• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Twierdził, że przeciążoną ciężarówką w 2 minuty przejechał 250 km

rb
6 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. Z tachografu w pojeździe zatrzymanym przez inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego wynikało, że 250-kilometrowy odcinek ciężarówka pokonała w... dwie minuty. Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.



Czy przeciążone ciężarówki to największy problem na polskich drogach?

Jadąca z portu ciężarówka nie dość, że okazała się zbyt ciężka, to jeszcze czasu, w jakim - przynajmniej według tachografu - pokonała spory dystans z Gdyni na Kujawy, mogliby pozazdrościć jej piloci samolotów odrzutowych.    

- Jadąc z Gdyni do Włocławka autostradą A1, trzeba pokonać blisko 250 km. Tachograf zainstalowany w pojeździe, który we wtorek skontrolowali na A1 włocławscy inspektorzy ITD, wskazywał, że kierowca pokonał wspomnianą trasę w ciągu... 120 sekund. Kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy. Przez większość trasy prowadził pojazd, a tachograf rejestrował odpoczynek. Przełączył tachograf dopiero w chwili zatrzymania przez ITD. Kontrola wykazała nie tylko poważne naruszenia czasu pracy, ale również znaczne przeciążenie - informuje ITD.
  • Ciężarówka w dwie minuty miała pokonać 250 km.
  • Pojazd był też zbyt ciężki. Zamiast 40 ton przewoził ładunek o wadze 68 ton.
  • Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.

"Ekspresowy" kierowca przewoził dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd ważył niemal 68 ton, zatem o blisko 28 ton za dużo. Przy tak dużej masie przewożonych ładunków przekroczono także dopuszczalne naciski osi ciągnika oraz naczepy - po ok. 7 ton.

Inspektorzy nakazali usunąć nadmiar ładunku. Potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt. Kierowcę ukarano mandatami na kwotę 2,5 tys. zł. Większe konsekwencje może ponieść przedsiębiorca, któremu za jazdę tak przeciążonym pojazdem oraz z naruszeniem przepisów dotyczących norm czasu pracy grozi w sumie 30 tys. zł kary.

O tym, że problem z przeciążonymi pojazdami dostawczymi jest powszechny, świadczą też wyniki ostatnich działań inspektorów z ITD w Gdańsku. W trakcie kontroli na Armii Krajowej w Gdańsku wszystkie z 10 wytypowanych pojazdów okazały się zbyt ciężkie.
rb

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Szofer

    Kierowca za przewóz dwóch dwudziestek ma płacone jak za dwa kursy, a prawdopodobieństwo że wpadnie jest znikome. Większość dwudziestek jest przeladowanych, nawet jak ciągnie jeden na tyle to na osiach jest za dużo. Wiem z doświadczenia bo sam targałem puchy.

    • 2 0

  • Firma z pod Mławy (1)

    Tak się robi robotę na kontenerach.

    ITD we Włocławku nie była opłacona.

    Kierowcy z tej firmy często jeżdżą po 110 km/h na autostradach.

    Cierpią na tym uczciwy przedsiębiorcy.

    Kierowca to czysty dziad szofer, a firma dziad trans.

    Zabierać licencje od ręki i prawo jazdy bez gadania.
    Do tego licytacja zestawu na cele społeczne.

    • 6 3

    • Denuncjator.

      • 0 3

  • Codziennie mijam takie wieloosiowe zestawy z przyczepą i 2 pudłami. (1)

    A Policja i ITD cisza...

    • 5 0

    • bo to ładne auta są

      • 1 0

  • Tp JP

    W firmie transplanner z kokoszek to norma ! Jak nie pojedziesz musisz się zwolnić :)

    • 1 1

  • Kpina z dziurawego systemu (2)

    Więcej inspektorów na drogach, nie w biurach, nękać codziennymi kontrolami przeładowane ciężarówki, oraz BUSY ! Karać pracodawców takich "wyjątkowych ładunków". Śmieją się z inspekcji i jeżdżą dalej... Ukrócić to czas najwyższy

    • 4 0

    • nękać uberów tylko jak? (1)

      nielegalni, na czarno, nieoznakowani czesto 6-7osób w skodzie fabia, to jest prawdziwa plaga systemowej dziury pisu

      • 0 1

      • Byli ubecy, ormowcy i milicjanci oszukujący klientów taksówek to jest problem.

        O zagroźeniu biologicznym w promieniu 2 metrów od taxi-śmierdzieli nie wspominając.

        • 1 0

  • (1)

    Coś nie chalo z tą wagą tyle ton na ramie a jedna ośka w górze dziwne trochę

    • 0 2

    • Oś nie jest uniesiona. Tak się wydaje, bo jest mocno obciążona. Z drugiej strony jestem.

      • 0 0

  • Taki ładunek t naprawdę trzeba być kretynem . Czemu inspekcja nie ukarze dysponenta w porcie kutry wydał taki ładunek i podpisał się pod tym . Każdy kontener ma swoją wagę więc o pomyłce nie ma mowy

    • 3 0

  • Kara adekwatna do szkody? (1)

    2500 mandatu za przeciążenie? To koszt pewno 1cm drogi, a przejechał 250km. Ceny mandatów są bardzo niewywazone dlatego sobie na to pozwalają. Nie chodzi o drakońskie kary , ale po takich rozjeżdżonych drogach jeżdżą inni, a to stanowi zagrożenie dla ogółu kierowców.

    • 3 0

    • Z drugiej strony jestem ciekaw, jak wysoki mandat dostałby przy wypadku i czy odpowiadałby za świadome narazanie na utratę życia i zdrowia. Pewno nie, bo w naszych przepisach tego nie ma. I co po tym wszystkim.

      • 0 0

  • Kierowcy ciężarówek

    Karać, karać i jeszcze raz karać za przeładowanie, czas pracy i stan techniczny!!!.Ciekawe jak to się stało, że przeładowany kontener trafił na ciężarówkę? Przypadek???

    • 4 1

  • drogi (1)

    to chyba dobrze, iż ładunek był przewieziony jednym transportem, może czas zacząć budować mocniejsze drogi?

    • 3 4

    • Nie licz na lepsze drogi

      Pociągi też muszą coś wozić.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane