centrum.

      • 0 0

  • (22)

    Proponuję usunąć tunele pod kolejka i zrobić przejścia przez tory...

    • 172 16

    • Ty na prawdę nie widzisz różnicy? Żałosny jesteś! (18)

      • 8 51

      • A ty widzisz różnicę?! (5)

        Linia kolejowa krwawym sznytem przecina całe Trójmiasto dzieląc je na pół! Tylko uspokojenie ruchu pociągów poprzez wprowadzenie największego woonerfu świata (z pierwszeństwem ruchu rowerów oczywiście) może skończyć tę nienormalną sytuację!

        • 57 7

        • Może jednak skorzystaj z porady specjalisty. (4)

          • 4 42

          • (2)

            Dowiedz się co to jest ironia Brajanek.
            Komentator powyżej pięknie parodiuje wasze właśnie apele i krzyk i skomlenie.

            • 35 3

            • nie takie i**otyzmy wyglaszano publicznie (1)

              Wiec nic dziwnego, ze i ten ludzie traktuja serio...

              • 8 1

              • A może on to Dżesika i sama korzysta z porady specjalisty mentalnego i poleca innym tej jej spróbowanej porady

                A może on to Dżesika i sama korzysta z porady specjalisty mentalnego i poleca innym tej jej porady

                • 1 0

          • Ponawiam pytanie czubie czy w przejściu pod torami schody są z aksamitu?

            • 1 2

      • To jaka jest różnica? (10)

        Jedyna różnica jest taka, że zarządca torów działa w interesie użytkowników torów i regularnie je remontuje i buduje przejazdy i przejścia bezkolizyjne i podnosi dozwoloną prędkość.
        Tymczasem zarządca dróg działa na szkodę użytkowników dróg i niepotrzebnie spowalnia ruch.

        • 26 5

        • Spowalnia ruch byście sie nie pozabijali, nie jeździli na dachach, nie ścinali okolicznych drzew i słupów (1)

          nie robili krzywdy swoim brakiem rozumu innym użytkownikom dróg i chodników.

          • 5 20

          • A politycy ratują nas przed lekkomyślnym wydawaniem naszych pienięiędzy na bzdury...

            Brawo oni!

            • 1 0

        • Brak podstawowej wiedzy z fizyki (4)

          Jest tam dziedzina która nazywa się,uważaj to trudne słowo, kinetyka. W niej znajdziesz odpowiedz na nurtujące cìe pytania.Czy zrozumiesz,to inna sprawa.

          • 5 10

          • tak masz rację (2)

            wiedza z fizyki a właściwie z dynamiki a nie kinematyki ale w internecie każdy jest mądry - a część nawet mądra inaczej

            • 5 0

            • ...nie osłabiaj mnie człowieku! (1)

              Ty nie potrafisz odróżnić dwóch słów, kinetyka i kinematyka. Ot taki z ciebie "wiejski filozof". Pójdź dziecię, ja cię uczyć każę!

              • 1 3

              • widzę że uczyłeś się z jednego słusznego podręcznika nijakiego susłowa (polskie wydanie 1960) - więc pragnę cię poinformować, że obecnie używa się określeń statyka, kinematyka i dynamika

                określenie kinetyka używane jest w chemii

                • 4 1

          • Chcesz powiedzieć, że jadący samochód ma mniejszą energię kinetyczną i pęd niż pieszy i łatwiej mu się zatrzymać niż pieszemu i ustąpić pierwszeństwa??? Lepiej TY wróć do podstawówki na lekcje fizyki, bo jesteś w błędzie.

            • 8 4

        • Centrum miasta to nie autostrada, pamiętaj o tym. (2)

          • 5 12

          • Gdzie masz autostradę na Długiej?

            • 8 1

          • Ale za to całe przecięte jest estakadą kolejową lub nasypem

            I nagle jakoś raktywiszcza nie płaczo

            • 3 0

      • Chcesz różnice? To na Reja jest przejście naziemne przez tory kolejowe. Na Zaspie przejście naziemne przez tor. Może skończą się czasy że straszą pociągami mimo że przejeżdża ich znacznie mniej niż aut przez skrzyżowania i do tego ruch jest przewidywalny i odpowiednio sterowany inaczej niż w przypadku aut?

        • 2 0

    • I pociąg się zatrzyma bo zobaczy że pan pieszy chce przeciąc pociągowi przejazd. A co, pan pieszy to pan .... (2)

      i władca. I panisko włada nawet nad Inter city itp machiny

      • 5 2

      • Ale pociąg tak nie smrodzie i ma ustalone godziny przejazdów. (1)

        • 0 1

        • Te diesle z linii PKM generują ekospaliny

          oczywiście!

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane