Wiadomości

Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza terenem zabudowanym

Najważniejsza zmiana w przepisach ruchu drogowego tyczy się zabierania prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym.
Najważniejsza zmiana w przepisach ruchu drogowego tyczy się zabierania prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym. fot. policja.pl

Prawdopodobnie już od wakacji kierowców czeka niemała rewolucja w przepisach ruchu drogowego. Wprowadzone zostaną trzy nowe zasady. Rząd szacuje, że przez zaostrzenie przepisów prawo jazdy stracić może nawet 40 tys. kierowców rocznie.



Utrata prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h poza terenem zabudowanym to twoim zdaniem:

bardzo dobry przepis, zdecydowanie dobry ruch 37%
przepis potrzebny, ale dozwolony limit poza terenem zabudowanym powinien być większy niż w obszarze zabudowanym 25%
kompletny absurd, jestem na nie 38%
zakończona Łącznie głosów: 2759
Wszystko wskazuje na to, że już od lipca kierowcy będą musieli mieć się na baczności nie tylko w terenie zabudowanym, ale także poza nim. Jeden z nowych przepisów mówi bowiem o utracie prawa jazdy na okres trzech miesięcy po przekroczeniu dozwolonej prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Aktualnie ten przepis tyczy się wyłącznie terenu zabudowanego.

Według szacunków policji nowy przepis do końca roku może zebrać żniwo w postaci 20 tys. odebranych praw jazdy na terenie całej Polski. Docelowo roczny bilans zabranych praw jazdy ma być dwukrotnie większy.

Kolejny z przepisów, który prawdopodobnie wejdzie w życie już od wakacji, tyczy się ochrony pieszego przy przejściu dla pieszych. W świetle nowych zasad to właśnie pieszy, zbliżając się do pasów, będzie miał pierwszeństwo przed pojazdami.

Czytaj także: Policyjna grupa Speed w BMW będzie tropić piratów drogowych



Kolejną zmianą jest ujednolicenie prędkości w terenie zabudowanym, bez względu na porę dnia.
Kolejną zmianą jest ujednolicenie prędkości w terenie zabudowanym, bez względu na porę dnia. fot. policja.pl
Trzecia zmiana wiąże się z ujednoliceniem limitu prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h, bez względu na porę dnia. Przypomnijmy, że obecnie w godz. od 23 do 5 w obszarze zabudowanym dozwolona prędkość wynosi 60 km/h.

Pandemia koronawirusa nie wpłynęła na tempo prac Ministerstwa Infrastruktury nad projektem nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Prawdopodobnie przepisy wejdą w życie od lipca.

Czytaj także: Pół roku policyjnej grupy Speed



Trzecia zmiana daje pierwszeństwo pieszym przed przejściem dla pieszych.
Trzecia zmiana daje pierwszeństwo pieszym przed przejściem dla pieszych. fot. policja.pl

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • (35)

    Popieram. Brakuje tylko podniesienia stawki za przekroczenie prędkości o 50 km/h z 500 zł na 5000 zł. To takie proste, a tęgie sejmowe głowy nie potrafią tego przepchnąć.

    • 225 197

    • kara dla wszystkich (2)

      popieram 5000 zamiast 500 oraz kary dla posłów , sędziów no i oczywiście dla policjantów oraz innych osób objętych immunitetem. Immunitet w sprawach o przekroczenie prędkości itp. nie powinien być stosowany. Wówczas będzie to sprawiedliwe w innym przypadku nie .

      • 53 1

      • Wyborcy PO będą od września jeździć tramwajami (1)

        • 11 26

        • A ci z PiS będą na taczkach wożeni

          Kwestia czasu

          • 9 3

    • (6)

      Dokładnie tak!! Do tego powinni jeszcze dorzucić zatrzymywania prawa jazdy na 2 miesiące za przejazd na czerwonym świetle!!! Czasem można nie zdążyć, zagapić się i wjechać na dojrzałym żółtym ale za czerwone to bym łamał ręce. I kolejna ważna zmiana - z immunitetu poselskiego czy sędziowskiego wykluczyć przewinienia w ruchu drogowym!!

      • 30 8

      • Dla sędziów 5000 (2)

        • 8 2

        • a dlaczego dla posłów nie? Czyżbyś był z dojnej zmiany? (1)

          • 14 1

          • 20 -letni dziadek troll

            • 3 1

      • (2)

        a pieszym i rowerzystom za czerwone co zrobisz pajacu?? jak juz to wszystkich równo karać a nie mamy świete krowy na drogach i przejsciach dla pieszych.

        • 14 12

        • (1)

          piesi i rowerzysci nie zabijaja innych uczestnikow ruchu. dostrzegasz roznice?

          • 9 17

          • Ale wpadają pod koła aut, są dużym zagrożeniem i przez nich są wypadki...

            • 0 0

    • I te same zasady w mieście, przy przekroczeniu o 20km/h (8)

      • 11 23

      • (7)

        A kiedy weźmiecie się za rowerzystów???, to dopiero zakała ruchu drogowego.

        • 35 8

        • Gdy spokornieja kierowcy, rowerzystów będzie można z czystym sumieniem wywalić na ulice. (2)

          • 12 7

          • Nie trzeba będzie ich wywalać, sami się przeniosą (1)

            Kto przy zdrowych zmysłach wybrał by wąski i nierówny chodnik, mając szeroki i płaski asfalt jako alternatywę. To strach przed mordercami w samochodach skłania rowerzystów do wyboru chodnika.

            • 5 1

            • I bardzo dobrze, tylko chodnik dla ciebie, uważaj na ulicy, auto jest większe od ciebie

              • 0 0

        • (3)

          Jechałem już rowerem 46 km / h i szybciej chyba nie dam rady. Nie grozi mi więc odebranie uprawnień za przekroczenie prędkości o 50 km/h

          • 3 0

          • (2)

            elektryczne wspomaganie spokojnie rozpędza rower do 50 km/h

            • 0 0

            • ale najniższe ograniczenie to chyba 10km/h?

              więc musiałby się do 60 rozpędzić

              • 1 0

            • Na to też przyjdzie pora.

              Bo wysyp nielegalnych motorowerów się zrobił...

              • 1 1

    • I konfiskata samochodu

      • 5 10

    • (2)

      Wtedy nikt by nie łamał przepisów i by kasa do budżetu nie wpływała

      • 6 0

      • (1)

        A za zabójstwo jest do 25 lat paki . I co, nikt już nie zabija ?

        • 1 0

        • od 25 lat

          i na pewno więcej ludzi się zastanowi czy kogoś zabić, niż jakby karą było 500zł

          • 1 0

    • Mandaty

      Czysty z ciebie człowiek pierwotny

      • 2 0

    • Tęgie głowy?

      Odpowiedź jest prosta - bo dotyczy ich samych!

      • 3 0

    • totalna bzdura teraz tylko rozjezdzać policjantów (1)

      to napisał bezmózg który nie ma auta

      • 1 8

      • Nie kontrolujesz prawej nogi czy o co chodzi?

        Nie potrafisz jechać z zadaną prędkością?

        • 4 1

    • Popieram i od siebie dodam. (1)

      O potrzebie wprowadzenia ostrzejszych przepisów świadczy wynik ankiety który pokazuje jaką ilość piratów mamy jeszcze na drogach polskich . Ilość głosów w ankiecie na odpowiedź " kompletny absurd , jestem na nie " wskazuje jak daleka jest jeszcze droga do normalności na polskich drogach . Problemem jest też w Polsce zbyt mała ilość policjantów którzy zajmowaliby się tylko prewencją w ruchu drogowym . Obok wysokości kary jest potrzebna świadomość przestępców drogowych o nieuchronności kary po popełnieniu wykroczenia drogowego a to może zagwarantować jedynie zwiększenie ilości policjantów prewencji drogowej .

      • 9 1

      • A kim ty jesteś żeby oceniać innych? Zawalidrogą na drodze:(

        • 0 0

    • Boją się, że utracą elektorat.

      • 1 0

    • nie przepchną tego bo sami by musieli płacić jeżdzą jak chcą

      • 1 0

    • (1)

      może lepiej uzależnić kwotę mandatu od dochodu, bo dla niektórych i 5000 to mało

      • 2 2

      • Nie ma problemu

        Tylko bądźmy konsekwentni - głosy w wyborach ważone wartością płaconego PITu

        • 2 0

    • To zupełnie nic nie zmieni!

      Bo "w kraju teoretycznym" można jeździć bez prawo jazdy z sądowym zakazem i z "wyrokiem do odsiedzenia"

      • 2 0

    • Karac ich

      Karać karać karać. 1000 zł za przekroczenie o 10km/h i tak powinno być do 100km/h. Za 100km/h jak zapłaci 10000 zł to już więcej prędkości nie przekroczy. I więcej punktów karnych. Dodatkowo karne naklejki na samochód tak żeby wszyscy widzieli pirata drogowego.

      • 0 1

  • Nie mają narzędzia pomiarowego (13)

    Wideorejestrator nim nie jest.

    • 129 35

    • (7)

      Co nie przeszkadza milicjantom zabrać ci prawo jazdy.

      • 20 7

      • Ja nigdy nie wożę ze sobą prawka... (6)

        Bo jak nie mam przy sobie, to i nic mi zabrac nie mogą...

        • 8 19

        • widac jaka inteligencja sie wyraza. "zabrac prawko" to przenosnia.

          • 12 3

        • (3)

          Prawo jazdy to nie tylko plastikowa karta, a uprawnienia. ...

          • 12 0

          • Idąc jego tokiem myślenia (2)

            ciekawe jak podczas kontroli udowodni, że mu tego prawka nie zabrali, skoro nie ma go przy sobie...

            • 4 5

            • oj,oj oj,

              • 0 0

            • A swoją drogą, rząd obiecał, że będzie można jeździć bez kartonika

              I co, umarło?

              • 1 0

        • Czytam i nie wierzę, że można być takim ignorantem, który nie ma pojęcia w jaki sposób "zabiera się prawko"

          • 1 0

    • (1)

      Bez znaczenia, obecnie mamy partyjny sąd. Nie licz na przestrzeganie prawa. Teraz wyroki zapadają wg widzimisię Prezesa.

      • 19 9

      • Trzeba pisać

        dokładnie! Niedomówienia dezorientują ludzi! Zapewne chodziło ci o prezes SN Panią Gersdorf ale ona już skończyła chucpę. Więc może chodzi ci o tych pielęgnowanych przez nią 960 komóchów w sądach i masz rację. Wyroki są wg ich widzimisię.

        • 6 9

    • Jaki prezydent takie służby państwowe

      • 8 8

    • (1)

      0.3% ujawnionych przekroczeń prędkości kończy się uniewinnieniem, tak więc drogi kolego wideorejestrator jest narzędziem pomiarowym.

      • 5 0

      • Jak taki idzie w zaparte

        a sąd się wkurzy, to potem jeszcze płaci za rzeczoznawcę, który mu prędkość ze słupków wyliczy ;)

        • 0 0

  • Karać oszołomów do bólu (14)

    Zrobić jak w Skandynawii stawki mandatów zaporowe i odrazu wszyscy kierowcy jada 50 gdy znak tyle mówi + obligatoryjne zabranie prawa jazdy jeśli kierujący jest pod wpływem alkoholu (ok kwestia zastanowienia czy 0.5 promila czy 0.8)

    • 116 67

    • wystarczy sie skupic i patrzec gdzie jest radiowoz.

      • 6 2

    • (3)

      to prawda, gdyby u nas przepisy drogowe byly takie jak w norwegii ,szwecji, finlandii to byl by porzadek raz na zawsze, odrazu by sie wszyscy nauczyli jezdzic, przekroczenie o 1 KM /h i baj baj prawko idzie do magazynu policyjnego

      • 6 8

      • tylko, że tam znaki ograniczenia prędkości są normalnie ustawione, a u nas na dwupasmówce (2)

        zostają po remoncie 30km/h, albo na zakręcie na którym spokojnie pojedziesz 60km/h jest 30. We Włoszech jak widzisz zakręt i ograniczenie do 40km/h to faktycznie samochód przy 50km/h zaczyna klamkami rysować asfalt.

        • 4 3

        • U nas jak widzisz 70 to asfalt rysujesz przy 270.

          sprawdzone

          • 2 1

        • Bo ustawiający wiedzą, że żeby hołota jechała 90, muszą dać 50...

          I tak się nakręca.

          • 2 1

    • to jest faszyzm

      chcesz się wlec 50tką, to się wlecz, tylko prawym pasem, a jak jest tylko jeden pas, to lepiej weź rower i daj ludziom żyć.

      • 11 22

    • A czemu nie zrobić tak jak w Niemczech pacanie i kierowco od siedmiu boleści

      • 3 1

    • Zgoda ale nasze pensje musza dojsc to Skandynawskich standartow.... i wtedy jak najbardziej.
      Poza tym autostada conajmniej 140km a nie jak teraz Koszalin-Szczecin 90km/h. Paranoja rzadowych i**otow

      • 3 7

    • Brawo (1)

      Kary powinny być srogie! Bo co sprawi że tacy pseudo kierowcy nie zasiądą ponownie za kółkiem mimo zakazu?Powinni się czegoś bać.

      • 2 0

      • Powinien

        Powinien wejsc przymusowy przepis o eutanazji takich zawalidrogow jak ty

        • 0 2

    • To ja proponuję przepis że każdy pieszy ma chodzić max 2km/h a nie 5 czy 7 jak obecnie. Nogi sobie jeszcze połamią. (2)

      Już widzę jak respektujesz ten przepis. No i oczywiście zaporowe stawki za przekroczenie prędkości jak sam proponowałeś. Tak z 30tys zł za zbyt szybkie spacerowanie.

      • 1 7

      • Jak przez chodzenie pieszych będzie ginąć tyle ludzi, ilu przez wypadki drogowe (1)

        To i taki przepis się wprowadzi.

        • 2 0

        • Juz

          Juz gina baranie, piesze mendy sie wpitalaja pod samochod 2m przed nim

          • 0 3

    • Baranem jestes

      Pitolnij sie w leb baranie, to ze twoj polonez nie jedzie szybciej niz 50kmh to nie znaczy ze kazdego nie jedzie

      • 0 3

  • Ale kwestia pierwszeństwa pieszego to przesada (34)

    Nie w Polsce, gdzie ludzie nie umieją nawet po chodniku poprawnie chodzić. ile jest takich osób co przy przejściu po prostu stoją/rozmawiają/cokolwiek? Jak ktoś codziennie jeździ dokładnie wie o czym piszę. I teraz mamy czekać na takiego żeby się ogarnął czy jednak przechodzi czy nie. Trzeba by najpierw zacząć od prawidłowej edukacji pieszych

    • 297 64

    • No tak to wszędzie wygląda (5)

      Byliśmy ostatnim krajem w UE, który tego przepisu nie wprowadził. A propos edukacji. Ta chyba na kierowców nie działa, skoro tak wiele jest wykroczeń!

      • 22 10

      • teraz będzie można wbiegać na przejście i wina kierowcy. Dobre. Wreszcie. Nie mam prawka (4)

        i chcę postraszyć blachosmrody i tych moto świrów na motocyklah.

        • 4 12

        • A wbiegbin misiu (1)

          Wbiegnij.
          A potem przeczytaj co to wtargnięcie na jezdnię.

          • 3 4

          • Przepis o wtargnieciu

            Zostanie uchylony.

            • 8 0

        • I co myślisz że przepis mnie wyhamuje bo ty sobie wbiegniesz? (1)

          • 10 2

          • Myślę, że jak paru takich zapłaci potem za koszty leczenia

            To zauważą, że jednak warto zwolnić.

            • 3 1

    • ale 86 procent wypadków na przejściu jest z winy jednak kierowców. (16)

      Są to najechania na pieszego który ewidentnie jest już na przejściu.

      • 20 8

      • i ta zmiana sprawi, że będzie mniej takich wypadków? (5)

        jak jeden się zatrzyma to i tak oszołom może drugim pasem pojechać tak jak teraz i nic tego nie zmieni a robienie z pieszego nie wiadomo kogo tylko zamiast dobrze oświetlić przejścia (a wręcz chodnik przed przejściem) aby takiego widzieć a nie tak jak teraz, że zobaczysz go jak już wejdzie na pasy...

        • 10 17

        • tak. (4)

          jezeli kierowca bedzie miał swiadomosc ze nie jest panem drogi, że na przejsciu jak kogos potraci to nie bedzie tłumaczenia to moze dwa razy pomysli, zacznie interesowac sie znakami.... mysle ze znaczaco to poprawi bezpieczenstwo. Plus do tego mandaty 1tys i porzadek bedzie juz na drugi dzien. zapewniam cie.

          • 21 13

          • Nie będzie żadnego porządku tylko lawina ofiar (3)

            Na miejskich przelotówkach przejścia są co 100m i beznadziejnie oznaczone. w połączeniu z pierwszeństwem pieszych będzie z tego carmagedon

            • 7 9

            • (2)

              I dlatego kierowca będzie wiedział, że co 100 metrów może zabić pieszego. Do tej pory wiedział, że to on jest królem, a pieszy będzie potulnie czekał. Rozumiesz różnicę, czy nic nie dociera?

              • 6 1

              • Do Ciebie nie dociera, ze zanim polscy kierowcy to zrozumieja, jesli w ogole, to zgina dziesiatki tysiecy pieszych. (1)

                • 1 4

              • To zaczniemy przechodzić przez pasy z łopatą w ręku na wysokości głowy kierowcy :)

                Niech też coś ma ze swojego i**otyzmu.

                • 4 0

      • (9)

        99% wypadkow na przejsciu jest z winy pieszego - pieszy moze zatrzymac sie praktycznie w miejscu - samochod - nie. Ten przepis spowoduje, ze wypadkow bedzie jeszcze wiecej - cmentarze sa pelne ludzi z pierwszenstwem :(

        • 27 25

        • (4)

          masz obowiązek jechać z taką prędkością żeby nie narazić pieszego wchodzącego na przejście na niebezpieczeństwo.

          to są przepisy które obowiązują już ładnych parę lat.

          • 15 19

          • Tyle teoria (3)

            W praktyce nie masz szans się zatrzymać, kiedy zakapturzony oszołom ze słuchawkami w uszach albo jakąś niunia zapatrzona w s*ajfonika wbiegnie Ci przed maskę - bo przecież ma pierwszeństwo. Niestety ale ludzie są po prostu coraz głupsi, a ten przepis doprowadzi do wielu wypadków, bo po jego wprowadzeniu szlachetna większość pieszych w ogóle przestanie się rozglądać przed wejściem na pasy. Obym się mylił ale nie sądzę...

            • 24 16

            • To może szlachta samochodowa zacznie wkońcu zwalniać przed przejściem?

              Nieraz stałem jak cielak na przejściu, czekając aż ktoś mnie przepuści... 99% problemów to mentalność kierowców: jak jadą swą Uber wypas lymuzyna, to cały świat już ich. A inni kierowcy, rowerzyści czy noiesi to tylko utrapienie dla jaśnie Pana...

              I ucinając głupie komentarze, tak posiadam prawo jazdy, pewno dłużej niż znaczna część forumowiczów żyje, i samochód. I niestety, widzę że z każdym rokiem jest coraz gorzej na naszych drogach... Kiedyś nagminne było tylko łamanie prędkości, teraz bliżej nam do rosyjskich dróg niż czegokolwiek innego...

              • 16 6

            • nie zmyslaj. "wtargniecia" to niecały 1% wypadkow na pasach.

              ty masz obowiazek jechac tak zeby nie rozjechac pieszego na pasach. przejscie dla pieszych jak sama nazwa wskazuje jest dla pieszych. Nie masz szans sie zatrzymac? to zwolnij. proste jak drut

              • 9 6

            • Zmiana ma doprowadzic do tego

              Zebys to ty dostrzegal pieszych a nie oni ciebie.

              • 7 3

        • Jak sama nazwa wskazuje... (3)

          Jest to przejście dla pieszych, a nie przejazd dla aut. Zrobione jest to po to aby pieszy miał bezpieczny azyl na drodze, aby po niej przejść. Tylko każdy ma to w czterech literach i nic sobie z tego nie robi. To właśnie dlatego giną ludzie na przejściach. A nie z winy pieszych.

          • 11 11

          • Ok, ale na chodnikach pierwszeństwo dla samochodów (2)

            Pieszy idzie po ulicy - czyli miejscu, w którym jeździe samochód. Pieszy wchodzi na teren dla samochodów a nie odwrotnie. Oczywiście, kultura powinna nakazywać zatrzymanie samochodu i przepuszczenie pieszego, kiedy ten podejdzie do pasów. Tego u nas brak niestety :( Ale piesi teraz już często bezmyślnie, bez podstawowego rozejrzenia się czy nic nie jedzie, wchodzą na ulicę. Jak będą mieć świadomość, że wg przepisów mają pierwszeństwo, będzie jeszcze gorzej. I co z tego, ze będą mieć pierwszeństwo, jak nie przeżyją, albo skończą jako kalecy??

            • 10 5

            • Dokładnie. Jeżdżę dużo i nie mówię, że kierowcy są święci. ale to co często piesi odwalają , to jakaś masakra. Uważają, że skoro są niechronionymi uczestnikami RD to wszystko mogą. Jak i niestety ped**arze ( nie mylić z rowerzystami) no i przygłupy na hulajnogach( ci to już w ogólne mają głęboko w d i kierowców i pieszych)...

              • 6 4

            • Na przejściu dla pieszych to samochód jest gościem, a nie pieszy

              • 1 2

    • 40tys wypadkow w ktorych ginie 3tys osob

      40tys zostaje kalekami co kosztuje nas podatników 56mld (2%pkb) rocznie nie powodują piesi.

      Kogo wiec najpierw powinno sie edukować?

      • 14 4

    • dokladnie, jakies tępaki stoja sobie przy przejsciu i gadają przez telefon albo na kogoś czekają i wcale nie chca przejsc , a keirowcy sie zatrzymuja i nawet czekaja na krolewicza

      • 18 13

    • To odwrócenie praw fizyki. (1)

      • 3 4

      • których?

        • 2 0

    • To ty masz sie ogarnać

      I przewidziec ze pieszy wejdzie na przejscie. A dlaczago to niby pieszy ma ogarniac czy ty na przejscie wjedziesz czy jednak laskawie sie zatrzymasz?

      • 3 2

    • Prawda (2)

      W Osowie pod sklepem Irena jest przystanek i przy nim przejście. Zapraszam policjantów w październiku po 19 w deszczu. Ludzie w kapturach (na czarno) że słuchawkami i total wylane,do tego na dziko zza autobusu. Horror!!! Oświetlenie tego przejścia jest giga słabe. Kto jeździ ten wie. Miłego

      • 1 3

      • ale tam mało kto na przejsciu przechodzi

        a w takim wypadku nie bedzie uprzywilejowany,, bo sam łamie prawo

        • 0 0

      • Tak, te mityczne słuchawki :D

        Mówi król szos z wygłuszonego samochodu, z włączonym radiem :D

        • 3 2

    • Nigdy nie widziałem, żeby ktoś stał przy przejściu i rozmawiał, mylnie sugerując, że chce przejść. A nawet gdyby, to czy ważniejsze jest Twoje niezatrzymanie od życia ludzkiego?

      • 1 3

    • Tak. No i będą skakać pod koła nie patrząc - "bo ja mam pierwszenstwo!"

      Matko, gdzie idzie ten kraj...

      • 1 0

    • ???

      Głupszego przepisu nie można było wymyślić: jak ktoś idzie po chodniku to zawsze się do najbliższego przejścia zbliża, a od poprzednio miniętego oddala. Tak to jest jak decydenci chcą się przypodobać Berlinowi lub Brukseli.

      • 1 0

  • Teren zabudowany (7)

    Co to jest teren zabudowany? W przepisach coś tam jest o obszarze....

    • 24 46

    • proszę (3)

      minimum trzy budynki w odległości nie większej jak 15 metrów....
      no chyba że matka siedzi z tyłu

      • 12 0

      • sprawdzić, czy nie ksiądz ;-)

        • 11 0

      • (1)

        3 budynki w promieniu 100 metrów.
        W mieście to nawet miedzy blokami jest często więcej niż 15 metrów...

        Należy też pamiętać, że tabliczka "teren zabudowany" oznacza wjazd w teren zabudowany (nawet jeśli tych budynków tam nie ma).
        Ale jeśli są 3 budynki w promieniu 100 metrów bez tabliczki - też jest to teren zabudowany.

        Bardzo dobrze, że teraz prawko będą odbierać i w zabudowanym i poza nim - skończy się skomlenie o zasadność znaku "teren zabudowany" w pobliżu 2-3 domków w szczerym polu (nie będą miały one znaczenia).

        • 0 0

        • Ziomek, robiłeś prawo jazdy za Gierka?

          Teren zabudowany jest między znakami i nigdzie indziej od 1984...

          • 0 1

    • (1)

      Specjalnie zaplanowany odcinek prostej drogi niewidocznie oznakowany po którym jeżdzą tajniacy i łupią kierowców na kasę dla rządu na 500+

      • 8 4

      • Jeśli sam dobrowolnie łamiesz przepisy to nikt ciebie nie łupie.
        Płacisz zwyczajnie za swoja własną głupotę.

        Łupieniem to by było łapanie kierowców za przekroczenie prędkości o +1 km/h na zjeździe z dużej górki.

        • 1 1

    • Nie czytacie ze zrozumieniem w ogole

      Gosc pyta o teren a wy mu definicje,a przecież jak sam wspomniał jest mowa o obszarze zabudowanym

      • 2 0

  • Ciekawe ilu będzie respektować.....

    zwłaszcza ci szybcy i wściekli ortalionowcy z wiosek pod miastem.

    • 63 17

  • Najpierw usuńcie bezsensowne ograniczenia... (9)

    potem bierzcie się za karanie

    • 156 47

    • amen!

      • 4 3

    • .

      Polać mu!

      • 4 2

    • (1)

      Dla polactwa wszystkie ograniczenia są bezsensowne

      • 8 15

      • Zagranica niech się nie wtrąca

        • 9 8

    • (2)

      Jeśli widzisz ograniczenie, którego nie rozumiesz, to może po prostu go nie rozumiesz? Nieroztropnie jest zarzucać od razu bezsensowność

      • 8 5

      • (1)

        Na Sucharskiego był wyznaczony obszar zabudowany. Ludzie tracili prawa jazdy. Nic się nie zmieniło w infrastrukturze, ale w końcu znak obszaru zabudowanego zlikwidowali.

        Według Ciebie nie "rozumiem tego" ograniczenia. A według mnie to policja nie rozumie od czego ona jest.

        • 1 4

        • Policja jest od pilnowania przestrzegania prawa

          Nie oni stawiają znaki i nie oni są od interpretacji ich słuszności.

          • 4 1

    • Bierzesz pod uwagę tylko obostrzenia dla osobówek, a one dotyczą też ciężarówek (droga hamowania i stabilność w zakrętach. (1)

      • 2 1

      • Haha, czyli osóbówka ma jechać 30, bo tir który waży 40 ton jest niestabilny w zakręcie? Ty jechałeś czymś innym niż rower?

        • 0 0

  • (4)

    To co sie dzieje na polskich "krajowkach" wola o pomste do nieba. Kierowcy co raz w sniegu zaciagneli reczny uwazaja sie za nastepcow Hamiltona, Vettela czy Kubicy. Karac i karac az sie naucza kultury jazdy i pragmatyzmu. Mamy jedna z najwiekszych smiertelnosci wypadkow samochodowych nie przez zla infrastrukture tylko przez zlych kierowcow.

    • 93 31

    • (3)

      To jakiś i**otyzm... nie rozumiem dlaczego piesi mają mieć pierwszeństwo dochodząc do przejścia? Przecież jemu jest łatwiej się zatrzymać niż samochodowi, a po drugie stoi taki i duma.. przejść czy nie?:(

      • 10 19

      • A jak stoi i w nosie dłubie przed samym przejściem?

        To wygeneruje korek!

        • 2 1

      • Dlaczego? (1)

        Bo pieszy nie ma szans w starciu z samochodem. Bo kierowcy olewają przepis mówiący o.zwolnieniu w rejonie przejścia i zachowaniu pierwszeństwa.
        Tak,. piesi nie są też bezwiny ale dużo częściej kierowca ignoruje zasady bezpieczeństwa niż pieszy.

        • 7 3

        • Jak

          Jak sie widzi ze kierowca zasuwa to sie na pasy nie wchodzi

          • 0 2

  • na autostradzie niepotrzebne (7)

    drodze ekspresowej też nie. tam wypadków jest mało, a czasem zdarzy się depnąć i nawet nie poczuć, nie stwarzając specjalnego niebezpieczeństwa. patrz: Niemcy

    • 107 51

    • tam zagrożeniem są inne czynniki (2)

      Niezachowanie dystansu do poprzedzającego pojazdu
      Nieumiejętność zmiany pasa z właściwą oceną nadjeżdżającego pojazdu
      Nieumiejętność włączenia się do ruchu
      Nagłe manewry, panika ("Zapomniałem zjechać, a muszę!")
      Zmęczenie monotonną jazdą

      Ale generalnie za bycie drogową pi...dą jakoś karać nie zamierzają... Porażka.

      A mnóstwo wypadków bierze się z rozkojarzenia powodowanego urządzeniami dotykowymi - smarfonem, nawigacją. Połowa ludzi coś klika zamiast w sposób nieustanny obserwować otoczenie. Nie da się obserwować na wyrywki, trzeba śledzić je ciągle - tylko wówczas wyłapuje się najdrobniejsze zmiany. A te mogą decydować o życiu. Powolna jazda nie gwarantuje nieuczestniczenia w wypadku!

      • 27 1

      • Święte słowa.

        • 1 1

      • Powolna jazda nie gwarantuje że nie będziesz miał wypadku

        Ale prosta fizyka mówi, że będzie miał dużo mniej poważne skutki.

        • 4 1

    • Pytanie

      Obiło mi się, że autostrady i drogi expresowe mają być wyłączone z tego przepisu. Prawda to, czy plotka?

      • 1 5

    • (1)

      Jak to niepotrzebne?

      Jak masz średnie auto i akurat na autostradzie dojedziesz do zestawu ciężarówek to jak masz je wyprzedzić jak ty jedziesz 90 kmh za TIRami a na lewym pasie piraci drogowi w rządku będą latać 200 kmh?
      Pamiętaj, że jazda z nadmierną prędkością to też utrudnianie ruchu - utrudniasz innym płynny wjazd na pas ruchu.

      U niemców jest tak, że Policja wymaga różnicy prędkości między pasami nie większej niż 50 kmh.
      Na prawym pasie jadą auta 100 kmh, to na lewym możesz jechać max 150.
      Na prawym zwolnią do 50? Ty powinieneś na lewym zwolnić do 100.

      Jak sam wiesz sama prędkość nie ma szczególnego znaczenia dla bezpieczeństwa.
      Ogromne znaczenie ma różnica prędkości.
      Śmiertelnie niebezpieczne jest jechać 200 kmh lewym gdy na prawym mija się kolumnę aut jadących 80 kmh - jeśli któreś auto by nagle zmieniło pas - karambol murowany.

      • 3 0

      • Niemieckie podejście jak najbardziej

        Wiele lat jeździłem na dużych prędkościach i zawsze stosuję tą zasadę. Oczywiście na wyczucie, ale utrzymuje różnice prędkości do sąsiedniego pasa adekwatna do sytuacji. Jeszcze jak jedzie pojedynczy samochód, to zdarza się szybciej minąć, ale grupy pojazdów zawsze wyprzedzam zachowując rozsądna różnice.
        Z innych rzeczy jest wczesną zmiana pasa adekwatnie do prędkości. Nigdy nie wyskakiwać komuś zza zderzaka na lewy pas, zawsze zmienić wcześniej i dać się wszystkim zobaczyć. Wiele wypadków bierze się z tego, że kilka pojazdów niemal jednocześnie zaczyna wyprzedzanie.

        • 3 0

    • zdarzy ci sie depnąć w swoim pasku 1.9tdi

      i nawet nie zauważysz że przekroczysz 200 na autostradzie? bez jaj

      • 0 0

  • Bardzo wyrozumiałe jest nasze kartonowe państwo dla bandytów drogowych (28)

    w Niemczech przekroczysz o 20kmh i tracisz prawko. Także poza terenem zabudowanym

    • 56 100

    • Ja ja (1)

      I dlatego niemieccy producenci aut premium nadal oferują samochody po 300 i dużo więcej koni mechanicznych mocy. Osobowe.

      • 12 11

      • bo są miejsca gdzie mogą jechać ile fabryka dala
        ale po mieście gdzie można jechać 50kmh te 300koni jedzie grzecznie 50kmh.
        U nas mało kto jedzie nawet 70kmh na 50.

        • 25 5

    • Nie kłam.

      Nie tracisz. Dopiero od +21 km/h w terenie zabudowanym i od +26 km/h poza terenem zabudowanym.

      • 9 3

    • (6)

      To się przeprowadź do Niemców:( po co ludzie wyjeżdżają z takimi tekstami, że tu czy tam jest lepiej? Nie pasuje tu, wyjedź tam

      • 7 16

      • (1)

        Po co załatwiać się do WC jak można walić za chałupą, nie podoba się to wyjedź.

        • 10 2

        • To otworzcie granice, juz od dluzszego czasu mam spakowane walizki i nie tylko ja.
          Niestety nie mozemy wyjechac bo granice zamkniete, lotow brak i musimy siedziec w domu jak skazancy.
          Czym sie rozni to siedzenie w domu od siedzenia w domu z branzoletka elektronoczna dla przestepcow? No czym?
          Tym ze oni sa skazani a my musimy siedziec bo politycy tak powiedzieli.

          • 1 1

      • Tak jest tam lepiej, bezpieczniej (1)

        Czy i u nas nie może być tak samo dobrze? Czy ludzie tu są inni, gorsi?

        • 3 0

        • Nie może, bo właśnie ludzie są gorsi.

          nie potrafią się dostosować do narzuconych przepisów, każdy ma swoje zdanie i wie lepiej.
          Więc lepiej nie będzie.

          • 2 0

      • (1)

        Chetnie wyjade ale otworz mi granice!!!
        PIS mnie tu sciagnal bo koronawirus, teraz okazuje sie ze to jedna wielka sciema, bo smiertelnosc spadla i jest najnizsza od kilku lat ale ja juz wyjechac nie moge.
        I co panie ABC?

        • 0 0

        • pis nikogo na siłe nie ściągał

          niemcy nawet zachęcali do pozostania. Ale rozumiem że strach obleciał i na trzęsących się nózkach powrócili wszyscy ze zmywaka. Też mam nadzieję ze jak najszybciej was wypuszczą - zrobi się normalniej a i wasze rodziny które za pewne się z wami teraz męczą - odetchną.

          • 0 0

    • Wychodzi gościu że jesteś totalnym Trolem bo piszesz nieprawdę!!!! (6)

      Akurat Niemcy mają to bardzo zróżnicowane w zależności od okoliczności. W Polsce nie było i nie ma racjonalnego zachowania. Maja zróżnicowane stawki mandatów w zależności od terenu, czy zabudowany, czy poza, czy inne ograniczenia były, czy to osobowy czy ciężarowy pojazd i jaki ma ktoś dorobek na koncie punktów i za jakie ciężkie przewinienia. To jest racjonalność!!! Ponadto można dostać mandat, punkty nie zawsze i dodatkową karę też nie zawsze np zabranie uprawnień na określony czas. Przekroczenie prędkości o 50km/h w centrum nawet gdy było dozwolone nawet 50km/h jak może być porównywalne gdy wyjeżdżamy z miasta, gdzie nie ma zabudowy, przejść i nie wiadomo czy było oznaczenie, do tego dwa pasy ruchu - a takich miejsc jest masa w Polsce.

      • 4 7

      • Przepraszam

        Ale czy Polacy za kółkiem.zachowuja się racjonalnie?
        Ograniczenia? Nie dla mnie. Podstawowe zasady ruchu? Po co mi to? Liczę się tylko ja u moje auto.

        • 7 1

      • no tak. polski kierowca typowy cwaniak (3)

        kiedy mu przepisy na reke to sie stosuje kiedy nie to nie. ja sie nie dziwie ze tyle wypadkow jest ...z takim podejsciem

        • 6 1

        • A Twoim zdaniem tak jest dobrze, ze prawo identycznie traktuje ponizsze sytuacje? (2)

          1 - 189 km/h na pustej autostradzie przy pieknej pogodzie.
          2 - 99 km/h w scislym centrum miasta przy silnych opadach deszczu i ograniczonej widocznosci.
          Ciezko nie widziec w tym absolutnego braku stosowanie jakiejkolwiek konsekwencji i logiki.

          • 1 2

          • rzeczywiście (1)

            w mieście powinni zabierać prawko za przekroczenie o 20km/h

            • 3 2

            • Na poczatek tobie.

              • 0 0

      • Co minusujecie, prawde wam napisal jak tam jest, ale jak ktos jezdzi tylko do zukowa najdalej to co ma wiedziec.

        • 0 0

    • Ale

      Na autostradzie nie ma ograniczeń

      • 1 5

    • Nie pisz bzdur

      Skoro nie znasz prawa niemieckiego. Tam za przekroczenie na 20 km/h dopiero punkty naliczają.
      Janusze, janusze

      • 2 3

    • To chyba Niemcy znasz tylko z tv

      • 0 1

    • bzdura (4)

      przekroczyłem o 10km/h i mandat 10 EUR, znajmoy z 20km/h przekroczeniem dostał mandat mniejszy niż w Polsce. Mieszkam w Dusseldorfie btw.

      • 1 2

      • to co robisz na trojmiasto.pl? (1)

        • 0 0

        • Komentuje aby nie znajacy przepisow w DE, pisali bzdury jak to tam jest zle, jak prawda jest inna.
          Co boli cie ze ktos prawde pisze!!!

          • 0 0

      • Ale tu jest różnica (1)

        Dostałeś ten mandat. Jeżdżę, jak wszyscy 20 powyżej od kilkunastu lat żadnego mandatu jeszcze nie dostałem...

        • 1 1

        • Jacy wszyscy?

          Ja jeżdżę tyle ile wynosi dopuszczalna prędkość.

          • 0 0

    • Jedz do Koreii jak lubisz bat na plecach kto Ci broni...

      schizofreniczny strach przed predkoscia z tym masz problem

      • 0 0

    • Przeprowadż się!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • Nie wiem czy wiesz

      Nie wiem czy wiesz, ale w Niemczech masz 10 km terenu niezabudowanego i 1 km zabudowanego nie to co w naszym kartonowym panstwie 10km terenu zabudowanego z jedna chalupą na krzyz i 1km niezabudowanego

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane