- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (217 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (49 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (146 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (118 opinii)
Twierdził, że przeciążoną ciężarówką w 2 minuty przejechał 250 km
O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. Z tachografu w pojeździe zatrzymanym przez inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego wynikało, że 250-kilometrowy odcinek ciężarówka pokonała w... dwie minuty. Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.
- Jadąc z Gdyni do Włocławka autostradą A1, trzeba pokonać blisko 250 km. Tachograf zainstalowany w pojeździe, który we wtorek skontrolowali na A1 włocławscy inspektorzy ITD, wskazywał, że kierowca pokonał wspomnianą trasę w ciągu... 120 sekund. Kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy. Przez większość trasy prowadził pojazd, a tachograf rejestrował odpoczynek. Przełączył tachograf dopiero w chwili zatrzymania przez ITD. Kontrola wykazała nie tylko poważne naruszenia czasu pracy, ale również znaczne przeciążenie - informuje ITD.
"Ekspresowy" kierowca przewoził dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd ważył niemal 68 ton, zatem o blisko 28 ton za dużo. Przy tak dużej masie przewożonych ładunków przekroczono także dopuszczalne naciski osi ciągnika oraz naczepy - po ok. 7 ton.
Inspektorzy nakazali usunąć nadmiar ładunku. Potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt. Kierowcę ukarano mandatami na kwotę 2,5 tys. zł. Większe konsekwencje może ponieść przedsiębiorca, któremu za jazdę tak przeciążonym pojazdem oraz z naruszeniem przepisów dotyczących norm czasu pracy grozi w sumie 30 tys. zł kary.
O tym, że problem z przeciążonymi pojazdami dostawczymi jest powszechny, świadczą też wyniki ostatnich działań inspektorów z ITD w Gdańsku. W trakcie kontroli na Armii Krajowej w Gdańsku wszystkie z 10 wytypowanych pojazdów okazały się zbyt ciężkie.
Miejsca
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-06 18:04
i bardzo dobrze
cwaniactwo trzeba tepić z całą siłą
- 6 0
-
2020-05-06 17:17
zapraszamy w okolice portu gdansk
- 16 0
-
2020-05-06 16:57
Ale news!
90% jest prześladowanych, szczególnie materiały sypkie i budowlane. Policja niechce o tym wiedzieć.
- 18 0
-
2020-05-06 16:39
Kierowca (2)
nie ładował tych kontenerów one zostały najpierw rozładowane ze statku a następnie załadowane na naczepę, tylko że zamiast jednego załadował od razu 2,oszczędnośc na drugim ciągniku i naczepie, i dlatego miał 28t więcej,kumacie ?To nie było zwykłe "przeładowanie" samochodu o kilkaset kilo jak to bardzo często bywa ale przęgięcie na maksa
- 26 6
-
2020-05-06 16:44
Nie do końca (1)
To była naczepa rozłączana. Czyli najpierw wyjechał z jednym kontenerem później z drugim (albo kolega wyjechał z drugim).Spiął naczepy i ruszył w trasę..
- 8 0
-
2020-05-06 16:56
2x20 na rozpince znam caly mechanizm. Moge go przedstawic ITD
ale musza pracowac 24 h na dobe i nie bedzie przeladowanych kontenerow
- 6 0
-
2020-05-06 16:55
Może wiózł maseczki
Dla poczty polskiej...
Oni mają takie dumpingowe ceny, że ciągle im brakuje towaru...- 14 5
-
2020-05-06 16:51
wiem jak to dziala moge przedstawic caly mechanizm
ITD tez ma za uszami biora lapowki. Dlaczego nie pracuja 24 h na dobe ?
- 19 0
-
2020-05-06 16:42
Wszystkie tak jada a my sie dziwimy czemu drogi sie rozpadaja po roku
- 24 0
-
2020-05-06 16:32
7500km/h
Robi wrażenie
- 17 1
-
2020-05-06 16:25
taki szybki, a dał sie złapać
może się zdrzemnął na chwilkę... hehehe
- 5 2
-
2020-05-06 16:21
Koszty
30k PLN to smieszna kara. Biorac 2 takie pudla do pary do Wloclawka, kasujac jak za solo, po ok 10 kursach sa na "0". Majac kilka auta nalezy to po prostu wliczyc w koszty i co jakis czas zaplacic kare
Glupota importerow, ktorzy nie zaplaca 200pln za transport wiecej przy wartosci towaru w kontenerze kilkadziesiat k USD jest porazajaca a placa za to posrednio wszyscy.- 25 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.