- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 6 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (86 opinii)
Tunel i peron SKM Orłowo do remontu
Latem przyszłego roku będzie gotowy projekt przebudowy peronu SKM w Orłowie . W planach jest m.in. remont przejścia podziemnego, przebudowa jego zadaszenia i budowa wiaty na peronie. Koszt dokumentacji wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.
Przewoźnik zapowiada, że zmiany są kwestią czasu. Remont będzie możliwy dzięki środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Regionalnego Programu Operacyjnego.
Będzie remont tunelu
W pakiecie przygotowanym przez SKM pojawia się modernizacja dworca podmiejskiego, o której pisaliśmy dwa miesiące temu, budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel w dworcu sali pod kopułą. Poza tym pieniędzy wystarczy na remont peronów, w głównej mierze gdyńskich (z Gdańska remontowany będzie przystanek Stocznia, a spoza Trójmiasta Rumia Janowo). Koszt całości inwestycji jest szacowany na 98 mln zł.
Pewnym jest, że wśród nich znajdzie się modernizacja Orłowa.
- Projekt będzie obejmować przebudowę układu torowego polegającą na zniwelowaniu łuku oraz zabudowaniu rozjazdów (półtrapezu) w bezpośrednim sąsiedztwie peronu, od strony Sopotu, modernizację nawierzchni kolejowej wraz z modernizacją sieci trakcyjnej. Remont przejdzie peron oraz przejście podziemne od ul. Przebendowskich, gdzie zostanie zmodernizowane zadaszenie. Na peronie pojawi się nowa wiata - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Oprócz tego pojawią się nowe instalacje elektryczne zasilające wszystkie urządzenia, instalacje teletechniczne, elementy systemu monitoringu, oświetlenie, urządzenia informacji pasażerskiej, obsługi pasażerów oraz mała architektura. Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem.
Projekt powinien być gotowy późnym latem przyszłego roku. Koszt wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.
Winda w Redłowie też, ale nie wiadomo kiedy
W ostatnim czasie o ułatwienia dla niepełnosprawnych dopytują także pasażerowie korzystający z peronu w Redłowie, który przeszedł w ostatnich latach odświeżenie. Na to, na co wielu czekało, czyli windy, na którą jest zresztą sporo miejsca, podczas prac budowlanych zabrakło środków. Szansą jest, podobnie jak w przypadku Orłowa, dofinansowanie unijne.
Prace w ramach programu operacyjnego będą mogły się rozpocząć już w przyszłym roku. Sęk w tym, że nie ma jeszcze ustalonej ich kolejności, więc nie wiadomo, kiedy można spodziewać się zamontowania windy.
- Szczegółowa informacja na temat harmonogramu wszystkich przewidzianych w zgłoszonym przez nas projekcie prac, a co za tym idzie kolejności modernizacji poszczególnych peronów (w tym modernizacji Redłowa) wskazana zostanie w studium wykonalności - dodaje Głuszek.
Podobnie jak w przypadku Orłowa, oprócz windy pojawi się m.in. monitoring oraz elementy informacji pasażerskiej.
Miejsca
Opinie (129) 5 zablokowanych
-
2015-10-06 11:06
A co z windami! (1)
Robi się dokumentacje za grube pieniądze bo są środki unijne. Projektuje się windy bo takie są pewnie wymogi ale i tak wszyscy wiedza, ze nie bedą działać. Kasa do kieszeni a poprawy komfortu nie ma. Zamiast tego może warto wydać cześć środków na rynienki dla rowerów no ale to pewnie za niska kwota w projekcie na to przeznaczona.
A tak przy okazji to czemu nie zatrzymuje się w Orłowie więcej pociągów dalekobieżnych - kiedyś stawały tam cześciej a mniej osób mieszkało i peron był gorszy?- 8 1
-
2015-10-06 11:26
rynienki są tylko dla niektórych rowerów (ostrym kołem nie pogadasz), a wózki? dziecięce jeszcze jako tako, ludzie pomagają, ale inwalidzkie?
tylko łagodny podjazd. tani beton, zamiast drogiej windy. ale to mentalnie nie do ogarnięcia dla tych ćwoków- 4 0
-
2015-10-06 06:38
co? projekt dopiero latem 2016? (4)
to kiedy koniec realizacji? ehhh to sobie poczekamy a peron nadal bedzie straszył :(
- 73 5
-
2015-10-06 10:53
Trzeba było przywyknąć, inwestycje SKM trwają (1)
Cisowa - końca nie widać,
Sopot Kamienny Potok - może I koniec widać ale jest daleko
wiadukt nad drogą przy Klifie do pola golfowego, wiezy w Kolibkach - pół roku już tam kolejki zwalniają ?
Zorganizować sprzedaż biletów SKM w któryms z saliników/informacji na lotnisku - nie do zrobienia.- 1 0
-
2015-10-06 11:22
w między czasie w Sopocie rządzonym przez PO
Kamienny Potok remontują drugi raz, wcześniej zdemolowali windę, i inne.. Trzeba mieć właściwego "nieskazitelnego" prezydenta z odpowiedniej opcji, który ma kolesi :)))
- 0 1
-
2015-10-06 08:31
no to wiecie na kogo głosować (1)
na ludzi którzy będą chcieli coś w tym temacie zrobić, a nie tylko dla swojaków
- 4 7
-
2015-10-06 11:06
co to ma do rzeczy???
jasne.. jak wybierzemy PiS to perony będą następnego dnia lśniły nowością... nie widzę związku.
- 7 3
-
2015-10-06 07:24
skąd takie koszty samych papierów?! chory kraj (4)
- 44 6
-
2015-10-06 07:54
Papiery (1)
to najdroższy materiał budowlany,
- 6 2
-
2015-10-06 11:13
rozumiem, że biura projektowe, branżyści, ludzie z uprawnieniami, mapy, uzgodnienia, inwentaryzacje, itp powinny kosztować 1.500 zł bo inaczej szanowny czytelnik będzie zły i obrażony.
- 1 1
-
2015-10-06 11:07
tak, bo rozumiem, ze ktos ma przyjsc i na widzi mi sie zrobic?
Przy ilu powaznych projektach pracowales?
- 2 0
-
2015-10-06 07:40
zrób dokumentację taniej i dołóż ze swoich. Szereg branżystów, uzgodnień, inwentaryzacji, a na koniec liczne dojazdy na budowę.
- 8 2
-
2015-10-06 11:00
Panie Prezydencie Szczurek
Należy postawić baner informujący mieszkańców i turystów kto odpowiada za syfiaste i mało użyteczne przystanki SKM w Gdyni. Bo jak czytam te wypowiedzi to widać, że nawet sami Gdynianie nie wiedzą, bo ich POlitycznie skołowano.
Jako odpowiedzialny prezydent należałoby przeprosić wszystkich za utrudnienia i zakłócenia estetyczne w Pięknej Gdyni. A może nawet uruchomić i zaprosić na szlak turystyczny "Gdyńska część SKM za rządów PO w RUINIE"
Do czego doszło, że to ja mam podpowiadać PiS i innym partiom za free. Gdzie jest ten krzykacz mUndry Horała ???- 2 3
-
2015-10-06 10:46
Spójność z peronem dalekobieżnym
Oczywiste jest, że peron powinien wyglądać tak, jak dalekobieżny. Wystarczy dogadać się z PLK tak, jak to zrobiono we Wrzeszczu. Czy tak będzie? Wiedząc w jakim kraju żyjemy penie nie. Po drugie: koszt dokumentacji i czas oczekiwania to skandal.
- 2 1
-
2015-10-06 10:39
Niech się PKP weźmie w garść i wyremontuje wszystkie perony w całej aglomeracji
- 3 0
-
2015-10-06 10:37
Nowe sklady
Powinni zainwestować w nowe pociągi, i to nie w 2 sztuki tylko np w 20, dostowowanych do ruchu miejskiego żeby sprawniej odbywało się wsiadanie i wysiadanie, a nie na każdym przystanku ludzie skaczą przez dziurę i jedne drzwi na krzyż w składach
- 8 0
-
2015-10-06 10:31
Likwidacja kładki SKM ORŁOWO
A co z obleśną kładką nad torami? poproszę o drugi tunel po przeciwnej stronie peronu.
- 7 2
-
2015-10-06 10:14
A Reda ?
A kiedy perony i zadaszenia w Redzie?
- 5 1
-
2015-10-06 10:07
Ankieta
Moja odpowiedź: NOWE składy
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.