- 1 Mandat za rozmowę na parkingu (246 opinii)
- 2 Śnieg sparaliżował drogi w Trójmieście (124 opinie)
- 3 Ceny diesla w dół. Olej napędowy i benzyna kosztują niemal tyle samo (45 opinii)
- 4 Czy strażacy potrafią gasić "elektryki"? (185 opinii)
- 5 Kup sobie klasyka (47 opinii)
- 6 Miejsca parkingowe widmo w Sopocie (66 opinii)
W dobie szalejących cen paliw na stacjach benzynowych ekonomiczna jazda jest na wagę złota. Jeśli masz z tym problem, a twoje auto pali dużo za dużo, możesz skorzystać z wiedzy instruktorów Autodromu Pomorze, którzy przekażą ci kilka cennych wskazówek. Zarówno tych teoretycznych, jak i praktycznych.
Z pewnością wszystkich nas niepokoją wciąż rosnące ceny paliw na stacjach benzynowych. Można jednak temu w jakimś stopniu zaradzić. Na zużycie paliwa składa się wiele czynników, w tym m.in. styl jazdy, dostosowanie prędkości do panujących warunków czy stan techniczny auta. Podczas szkolenia nasi instruktorzy podpowiedzą, jak nieco zaoszczędzić - mówi Roman Nowak, dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Indywidualne szkolenie obejmuje poniższe zagadnienia:
- elementy eco-drivingu
- dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze
- płynność jazdy
- zachowanie właściwych odstępów od innych uczestników ruchu drogowego
- taktyka jazdy
- świadome korzystanie z systemów bezpieczeństwa czynnego
- jazda odpowiednim pasem ruchu
- obsługa mechanizmów sterowania pojazdem
- wpływ psychomotoryki kierowcy na prowadzenie pojazdu
Po szkoleniu będziecie wiedzieć m.in. jak zmniejszyć spalanie waszego samochodu, ale także, jak minimalizować ryzyko na drodze poprzez świadome unikanie niebezpiecznych sytuacji powodowanych przez złe warunki drogowe czy błędy innych użytkowników dróg, jak upłynnić jazdę poprzez wyeliminowanie błędnych nawyków oraz jak zwiększyć ergonomię jazdy.
Poziom szkolenia - według instruktorów - jest średniozaawansowany. Co ważne, szkolenie odbywa się w aucie kursanta. Aby wziąć udział w zajęciach, należy skontaktować się z biurem Autodromu Pomorze i umówić dogodny termin. Na szkolenie należy zabrać ze sobą prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym i ubezpieczenie OC.
Koszt szkolenia niestety nie jest mały. Trzy godziny zajęć kosztują 480 zł.
Czytaj także:
UOKiK zbada, czy marże Lotosu nie są za wysokie
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-19 10:41
W tym nie ma wielkiej filozofii (14)
Zrobię wam przyspieszony kurs teraz:
Szybko i bez zwłoki przyspieszyć do żądanej prędkości ; Gdy widzisz czerwone puszczasz pedał gazu i zwalniasz na biegu ; diesel 2-2,5 tyś obrotów, benzyna 2,2-3 tyś. ; z góry zjeżdżamy na biegu ; na światłach gdy widzimy że zaraz zmieni się na zielone, wrzucamy już jedynkę aby ruszyć bezzwłocznie (to akurat nie eko, ale dużo ludzi w trójmieście ma z tym problem przez co tworzą się korki).- 85 10
-
2022-03-19 10:50
Dzięki mordo (1)
Podaj numer konta zrobię przelew 480pln
- 36 1
-
2022-03-19 15:44
kolega dal nam takie szkolenie, ze ja zaplace i 1000 zl, prosze o nr konta
- 9 1
-
2022-03-19 10:54
no fajnie, ale mój 3.0 TDI rzadko ma tyle obrotów, automat zmienia biegi wcześniej (3)
dodałbym:
nie używajcie aut na krótkich dystansach,
obserwujcie to co się dzieje na drodze, a nie tylko przed maską auta
zwykle lepszy jest lewy pas, bo prawy potrafi być zablokowany przez skręcających i tracisz dwie zmiany świateł (przykład Grunwaldzkiej koło Bałtyckiej, Alchemii czy Oliwy)
patrzcie na sygnalizator dladodałbym:
nie używajcie aut na krótkich dystansach,
obserwujcie to co się dzieje na drodze, a nie tylko przed maską auta
zwykle lepszy jest lewy pas, bo prawy potrafi być zablokowany przez skręcających i tracisz dwie zmiany świateł (przykład Grunwaldzkiej koło Bałtyckiej, Alchemii czy Oliwy)
patrzcie na sygnalizator dla pieszych równoległy do kierunku jazdy-tam światła zmieniają się wcześniej
wyrzućcie zbędne graty z auta, zdejmicie bagażnik rowerowy czy box dachowy
dbajcie o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny auta (wiele aut ma problemy z hamulcami i opory są większe)- 18 5
-
2022-03-19 11:02
To twój automat jest do d... (2)
Niestety ale automaty nie są dostosowane do wymagań jazdy po mieście.
- 1 22
-
2022-03-19 11:21
ja uważam, że właśnie do tego są idealnie dostosowane
- 14 0
-
2022-03-22 21:46
powiedz to kierowcom w Japonii. 98 i pół % jeździ automatami (większość to cvt)
pozostałe 1,5% to manuale. w większości wozy bojowe.
- 1 0
-
2022-03-19 11:09
Dzięki. Wyrzucę jeszcze pół szafy, które wożę w aucie.
- 3 0
-
2022-03-19 12:17
Najoszczędniej jest ok. 1500 obrotów (2)
Poniżej silnik się niszczy, trzeba tez uważać przy przyspieszaniu- poniżej 2k spalanie rośnie przy mocnym wciśnięciu gazu.
Przyspieszamy szybko na wyższych obrotach, potem przy w miarę stałej prędkości jak najwyższy bieg, byle nie spaść poniżej 1500 (teoretycznie 1400, co wykorzystują automaty, ale to mocno obciąża sprzęgło podobno:))
Nie wiem, skąd wziął się ten mit 2-3k u starych kierowców- 2 3
-
2022-03-19 22:43
1500 obrotów to za mało
Koło dwumasowe wtedy mocno się zużywa
- 2 2
-
2022-03-22 21:49
Wolnnossący diesel 7,6 L v8 przy 55km/h mam 1000-1100 obr/min.
Koni mniej niż w Matizie, ale moment większy niż w Panamerze za bańkę.
maksymalne obroty to 1700. jałowy 900. automat ZF.- 0 1
-
2022-03-19 12:42
To ja ci zrobię kurs ortografii - skrót od tysiąca to "tys.". A poza tym kto dzisiaj wrzuca jedynkę? Od tego są automaty.
- 1 10
-
2022-03-19 13:43
Brak logiki
Z biegu wrzucasz jedynke?
- 0 4
-
2022-03-19 19:50
ciekawa teoria na źródło korków (1)
ja myślę, że pewne, co prawda minimalne, ale jednak, znaczenie ma ilość samochodów
- 0 4
-
2022-03-19 22:58
Znaczenie ma ilość samochodów która przejedzie w ciągu jednego cyklu świateł przez skrzyżowanie
Jeśli z powodu kierowcy który od zapalenia się zielonego przez 10 sekund wrzuca jedynkę, przejedzie 5 aut zamiast 10, to tworzy się korek bo przepustowość spada o połowę.
- 4 0
-
2022-03-19 10:15
Kierowca (4)
Paliwo drogie, części do samochodów drogie, ale kierowcy się tym nie przejmują. Ruszanie z kopyta na zimnym silniku, 160 km/h i więcej na autostradzie.Ale cóż, taki już nasz naród. Narzekać, narzekać, narzekać...a samemu się do tego wszystkiego przyczyniać
- 23 16
-
2022-03-19 10:38
Służbówką mogę wszystko
- 8 5
-
2022-03-19 10:52
Nagle obnizenie konsumpcji w dlugiej perspektywie prowadzi do wzrostu cen.
- 4 4
-
2022-03-19 12:42
A po co mam się tym przejmować? Nie po to kupuję samochody, żeby się nimi toczyć jak popierdółka.
- 6 4
-
2022-03-19 16:18
Trzeba mieć fantazję i pieniądze:)
- 2 1
-
2022-03-19 10:13
Ekonomiczna jazda w Trójmieście? (7)
Mogę się założyć, że nawet najlepszy instruktor eco drivingu miałby z tym kłopot, biorąc pod uwagę ustawiania świateł w Trójmieście, a co dopiero przeciętny kierowca.
Na początek polecam lekcje na YouTube, są za darmo a można jakieś wnioski wyciągnąć- 92 5
-
2022-03-19 11:03
(3)
Mam o tym jakieś pojęcie bo kiedyś woziłem pizzę po Gdańsku, światła w trójmieście to masakra. Praktycznie żaden ciąg nie jest ze sobą zgrany, w niektórych miejscach zielona prędkość to 55km/h, a w niektórych 130 a za chwilę potem 15 (tak na przykład wygląda kołobrzeska w stronę morza - startując od rozi najpierw trzeba się toczyć 15 żeby światła
Mam o tym jakieś pojęcie bo kiedyś woziłem pizzę po Gdańsku, światła w trójmieście to masakra. Praktycznie żaden ciąg nie jest ze sobą zgrany, w niektórych miejscach zielona prędkość to 55km/h, a w niektórych 130 a za chwilę potem 15 (tak na przykład wygląda kołobrzeska w stronę morza - startując od rozi najpierw trzeba się toczyć 15 żeby światła przy szczecińskiej zdążyły przeskoczyć, a potem trzeba nagniatać ponad 100 żeby światła przy auchanie NIE zdążyły przeskoczyć, i znowu zwalniamy bo przy skrzyżowaniu z chłopską jest już zupełnie inny cykl.
Ale i tak mamy luksusową sytuację w porównaniu do Gdyni - tam ewidentnie ktoś siedział wiele godzin w excelu żeby utrudnić życie kierowcom jadącym w stronę Rumii. Zaczynając od klifu nie ma prawie możliwości żeby nie stanąć na każdych światłach. Niektóre cykle potrafią przelecieć w 8 sekund - ewidentnie tylko dla uspokojenia ruchu, bo poprzecznego nie ma. Co ciekawe jadąc od drugiej strony sytuacja jest już znośna - w okolicach 70-80km/h można znaleźć jakiś rytm i lecieć bezproblemowo.
Oczywiście prędkości tu podane są teoretyczne i nigdy w życiu tyle nie jechałem, zwłaszcza odkąd zaczęli zabierać prawko :P Dwanaście lat jeżdżenia po trójmieście i odpukać nigdy mandatu nie wyłapałem. Nie trzeba jeździć szybko żeby jeździć szybko, wystarczy wyrobić sobie odruchy patrzenia na drogi poprzeczne i można oszacować cykle zmiany świateł.- 21 3
-
2022-03-19 12:36
skoro przynajsz się do prędkości pow.100km/h w terenie zabudowanym
to idź od razu na policję !!! Takich potencjalnych morderców jest w Polsce za dużo !!!
- 4 19
-
2022-03-19 12:40
70 - 80 km/h w mieście przy 50 km/h (1)
to dla Ciebie ok ? To ile masz na liczniku przy ograniczeniach do 70 ??
- 3 14
-
2022-03-19 15:42
70 na liczniku to realnie około 57-62. Tragedii nie ma. Żeby jechać realnie 70 to musisz mieć na liczniku około 80-82.
- 8 4
-
2022-03-19 11:12
sporo w tym racji, ale mamy flotę ośmiu aut jeżdzących tylko po Trójmieście (2)
ten sam rocznik, te same silniki, ta sama moc, podobne przebiegi i stan techniczny
trasy sa różne, ale kierowcy nie maja ich przypisanych na stałe, więc można powiedzieć, że skoro jest rotacja na trasach, to wszyscy warunki maja podobne szczególnie w dłuższym okresie
i robiąc zestawienie miesięczne czy kwartalne, upraszczając, dwóch spala 7.8-8.5l, czterech 9.5-10.5l a dwóch powyżej 11l na 100km
auta monitorowane- 9 2
-
2022-03-19 11:26
(1)
Premia za niedopał, brak premii za przepał. Spalanie w każdym spadnie poniżej 7 xD
- 4 3
-
2022-03-19 11:39
nie, sam czasami korzystam i wiem ile palą
zresztą wcześniej byłem kierowcą
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.